#####Ensikoiden Maanantai#####
Kommentit (21)
Viikonloppu on takana ja meni kyllä ihan vaan sohvalla loikoillessa.
Hieman minua meinasi huolestuttaa ja taitaa se vähän vieläkin huolestuttaa, kun lauantaina ja sunnuntaina tuli ihan hitusen verran ruskeaa vuotoa... Tietysti säikähdin aluksi kovasti, mutta kun se sitten loppui kokonaan, niin ajattelin vain ottaa rennosti ja odotella...
Soitin tänään varalta neuvolaan, että jos ne olisivat kurkanneet ultralla, mutta eihän ne, kun mulla kuitenkin on jo keskiviikkona neuvola-aika... Käskivät vaan seurailla ja välttää rehkimistä. VAstauksen siis arvasin oikein ja melkein oli turhaa sinne soittaakin... Nyt sitten vaan odotellaan keskiviikkoa ja toivotaan, että pikkuinen on edelleen hengissä...
Täytynee varmaan lähteä käymään pikaisesti kaupassa, kun ei ole mitään syömistä jääkaapissa ja nälkä kohta kuitenkin yllättää...
-cactus- rv9+5
Pepsimax, voi sua pientä raukkaa, kyllä ne nyt sua koittelee.
Jos voisin niin ottaisin vaikka osan sun kivuista ja säryistä jospa se helpottaisi.
Kesikselle voimia pahan olon kanssa, toivottavasti menee ohi ajan kanssa ettei tarvitse koko raskautta noin hurjasti voida.
KIITOS kaikille tapaamisessa olleille enskoille.
Amylle kiitokset kyydistä asemalta cittarille junan odotuskin meni helposti kun mietti kaikkia juttuja tapaamisesta.
Kaimalle SUURI kiitos kyydistä Tampereelle, vaikka bensarahat ei nyt niin kummoiset ollutkaan ! Äläkä sure kyllä se sunkin mahas vielä kasvaa usko pois.
Mukava kuulla että Poppiksen tuliaiset olivat mieleiset, koitin tuoda jotain Ikeamaista ja poppismaista, ilmeisesti onnistuin.
hyvinhän se Akselin piteleminen onnistui, ei ne vauvat niin helposti rikki mene.
Äläkä sure sitä painoa, kyllä se siitä pois lähtee.
Burde: kiva että jollain muullakin oli kokoon nähden iso masu, mä jo kuvittelin olevani ainoa joka on onnistunut kasvattamaan valtavan möhiksen itselleen.
IcePiparkakulle kiitokset supistusvalistuksesta !
Tiikurikin oli laittanut oikein nimikko paidan päällensä ei ollut vaikea tajuta koka pöydän toisella puolella istuskeli.
PikkuMillille kiitos vauvan lainasta, akseli käyttäytyi niin mallikelpoisesti että ! Säästi äänijänteitään vähän mummolaankin, hyvä niin.
Oli tosi kiva tavata ja päästä vähän pois kotiympyröistä, ihan puhki sitä kyllä oli kun kotiin pääsi, ennen kymmentä tuli jo unikin.
Helsingissä sitten seuraavan kerran, mennään vaikka Coloradoon, siellä on IHAN OIKEASTI HYVÄÄ JUUSTOKAKKUA !!!!!
Tsempityshalaukset kaikille pian jakautuville ja tervetuloa kaikille uusille !
Jokohan me tuo Mooli saadaan pian tänne houkuteltua !?
AinoAurora ja miss möhis 25+2
Olipa kiva lukea teidän treffeistä, kyllä olisi ollut mukava nähdä teitä livenä...mut jos vaikka täällä pääkaupunkiseudulla seuraavat treffit?
Tervetuloa uusille, ainaski iida-linnea oli kirjoitellut!
Pepsillä supparit kiusoittelee, ehkä kuitenkin kohta pääset tositoimiin! pidän peukkuja miekin :)
jmi:lle onnittelut pienokaisesta!
Naukuliini - kyl ne oireet vaihtelee, ja välil miettii, et onko siel masussa mittää. Ihan normaaliis :) Mulla on aina ollut niin " hullusti" et kuukautisten aikaan olen tosi virkeä ja siivousvimmainen, yleensä ennen pari päivää niiden alkuun. Huomasin vaan, et nyt raskaana tuntuu menevän hassusti samaan malliin, vaikka ei vuotoa tietty ole, niin siivousvimma aina vaan jaksaa yllättää (mitenköhän pitkälle niin).
ON: masu on yhtäkkiä aamuisin olematon, kun illalla vaikuttaa ihan kunnon vauvamasulta...tuntuu hullulta. Kait se kohta jää tohon möllöttelee, eikä katoa yön aikana :)
Hmm...ummetus taitaa vähän tehdä tuloaan, tosin puuro on aina tähän mennessä auttanut hieman asiaan :) muutes ei voi valitella, nälkä koko ajan!
