Juuri nyt: Poliisi etsii lastenvaunuista kaapattua 1,5-vuotiasta vauvaa Laukaassa
Lähde Iltalehti.
LAUKAA Kaikki havainnot tapaukseen liittyen pyydetään soittamaan välittömästi hätänumeroon 112.
Poliisi sai ilmoituksen tänään kello 13:10, että Laukaasta Tislaajantieltä on viety asunnon ulkopuolella ikkunan edessä olleista lastenvaunuista noin 1,5 -vuotias vauva.
Vauva oli vaunuissa valjaissa kiinni. Vauvalla on katoamishetkellä ollut päällään turkoosi fleeceasu, jossa pinkit kanttaukset ja valkoisia pallokuvioita. Poliisi epäilee tämänhetkisen tiedon valossa, että lapsi olisi kaapattu.
Poliisi etsii parhaillaan vauvaa. Kaikki havainnot tapaukseen liittyen pyydetään soittamaan välittömästi hätänumeroon 112.
Poliisi tiedottaa tapahtuneesta lisää viimeistään tunnin kuluessa.
Kommentit (281)
joku syyntakeeton taas asialla, ei olisi ensimmäinen kerta
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005343473.html
Foliot tiukasti päähän, tutkitaan sittenkin vapaudenriistona, juttuun liittyy ulkopuolinen tekijä. Mielenkiinnolla luen teidän salaliittoteorioita tapahtuneesta, ei muuta kun mielikuvitus laukkaamaan.
Mistähän syystä epäillään ulkopuolista kun vielä hetki sitten ei epäilty? :o Silminnäkijä?
naapurin retardi lapsi tai mielenhäiriöinen hörhö käyny leikittämässä vauvaa omine nokkine?
tai tiedeään taapero ei osaa kävellä niin hyvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vain kuvitella vanhempien tuskan. Ihan kauheeta! Kuka tekee tollasta?!? Eikai lapsi ole voinut itse lähteä?
En ymmärrä miksei olisi voinut itse lähteä pois. Ainakin meillä tuon ikäinen jo osannut avata kaikki viispistevaljaat.
No meillä ei vielä edes 5v saa auki viispistevaljaita. Ei jaksa puristaa auki niitä klipsejä, ei ole niin vahvat voimat sormissa. Toki jo vuoden ikäisenä pääsi valjaista kiemurrellen, sillä oli niin rimpula. Esikoinen ei päässyt kiemurtelemallakaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän syystä epäillään ulkopuolista kun vielä hetki sitten ei epäilty? :o Silminnäkijä?
Varmaan. Jotkut lapset vieneet veikkaisin. Mutta miks? kai nyt pienempikin lapsi tajuaa, ettei kenenkään tuntemattmoman (ehkä ei ollut tuntematon?) pihaan mennä ja oteta lasta kärryistä ja lähetä viemään sitä johonkin metsään?
No niin, tulikin plot twist. Ei täällä turhaan spekuloitu ja ihmetelty keissin omituisuutta. Kaikki ei ihan täsmännyt.
Aikaisemmin luki, että poliisikoira tulee vielä tarkastamaan jäljet. Varmaan koira saanut siis johonkin suuntaan vainun. Kans epäilyttää olisiko joku lapsi asialla eikä tajua mitä tehnyt. Tai sit joku sekaisin oleva.
Vierailija kirjoitti:
Todennäkösesti silminnäkijähavainto.
Olisko lapset vieneet kotiinsa ja alkaneet "hoitamaan". Pikkutytöillä voi olla tämmöistä hoitovimmaa.
Asiahan ei mulle tietystikkään kuulu mutta.
Vierailija kirjoitti:
Olisko lapset vieneet kotiinsa ja alkaneet "hoitamaan". Pikkutytöillä voi olla tämmöistä hoitovimmaa.
Asiahan ei mulle tietystikkään kuulu mutta.
2010 tuollainen tapaus oli, 12v halusi pitää lasta sylissään ja lapsi löytyi myöhemmin lumihangesta. Ulkopuolisten lasten sieppaukset on Suomessa äärimmäisen harvinaisia, ei kovin montaa tapausta ole vuosikymmenten aikana ollut. Yleensä lasten sieppaukset liityy huoltajuuskiistoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäkösesti silminnäkijähavainto.
Toivottavasti ainakin eikä esim vihje lapsen vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
No niin, tulikin plot twist. Ei täällä turhaan spekuloitu ja ihmetelty keissin omituisuutta. Kaikki ei ihan täsmännyt.
Jotenkin surkuhupaisaa tuo poliisin tiedottaminen nykyisin. Ensin ollaan ihan varmoja jostain, esim että lapsi on kaapattu/on tehty kaasuisku, sitten tutkitaan asiaa ja todetaan yhtä varmasti että mitään ei olekaan tapahtunut ja sitten taas peruutellaan että hupsista, olipas sittenkin.
Ei oikein herätä luottamusta tuollainen poukkoilu.
Tuli tästä mieleen, että avaakohan poliisi itse keskustelupalstoille tällaisia aihetta ihmisten tavoittamiseksi vai onko tämä jonkun palstalaisen aloittamana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan. Jotkut lapset vieneet veikkaisin. Mutta miks? kai nyt pienempikin lapsi tajuaa, ettei kenenkään tuntemattmoman (ehkä ei ollut tuntematon?) pihaan mennä ja oteta lasta kärryistä ja lähetä viemään sitä johonkin metsään?
Mulla kolme lasta, ja kaikkea on tullut nähtyä laidasta laitaan leikkipuistoissa yms. On yllättävän paljon alle kouluikäisiä lapsia, jotka kulkevat yksin puistoissa ja kotinsa lähiympäristössä - ja eivät valitettavasti omaa pienintäkään käryä siitä miten toisia lapsia kohdellaan, voiko esimerkiksi toisen vauvaa mennä koskettelemaan. Jotkut isommat lapset ovat tavattoman kiinnostuneita pienemmistä lapsista, ja osa ihan silkasta kiusaamishalustakin. Harvoin muistan kenenkään tuuppineen 3-vuotiasta puistossa, mutta 1-vuotiasta useammankin kerran. Tuollaisia lapsia itseään todennäköisesti kiusataan kotona, päiväkodissa tai koulussa, ja purkavat sitten sen helppoon kohteeseen.
Sori pitkä selostus, mutta pointtini on, että on todellakin lapsia jotka noin saattavat tehdä. Olen myös aikoinaan ollut vuoden päiväkodissa töissä, ja kyllä siihenkin kokemukseen perustuen sanoisin, että on olemassa lapsia jotka näkevät pienet taaperot ja vauvat enemmänkin esineinä kuin ihmisinä.
Jos lapsi olisi itse metsikössä kävellyt, hän olisi kaatunut tuhat kertaa ja olisi täysin naarmuilla.
Toivottavasti tosiaan on ollut (naapurin) muksut ajattelemattomuuttaan asialla.
nyt sit tutkitaan vapaudenriistona