Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juuri nyt: Poliisi etsii lastenvaunuista kaapattua 1,5-vuotiasta vauvaa Laukaassa

Vierailija
28.08.2017 |

Lähde Iltalehti.

LAUKAA Kaikki havainnot tapaukseen liittyen pyydetään soittamaan välittömästi hätänumeroon 112.
Poliisi sai ilmoituksen tänään kello 13:10, että Laukaasta Tislaajantieltä on viety asunnon ulkopuolella ikkunan edessä olleista lastenvaunuista noin 1,5 -vuotias vauva.

Vauva oli vaunuissa valjaissa kiinni. Vauvalla on katoamishetkellä ollut päällään turkoosi fleeceasu, jossa pinkit kanttaukset ja valkoisia pallokuvioita. Poliisi epäilee tämänhetkisen tiedon valossa, että lapsi olisi kaapattu.

Poliisi etsii parhaillaan vauvaa. Kaikki havainnot tapaukseen liittyen pyydetään soittamaan välittömästi hätänumeroon 112.

Poliisi tiedottaa tapahtuneesta lisää viimeistään tunnin kuluessa.

Kommentit (281)

241/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1½-vuotias ei ole enää vauva.

Vierailija
242/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tai lapset. Lapsiahan nekin olivar, jotka veivät hiekkaisen vauvan keinuun itkemään ja hautasivat toisen lumeen. Kysymys kuuluukin,  MIKÄ HITTO KAKAROITA VAIVAA?

Normaalijärkisen, empaattisen lapsen pitäisi ymmärtää ettei vauva ole nukke ja toisten lapsia ei oteta vaunuista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin pieni pääse rattaista ääneti ja/tai kaatamatta niitä! Enkä usko että on koko aikaa ollut siellä metsikössä..  Joku lapsi leikkinyt äitiä, pistänyt nukenrattaisiin ja työnnellyt aikansa? 

Vierailija
244/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 70-luvulla oli ihan normaalia, että vauvat jätettiin nukkumaan kaupan pihalle, usein oli vaunuja rivissä! Ihana viattomuuden aika, joka ei koskaan palaa :(.

Vierailija
245/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla että olisi päässyt valjaista pous ? Oma poika pääsi jo alle vuoden ikäisenä kerran jotenkin luikittua ja onneksi huomasin kun konttasi talvella keskellä pihaa !

Vierailija
246/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisin mukaan sittenkin asiaan liittyy joku ulkopuolinen osapuoli, eli todella pelottavaa. Hesarissa on uutinen.

Olisi tuo taapero melkoinen Houdini ollutkin, jos olisi saanut itse valjaat auki ja/tai itsensä rimpuiltua irti ilman että rattaat kaatuu. Sen jälkeen vielä onnistunut pääsemään rattaista putoamatta/satuttamatta itseään ja ilman että mistään kuuluu pienitäkään ääntä. Kaiken tämän jälkeen taapero onnistuu häippäisemään täysin äänettä pihasta ja katoamaan kaikkien etsijöiden näkymättömiin, kunnes yht'äkkiä ilmaantuu viereiseen pusikkoon itkemään.

No kyllä meidän tuon ikäinen on lukuisat kerrat itse lähtenyt valjaista eikä ole rattaat kaatuneet (emmaljungan yhdistelmävaunujen ratasosa). Ei kyllä kaadu millään kun lapsi sieltä soljahtaa alas. En tosin ikäpäivänä tuonikäistä uskaltais rattaissa nukuttaa mut esim. Kahvilassa irrottaa aina itse valjaat ja liukuu pois rattaista. Tällä kokemuksella en voi ymmärtää miksei voisi olla mahdollista kun monelle arkipäivää. Jotain outoa tässä tosiaan on jos tuota ei pidetä vaihtoehtona.

Vierailija
247/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisin mukaan sittenkin asiaan liittyy joku ulkopuolinen osapuoli, eli todella pelottavaa. Hesarissa on uutinen.

Olisi tuo taapero melkoinen Houdini ollutkin, jos olisi saanut itse valjaat auki ja/tai itsensä rimpuiltua irti ilman että rattaat kaatuu. Sen jälkeen vielä onnistunut pääsemään rattaista putoamatta/satuttamatta itseään ja ilman että mistään kuuluu pienitäkään ääntä. Kaiken tämän jälkeen taapero onnistuu häippäisemään täysin äänettä pihasta ja katoamaan kaikkien etsijöiden näkymättömiin, kunnes yht'äkkiä ilmaantuu viereiseen pusikkoon itkemään.

No kyllä meidän tuon ikäinen on lukuisat kerrat itse lähtenyt valjaista eikä ole rattaat kaatuneet (emmaljungan yhdistelmävaunujen ratasosa). Ei kyllä kaadu millään kun lapsi sieltä soljahtaa alas. En tosin ikäpäivänä tuonikäistä uskaltais rattaissa nukuttaa mut esim. Kahvilassa irrottaa aina itse valjaat ja liukuu pois rattaista. Tällä kokemuksella en voi ymmärtää miksei voisi olla mahdollista kun monelle arkipäivää. Jotain outoa tässä tosiaan on jos tuota ei pidetä vaihtoehtona.

Tuon ikäisillä on huimat erot motorisessa kyvyissä, kaikki eivät esim kävele vielä 1,5 v. Ainakaan pitkiä matkoja. Et voi tietää millainen lapsi on kyseessä ja verrata omaan lapseesi. Varmasti on hyvä syy miksi epäillään että ei välttämättä ole lähtenyt itse vaunuista.

Vierailija
248/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja 70-luvulla oli ihan normaalia, että vauvat jätettiin nukkumaan kaupan pihalle, usein oli vaunuja rivissä! Ihana viattomuuden aika, joka ei koskaan palaa :(.