Tekstiä en saa nyt enempiä...kommentoin taas vähäsen jos tässä ehtii.
Mukavaa päivän jatkoa enskattaret!
Mykis ja Hippis 18+3
Viikonloppu meni pitkästä aikaa ihan kotona, kuten seuraavakin. Outoa meille.. No, pakko vähitellen rauhoittua kotiin.
Minun vanhemmat olivat yhden yön ja äiti teki miehini kanssa kaikenlaisia sähkövirityksiä. Eli pari uutta valoa ja yhden lisäkatkaisijan.
En tiedä onko täältä kukaan huomannut tuolta Joulukuisten pinosta että eräs joulutähti on syntynyt keskosena. :( Ikävää kuulla tuollainen.
Itse tässä odottelen iltapäivän lisä-rakenne ultraa. Onneksi on etäpäivä niin sai nukkua. Nyt syömään aamupalaa ja hakemaan mieheltä auto Hyvinkäältä. Ja ultranauha pitää kelata kohdalleen..
bejpi ja öttiäinen 25+1
Maanantaita!
Niin se vaan syksy tulee sieltä hiljalleen. Täällä ainakin on tänään sadepäivä ja kyllä nuo illatkin ovat kovasti alkaneet pimentyä. Laiteltiinkin miehen kanssa tuikkulyhtyjä viikonloppuna ikkunoihin :)
Teidän treffit kuulostivat tosi hauskoille! Jospa sitä minäkin lähtisin mukaan ensi kerralla ja mahdollisesti nyytin kanssa.
jmi82: Onnittelut poikavauvan syntymästä! Toivottavasti masuvaivat pikkuisella helpottaisivat.
Pepsimaxille ja Ulla-Majlle taitaisi odotus ja raskaus jo riittää. Jospa ne teidän pikkuiset sieltä kohta olisivat valmiita ulos tulemaan. Nuo säryt ovat inhottavia, mutta ne vievät koko ajan sitä vauvan syntymää eteenpäin. Niin ja ne menkkamaiset jomotukset ovat merkki kudosten pehmenemisestä ja synnytystien avautumisesta.
Nauku: Raskausoireet vaihtelivat mulla ainakin ihan päivittäin. Välillä ei tuntunut olo raskaanaolevalta ollenkaan ja jo toisena päivänä saattoi olla pahoinvointia ja väsymystä ym.
Mites Burden vointi? Kannattaa käydä tarkastuttamassa se päänsärky. Toivottavasti olo on jo helpottanut.
Cactus: Harmi että joudut odottamaan sinne keskiviikkoon sitä neuvolassa käyntiä :( Sellaiset pienet vuodot alkuraskaudessa ovat kuitenkin yleensä harmittomia, mutta eihän se tieto helpotusta tuo kun on huoli vauvan puolesta. Pidän sulle kuitenkin peukkuja ja uskon, että kaikki on vauvalla hyvin bd
Oman viikonlopun kuulumiset:
Perjantaina käytiin siellä jääkiekkopelissä ja Otsokin oli kovasti mukana kannustamassa ;) Kiinalaisessa syöminen jäi kuitenkin väliin, kun yritetään elää tämä kuukausi vähän säästeliäämmin. Lauantaina käytiin kaupoissa ja hommasin itselleni sellainen noppies-masutuubin ja olen kovasti siitä tykännyt. Samalla kokeilin niitä Anitan imetysliivejä, mutta vaikka ne tosi ihania olivatkin niin hirmu suolainen se hinta! Kaikki yli 50euroa! Katselen nyt eka muualta (kappahl, lindex, h&m) niitä ja vinkkejä otetaan vastaan, mistä voisi löytyä mukavia imetysliivejä 30 eurolla tai alle. En ole vaan noista H&M:n liivivalikoimista löytänyt itselleni tarpeeksi isoja kun niillä ne koot loppuvat siihen c-kuppiin ja mulla pitäisi tällä hetkellä olla se d-kuppi ja mitä se on sitten maidon noustua... Ruokaostokset suoritettiin lopulta niin, että minä istuin Prisman vihannesosaston penkillä ja mies juoksi ruokatavaroiden perässä ympäri kauppaa, kun supisteli taas niin kipeästi :( Kotona lepo ja parin tunnin unet kuitenkin auttoivat ja illalla jaksoin pyöräyttää meille ja miehen vanhemmille kaura-omenapaistoksen kotimaisista ompuista, NAM! Eilen kun oli kaunis ilma ja olo oli tosi hyvä, käytiin vähän metsässä kävelemässä ja ihmettelemässä poluilla pyöriviä koppakuoriaisia. Muuten päivä meni lepäillessä ja elokuvia katsellessa. Tänä aamuna on taas jomottanut alamassua ja mulle tulee myös ajoittain ihan hemmetinmoista paineentunnetta tuonne alapään ja peräpään tienoille :( Otson asennosta ei ole mitään tietoa, liikkeitä tuntui viikonloppunakin ihan kylkiluiden alla, mutta en tiedä huitooko sitten vaan käsillään niin kovasti. Niin ja mies oli onnellinen, kuultuaan Otson sydänäänet masun läpi ensimmäistä kertaa :)
Tällainen romaani tällä kertaa,
Mörötin ja Otso rv31+3
[color=#00008B]Tulin just kotiin kattomasta mamaa sairaalassa. Pahasti näyttää siltä, että rouva poksahtaa pian =/ Maksakin on jo ihan turvonnu kun nestettä on joka paikassa..Pöh..Jospa ne jotain keksis..
