Mies sanoo haluavansa erota lähes joka riidan yhteydessä...
Onko normaalia että mies joka riidan yhteydessä sanoo haluavansa erota ja muutenkin syyllistäen arvostelee ilman minkäänlaista kunnioitusta noissa tilanteissa minua kohtaan. Naimisissa ollaan ja lapsia on. Riitä voi olla mikä vaan ihan perus juttu, siltikin lopputulos on erolla uhkailu ja minun haukkuminen lopulta huudon kera. Mistä tämmöinen johtuu?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samanlainen mies. On tehnyt sen erohakemuksenkin jo monta kertaa, vaan aina lopulta perunut.
Älä kysy miksi oon yhä tässä. Helpottavaa silti kuulla että en ole ainut, jolle tätä hoetaan joka riidan yhteydessä.
- Mitä sinä itse teet Ap noissa tilanteissa? Väitätkö vastaan, haluat itsekin eron, vaiko mitä?
Itse rakastan miestäni koko ajan vähemmän, jos nyt edes rakastan enää. Mutta sen erohakemuksen teen itse vain kerran, ja silloin olen tosissani.
Minä olen joskus uupuneena sanonut, että kai se ero sitten olisi parasta.
Tästä mies on saanut hyvän syyn vittuilla vittuilla minulle jatkossa, että MINÄ en rakasta häntä ja MINÄ haluan vaan erota. Prkl jos haluaa erota niin lähtisi vain.T:nro 6
Kiitos kommenistasi nro 6! Ja eihän tämä voi olla tottakaan, sillä mun mies tekee ihan tismalleen samaa! Ja väittää sitten mulle, että minähän sen eron haluan, ei hän tietenkään, ja hän vain sen vuoksi sanoi koko asiasta kun kuulee että minä sen eron haluan.
Onko näillä tällaisilla miehillä joku käsikirja jota ne kaikki lukevat?
T. Nro 9 ja 12
Kannattaa keskustella miehen kanssa asiasta silloin kun ei ole riitaa. Tehdä selväksi, että erolla ei uhkailla riitojen yhteydessä. Että kumpikaan ei saa sitä käyttää aseena. Jos vielä kerran nostaa sen esiin, niin sitten sinä toteutat sen eron. Meillä ainakin toimi. Meillä oli vaikeaa kun lapset oli pieniä, olivat hirveän villejä ja sairastelivat. Oikeasti mies ei kuitenkaan olisi halunnut erota, mutta suuttuessaan sen sanoi ja kyllä sitä kerran yhdessä pohdittiinkin, mutta todettiin ettei haluta. Nyt ollaan oikein onnellisia kun lapset on jo teinejä eikä ole mitään stressiä enää :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samanlainen mies. On tehnyt sen erohakemuksenkin jo monta kertaa, vaan aina lopulta perunut.
Älä kysy miksi oon yhä tässä. Helpottavaa silti kuulla että en ole ainut, jolle tätä hoetaan joka riidan yhteydessä.
- Mitä sinä itse teet Ap noissa tilanteissa? Väitätkö vastaan, haluat itsekin eron, vaiko mitä?
Itse rakastan miestäni koko ajan vähemmän, jos nyt edes rakastan enää. Mutta sen erohakemuksen teen itse vain kerran, ja silloin olen tosissani.
Tästä mies on saanut hyvän syyn vittuilla vittuilla minulle jatkossa, että MINÄ en rakasta häntä ja MINÄ haluan vaan erota. Prkl jos haluaa erota niin lähtisi vain.T:nro 6
Minä sanoisin tuollaiselle miehelle että hänen käytöksensä on niin huonoa ettei häntä voi rakastaa eikä hän sitä ansaitse. Ja lähtisin. Ihme masokisti olet, jäämällä huonoon suhteeseen estät itseäsi tulemasta onnelliseksi. Ei tuollaisen miehen mielipiteillä ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenistasi nro 6! Ja eihän tämä voi olla tottakaan, sillä mun mies tekee ihan tismalleen samaa! Ja väittää sitten mulle, että minähän sen eron haluan, ei hän tietenkään, ja hän vain sen vuoksi sanoi koko asiasta kun kuulee että minä sen eron haluan.
T. Nro 9 ja 12
Kyse on alistamisesta henkisellä väkivallalla jasiksi kuvio on sama.
