***Jouluntähtöset viikko 14***
Kommentit (84)
Testin tein äsken, ihan selkeä plussa. Kierukka poistettu 1.3., joten en tosiaankaan odottanut tärppiä....
Meille olisi tulossa neljäs muksu, mutta tosiaan vielä olen aika epäuskoisissa tunnelmissa.
Koskaan ei vielä ole ollut oireita tässä vaiheessa, mutta nyt oksettaa, kun on mahatautia meidän perheessä. ;) Eli ei taida ihan olla raskausoire.
piipero ja 5+2 tai jotain sinnepäin
Kukka: Joo se ikäero on tosiaan 5v1kk. Tuli kirjoteltua näköjään mitä sattuu. Just tulin kotiin ja silmäluomet painaa niin, että sänky kutsuu.
Toi esikoinen oli kuullu meidän puheita visiin enemmänkin kun sen vauva-jutun keksi. Mua alko vaan naurattaa kun kysy tuleeko vauva. Ja toi poikahan ei todellakaan ole hiljaa. En mäkään mitään keskenmenoa halua selittää jos niin käy niin pakkohan se on sit vaan selittää. Sanoin pojalle, että voitaisko pitää tää ihan meidän omana tietona niin seuraavana päivänä tokasi " äiti mä kerroin vauvasta" siis päiväkodissa oli jo kertonu. Mä oon ollu ihan älyttömän hajamielinen ja asiat häviää päästä samantien lienee ton väsymyksen syytä. Tänään on tehnyt tupakkaa ihan hirveesti mieli, mutta täytyy vaan tota inhalaattoria muistaa sit käyttää niihin hetkiin.
Voikaa hyvin!
Kylläpäs olikin tullut paljon viestejä sitten viime näkemän. Mä en ehdi töissä lukea, tai siis silloin kun olen siellä; olen tällä hetkellä osa-aikaisissa opetushommissa ja päätoimisesti pitäisi saada gradu valmiiksi.
Hirveä väsymys ja keskivoimakas kuvotus!!! Nukuin viime yönä aika huonosti, en saanut aluksi unta ja heräilin sitten. Tuo heräily onkin mun unirytmiini uusi asia, yleensä jos mulla on univaikeuksia niin ne liittyvät aika alkuyöhön eli siihen, ettei saa unta. Nyt sitten olin horroksessa ja pyörin ja nukahdin ja heräsin uudestaan ja nukahdin taas... Vähän rasittavaa. Onneksi mies tulee tänä iltana takaisin kotiin, jos sitä sitten nukkuisi paremmin. Teillä, joilla on lapsia ennestään, ei varmaan ole seurasta puutetta. :P :)
Joku mainitsi jossakin välissä, että tulee hulluna valkovuotoa. Mulla kans. Mut ei se tunnu ollenkaan muulta kuin runsaalta valkovuodolta - meinaan että olen suht rauhallisin mielin kuitenkin aina vessareissuilla. Mut pikkuhousunsuoja on jatkuva seuralainen. Onneksi ei ole taipumusta hiivaan.
Bussissa matkustaminen tekee tiukkaa. Ällöttää kaikki hajut ja keinuva matkanteko. Mieluummin kävelisi, mutta välimatka töihin on vähän pitkä. Onneksi pian tulee kesä ja pääsee pyörällä edes asioille!
USAmama kyseli, että miten käy kuntosaliharrastuksen. Itse olen tässä vajaan vuoden ajan harrastanut harvakseltaan astangajoogaa (teen kotona), mutta nyt olen vähän avuton sen suhteen, miten rankkoja liikkeitä uskaltaa tehdä. Kaikki vain sanoo, että " tee pehmeästi niin, ettei satu" mut kun kaikki liikkeet tuntuu kyllä mulla aika paljon... :P Mitenkähän sitä sitten säätelis. No, pitänee jättää kaikki selvästi alavatsaa kuormittavat tai venyttävät pois. Tosiaan, mitenkähän käy vatsalihasten USAmamalla? En osaa kyllä minäkään sanoa.
Nyt laskuja maksamaan ja nukkumaan. Väsyttäääääääää :)
Ladie 5+5
Eilen testasin yllätysplussan. Laskettu aika olis 9.12. Ylläri tämä on siksi että tätä meidän kolmatta pitä alata yrittämään tässä kuussa :) mutta luonto nyt sitten järjesti toisin. Ikäeroa kakkoselle ja kolmoselle tulee 1v8kk. Esikon ja kakkosen ikäero on 3v4kk eli on uutta tämä pienempi ikäero. Saa nähdä miten sitten käy.... Toisaalta kakkonen on jo tottunut jakamaan huomion isosiskon kanssa joten tilanne ei niin katastrofaalinen ehkä sitten ole. Turhaapa sitä vielä murehtii sinne asti. Matkaa on vielä paljon.