Ultrakin oli aamulla. Siellä oli mukava harjoittelija ja pahantuulinen vanhempi nainen, jotka sitten molemmat ultrasivat..Mä en saanut oikein mitään selvää..Kuulemma kaikki kunnossa, löyty mununaiset ja sydämet ja muut. Kovasti räpsy heilutti käsiä ja rypisteli otsaa =D Hyvä kuitenkin, että mennään sinne 4D:hen niin saa vähän paremmankin kuvan..Ja jos se sukupuolikin selviäis..=)
Naukulle ja Cactukselle rauhoittavia aaltoja täältä..=)
Pöhpah..Sataa ja väsyttää..Mitään ei vieläkään kulje päässä..
Palailen asiaan jo jotain tulee mieleen..Mukavaa päivää!!
t. poppis ja räpätti rv19+5
hitto kun sitä menee sekaisin näissä pinoissa :)
kommentoin vaan imetysliiveistä, ei siis ole mitään kokemuksia käytännössä. Aattelin ite hommata " muksupuodista" , ku ei nimiä saa mainita, mut näitähän löytyy useampi ainakin pääkaupunkiseudulta. Hinnat 25-30 ¿, ei ainaskaa hinnalla pilattu.
mykis
Arvatkaas mitä? Tämä mamma on ollut kokonaiset 1,5 VUOROKAUTTA oksentamatta kertaakaan!! Noinkohan olisi, että aurinko jo paistaisi tähän risukasaan? Kuvottaa ja ällöttää, mutta se on pientä aiempaan verrattuna. Oon ihan juhlatuulella suorastaan!
[color=blue]Pepsille[/color] suppareita! Eiköhän se pieni villikko ala pian tulla maailmaan. Ja [color=blue]Ull-Maijlle[/color] samanlaiset toivotukset!
Jokos [color=blue]Burden[/color] päänsärky hellittää? Ikävä vaiva. Tsemppiä sen kanssa.
[color=blue]Cactus[/color] kuule, mulla kävi ihan samoin! Samoissa viikoissa mennään ja mulla oli kanssa lauantaina rusehtavaa vuotoa. Tai siis, vähän tavallista " värillisempää" valkovuotoa se vaikutti olevan ja huomasin vain vessassa käydessä (ja koko ajan kävinkin varmistamassa, ettei tule pahemmaksi). Sain jo itseni lietsottua melkoiseen paniikkiin, mutta koska sunnuntaina ei enää tullut mitään normaalista poikkeavaa, uskalsin jo rauhoittua. Sen verran kuitenkin hätäilen, että varasin yksityiselle ultran keskiviikoksi. Sinnitellään yhdessä sinne asti, eikös?
Ja samaan hengenvetoon [color=blue]Naukulle[/color] sanon saman, mitä monet täällä mulle aikaisemmin: Pysy poissa kaikilta ikäviltä nettisivuilta! Ja muista, että se riski on tosi pieni jos ultrassa kerran on jo todettu, että siellä se pieni polskuttelee. Sitäpaitsi, niiden juttujen perusteella saa ihan vääristyneen kuvan: sellaisen, että kaikilla on keskenmenoja. Ei ole, mutta niille sivuille vaan kasautuu kaikki ikävät tarinat. Kyllä mäkin ajoittain pelkään, mutta koitetaan kovasti olla murehtimatta, jooko!?
[color=blue]Möröttimelle[/color] vinkiksi: Mun d-kupin rinnoille on löytynyt sopivia ja hyvin istuvia rintsikoita H&M postimyynnistä! Hintakaan ei niissä päätä huimaa. Myymälöissä ei koot riitä, mutta postimyynti on hyväksi havaittu. Jos sulla ei ole kuvastoa, niin netistäkin valikoimat löytyy. Normaalirintsikoita on enemmän, mutta muistaakseni siellä mallistossa on ainakin yhdet imetysliivit.
[color=blue]Iida-Linnealle[/color] suuret onnittelut ja tervetuloa tänne turisemaan!
[color=blue]Omaa napaa:[/color] Lauantain treffit jäi harmikseni väliin, olin täällä Helsingissä miehen kaverin häissä. Oli kyllä melkoinen koettelemus se juhla. Ensinnäkin laittautua ihmisen näköiseksi ja selvitä kirkkoon klo yhdeksi kaiken oksentelun keskellä oli musta aika hyvä suoritus. Sen jälkeen siirryttiin juhlapaikalle ja täytyy kyllä pikkuisen moittia järjestelyjä (on varaa, kun omat häät meni ihan täydellisesti :). Odoteltiin aulatilassa reilu tunti hääparia, jolla oli kuvaus heti kirkon jälkeen. Se seisoskelu siinä kuumassa ja ahtaassa, ilman syötävää (jos ei lasketa niitä äyriäispainotteisia coctailpaloja, joiden hajukin etoi) otti aika hyvin voimille. Istumapaikkoja oli vaan muutama, ja niillä oli tietysti vanhukset, joiden oli huono seistä. Oli ihan viittä vaille, etten pyörtynyt. Kyllä jengi ihmetteli, kun meikäläinen siellä kyyristeli.
Vihdoin tuli ruokailun aika. Gourmet-herkut oli kaikkien mielestä loistavia, mutta kerrankin olisin kaivannut niitä " mauttomia" peruslihapullia. Ja taas vessassa parveileva naisväki sai ihmetyksen aihetta, kun tämä oksentelee wc-kopissa!
Onneksi olo vähän koheni ja kunnialla oltiin paikalla ysiin asti.
Ja nyt tosiaan eilen ja tänään ollut suorastaan loistava olo. Ihanaa! Eka neuvola oli tänään aamulla. Ei kyllä mitenkään kummempi käynti. Täytettiin lippuja ja lappuja. Mies naureskeli niitä th:n kysymyksiä mutta onhan se hyvä, että pidetään huolta. Mitään vau-kirjaa ei herunut mutta muita lippusia ja lappusia sitäkin enemmän. Stakesin Meille tulee vauva -opus vaikutti ihan hyvältä. Vähän sellainen pysähtyneisyyden fiilis siellä vallitsi: Kaiken huippu oli vuonna -80 painettu äitiysliikuntaohje, joka on tismalleen sama, kuin mun omalla äidillä. Hih! Kaiken huippuna tietokonekaan ei tädillä toiminut.
Ja olenkohan mä nyt vähän neuroottinen: varasin nimittäin ultra-ajan Femedaan keskiviikoksi. Kun lauantaina on anopin 50-vuotissynttärit ja sunnuntaina ollaan aikeissa kertoa iloinen " synttäriyllätys" . Sitä ennen haluan varmistaa, että kaikki on (edelleen!) hyvin. Ja kun tosiaan (kuten aiemmin tossa Cactukselle kirjoitin) oli sitä epämääräistä vuotoa lauantaina ja nyt oksentelukin laantuu ja... No, eihän siitä haittaakaan ole ja ainakin saan mielenrauhani takaisin!
[color=blue]Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille![/color]
[color=blueviolet][b]Kesis, rv 9+4
Tervehdys taas pitkästä aikaa (siis muutaman päivän tauon jälkeen). Kiva, että oli kivat treffit :) Me vietettiin mökkiviikonloppua. Alkaa kausi näin syyskuussa olla lopuillaan, kun ei ole talviasuttava mökki, mutta jos säät jatkuu näinkin hyvinä niin ainakin kuun loppuun asti sinne päästään vielä. Tosin joka viikonloppu ei viitsi tuota reilun parinsadan kilometrin matkaa ajella, mutta jos parin viikon päästä taas...
Pää on taas ajatuksista tyhjä, kun mielessä on vain se huominen ultra. Vieläköhän tuolla masussa joku mahtaa asustaa, kun ei mitään ole koputellut vieläkään olemassaolonsa merkiksi...
Koskakohan tuo vauvan huoneen laitto pitäisi aloittaa, kun ei tää raskaus vieläkään tunnu ollenkaan todelliselta, eikä sen takia osaa oikein tehdä mitään. Yhtäkään vauvatavaraa ei vieläkään ole hankittuna (paitsi hoitolaukku joka tuli tilaajalahjana jo joku vuosi sitten). Vaunut tosin haluaisin päästä tällä viikolla ostamaan. Kai tää tästä taas huomenna muuttuu hiukan todellisemmaksi...
Onnitteluja nyyttinsä noutaneille, suppareita niille, jotka pian lähtevät omaansa noutamaan ja tervetuloa uusille (joku viime päivinä tullutkin taisi olla joukossa) ja se moolikin voisi tosiaan jo ilmoittautua tähän pinoon :)
Ja sitten taas töiden pariin...