Lue kirja Why does he do that? Sen kirjoittaneella parisuhdeterapeutilla on kotisivutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nro 9 ja 12
Voi ei, varmaan on! :-D Nyt jo vähän naurattaa, vaikka tilanne itsessään ei jaksa huvittaakaan.
Jos uhkailisin erolla suutuksissani, edes sen kerran, oikeasti tarkoittaisin sitä.
Vierailija kirjoitti:
Exä harrasti tuota myös saadakseen tahtonsa läpi. Meillä oli pienet lapset, vaivalla remontoitu pirtti yms. En halunnut erota, joten taivuin. Ja nöyrryin.
Kunnes koitti se päivä, että hyväksyin jatkuvan ulinan erosta. Sanoin, että selvä. Otin lapset ja häivyin. Johan muuttui ääni kellossa, mutta takaisin en suostunut palaamaan. Siitä alkoi sitten miehen todellinen iso kiukku, joka kestää vieläkin, vaikka erosta on jo kaksi vuotta. Veti lapset härskisti mukaan kiusantekoonsa.
Niinpä. Olisiko jolla kulla neuvoa siihen, miten tämä vältetään? Meillä kun mies on jo puhunut lapset puolellensa samoin kuin viranomaisetkin. Kertonut keksittyjä tarinoita minusta, riitojen yhteydessä aina lapsille kertoo kuinka minä aloitin nimen ja kuinka hänen ja lapsien elämä paranee heti, kun he vain pääsevät minusta eroon. Ja lapset uskovat tämän, ovat alkaneet pyytää eroa. Mutta kun en minä halua lapsistani erota!!!
Mitä tällaiselle miehelle voi tehdä?
Alan olla täysin epätoivoinen - ja tässä tulikin samalla jo vastaus sinulle joka kysyit miksi sisään tällaista miestä... Uhkauksien vuoksi, kaiken sen vuoksi mitä hän voi vielä minulta viedä.
T. Nro 9, 12 ym.
Viestissä 29 "nimen" on riidan ja "sisään" on siedän. Ärsyttävä autocorrect iski.
Lopetat riidan siihen ja sanot, selvä jos kerran haluat niin. Etkä jatka riitelyä, koska se on turhaa koska mies haluaa erota.
Ala järjestelemään eroasioita. Jos mies ei halua erota, niin keskustelkaa läpi, ettei ikinä enää uhata erolla. Se syö parisuhteen luottamusta ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Ja muistuta, että jos mies vielä kerran uhkaa erolla, niin sitten se ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exä harrasti tuota myös saadakseen tahtonsa läpi. Meillä oli pienet lapset, vaivalla remontoitu pirtti yms. En halunnut erota, joten taivuin. Ja nöyrryin.
Kunnes koitti se päivä, että hyväksyin jatkuvan ulinan erosta. Sanoin, että selvä. Otin lapset ja häivyin. Johan muuttui ääni kellossa, mutta takaisin en suostunut palaamaan. Siitä alkoi sitten miehen todellinen iso kiukku, joka kestää vieläkin, vaikka erosta on jo kaksi vuotta. Veti lapset härskisti mukaan kiusantekoonsa.Niinpä. Olisiko jolla kulla neuvoa siihen, miten tämä vältetään? Meillä kun mies on jo puhunut lapset puolellensa samoin kuin viranomaisetkin. Kertonut keksittyjä tarinoita minusta, riitojen yhteydessä aina lapsille kertoo kuinka minä aloitin nimen ja kuinka hänen ja lapsien elämä paranee heti, kun he vain pääsevät minusta eroon. Ja lapset uskovat tämän, ovat alkaneet pyytää eroa. Mutta kun en minä halua lapsistani erota!!!
Mitä tällaiselle miehelle voi tehdä?
Alan olla täysin epätoivoinen - ja tässä tulikin samalla jo vastaus sinulle joka kysyit miksi sisään tällaista miestä... Uhkauksien vuoksi, kaiken sen vuoksi mitä hän voi vielä minulta viedä.
T. Nro 9, 12 ym.
Voit laittaa erohakemuksen vetämään ja muuttaa erilleen mahdollisimman nopeasti. Niin tekevät ihan tavallisissakin, mutta väljähtyneissä suhteissa olevat, saati tuollaisissa väkivaltaisissa suhteissa olevat.
