Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ruokaa ja rahat totaalisen loppu!

Vierailija
29.08.2017 |

Kaapissani on enää vähän margariinia ja sokeria mausteiden lisäksi ja rahaa ei ole sentin senttiä. Ulkoa voi hakea voikukanlehtiä salaatiksi, mutta ne ei täytä vatsaa. Menenkö kerjäämään vai paastoanko perjantaihin asti? Jos kerjäämään, onko parempi kertoa totuus vai väittää että raha menisi esim. kaljaan tai bussilippuun?

Kommentit (196)

Vierailija
21/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin olet? Voin lahjoittaa makaronia ja jauhelihaa jos olet Vantaalla ja pääset liikkumaan. t.toinen köyhä

Samalta köyhältä löytyy lisäksi tomaatimurskaa, tonnikalaa ja jotain muutakin ruokaa kaapeista, jos ap Vantaalla.

Vierailija
22/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet päätynyt tuohon tilanteeseen? Olisiko kannattanut suunnitella rahankäyttö ja aiemmat syömiset tarkemmin?

Elämässä kun ei koskaan tapahdu mitään yllättävää. 

Tapahtuu toki, mutta niitä yllätyksiä varten on fiksu ihminen tietenkin säästänyt rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet päätynyt tuohon tilanteeseen? Olisiko kannattanut suunnitella rahankäyttö ja aiemmat syömiset tarkemmin?

En ole ap, mutta päädyin kerran suunnilleen samanlaiseen tilanteeseen tapaturman seurauksena. Suurin yksittäinen kulu koitui kymmenien kilometrien taksimatkasta, jota ilman en olisi päässyt päivystykseen. Ja milläs keräät vararahastoa yllättävien tilanteiden varalle, kun toimeentulotukea ei myönnetä ennen kuin tili on tyhjä?

Vierailija
24/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on sydämetöntä porukkaa. Kyllä liikenee minulta kymppi. Osta makaroonia ja ketsuppia niin selviät perjantaihin asti.

Vierailija
25/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa miten jouduit tuohon tilanteeseen. Yllätyskö oli, että rahat loppuu?

Ainahan se rahojen loppuminen tietyn tyylisen ihmisen yllättää. Kuten myös joulu, lasten koulun kevätjuhla, vappu, juhannus, flunssa, jääkaapin simahtaminen, you name it...

Vierailija
26/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene metsään. Täynnä marjoja.

"Ku ei o polkupyörää, autoa, bussirahaa, kumisaappaita eikä ämpäriä".

Vierailija
27/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene metsään. Täynnä marjoja.

Kaupunkialueella aikas hankalaa. Lähimpään metsään voi olla kilometrejä. Ei sinne nälässä jaksa kävellä saati vielä marjoja poimia.

Vierailija
28/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä saat ainakin kasvissosekeittoa ja raejuustoa, leipää ja munia ensi hätään. Missäs päin asustat? t. Helsinki

Vierailija
29/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän hyvää suomea osaavat nämä laitapuolen kulkijat kirjoittaa...olisikohan trolli?

Vierailija
30/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mulla on kotona kuivaruokaa, säilykkeitä ym. aina ja lisäksi säästötilillä jonkin verran vararahaa yllättäviä tilanteita varten. Harvemmin tulee mikään äkkinäinen tilanne, joka veisi KAIKKI säästöt ja ruuat. Jotenkin aikuisen ihmisen pitäisi pystyä suunnittelemaan elämäänsä eteenpäin eikä elää aina kädestä suuhun. Jos ei siinä onnistu, niin sietääkin kärsiä vähän nälkää.

Vierailija
31/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan veroina sun toimeentulotuen, joten olen oman osuuteni hoitanut.

Vierailija
32/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullojen keräystä. Saat edes makaronia tai perunaa.

Lähimetsästä sieniä ja marjoja.

Pulloja löytyy, mutta lähimetsää ei. Luulen, että nuo on toisensa poissulkevia vaihtoehtoja.

ohis

Vierailija
33/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet 100% varma, että pystyt perjantaina maksamaan, laina ei olisi tietenkään yhtään huono vaihtoehto. Monilla pikavippifirmoilla tosin on niin järkyttävät korot, että sitten seuraavan kuukauden jo niiden korkojen vuoksi syöt ja elät äärimmäisen köyhissä oloissa.

Aina voi myös kokeilla myymistä. Onko sinulla jotain esineitä tai hyötytarvikkeita, joista voisi saada rahaa väliaikaiseen tarpeeseen?

Paljon tapoja saada rahaa ja tämän todistan muun muassa omalla esimerkilläni. Itse kerran kun sattui olemaan äärimmäisen huono rahatilanne, mainasin koneellani bitcoineja ja niillä sitten selvisin palkkapäivään asti. Kyllä siitä euron pari saa päivässä kun kone hyrrää, ja netissä täyttelee bittilomakkeita.

