Paljonko naisilla menee vuodessa kosmetiikkaan ym?
Itsellä menee:
1 pullo shampoota(vesipesu riittää 4/5 kerroista)
1 pullo suihkugeeliä(sama kuin yllä, eikä sitä tarvitse joka paikkaan lutrata)
2-3 pulloa käsisaippuaa, koska kädet on hyvä pestä kotiin tullessa
~4 tuubia hammastahnaa
1-3 dödöä
=~20-30€/vuosi
Siinäpä ne periaatteessa onkin, toki olen jotain naamanpesuaineita ym joskus ostellut, vaan niitä tulee niin harvoin käytettyä, että kestää useamman vuoden.
Meneekö naisilla enemmän, joku 50€/vuosi esim?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Yleensä ostan tuotteita "tukkupakkauksissa" kun saa esim. shampoota kolme purkkia kahden hinnalla, 3 deodoranttia vitosella tms. En varmaan ole ostanut mitään "normaalilla hinnalla" vuosiin...
Jotain laskelmaa:
Deodoranttia 2-3 putelia vuodessa, yhteensä n. 5 euroa (en käytä hoitoainetta koska tukkani on muutenkin sileä, kiiltävä ja liukas)
Shampoota 2 pulloa vuodessa, yhteensä n. 6 euroaKasvorasvaa 2 purkkia vuodessa, yhteensä n. 4-6 euroa (käytän Lidlin Cieniä, jota saa välillä alennuksesta 1.99/purkki)
Silmänympärysvoidetta 1 tuubi/vuosi, n. 10 euroaVartalovoidetta 1 purkki/vuosi, n. 5 euroa (en käytä säännöllisesti)
Käsivoidetta 2-3 tuubia vuodessa, n. 4-6 euroa
Huulirasvaa 4-5 purkkia tai puikkoa vuodessa, yhteensä n. 10-12 euroa.
Puhdistusaineet (kasvovesi, misellivesi, vanulaput, kuorintavoiteet tms.) n. 6 euroa vuodessa, käytän näitä varsin harvoin joten en osta näitä usein.
Hammasharjat ja -tahnat (harjoja 4/vuosi, tahnaa 2-3 tuubia) yhteensä 6 euroa
Näistä tulee siis yhteensä jotain 50-60 euroa/vuosi. Käytän ihan markettikamaa, joskus tilaan jotain Dermosililta jos on hyvä alennus.
Meikkejä ostan aika harvoin koska en meikkaa paljoa. Olen käyttänyt samaa UD:n pikkupalettia yli 2 vuotta, ja se onkin ainoa tuote josta olen maksanut täyden hinnan. Meikkeihin (pääasiassa ripsiväri ja kynsilakka) menee ehkä jotain 20-30 euroa vuodessa? Tilasin Kiinasta kahdella eurolla sivellinsetin, jota olen käyttänyt kolme vuotta, enkä tarvitse uutta.
Eli pyöreästi satanen/vuosi. En käytä ollenkaan hiustenmuotoilutuotteita koska tukkani on aina poninhännällä tai valkkidonitsilla tehtävällä nutturalla. Kampaajalla tai kosmetologilla en käy ollenkaan - kaveri saksii latvat siisteiksi kahvipalkalla. Olen todella "low maintenance", eli kuulun niihin naisiin jotka herättävät pahennusta netin keskustelupalstoilla. (Eli niillä, joilla kysellään että miksi suomalaisnaiset eivät meikkaa enemmän tai pukeudu paremmin kuten virolaiset siskonsa. :D )
Äh, unohdin suihkugeelin + käsisaippuan... No, näistä ehkä se 6-7 euroa lisää (iso euron pumppupullo Tokmannilta kestää koko vuoden ja suihkugeelit ostan myös nipputarjouksista, niitä menee saman verran kuin shampoota).
Jaa-a. Yleensä ostan tuotteita "tukkupakkauksissa" kun saa esim. shampoota kolme purkkia kahden hinnalla, 3 deodoranttia vitosella tms. En varmaan ole ostanut mitään "normaalilla hinnalla" vuosiin...