Mun miehellä sama juttu.Oltu yhdessä kymmenisen vuotta ja lapsiakin.Mä luulen että mun miehellä jotain 'persoonallisuus häiriön'poikasta ja ei muutenkaan osaa riidellä ,eli häipyy ovesta aika pikaseen.Sanoo kyllä jälkikäteen ettei halua erota ja uskonkin häntä.Liittyy jotenkin tohon ettei osaa käsitellä tunteitaan vaan pakenee 'riitelyä..onhan se raskasta mutta yritän ymmärtää myös.Pitää vaan yrittää puhua sellaisina hyvinä 'hetkinä'että miltä tollanen tuntuu.Ja kyllä 'riitelyäkin voi 'harjotella..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nro 9 ja 12
Kyse on alistamisesta henkisellä väkivallalla jasiksi kuvio on sama.
Lue kirja Why does he do that? Sen kirjoittaneella parisuhdeterapeutilla on kotisivutkin.
Olen lukenut em. kirjan.
Kirjoittaja on jenkkiläinen Lundy Bancroft (mies itsekin, Lundy-nimestä kun sitä ei heti tietäisi). Vankkaa asiaa.
Ja silti olen yhä tässä, lukenut tiedä miten irtikään pääsen ilman että menetän lapsiani...
T. 9, 12 ym.
Hävisikö AP tästä ketjusta johonkin?
Mun mies oli samanlainen. Aina oli jakamassa tavaroita ja muisteli minkä hän on ostanut.
Humalassa laittoi minut allekirjoittamaan jonkun itse töhertämänsä paperin jossa sovittiin erosta. Sanoin että anna tänne vaan niin kirjoitetaan, laitetaan vielä nimenselvennys! Aamulla sitten kun heiluttelin sitä, että mehän ollaankin erottu, niin oli hiljaista poikaa.
Sitten kun lopulta päätin että me todellakin erotaan niin miehellä tuli hätä. Vielä asui vuoden mun asunnossa, ennen kuin sai hankittua oman kämpän.
Paras suhtautuminen tuollaiseen eron huuteluun on mun mielestä se, mitä itse käytin eli että -käyhän se, ei ketään voi väkisin pitää. -Voin auttaa pakkaamaan....
Miehellä kun ei oikeasti ole mitään paikkaa minne lähteä eikä ketään joka laittaisi ruokaa ja pyykkäisi ja huolehtisi lapsista, maksaisi puolet vuokrasta, niin kyllä se lähtö on hidas. Ja pelkkä kiristyskeino. Ja kun kiristykseen alistuu, se pahenee vaan. Laita ukko ruotuun ja sano että herra alkaa pakata kalsareita sitten vaan, laitetaan tuolta pyykkikoristakin mukaan niin voit siellä omassa asunnossasi ne sitten pesaista.
Niin munkin mies sanoi. Sitten tuijotti mua koko illan ja sanoi että tulee ikävä ja kuinka joulut on varmasti pahimpia.
Sama täällä, mutta erolla uhkaileva on nainen.
-mies
Niin sanoi äitini ex-mieskin vaikka olisi yksin kuollut nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, mutta erolla uhkaileva on nainen.
-mies
Jatkoa:
"Mä alan nyt ettii omaa asuntoo"
"Tää oli tässä"
Jne kolmen vuoden seurustelun jälkeen. Vähän kyllästyttää jo nuo jutut mutta minkäs teet.
Myös meillä mies uhkailee erolla. Meillä se liittyy osittain miehen äkkipikaisuuteen. Sanoo, miltä hänestä juuri sillä hetkellä tuntuu. Hetken päästä on taas toinen ääni kellossa, hymyilee ja kutsuu rakkaaksi jne.
Nykyään ajattelen, että mukana on muutakin. Haluaa ehkä oikeasti erota, mutta ei saa aikaiseksi.
Itse en halua erota. Muun muassa siitä syystä, että meillä on lapsia ja minusta olisi vaikea olla heistä erossa, kun olisivat välillä isällään.
Käymme parisuhdeterapiassa. Se auttaa jonkin verran, mutta en osaa sanoa, auttaako tarpeeksi.
Mikä sinua vaivaa kun olet tuollaisen miehen kanssa? Etkö arvosta itseäsi vähääkään?? Et saa olla oma itsesi, onko tuo suhde sen arvoinen? Yäk.