Perustin muuten meille joulukuisille oman listan Yahooseen ! Liittykää mukaan ja kertokaa tutuillekin joilla laskettu aika joulukuussa. Osoite listalle on: http://groups.yahoo.com/group/joulutahdet2006/
Siellä on mahdollista jutella suljetummin ja tutustua toisiimme paremmin.
Mulla täällä tunteet heittelehtii suntaan ja toiseen. Aamulla olin tosi iloinen, kun alavatsan nippailut on hellittäneet, mutta päivän mittaan alkoikin huolestuttaa, kun ovat hävinneet. :) Voi tätä poloista. Etova olo ja väsymys ovat sen sijaan tallella, samoin rintojen kipuilu. Musta tuntuu, että rinnat on kaksinkertaistuneet tän viikon aikana. Ja maha on niin turvonnut pallo, että vois viikkoja kuvitella olevan kasassa vähintään tuplat!
Taidan olla kyllä kaikista hupsuin täällä, kävin tänään nimittäin ostamassa pikkupikku lappuhaalarit ja bodyn. Tiedän, ettei vielä kannattais intoilla näin kamalasti, mutta oon toiveikas! Onko joku muu höpsähtänyt saman suuntaisesti?
Mulla ei oikein maistu mikään ruoka ja tuntuu, et paha olo vaan yltyy, kun syö. Varsinkin kaikki herkut etoo niin, etten voi ajatellakaan syöväni niitä. Mikä ei sinänsä oo paha juttu, ei se vauva varsinaisesti suklaata TARVITSE. :) Järkevänä ihmisenä yritän kuitenkin syödä pahasta olosta huolimatta ees vähän ja useammin. Paino on kuitenkin pudonnut viikossa pari kiloa! :(
Nyt taas lepäilemään, kun ei tahdo silmät pysyä auki...
Sasa rv 5
..kaikista epävarmuusoloista huolimatta..
Tein keskiviikkona positiivisen testin ja tässä sitä nyt ollaan. Oon vuosi sitten ja viime syksynäkin vielä alkuun kirjoitellu tuolla kuumepuolella puolukoissa, mutta sitten into lopahti. Nyt eksyin tänne ja oli niin terapeuttista lukea muiden kokemuksia, että päätin ilmoittautua mukaan. Saa sitten itkeäkin täällä jos takapakkeja tulee. Terapiaa oli lukea tuosta vessassa käymisestä ja tarkistelusta tuleeko nyt verta vai ei, ja mahanippailuista. Oon ollu jo varma siitä, että kaikki ei oo kunnossa kun maha " tuntuu" miltei koko ajan.. toki oma mahani on kuuluisa herkkyydestään ja se on varmaan muutenkin ihan tolaltaan kun joku häiritsee sen rauhaa.
Sekävissa mielentiloissa ollaan edelleen ja mennään päivä kerrallaan. Onneksi vielä osaa suhtautua realistisesti ja tietää että kaikki on vielä mahdollista. LA on muuten 13.12. Ja Tampereelta olen.. näin taustatietona. Ja täällä haluaisin myös kirjoitella :)! Neuvolaan en ole vielä soitellut, mutta alku raskaudenultraa harkitsen vakavasti. Lisäksi olen ajatellut mennä yksityiselle np-ultraan, jos sinne saakka pääsen, täällä kun ei niitä ultria ole tarjolla kuin yksi.
Kertomisesta oli vielä puhetta tuossa viikolla.. olen kertonut kahdelle parhaalle kaverille koulussa, joista toinen odottaa myös. Ja pääsiäisenä ois tarkoitus kertoa vanhemmille. On jo nyt hirmuisen syyllinen olo, kun ilmoitin vain, etten ole tulossa vanhempieni kanssa lomamatkalle Lappiin pääsiäisen jälkeen ja äitini selvästi loukkaantui asiasta. Haluaisin kertoa hänelle heti syyn ja hyvitellä vähäsen, mutta mies on kieltänyt vielä toistaiseksi. Ei oikeen innosta lähteä tuolle 10 tunnin automatkalle, tämän kuvotuksen ja pissattamisen vuoksi, vielä kun kärsin muutenkin matkapahoinvoinnista ja jos jotain tapahtuu niin lähimpään sairaalaan on matkaa 200-300km ja kun mies ei elähde mukaan.. niin en halua minäkään mennä. Tasapuolisuuden vuoksi kerromme myös appivanhemmille. Ja olin jo ennen raskautta sitä mieltä, että läheisille kerrotaan heti. Jos menee kesken niin on sitten olkapäitä joita vasten murehtia ja surra.