Luovuutta saa aina käyttää, ei missään nimessä ole kiellettyä.

Vierailija
34/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullojen keräystä. Saat edes makaronia tai perunaa.

Lähimetsästä sieniä ja marjoja.

Pulloja löytyy, mutta lähimetsää ei. Luulen, että nuo on toisensa poissulkevia vaihtoehtoja.

ohis

No eipä se Suomessa kovin harvinaista ole että on sekä metsää että kaupukia lähellä. Mulla on keskustaan alle 1km, lähimetsään tasan sama matka.

Vierailija
35/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mulla on kotona kuivaruokaa, säilykkeitä ym. aina ja lisäksi säästötilillä jonkin verran vararahaa yllättäviä tilanteita varten. Harvemmin tulee mikään äkkinäinen tilanne, joka veisi KAIKKI säästöt ja ruuat. Jotenkin aikuisen ihmisen pitäisi pystyä suunnittelemaan elämäänsä eteenpäin eikä elää aina kädestä suuhun. Jos ei siinä onnistu, niin sietääkin kärsiä vähän nälkää.

Jos elää toimeentulotuella, ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin elää kädestä suuhun. Siitä ei yksinkertaisesti jää säästöjä isojen menojen varalle. Ja jos jääkin, ne voivat jatkossa estää tuen saamisen, joten säästäminen ei edes tukiasiakkaana kannata.

Vierailija
36/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro jo missä olet. Minulta (Jyväskylässä) liikenisi ainakin makaroneja, tomaattimurskaa, mysliä ja suklaata. Ei "oikeaa ruokaa", mutta niilläkin elää muutaman päivän.

Vierailija
37/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet 100% varma, että pystyt perjantaina maksamaan, laina ei olisi tietenkään yhtään huono vaihtoehto. Monilla pikavippifirmoilla tosin on niin järkyttävät korot, että sitten seuraavan kuukauden jo niiden korkojen vuoksi syöt ja elät äärimmäisen köyhissä oloissa.

Aina voi myös kokeilla myymistä. Onko sinulla jotain esineitä tai hyötytarvikkeita, joista voisi saada rahaa väliaikaiseen tarpeeseen?

Paljon tapoja saada rahaa ja tämän todistan muun muassa omalla esimerkilläni. Itse kerran kun sattui olemaan äärimmäisen huono rahatilanne, mainasin koneellani bitcoineja ja niillä sitten selvisin palkkapäivään asti. Kyllä siitä euron pari saa päivässä kun kone hyrrää, ja netissä täyttelee bittilomakkeita.

Luovuutta saa aina käyttää, ei missään nimessä ole kiellettyä.

Mutta kun kaikki eivät osaa noita bitconeja tai edes tiedä mitä ne ovat. Itse esimerkiksi en ole koskaan kuullutkaan moisista. Ei se rahanteko niin helppoa ole kuin voisi luulla. Jos olisi, ei kenkään tarvitsisi olla nälässä rahanpuutteen vuoksi. 

Vierailija
38/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos elää toimeentulotuella, ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin elää kädestä suuhun. Siitä ei yksinkertaisesti jää säästöjä isojen menojen varalle. Ja jos jääkin, ne voivat jatkossa estää tuen saamisen, joten säästäminen ei edes tukiasiakkaana kannata.

Kai nyt siitä toimeentulotuestakin voi vaikka kympin tai pari laittaa talteen käteistä???

Vierailija
39/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kerro jo missä olet. Minulta (Jyväskylässä) liikenisi ainakin makaroneja, tomaattimurskaa, mysliä ja suklaata. Ei "oikeaa ruokaa", mutta niilläkin elää muutaman päivän.

Ja minä voisin täydentää tuota lahjoitusta sillä "oikealla ruualla". Esimerkiksi tämänpäiväistä kasvissosekeittoa riittäisi hyvin lahjoitettavaksi asti.

Vierailija
40/196 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tilanteesi on tuo?

Suomessa ei joudu nälkää näkemään, ellei ole itse pelannut asioita huonosti.

Saatko toimeentulotukea? Käytkö

Leipäjonossa? Monissa kaupoissa nykyään jaetaan ruokahävikkiä. Miten kaapissasi tai pakastimessasi ei ole mitään ruokatarpeita? Myy jotain ylimääräisiä tavaroitasi?

Makaronipussi ja jauhelihapkt sekä puuro ei montaa euroa maksa ja siitä riittää pitkään. Eikö ole luottokorttia tai säästöjä yllättäviä tilanteita varten? Elämänhallintaongelma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän