Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Jouluntähtöset viikko 14***

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Koitan saada kaikki joulumammat yhden ja saman katon alle!

Hyväksi palstaksi olen todennut www.vauvapalsta.net/keskustelupalsta. Sinne perustinkin jo oman pinon meille joulumammoille.

Suora linkki siihen pinoon on:

http://www.vauvapalsta.net/keskustelupalsta/index.php?showtopic=34525

tervEtuloa tutustumaan palstaan liittymään mukaan listallemme!

Vierailija
22/84 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole vielä rekisteröitynyt, enkä osaa edes tehdä tollasia hienoja kuva juttuja mitä tuola on... pitäs varmaan opetella.

Sellasta että onko muilla maha turvotusta jo nyt? Mulla on paino vaan tippunut mutta housut kinnaa vyötäröltä jo nyt ihan kunnolla... onko vaan jotain turvotusta? Aamulla meinaan kun laittaa housut ensimmäisenä jalkaan ne on miltei löysät mutta kun ovat olleet hetken jalassa niin johan alkaa kiristämään.

Mua alkoi oikein huolestuttamaan kun ei mulla ole väsymyksestä ainakaan vielä tietoakaan... vaikka olisihan se hyvä jos ei tulisikkaan... pahaa oloakaan ei pahemmin ole näkynyt, ainoastaan iltaisin on vähän huono olo mutta ei mitään pahaa. Ainut hyvä oire kait on se että mua huimaa välillä oikein kunnollakin...

Mutta painumpa takaisin töihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, tulen mukaan nyt kun ensihämmennykseltäni olen alkanut elellä odottajan onnellista arkea. Viikkoja 5+3, eli aika samoissa mennään kuin täällä yleensäkin. Mä en kyllä tunne teistä ketään entuudestaan, olen aikaisemmin jutellut Ellien lapsettomuusketjuissa mutta siitä on jo pari vuotta aikaa. Toivottavasti saadaan mukava porukka kasaan.

Omat fiilikset ovat todella sekaiset, tätä esikoisodotusta on toivottu pitkään ja hartaasti. Nyt on oireita kyllä paljon, oikeastaan kaikki yleiset paitsi pahoinvointi onneksi on vielä todella lievää. Voimistunee myöhemmin. Oloa masentaa hieman se, että olen nyt nuhassa. Toivottavasti tämä menee pian ohi. Tiedättekö, miten äidin flunssat voivat vaikuttaa sikiöön? Kauhukuvat vilahtelevat jo silmissä.

Vierailija
24/84 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

CACTUS: Ekasta raskaudesta muistan että pahoinvointi tais alkaa vasta RV 8 tienoilla. Eiköhän noita oireita ennätä tulemaan. Meillä sama juttu tuon soittelun kanssa - ajattelin kanssa et kun oon flunssan kourissa kotona et pitäskö hoitaa nuo neuvola varaukset pois altava vaikka viikkoja onkin erittäin vähän vasta kasassa.

ÄITIKUU: Muistelisin että olis kelakorvausten jälkeen ollut ainakin Tampereen Gynekologi keskuksessa noin 60 euron luokkaa tuo alkuraskauden ultra. Itse kävin ekassa raskaudessa rv 7+ ja hienosti silloin näkyi sydämen syke.

CARLOTA: Juu keväästä ei täällä etelämpänäkään ole tietoakaan. Eilisessä aamulehdessä oli kuva tasan vuosi takaperin ja siinä ei näkyny lunta tipan tippaa.

PÄIVIKKI: Ajattelin mennä alkuraskauden ultraan, vielä en ole varannut aikaa.

LADIE: Pikaista paranemista ! Täällä myös flunssa kourissa.

ON: Oireita ei juurikaan ole viimeviikolla oli enemmänkin. Nyt kun on muutenkin sairaana niin ei oikein tiedä mikä kuuluu minnekin. Ehkä myös tuo plussa testin teko aiheutti sen että ei ihan jokaista nipistelyä edes huomaa.

Hyrre rv 4+5

Vierailija
25/84 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään ei ole ollut mitään tuntemuksia, what so ever. Alan jo epäillä etten olekaan raskaana...... Taidan varata tuon alkurask. ultran rauhoittaakseni mieltäni.

Päivikille piti sanoa, että paljon yhtäläisyyksiä meillä: meillä sama l-a, ollaan molemmat pirkanmaalta ja melkein samanikäisiäkin (mäkin 32, täytän vasta loppuvuodesta 33. Ja sulla oli myös 04 syntynyt taapero ). Joko tiedät onko synnärinä TAYS? Hauska seurata kuinka raskaudet etenee...

äitikuu

Vierailija
26/84 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme päivää olen tiennyt, että lisää lapsia on tulossa taloon. Meillä on ennestään tytöt -01 ja -04, tämä kolmas ei ollut mitenkään suunniteltu. Mies on jäämässä työttömäksi ja aviokriisikin ollut takana, joten ajoitus ei ole mikään paras mahdollinen. Yritän olla iloinen tästä raskaudesta ja pelkään keskenmenoa. Mies stressaa töitään ja sanoi, ettei osaa tällä hetkellä iloita tulokkaasta. No, ehkäpä se päivä alkaa paistaa tähän räntäsateeseen! Oireina on tällä hetkellä kamala väsymys ja aina nälkä ja jano. Onneksi ei pahoinvointia, kuten ei edellisissäkään raskauksissa.

Vierailija
27/84 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet tuntuu olevan huolissaan oireettomuudesta. Sama se on ollut täällä, mutta rupes jo hymyilyttää kun ajattelin et parin viikon päästä monilla on varmaan tosi huono olo. Mä oon kyllä ihan järkyttävän väsynyt ja maha ei toimi vieläkään. Aamulla hampaita pestessä meinas kahvit tulla pihalle. Rinnat on turvonnu siihen malliin, että pitäis saada uudet rintsikat kokoa isommat. Mulla on se papa koe ens maanantaina ja aion pyytää, että ultraavat siellä samalla. Silloin on tasan 6 viikkoa en tiedä näkyykö syke vielä, mutta kai siel edes jotain silloin jo näkyy. Tosin esikoista odottaessa ei näkynyt kun pikkuruinen ruskuiaispussi samoihin aikoihin.

Hyviä vointeja kaikille!

Ria rv5+2

Vierailija
28/84 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hauska huomata, kuinka monella täällä on ihan samat viikot kuin itsellä.

Soittelin tosiaan minäkin tänään neuvolaan kun olen täällä kotosalla flunssan kourissa. Sain ajan 24. päivälle, raskaus on silloin tasan 8 viikkoa. En tullut kysyneeksi, ultrataanko silloin, mutta terkkari sanoi, että aika kestää 1 ½ tuntia, joten ehkä? Hoitaja oli tosi kiva ja kertoi heti, mitä kaikkea kannattaa esim. syödä jos yököttää, että mitkä on todettu hyvin sisällä pysyviksi. Kehotti myös syömään kahden tunnin välein mitä vain mitä tekee mieli - silloin yökötys ei tule ainakaan sen takia, että on liian vähän energiaa.

Mulla on jo noin kaksi viikkoa olleet rinnat + nännit aivan tajuttoman kipeät. Tämän huomaa etenkin aamuisin kun on pyörinyt yöllä, rinnat tuntuvat kiviltä ja sattuu kovasti. Väsymys on myös ollut mukana koko ajan, ylimääräisiä päiväunia tuntee tarvitsevansa joka päivä. Ja pissattaa! Olen muuten nukkunut yöt varsin rauhallisesti, mutta herään ainakin kerran yössä pissille.

Minulla on sellainen käsitys, että oireiden tuleminen on hyvin yksiöllistä, eikä niiden perusteella voi ennustaa raskauden onnistumisesta mitään. Kyllä kaikilla jotain oireita tulee jossain vaiheessa, ja hyvä vain jos ei koko ajan okseta!!

Niisk. Paranemisia sinullekin, HYRRE. Mä olin jo hetken aivan paniikissa kun kuvittelin, että flunssa aiheuttaa vauvalle jotain. Eihän sitä voi kukaan välttää 9 kuukautta.

Meillä siis tulossa esikoinen. Tätä plussaa ennen olemme olleet lähes 3 vuotta lapsettomia, ja olimme tällä viikolla jo aloittelemassa hoitoja (oli varattu aika polille). Eipä tarvinnut sitten sitä aikaa käyttää. :-)

No niin, nyt pitää mennä syömään jotain ettei ällötys ota valtaa! Tsemppiä kaikille ja nähdään taas!

Vierailija
29/84 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuneesti pakoilen tenttiinlukua täällä pinossa... Mutta kun aihe on NIIN paljon kiinnostavampi kuin kemia!

Minäkin varasin neuvolan tänään, sain sen 2.5., jolloin viikkoja on kasassa 8+4. Ultrasta ei ollut puhetta, mut tunti kuulemma menee... En tiedä, mikä on käytäntö Helsingissä noiden ultrien suhteen? Se alkuraskauden ultra kyllä kiinnostais muakin, mutta rahanmenoa on muutenkin. Toisaalta mielenrauhastaan vois vähän maksaakin. :)

Mulla on edelleen ollut etova olo ja rinnat oikeet kivisäkit, pissattaa ja juilii mahaa välillä ja uutena oireena ihan kammottava valkovuoto. Koko ajan juoksee vessassa, kun tuntuu, et menkat alkoi. Tosi tylsää. Muuten oon vaan onnellinen oireista, et tuntuu ees jotenkin todelliselta.

Oikein hyvää odotusta kaikille!

Sasa rv 4+5

Vierailija
30/84 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys ja onnittelut kaikille joulukuisille!

Täälläkin yksi hämmentynyt odottaja. Luulin että pääsen tuonne vauvakuume-osastolle kirjoittelemaan, mutta meillä kävikin sitten niin, että ihan ensimmäisestä kierrosta tärppäsi. Vieläkin olo on epäuskoinen, niin kuin taisi muutamalla muullakin täällä olla. Vaikka oltiinkin asiaa suunniteltu, niin silti tilanne tuli todella yllättäen ja nopeasti!!

Huomenna ajattelin varata neuvolaan ajan. Oireita on ollut, mm. vatsan nipistelyä ja väsymystä. Ei pahoinvointia ainakaan vielä. Hirveä nälkä ja tuntuu, että tulee koko ajan ravattua jääkaapilla. Vatsa on turvoksissa, mutta voi olla että johtuu enemmän liiasta syömisestä kuin raskaudesta. :)

Niin, meille siis ensimmäinen lapsi tulossa. Minä 27v. ja mies 34v. Tämä on kaikki vielä todella uutta ja ihmeellistä. Hienoa kun tänne voi purkaa ajatuksiaan. Vielä en ole kertonut kuin kahdelle hyvälle ystävälle.

Hyvää vointia kaikille!

rv 5+3

Vierailija
31/84 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen täällä jatkuvasti, kun mies on poissa kotoa ja olen kipeänä. Hauska käydä lukemassa kuulumisia ja kommentteja.

Mä täytän kohta 26 v. ja mies 25 v. Ollaan aloitettu vauvatoiveet jo tosiaan 3 vuotta sitten, mutta jostain syystä ei ole tärpännyt ennen kuin nyt. Ehdittiin tutkia jo mun munasarjat ja miehen siittiöt, eikä vikaa löytynyt. Seuraavana olisi testattu hormonit ja katsottu munatorvien aukiolo, mutta nyt sitten taisikin käydä niin, että kun henkisesti alkoi jo valmistautua lapsettomuushoitoihin, tärppäsikin luomusti. Olen todella onnellinen. Toivotaan nyt vain, että pikkuinen on terve ja pysyy masussa loppuun saakka.

Me asutaan Jyväskylässä, ja mahdollinen synnytys tulee tapahtumaan Keski-Suomen keskussairaalassa tuossa aika lähellä kotia. En ole menossa alkuraskauden ultraan; uskon, että raskaus kyllä antaa merkkejä itsestään ja ekassa neuvolaultrassa näkee ihan tarpeeksi. Ei ole liikaa rahaakaan, olemme molemmat vielä opiskelijoita (minä tosin jo osittain myös töissä).

Kylvin tuossa aikani kuluksi kolme lautasta rairuohoa. Huomasin myös, että posliinikukassani on nuppuja. Sekin tekee kukkia ensimmäistä kertaa. :-)

Edelleen nuhaisin terkuin

Ladie, rv. 5+3

Vierailija
32/84 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tulee lisää porukkaa, onnittelut siis uusille plussanneille.

Tämä väsymys on kyllä aika kova nyt, eilenkin nukuin kahdet päiväunet ja silti nukahdin jo yhdeksältä sohvalle. Saas nähdä käykö tänään samoin.

Ajattelin pitkittää vielä tuota neuvolan varaamista, vaikka mies jo kyselikin koska sinne soitan, on aina ollut innokkaana mukana joka käynnillä. Olisi toisaalta kiva mennä vasta sitten kun sydänäänet kuuluu varmasti, niin tulisi jotenkin varmempi olo koko raskaudesta.

rv 5+5

Vierailija
33/84 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sitten aamulla tekemään toisen raskaustestin ja arvaatkaapa mitä?! Sekin näytti plussaa! :) Eilinen oli jotenkin sellainen epävarmuuspäivä ja olin varma, että testissä olikin vaan joku vika ja minä höntti oon mennyt jo neuvolankin varaamaan. No, nyt siis kahdessa testissä voi ollaa vikaa.. ;)

Iloista torstaita harmaasta säästä (ainakin pääkaupungissa) huolimatta!

Sasa 4+6

Vierailija
34/84 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mulla ei selvästikään oo muuta elämää kun ehdin täällä liikaa roikkua. Missä ootte???

äitikuu

Vierailija
35/84 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tuntuu olevan vipinää tuola toisella keskustelu palstalla mistä täälläkin on maininta.

Vierailija
36/84 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Paljon on kiirettä, joten palstailu on nyt hiukan taka-alalla. Olen työharjoittelussa ja kotona olo aika jää vähän vähiin eli sekin aika siis noille 2 pienokaiselle.. lueskelen teidän juttuja kuitenkin ja yritän ehtiä kirjoittelemaankin aina kun on aikaa.[/color]

[color=yellow]Tuosta LA-listasta kaikille. Voin päivitellä sitä ainakin toistaiseksi. Jos löytyy joku joka haluaa sitä välillä päivittää, niin hienoa, kun aina ei ehdi. Kun ne jotka sinne haluavat laittavat perään viestin niin siitä on helppo kopioida se alkuperäiseen jatkoksi. Näistä muista ketjuista tiedon kerääminen sinne on aivan liian työlästä ainakin mun taidoilla... keskustellaan täällä muissa. Nähdään sitten joulukuussa miten lista muotoutuu tyttöjen ja poikien kesken :)[/color]

[color=blue]Ostinpa minäkin uuden testin apteekista kun en uskonut, no yllätys yllätys plussahan sieltä tuli ja vahva sellainen joten kait pitäisi uskoa. Neuvolan varasin 27.4 ja ultra on 18.4.. en malttanut odotella kauempaa :) Mahassa on vihlaisuja ja kipuja välillä hirvittää miten tässä käy, mutta toivotaan parasta.