- Essi, rv 18+6
töissä ei ollu kivaa, siitä puhinat..eikä viime yö ollut ollenkaan mukava :(
Liekö kohdun kasvamisesta ja venymisestä johtuvaa, että vähän väliä jomottaa ja " kirvelee" ja nipistelee kohdun tienoolla, siihen heräsin aamuyöllä..enkä sitten unta enää saanutkaan. Kääntyessä vihlaisi niin pirusti että piti huulta purra etten herättäny miestä, kyllähän ne sitten helpotti, mutta nyt koko päivän on ollu jatkuvaa jomoilua ja nipistystä, teki mitä vaan tai oli tekemättä. Ja nivusesta kiskoo välillä ihan pirusti, ihan kun vetäs suonta..
Luotan siihen että masu ottaa spurtin ja kasvaa oikeesti näkyville, kun kerran VAU-kirjassa sanottiin että näillä viikoilla alkaa näkyä :) joo, se on mun " raamattu" tälläerää..
Kertokaa oi suuret ja viisaat onko se sitä??
Kannoin huonekasvit kesälomalta ulkoa sisälle suihkun kautta ja nyt tuskailen kun ei ne enää mihinkään mahdu...kasvaneet ulkona lämmössä ja valossa niin paljon että suurimmat ei mahdu millään enää...pakko lahjotella anopille ja muualle, harmi.
En mä muista enää mitä piti kommentoida - eikö ookki tyypillistä! Kuulosti ihan siltä että miitissä oli lystiä..harmi kun asustan niin pirun kaukana kaikesta sivistyksestä, etten päässy mukaan. Ehkä ens kerralla sitten :)
Tappert ja Puksu 13+1 lähtee lipittämään jäävettä
Lopulta minäkin sain itseni listattua Ensikoiden valiojoukkoon. Eikä raskauskaan ole edes puolessa välin.. ;) Rv 19+3 Jos nopeasti jotain itsestäni kerron, olen parikymppinen likka Kymenlaaksosta. Muutin tänne poikaystäväni tykö maaliskuussa (silti olen sydämeltäni kuhmolainen). Raskaus on sujunut ihmeen helposti, vatsa alkaa kasvaa ja kolotuksia ja supistuksia alkaa olla. Niitä ennen ei koko hommaa ole edes huomannut. Pitkää on ollut odotus. Ja kolme viikkoa sai elää uudestaan, kun LA siirtyi eteenpäin. ;) Henkinen puoli on sitten ihan toinen asia. Kaikkien muiden huolien lisäksi tuleva isä on intissä tuonne tammikuun alkuun asti. Melko yksinäistä, mutta onneksi välillä pääsee hoitamaan kälyn pieniä poikia. Harrastuksetkin jääneet aika vähiin muuton jälkeen. Taakse jäivät himourheilijan päivät, nyyh. Ajoittain taas ei mikään huoleta ja lapsen tulo tuntuu ihanalta ja sopivalta juuri tähän tilanteeseen. Mieskin on innoissaan. :) Mutta tämä tällä erää, pitää ruveta laittamaan apetta itselleen. Se on hei! (3 Sotaleski
Täällä on yksi, joka nukkui huonosti viimeyön. Supistuksia tuli 5 min välein ja ne olivat sellaisia mahaa polttaa-supistuksia kuin olisi mahataudissa, mutta supistus tuntui ihan alhaalta asti. Ei mikään paha kipu, mutta vähän erilainen kuin mitä ennen on ollut. Menkkakipuja huomattavasti pienempiä. Olin sika väsynyt ja yritin saada vaan unta. Nooh, eikös ne supistukset sitten aamulla jo hidastuneet, ettei ees enää kelloa viitsi katsella.. Eli tässäpä sitä sitten taas odotellaan. Toivottavasti nuo ees vähän jo vie eteenpäin tätä prosessia, ettei ihan turhaan joudu supistuksista kärsiä..
burde: On sulla silti aika paljon noita vaatteita! Itse tässä mietin et mää hukun noihin kaikkiin, vaikka suht. samanlaisesti noita meillä on. Meillä siis n.60-64cm vaatteita on 17 potkuhousua, 18 bodya, 8 housua, 5 asusteita (housut+paita), 10 paitaa (villapaitoja ja kevyitä paitoja). Sukkia ja hattuja toosi iso kasa. Tämän lisäksi on vain 2kpl 50cm bodya ja housua sekä 56cm bodeja ja housuja 6. Itse en siis ole ostanut kuin vain parit bodyt... sit tästä suurempia vaatteita on kans tosi iso läjä ihan 80cm asti.. eipähän tässä ihan vielä ostoksille viitsi lähteekään ennenkuin näkee paljon noita vaatteita sitten tulee käytettyä ees.
poppis: niin sillo treffeillä mulle ei tullut millään nuo ryhmien nimiä mieleen, mitkä sekoitti ajatukseni myös enskoista. Tarkoitin silloin näitä Haahuja, Kotiloita ym. ryhmiä, joista ei oikein nimenperusteella äkkiseltään saa selvää mitä ees tarkoittavat. Siksi tarkistin, että tajusin taatusti mitä enskat tarkoitti :) Ja hyvä että ultra meni hyvin :)
Treffit oli sujunut mukavasti, kiva kuulla! Harmi ku en itse päässy mukaan. No ehkä ensi kerralla sitten!