Jotain laskelmaa:
Deodoranttia 2-3 putelia vuodessa, yhteensä n. 5 euroa
Shampoota 2 pulloa vuodessa, yhteensä n. 6 euroa (en käytä hoitoainetta koska tukkani on muutenkin sileä, kiiltävä ja liukas)
Kasvorasvaa 2 purkkia vuodessa, yhteensä n. 4-6 euroa (käytän Lidlin Cieniä, jota saa välillä alennuksesta 1.99/purkki)
Silmänympärysvoidetta 1 tuubi/vuosi, n. 10 euroa
Vartalovoidetta 1 purkki/vuosi, n. 5 euroa (en käytä säännöllisesti)
Käsivoidetta 2-3 tuubia vuodessa, n. 4-6 euroa
Huulirasvaa 4-5 purkkia tai puikkoa vuodessa, yhteensä n. 10-12 euroa.
Puhdistusaineet (kasvovesi, misellivesi, vanulaput, kuorintavoiteet tms.) n. 6 euroa vuodessa, käytän näitä varsin harvoin joten en osta näitä usein.
Hammasharjat ja -tahnat (harjoja 4/vuosi, tahnaa 2-3 tuubia) yhteensä 6 euroa
Näistä tulee siis yhteensä jotain 50-60 euroa/vuosi. Käytän ihan markettikamaa, joskus tilaan jotain Dermosililta jos on hyvä alennus.
Meikkejä ostan aika harvoin koska en meikkaa paljoa. Olen käyttänyt samaa UD:n pikkupalettia yli 2 vuotta, ja se onkin ainoa tuote josta olen maksanut täyden hinnan. Meikkeihin (pääasiassa ripsiväri ja kynsilakka) menee ehkä jotain 20-30 euroa vuodessa? Tilasin Kiinasta kahdella eurolla sivellinsetin, jota olen käyttänyt kolme vuotta, enkä tarvitse uutta.
Kainalot höylään, mulla on tukkupakkaus peruskertakäyttöhöyliä eli niitä en osta joka vuosi.
Eli pyöreästi satanen/vuosi. En käytä ollenkaan hiustenmuotoilutuotteita koska tukkani on aina poninhännällä tai valkkidonitsilla tehtävällä nutturalla. Kampaajalla tai kosmetologilla en käy ollenkaan - kaveri saksii latvat siisteiksi kahvipalkalla. Olen todella "low maintenance", eli kuulun niihin naisiin jotka herättävät pahennusta netin keskustelupalstoilla. (Eli niillä, joilla kysellään että miksi suomalaisnaiset eivät meikkaa enemmän tai pukeudu paremmin kuten virolaiset siskonsa. :D )
Pikaedit: Meinasin unohtaa suihkugeelin+ käsisaippuan... No, näistä ehkä se 6-7 euroa lisää (iso euron pumppupullo Tokmannilta kestää koko vuoden ja suihkugeelit ostan myös nipputarjouksista, niitä menee saman verran kuin shampoota). Hajuvesiä ostan harvoin, ehkä kerran vuodessa tai kahdessa yhden kunnollisen parfyymin ja senkin tarjouksesta (Stockalta, Sokokselta tai laivojen poistomyynnistä). Ehkä se 30 euroa lisää siihen?
N. 300 euroa vuodessa. Olen mieltynyt apteekissa myytäviin ihonhoitotuotteisiin, jotka ovat suht hinnakkaita. En pysty enää palaamaan markettituotteisiin. Laatuero on huomattava.
Meikkaan kohtalaisesti, ja silloin tällöin investoin kalliimpaan tuotteeseen, kuten shampoissa ja hoitoainessakin.
Palveluita en käytä, vaan teen kaiken itse aina hiusten tasoittamisesta alkaen.
Varmaan jotain satasen luokkaa vuodessa, vähän alle ehkä ellei maskeerausjuttuja lasketa mukaan. Meikkejä en osta juurikaan, mutta maskeeraustarvikkeita aina tarvittaessa.