Vointeja kaikille!! Toivottavasti kenelläkään ei jyrää pahaolo niin kovasti päälle että joutuisi pönttöä halailemaan :)

Ilmis rv 5

Vierailija
37/84 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitukseni oli kirjoitella otsikolla " Ketju kunniaan" , että älkää vaan hävitkö täältä! Tykkään tästä formaatista Niiiiin paljon enemmän, tätä on mukavampi lukea! Minä ainakin lupaan kirjoitella ainakin kerran päivässä.

Kävin kaupungilla ostamassa MultiVitaa ja parasetamol-särkylääkettä. Lainasin kirjastosta pinon raskausaiheisia kirjoja. Masua turvottaa, ällöttää ja väsyttää. Nukuin levottomasti, koska olen yksin kotona ja tämä raskauskin vaivaa ;). Onneksi flunssa alkaa hellittää.

Tajusin eilen, että vaikka olenkin raskaana, pitäisi jatkaa tässä kuitenkin normaalielämääkin. Esimerkiksi gradua pitäisi vääntää enevällä innolla, jotta se valmistuisi ennen vauvelia! Koville ottaa, kun tekisi mieli vain velloa onnentunteessa. Ehkä tämä tästä pikku hiljaa helpottaa?

Kirjoitelkaahan ahkerasti!!

Terkuin Ladie, rv. 5+4

Vierailija
38/84 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LADIE:

Meilläkin kävi ihan sama juttu esikoista odottaessa. Kaikki lapsettomuuden perustestit oli jo tehty ja oltiin menossa viimeisiin testeihin Kättärille, kun typy ilmoitti tulostaan. Hoitsu sanoi, että on tosi yleistä tulla raskaaksi silloin, kun on menossa testeihin ja ikäänkuin lakannut stressaamasta yrittämisen kanssa.

Mäkään en enää ole niin paniikissa kuin vielä alkuviikosta olin, kun luulin taas saavani keskenmenon. Ehkäpä se olikin vain jotain kasvukipuja.. :-)

Hirveä kiire olis töissä mutta motivaatio ei ole kovin korkealla..

t: Caroline 5 + 6

Vierailija
39/84 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caroline: Jep. Näin juuri sanottiin mullekin kun peruin polin aikaa. Ja kyllä me ollaan sitä mieltä itsekin; etenkin miehelle oli suuri helpotus, ettei siittiössä ollut mitään vikaa. Varmaan ihan siitä ilosta onnistui tuo hedelmöitys tällä kertaa. ;)

Kuinka monelle olette muuten jo kertoneet / aiotte kertoa heti näin alussa? Meillä mies sanoi, että " ei kerrota kellekään ennen kuin huomaavat" , mutta ei se ole yksinkertaisesti mahdollista ainakaan läheisten ystävien kohdalla. Johan ne alkaa ihmetellä, kun ei illanistujaisissa enää viini maistu jne. Eli katsoin parhaaksi ilmoittaa esim. parhaalle kaverille heti, ihan senkin takia, että olisi joku jolle kertoa myös sitten, jos km tulee. Vanhemmille sen sijaan emme taida ihan vielä kertoa.

Ladie, rv. 5+4

Vierailija
40/84 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut että kun jään ensi viikolla lomalle ja olen suurimman osan ajasta pojan kanssa mummolassa (omassa kotonani) niin kerron vanhemmilleni jos toi paha olo kerkee yllättään ennen sinne menoa tai jos sielä alkaa pahana, muuten varmaan kerrotaan ensimmäisen ultran jälkeen eli sen np-ultran jälkeen muille. Työkaverilleni varmaan kerron ennemmin, on mulle hyvä kaveri.

Onneksi jonkun muunkin maha on turvoksissa ettei vaan mulla! Olen jo ajatellut että mikkä housut sitä oikein laittaisi töihin kun nämä kinnaa tosi pahasti päivän mittaan.

Laskin ton LA ajan yhdellä toisella laskurilla niin sain LA 6.12 ja tällä vauva lehden laskurilla tulee 8.12, ei nyt suurta eroa mutta muutama päivä kuitenkin.