Tervetuloa uusille, ainakin iida-linnea ja Sotaleski oli käynyt pinoutumassa. Sotaleski, harmi kun sun mies juuri nyt joutuu olemaan intissä - mutta ehkä parempi näin kuin se että la ois osunu sille ajalle. Voitte sitten aloittaa yhdessä vauvaperheen arkea :)
Kiva että Kesiksen olokin tuntuu jo paremmalta, kyllä se siitä! Olitpa joutunut tukalaan olotilaan häissä seisoskellessasi huonovointisena, huh, voin vain kuvitella..
Pepsille, Ull-maijlle ja Icepiparkakulle suppareita, jotka kanssa tehoaisi! Toivottavasti pian pääsette nyytinhakuun!
Cactus, otat nyt rauhassa vaan, aika yleisiä tuntuvat nuo vuodot alkuraskaudessa olevan. Toivotaan ettei enää tule ettei tarvi huolestua!
Mykis, mulla kanssa noilla viikoilla masu " katos" aina aamuun mennessä :) Mutta jo joskus rv 21 tuli kasvupyrähdys ja masu alkoi olla ihan oikea vauvamasu.
Bejpi, tulehan kertomaan ultrakuulumisia. Olikos teillä joku syy miksi tarkistusultrataan?
Mörötin, toivotaan että supparit hellittäisi vielä muutamaksi viikoksi! Ainakin noin kivuliaat. Melko peräkkäin mennään, ei mee enää kauaa kun mekin päästään jännäämään tositoimiin pääsyä!
Poppiksella oli hyviä kuulumisia ultrassa, onnittelut niistä!
Ja jmi oli saanut pojan, ONNEA koko perheelle :)
Tylsä vapaapäivä, sataa vain.. Vaikka hyvähän se on että sataa, on ihanan raikas ilma. En ainakaan kaipaa enää lämpimiä kelejä.
Masussa oleillaan edelleen perätilassa, tänään Kaapon potkut on löytäneet mukavasti peräsuolen.. Tai jotensakin siellä päin monotus tuntuu.. xO
Viipero & Kaapo rv 31+0
Heissan likat!
Niin se taas pyörähti uus viikkko kalenterista käyntiin. Viikonloppu oli tosi mukava, siis lauantaina ne meitin treffit ja eilen käytiin parissakin paikassa kylässä. Mutta voimia nuo tosiaan vie, sillä ei oikein muuta jaksanutkaan sitten. Tänään soittelin Kelaan ja kyselin, missä mun ä-pakkaus viipyy. Virkailija oikein pelästyi, että mikäs, mikäs nyt. Lupasi ottaa selvää ja pistää asiaa eteenpäin. Ja äskettäin mulla olikin sitten vanha työkaveri kyläilemässä, joten ei ole aika tullut pitkäksi.
Jmi82:lle ja perheelle paljon paljon onnea omasta pikkuisesta!
Pepsikselle edelleen oikein kunnon vaikuttavia suppareita ja voimia viimeisiin ponnistuksiin!
Cactus, jos sulla ei oel kipuja ja vuoto ei ole jatkunut tai ollut kirkasta, niin tuskimpa on syytä huoleen!
Mörötin, yritähän nyt olla rauhassa ja nauttia syyspäivistä ihan vaikka kotipihalla, jottei ne supparit nyt taas villiintyisi!
Poppis oli päässy vihdoin ultraan. Pääasia, että kaikki on hyvin masussa! Ja sitten 4D ihan äitille ja isälle extramukavaa. Koskas se onkaan?
Kesis oli viettänyt erilaista hääjuhlaa... ;o) Siinäpä oli muille vähän mietittävää, että mikäs tuolla on kun noin huonosti voi... Hienoa, että nyt on olo paranemaan päin! Etkä tosiaan ole neuroottinen ultran kanssa, mäkin kävin rv 7+5 yksityisellä, just että haluttiin kertoa vanhemmille ym. vasta kun oli sykkeet nähty.
Tappert, kolotuksia riittää koko matkan aina silloin tällöin. Mullakin edelleen saattaa repäistä tuolta alavatsalta, jos nousen huolimattomasti tai aivasta kovasti tai niistän ja sitä on jatkunut just joltain noilta viikoilta. Siellä se vaavi vaan tahtoo lisää tilaa.