Ei silloin ollut yhtään sen viattomampaa, päin vastoin. Ihmiset vaan olivat luottavaisia ja jos jotain sattui, niin siitä ei huudeltu lehdissä ja someahan ei ollut edes olemassa. Lapsia kuoli ja katosi kuitenkin moninkertaiset määrät nykypäivään verrattuna.

Vierailija
249/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni oppi vuoden ikäisenä avaamaan valjaat, kävelemään oppi 10kk ikäisenä ja juoksi jo vuoden ikäisenä.

Muutaman kerran kaupassa karkasi äänettömästi "jäljettömiin" kun hetkeksi käännyin katselemaan tuotteita.

Että en pidä mitenkään mahdottomana tuollaista.

Vierailija
250/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni oppi vuoden ikäisenä avaamaan valjaat, kävelemään oppi 10kk ikäisenä ja juoksi jo vuoden ikäisenä.

Muutaman kerran kaupassa karkasi äänettömästi "jäljettömiin" kun hetkeksi käännyin katselemaan tuotteita.

Että en pidä mitenkään mahdottomana tuollaista.

Niin sinun lapsesiko oli kyseessä?

Vierailija
251/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin noin 2v, äiti vei  minut sisälle nenäverenvuodon takia  ja sillä välin naapurin lapset olivat alkaneet työnnellä pikkusiskon vaunuja ympäri talonyhtiötä. Äiti ei ollut vihainen, mutta oli kyllä pelästynyt ja pitänyt  puhuttelun.  Eiväthän nämä lapset tarkoittaneet pahaa ,olivat vain kiinnostuneita vauvasta  mutta tuossa olisi voinut käydä pahastikin  jos olisivat esim. ottaneet siskon syliin tukematta niskaa! :(

Vierailija
252/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa tapauksissa, jossa lapsi vie vauvan vaunuista käy niin että vauvan alettua itkeä tai vaikka kakattua housuun lapsi pelästyy/menettää mielenkiinnon ja hylkää.. tajuamatta että avuton vauva voi kuolla lumihankeen tai metsään . Ei pieni lapsi ymmärrä mitä vauva osaa tai ei osaa, itse olen ehtinyt viime tingassa hätiin, kun isoveli 5v syötti pikkuveljelle 2kk ruisleipää ja kaverin puolivuotias vauva taas oli päätyä laskemaan yksin liukumäen serkkujensa toimesta!

Vierailija
253/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan tavallista, että tuon ikäinen lapsi ei vielä kävele kunnolla, saatika osaa avata valjaita. Se on ihan yks ja sama mitä sirkustemppuja av mamman lapset osaavat. Tuon ikäisiä on turha verrata toisiinsa.

Vierailija
254/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessakymmenessä vuodessa kaikki on muuttunut. 30 v. sitten jätin joka kerta vauvan vaunuihin pikkukaupungin Prisman eteen, kun tein ostokset. Pieneen mieleeni ei olisi tullut, että jotain voisi tapahtua. Nyt ei voi vauvaa nukuttaa edes omalla pihallaan.

Vierailija
255/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin noin 2v, äiti vei  minut sisälle nenäverenvuodon takia  ja sillä välin naapurin lapset olivat alkaneet työnnellä pikkusiskon vaunuja ympäri talonyhtiötä. Äiti ei ollut vihainen, mutta oli kyllä pelästynyt ja pitänyt  puhuttelun.  Eiväthän nämä lapset tarkoittaneet pahaa ,olivat vain kiinnostuneita vauvasta  mutta tuossa olisi voinut käydä pahastikin  jos olisivat esim. ottaneet siskon syliin tukematta niskaa! :(

Ihanasti äitisi hoiti, mutta kyllä tuollaisessa tilanteessa saa ja ehkä pitääkin olla vihainen. Se on viaton ja puolustuskyvytön vauva, kyllä sitä suojellessa saa suuttua, ihan niin kuin 1,5-vuotiaskin on. Lapset ei siihen kuole kun aikuinen suuttuu ja korottaa ääntä, se on jopa ihan tervettä tunnekasvatusta. On tärkeää että lapset oppivat milloin on oikeasti tullut tehtyä jotain vaarallista ja toisen rajoja loukkaavaa.

Kyllä saisi huudot lapset, jos yllättäisin tuollaista touhuamasta ulkopuolisena/lapsen vanhempana.

Vierailija
256/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan on jo aikoja löytynyt! Ei sovi tarina oikein tuon otsikon alle.

Vierailija
257/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt etsitään naista liittyen tapaukseen.

Vierailija
258/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt halutaan löytää nainen, jolla on havaittu olleen erikoinen kulkureitti. Noussut puskasta tielle. Poliisi epäilee hänen jollain tapaa liittyvän tähän tapaukseen.

Vierailija
259/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt halutaan löytää nainen, jolla on havaittu olleen erikoinen kulkureitti. Noussut puskasta tielle. Poliisi epäilee hänen jollain tapaa liittyvän tähän tapaukseen.

Joku raukka käynyt ripuloimassa ja nyt epäillään kaappariksi!

Vierailija
260/281 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ns. mummoäiti, esikoinen syntyi 1982 ja iltatähti 2008. Moni asia on maailmassa muuttunut! Esikoiseni jäi usein lähikaupan pihaan nukkumaan kun kipaisin ostoksille , samoin päikkärit  tyttö otti avoimella (ei porttia vaan semmoinen avoin kulkuaukko)ensimmäisen kerroksen parvekkeella.  Nuoremman taas uskalsin hädin tuskin jättää yksin uinumaan  kaukalossaan talon aulaan  , kun raahasin ensin ostokset portaita neljänteen kerrokseen  ( sulavia pakasteita, normaalisti vien kyllä ensin vauvan ).