Oireista vielä.. ei juurikaan muuta kuin tuo mahan " tuntuminen" , väsymys, pieni kuvotus iltaisin (!) ja koko ajan pissattaa.. lisäksi miehen uusi patavesi saa tämän rouvan miltei oksentamaan. :)! Taisi niitä sittenkin olla aika lista kun ottaa huomioon viikot..
Mukavaa perjantaita kaikille!
-Myy 4+3
Onpas pino venynyt pitkäksi sitten viime lukeman.... Hyvä juttu:)
Täällä kanssa väsymys jo painaa, mutta täytyy odotella tuo ukko-kulta iltavuorosta kotiin, kun ei ole tiistain jälkeen juuri nähty.
Minä olen kertonut raskaudesta jo äidilleni, parhaalle työkaverilleni, parille muulle kaverille ja pomolleni. Kaikki ovat sellaisia ihmisiä, että jo km tulee, on hyvä että tietävät jo valmiiksi raskaudesta. Ja toisaalta jos kaikki menee hyvin, on ihan kiva että ovat olleet tukenani alusta asti.
Muille en sitten hätäilekään kertoa. Kun maha näkyy, en sitä kummemmin yritä salailla, mutten niin erityisesti ole ajatellut kertoakaan raskaudesta.
Ihanaa, että on viikonloppu! Huomiseksi luvattiin aurinko ja monta +astetta. Jee!
t.päivikki
Joku jossain vaiheessa kirjoitti noista mielialan vaihteluista, että ei itketä mutta naurattaa. Mulla on vähän sama, huomaan naureskelevani täällä itsekseni vähän vaikka mille. :) Saattaa tietysti miehen kotiin odottaminenkin tuoda jotain positiivisia viboja, ja se, että olen niin pirskatin väsynyt huonosti nukutun yön jäljiltä ja muutenkin. Katsoin Simpsonien jakson, jossa Homer juuttuu juoma- ja karkkiautomaatteihin ja Marge tutustuu villiin elämään naapurin kanssa Thelma ja Louise -henkeen, ja hekotin niiiin paljon kaikille pikkuvitseille. Yleensäkin Simpsonit on kyllä minusta hauska, mutta on se jo kumma kun yksi täällä itsekseen nauraa niin että meinaa tukehtua. :)
Nukuin tuossa noin tunnin päikkärit, joilta heräsin omia aikojani (pissitykseen). Inhoan herätä päiväunilta siihen, että kello soi. Siitä tulee todella puusta pudonnut olo.
Tervetuloa vaan minunkin puolestani taas kaikki jälkeeni seuraan liittyneet. Se yahoo-listan perustaminen ei ole lainkaan hullumpaa, minä ainakin voisin lähteä sille mukaan. Siinä vaan käy helposti niin, että tänne kirjoittelu sitten jää. Mitä olette muut mieltä? Tarkoititko muuten, JonijaJenni (hassunhauska nicki muuten :)), että se olisi sähköpostilista? Siinä on ainakin se hyvä puoli, että omat viestit voi tallentaa " päiväkirjaksi" raskausajalta.
Hoh hoijaa. Unettaa niin maan perkuleesti. Lainasin muuten tosiaan sieltä kirjastosta noita raskausaiheisia kirjoja, ja suosikeikseni niistä nousivat runsaan tietoantinsa puolesta Bradfordin Elämä ennen syntymää (WSOY 1999) ja Campbellin Näin kehityn... kohdussa! (Perhemediat 2004) sekä vanha, lämminhenkinen Flanaganin Yhdeksän kuukautta sydämen alla (WSOY 1962). Nämä kaikki käsittelevät raskautta aika pitkältä sikiön " näkökulmasta" eli kertovat omalla tavallaan siitä kehityksestä, mitä siellä masussa tapahtuu. Etenkin tuossa Elämä ennen syntymää -kirjassa on paljon esimerkiksi siitä, miten vauvan aistit toimivat kohdussa, miten se voi oppia ja tuntea asioita jne. Jännää, minusta. Ehkä toisaalta tuttua huttua, jos on jo ennestään lapsia, mutta ajattelin silti mainita jos jotakuta teistä kiinnostaa...