Tervetuloa Sotaleski mukavaan enskaritiimiin! Ainakin seuraa ja mukavia hetkiä löytyy täältä, jos muuten elo käy yksitoikkoiseksi. Ja pian se tammikuu tulee ja tuleva isukki kotiutuu.
Jokohan piparin supparit tietää lähtöä laitokselle?
Nyt tuntuu siltä, että pakko on mennä hiukan päikkäreille, muuten ei jaksa. Voikaahan hyvin kaikki!
-Amy ja EkaVekara, rv 32+4
Tänään oli mukava päivä kun saimme molemmat nähdä ekaa kertaa oman Pampaleemme. :))))
Siitä saakka ollut vaan yhtä hymyä.Ja on mukava ku on eka valokuvaki tulokkaasta.
Siellä tuntui kaikki olevan kunnossa, oli vain oikea linssilude kun ei meinannut näyttää niskaansa lainkaan tuijotti vaan meitä. Kätilöki tökki kaveria koitti saada kääntymään mutta ei suostunut. Pidettiin pieni tauko ja koitettiin uudestaan ni siä se vaan möllötti ja tuijotti, mut kyl se si vähän ajan pääst suostu kääntyy ja saatiin niska mitattuu ja se oli 1.3.
Laskettuu aikaa ei muutettu vaikka neuvolan mukaan mulla olis tänään ollu 12+3 ja nyt uä:n mukaan se o 11+1.
Sanokaas mulle millee noi lasketaan noi viikot? Ku mulla on neuvolat kaikki ollu aina tiistaisin ja sillon on ollu aina +4 pvä eli eikö tänään olis kuulunu olla +3 päivä? Mut kumminki korttiin merkattiin +2?
Tämä päivä oli kyllä niin jännittävä et meinas oikein itku tulla ku ooteltiin vuoroomme, mut sain nieleskeltyy. Ku ajattelin et jos siel ei ookkaa mitään, et jos tää mun raskaus oliski ollu vaan ilmaa mikä ei oo päässy ulos. Mieski sano si ku ajettiin lääkärist pois et olin saanu sitäki jo peloteltuu et jos siä ei oliskaa ketään.
Mut sieltä löyty kyllä oikein vilkas ihmisen alku mikä potki ja sätki reippaasti ja sydänki sykki hyvin.
Tulipas omanapasta tekstii..... ;)
Mukavaa et teen eka tapaaminen meni hyvin ja kaikilla oli kivaa.
mörötin-81:
Samalla kokeilin niitä Anitan imetysliivejä, mutta vaikka ne tosi ihania olivatkin niin hirmu suolainen se hinta! Kaikki yli 50euroa! Katselen nyt eka muualta (kappahl, lindex, h&m) niitä ja vinkkejä otetaan vastaan, mistä voisi löytyä mukavia imetysliivejä 30 eurolla tai alle.
Mä ostin Lindexistä hyvät imetysliivit. Näissä on olkaimessa tällainen pieni lehtikoriste siinä kohtaa, missä on " imetysluukun" kiinnikenipsu. Hinta oli muistaakseni just 29,90. Mulle nää on ainakin tosi hyvän malliset ja tukevat. Kannattaa kokeilla! Mulla on ainakin toistaiseksi riittänyt hyvin kahden imetysliivit. Kun toiset on pesussa, toiset on käytössä. Valkoista pyykkiä (vauvan vaatteita ja puklurättejä yms.) on kuitenkin pestävä joka päivä, joten liivit menee pesuun siinä samassa.
Hitsi kun en päässyt teidän tapaamiseen! Ja nettikin on ollut jumissa eilen ja tänään koko aamupäivän, joten en ole vielä edes päässyt lukemaan eilisestä pinosta treffikuulumisia. Pöh pah!
Jos joku mammalomalla oleva pallomahaenska muuten haluaa mukaan, niin tapaamme vauvaenskojen kanssa tänä keskiviikkona Jumbossa (Vantaalla) Fazerin kahvilan edessä klo 12. Muutkin kuin mammalomalaiset saa tietty tulla mukaan, jos työajat sen sallii. :) Meitä onkin tulossa aika iso porukka äitejä ja vauveleita, mutta mukaan kyllä vielä mahtuu!
Pepsis, poksahda jo! Olin ihan varma, että sulle on tullut lähtö sillä aikaa kun olin nettipimennossa. :)
Meidän pikku-quu on jo yli nelikiloinen! Tänään käytiin neuvolassa ja saatiin hurjasti kehuja siitä, miten virkeä ja jäntevä poika quu on. Painoa nyt 4085 g ja pituuttakin 54 cm. Neljässä viikossa on siis tullut painoa hieman vajaa kilo ja pituutta 5 cm! Eihän tätä usko äiti enää edes todeksi. Poitsu ei ole enää mikään vastasyntynyt vaan ihan oikea vauva! :) Eilen ja tänään quu on jo vastannut mun hymyyn! Hellyyttävää!
Huiskutukset kaikille!
-Q- ja poika 4 vko
heippa!
juu, minunkin puolestani kiitoksi kaikille tapaamiseen osallistuneille. oli kyllä tosi kiva tavata kasvokkain, josko sitä tulisi sitten vielä enemmän tänne kirjoiteltuakin. ja kuten joku jo sanoikin niin poppis: ihan luontevasti näytti se lapsen pitäminen sujuvan;) minäkin jo aattelin et jokohan pipari on laitokselle lähtenyt, kun sai pitkälle lukea ennen kuin tuli hänen tekstiä. jos ei vauva sit millaan meinaa tulla ulos niin käypä testaamassa sitä vaijeripuiston vaijeria, jos vaikka innostuisi;)
omaan napaan ei kummempaa. äsken kävin kävelyllä ja kovin veti piukeeks tuo massu kotiin päästyäni. mut ei mitään sen suurempaa murhetta.
tikru ja simppis 23+3
Kiitos kysymästä: päänsärky ei oo hellittäny.. mutta ei se onneks oo niin kova, ettäkö häiritsis ihan hirveesti. Enkä sitten edes soittanu sinne neuvolaan, kun muistin, että mulla on tänään syöhyketerapia ja voin kysyä siitä siellä. Noh.. se siis oli ja se kätilö oli sitä mieltä, että turvotuksen perusteella ei tartte olla huolissaan. Eli en oo siitä sen kummemmin sen jälkeen murehtinu. Torstaina sitten neuvolassa kuulee ja näkee jos paineet on noussu ja/tai pissassa on jotain.
Oli muuten tänään eka äitiysjoogakin. =) Oli aika kivaa ja jäi kroppaan hyvä fiilis sen jälkeen. :)
Pepsi: Mulla on vähän sama homma kun sullakin, että kun herään yöllä, ni usein on supistus päällänsä. :S Ja alavatsa saattaa olla aika kipee koko yön... Kysyin muuten sitä siltä kätilöltä tänään ja se menkkamainen alavatsakipu johtuu just supistuksista tai on supistuksia, en muista kumpaa, mutta aika sama asia siis.
Mörötin: Mun ukko on aina sillon tällön koittanu kuunnella sydänääniä mahan läpi, mutta ei se mitään oo koskaan kuullu, kun ei se edes maltta odottaa ja hiljentyä kuuntelee... =)
Poppis: Voi kurja, kun sun äites on huonossa kunnossa!!! =( Toivottavasti ne ny keksis jotain helpostusta ja äites tulis parempaan kuntoon!!!!!!
Niin.. ja hieno kuulla, että ultrassa oli kaikki hyvin. Se 4D onkin sitten kivempi kokemus, kun näkee kasvonpiirteet jne.. :)
Sotaleski: Tervetuloa joukkoon! Tuntuu, että pinossa on nyt aika hiljasta - johtuuko siitä että meitä on nyt niin vähän vai onko paljon passiivisia jäseniä... noh enivei. Kiva kun saatiin taas yks jäsen lisää!! =)
Sadeye: Sullakin oli ollu ultra! Hienoa, että kaikki oli ok. =)
Jaahas... Eipä tuu nyt muuta kommentoitavaa mieleen. Eiku hei.. =) Pitipä kertoo, että tein kivan löydön tänään! Kävin ohimennen Kekäleessä kattomassa ylisöpöjä pikkuihmisten vaatteita ja siellä oli Reiman keväthaalareita -50%. Noh.. Ostinpa sitten Pennarille ens kevääks haalarin puoleen hintaan!!! Vähänkö oon tyytyväinen. :D
No joo.. ei siis ton kummempaa tänne. Taidanpa mennä kokeilee, että miten tää yö menee, kun viime yö oli ihan kamala. ÖITÄ!
Burde ja pannari-pennari 36+1
Mites burden päänsärky?Joko on hellittäny?
Tänne ei ihmeempii,eilen illalla tuli taas lisää potkua supistuksii ja aika useinki tuli,vihloo välillä niin pr......sti jotain perähermoo...aiks!Ja yöllä aina ku heräs oli supistus päällä ja nytki välillä massu aika kireenä.Mun tuurilla kärsin seuraavat 3 viikkoo näistä ennakoivista supistuksista.....huoh...............Paineet oli taas aamulla 143/101.....ja pää onki sen tuntune....laatta meinaa lentää aina joka aamu enne ku saanu massuun täytettä.
Hyvää alkavaa viikkoa!!!
-Pepsi ja Villipylly rv39+1