No niin. Taas tulee romaania. Hyviä vointeja kaikille ja masukeille tarrasukkia!!
Terkuin L
Pinoa täällä nostelen, kun oli päässyt niin tipahtamaan.....
Tulkaas kertomaan viikonlopputunnelmia!
t.päivikki 4+6
Täällä iski karmea flunssa. Nenä on niin tukossa, ettei saa henkeä kun suun kautta.Toivottavasti menee nopeesti ohi.
Jostain syystä mulla nippailee oikealta puolelta alavatsaa kokoajan ja aloin jo tässä tietenkin miettii, että onko se alkio väärässä paikassa.
Aivastaessa järkyttäviä repäisykipuja. Mites muilla?
Ria rv5+5
Missäs kaikki luuraa? Rupesin tossa miettimään sitä papa-koetta joka olis maanantaina. Lueskelin tuolta jostain, että siinä vois olla pienen pieni mahdollisuus saada keskenmeno. Ootteko muut ollu alkuraskauden aikana papakokeessa? Multa kyllä otettiin silloinkin kun odotin esikoista. Mutta mulle riittää vaikka riski olis minimaalinen. En anna ottaa. Monet tais miettiä, että voiko flunssa olla vaarallinen sikiölle(vai olikohan se jossain muussa keskustelussa?). Ei pitäis olla vaarallinen missään vaiheessa raskautta. Muut virustaudit esim. vihurirokko ja jotkut muut voi olla kohtalokkaita. Itsellä on ihan järkyttävä flunssa niin piti ottaa selvää.
Mulla kanssa välillä nippailee, mut vasemmalta puolelta. Nyt tosin jo vähemmän kuin aluksi. Ja lihaksissa tuntuu kans sellaista repivää tunnetta, jos venyttelee tai aivastelee. Jostain luin, et ois ihan normaalia. Itellekin kuitenkin kieltämättä tuli mieleen vaikka mitä, kun nipisteli. Toivotaan, ettei oo mitään syytä huoleen!
Kävin äskettäin Ikeassa, eikä ollut yhtään niin ihanaa kuin yleensä! Alan pikkuhiljaa ymmärtää mies-parkaani, joka ahdistuu siellä joka kerran. Lauantairuuhka pahoinvoinnin kera ei ole kiva yhdistelmä. Hullut päivät Stockalla sentään ymmärsin jättää väliin.
Hei!
Koitan saada kaikki joulumammat yhden ja saman katon alle!
Hyväksi palstaksi olen todennut www.vauvapalsta.net/keskustelupalsta. Sinne perustinkin jo oman pinon meille joulumammoille.
Suora linkki siihen pinoon on:
http://www.vauvapalsta.net/keskustelupalsta/index.php?showtopic=34525
tervetuloa tutustumaan palstaan liittymään mukaan listallemme!
Eilen oli ensimmäinen pahoinvointi puuska. Illalla myöhään kun tulin saunasta enkä ollut syönyt moneen tuntiin mitään iski todella nopeasti huono olo ja sitten tuli jo kiire jääkaapille :)
Aiemmissa raskauksissa on ollut sama juttu, että ei varsinaista pahoinvointia paitsi syömättömyydestä.
Mahaa turvottaa niin vietävästi ja välillä on niin " raskas" olo, että väkisin tulee mieleen mahdollinen kaksoisraskaus,huh*
vilis 5+5
Meikäläinen heräilee joka aamu jostain syystä tosi aikasin nykyään. Olen yleensä aamuuninen, mutta nyt ei mitään vaikeuksia nousta sängystä:) Eilen olin taas tosi huolissani siitä et jos tää onkin taas kohdunulkoinen raskaus ja tietysti olin löytävinäni jotain möykkyä tuolta oikean nivusen kohdalta. Sitten fiksuna tyttönä luin artikkeleita kohdunulkoisesta raskaudesta ja pelottelin itseni ihan jo epätoivoiseksi. Jospa huomenna sais selvyyden sitten siihen, että se sikiö on oikeassa paikassa ainakin. Mä en lue enää mitään keskenmeno tai kohdunulkonen raskaus-juttuja. Otsaan on tullut muutama ikävän iso finni.
Ria 5+6
Joku tuossa kyseli siitä Yahoon keskustelulistasta. No, se on suljettu yhteisö johon jokainen jäseneksi haluava hyäksytään erikseen. Tarkoittaa sitä että listan viestejä ei pysty ulkopuoliset lukemaan. Siellä voi kirjoittaa hiukan vapaammin ja kunhan opitaan tuntemaan toisiamme paremmin keskustelu vapautuu aika paljon. Näin ainakin on käynyt toisella listalla jossa olen. Ollaan jaettu siellä kaikki odottamisen ilot ja kauhut ja kaikki muutkin asiat sitä mukaa kun vauvat ovat kasvaneet. Näitä juttujahan pystyy lukemaan vapaasti joten ei tänne niin henkilökohtaisia uskalla kirjoitella.
Mun nickistä sen verran että se tulee lasten nimistä. On vaan " väärinpäin" eli nuorempi ensin ja vanhempi toisena. Sillä lailla mä muistankin mikä mun nicki on :)
Mulla on muuten nyt tullut samanlaista huonoa oloa kuin nuorempaa odottaessa eli kun on syönyt niin sitte alkaa yököttää. Toivottavasti ei tuu sitä samaa että tyhjä maha aiheuttaa oksetusta. Tätä oli viimeksi. Joku muukin kertoi samasta. Kauhulla pelkään jos taas alkaa ne kamalat päänsäryt joita oli viimeksi. Eli päivittäin älyttömät päänsäryt aina tuonne 25-26 viikolle. Mukaan mahtui pari migreeniäkin. Esikoisen ja kakkosen välissä ei ollut yhtään migreeniä mutta tulivat takaisin siis viime raskauden myötä. Mulla oli sitten lupa ottaa max. 3 kpl 600mg Buranaa viikossa ja Litalginia (joka tunnetaan paremmin sappikohtauksien hoidosta). Täytyy nyt kun meen alkuraskauden ultraan niin puhua taas näistä jutuista. Samalla lääkärillä aion siis käydä, mihinkäs sitä vaihtamaan :) Ja sit joskus kun sinne asti päästään tekee taas sektion... Tuttu kuvio (mulla siis takana 2 sektiota joten tää on automaattisesti kans).
Onko teidän lapset käyneet virpomassa? Meillä ei ole käynyt ketään. Täällä kaupungissa se on harmittavan harvinaista. Ei mulla kyllä ole varattuna muniakaan, eikä paljon muutakaan järjellistä virpomapalkkaa. Mutta virvottavana olisi tässä tilassa kiva olla. :)
Kuvotus jatkuu. Ja väsytys. Mulla on muuten, Ria, ihan sama toi että herään aamulla nykyään tosi aikaisin. Usein kylläkin pissihätään, mutta voin yhtä hyvin jäädäkin hereille siitä. Tänään 05.30, mut siitä menin kyllä vielä nukkumaan ja nukuinkin kahteentoista. Ja nyt sitten taas väsyttää!! Ei jaksa. Kaikki kotihommat jäävät miehen kontolle kun ei itse jaksa tehdä.
Ai niin ja Ria - mulla on ollut tää flunssa kanssa, ja ihan sama, että kun aivastaa, niin tuntuu että maha lähtee irti! Epämiellyttävää. Eilen oli repäisykipuja koko ajan kun aivastelin, ja nukkumaan mennessä illalla olikin sitten selkä kipeä kun olin ilmeisesti jäkittänyt vastaan ettei tuntuisi niin paljon. :S
Niin ja tuosta kuvotuksesta vielä, että oon huomannut, että mulla se tulee jos maha on tyhjä JA jos se on liian täysi. Eli vaikka tekis mieli syödä, ei oikein saa syödä ihan ähkyyn kun sitten tulee huono olo.
Hyviä vointeja kaikille ja kirjoitelkaahan taas!
:) Ladie, rv 5+7
Aurinkoista sunnuntaita täältä savosta! Lunta on vielä tosi paljon jäljellä, mutta jospa ne pikku hiljaa alkavat sulamaan.. Kovasti jo kaipaan kesän lämpöä..:) En olekaan kirjoitellut lähes viikkoon kun olen ollut nettipimennossa. Joskus viimeviikolla täällä keräiltiin tietoja mm. ikää, yritys aikaa, la yms kahdella eri pinolla ja toiseen tietoni laitoinkin. Päivittääkö joku meistä sellaista esittelypinoa, jossa näkyy LA:t ja synnärit? Vai onko jossain jo sellainen ketju?
Oireista mullakin on hurja väsymys ja ajottainen etominen. Rinnat eivät ole niin arat kuin testin jälkeen, mutta vähän kuitenkin. Maha on turvonnut aivan älyttömästi, moni on jo huomannut raskauden, vaikka se onkin niin alussa. Mullahan voi olla tuplat tulossa, koska söin niitä clomeja, eikä seuranta ultria ollut. Aion varata alku raskaus ultran huomenna, jos sen sais heti pääsiäisen jälkeen niin olis tosi hyvä. Alamaha kipuja mullakin on ollut, joskus kovempia joskus miedompia, toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa. Mullahan oli vuosi sitten km, joka hieman pelottaa, siksi tarkkailen oireitani aika aktiivisesti.. Ja se aiheuttaa turhia murheita..
Ollaan kerrottu minun äidille ja mieheni siskolle tästä raskaudesta, sekä niille, jotka on kysyny kun maha on todella sen näköinen kuin viikkoja olis ainakin 12. Muille kerrotaan varmaan sitte ultran jälkeen.
Aurinkoista ensi viikon alkua kaikille ja voikaa hyvin ja paksusti!!!
-marrasmamma-rv 5+2
tähänkin pinoon !
Laskettu aika näyttää olevan 7.12.
Ihmeen vähäoireinen olo vielä. Testasin plussan maanantaina. Vatsa on vähän turpea ja tänään on ollut enemmän väsymystä, mutta ei rintojen arkuutta eikä tietoakaan pahoinvoinnista...
Heips,
täällä oireettomuus jatkuu. Nyt rv 4+4. Ei mitään. Tilasin jo yksityisen ultrankin kun en kertakaikkiaan usko olevani raskaana. Vaikka ei mulla ollut esikoisestakaan mitään oireita, paitsi ihan lievää kuvotusoloa mutta sekin tuli vasta joskus viikolla 7 ja 8 maissa väsytti kamasti, muista että mun piti nukkua pienet päikkärit ja nukuin 5 h (kunnon 10 h yöunien jälkeen)! Eli jos tää menee samaa rataa niin oireita ei tulekaan, mikä olisi tietty hyvä juttu, mutta jotenkin on NIIN epäuskoinen olo. Rinnoissakaan ei minkäänlaista tuntemusta. Ja kahvi maistuu (slurps, just join 2 kuppia).
No, ultraan menen koskiklinikalle (TRE) 21.4., jollon päiviä kasassa ainakin tuo 6+4 (menkkojen mukaan 7+3). Kai siellä jo jotain näkyy jos on näkyäkseen. Maksan mielenrauhasta, vaikka mies oli ehdottomasti sitä mieltä että odotetaan neuvolan ultraan, koska jotain voi sattua tuon 7 viikon jälkeenkin. Se ei tajuu, että en mä voi odottaa!!! Neuvola mulla on vapun jälkeen ja sillon ei välttämättä sydänäänetkään vielä kuulu, joten olisin sit vaan ihan paniikissa vielä senkin jälkeen. En tiedä vielä miten saan miehen mukaan tuohon ultraan kun se ei edes vielä tiedä että varasin sen.... On kyllä innokkaasti mukana odotuksessa ja todella innoissan vauvasta, mutta ei vaan ymmärrä tätä mun hoppuilua..... Ja taitaa olla vähän pihikin ;)
Saan lapsenvahdinkin meille ultrapäiväksi sillä varjolla että tilasin kampaajan samalle päivälle ultran jälkeen. Sanon siis mummolle että menen kampaajalle, enkä edes valehtele :D
Kertomisista: mies tietty ja mun paras kaveri tietää, on itsekin raskaana, ja nettiystävät täällä vauvapalstalla. Tekisi mieli kamalasti kertoa jo muutamalle hyvälle ystävälle, mutta koitan odottaa tuohon alku-ultraan. Paitsi jos joku kysyy suoraan, en osaa valehdellakaan. (ja ne kyllä kyselee aika usein, kaikki tietää meidän yrityksestä). Isovanhemmille kerrotaan sitten joskus 12 viikon tienoilla..... Ellei sitten yllätetä äitienpäivänä, sekin olisi kiva. Tiedetään että molemmat mummit toivoo sisaruksia meidän poitsulle.
En mäkään tältä palsatalta lähde mihinkään. Näitä on helpompi lukea kun sen toisen sivuston juttuja, siellä liikaa kuvia ja muita " häiriötekijöitä" ....
Voikaahan hyvin viikonloppuna! Ja muistakaa varata virpojille munia!
Ne tulee aikaisin sunnuntaiaamuna taas!
äitikuu