Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia on anestesiahoitajan hommat? Entä itsenäisen vastaanoton pitäminen sairaanhoitajana?

Vierailija
27.08.2017 |

Haluaisin opiskella sairaanhoitajaksi, mutta EN halua töihin vuodeosastolle tai vanhainkotiin/hoivakotiin. Sairaanhoitajallahan on todella laajat työmarkkinat kansainvälisesti. Minua kiinnostaisi itsenäisen vastaanoton pitäminen, työ kirurgian parissa tai ehkäpä jopa kelalla jossain vaiheessa.

Toivoisin päivätyötä tai 2-vuorotyötä. Yövuorot ei oikein innosta, mutta kyllä kai ne menee.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen empaattinen ja sosiaalinen ihminen. Olen yleensä hyvin iloinen ja koen ihmisläheisen ammatin omakseni. En kuitenkaan halua tehdä perushoitoa työkseni lopun ikääni, vaan ennemminkin muita sh:n hommia.

Ap

Vierailija
2/7 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla trolli.

0/5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana leikkurissa täytyy tietääkseni lähes joka paikassa tehdä anestesiahoitajan töiden lisäksi myös instrumentoivanhoitajan ja passarin hommia. Mutta se ei varmaan ole ongelma jos kriteerinä oli vaan ettet halua vuodeosastolle. Ja tuohan se työhön vaihtelua. Pelkkä anestesiahoitajan työ on aika puuduttavaa. Varmaan myös heräämössä olisit välillä. Poliklinikka työ olisi sitä vastaanottoa ja yleensä päivävuoroa mitä toivoit. Vaatii kyllä jonkun verran kokemusta osastolta kyseisestä erikoisalasta, vaikea kuvitella että millekään polille ihan suoraan koulun penkiltä voisi mennä. Tai sitten jos haluat tehdä vähän sitä sun tätä niin vastaanotto terveysasemalla, yksityisellä lääkäriasemalla tai apteekissa voisi sopia. Käytännössä luulen kyllä että et ihan kokonaan voi välttää osastotyötä alkuun juuri kokemuksen puutteesta johtuen.

Vierailija
4/7 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia :)

Vierailija
5/7 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
6/7 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpsispöpsis sille, joka väitti että anest.hoitaja joutuu instrumenttihoitajan töitä tekemään. (Tai siis pääsee).

Vierailija
7/7 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän työstäni terveyskeskuksessa omaa vastaanottoa pitävänä sairaanhoitajana. Työ on päivätyötä arkisin, sopivalla tavalla itsenäistä ja vastuullista mutta konsultoida saa (ja pitää!) aina jos siltä tuntuu. Terveyskeskuksessa läsnä on ihan koko elämän kirjo, itse pidän siitä, joku toinen taas ei. Meillä on tosi hyvä ja hierarkioista vapaa työyhteisö, joka toki osaltaan vaikuttaa tosi paljon siihen, että viihdyn. Toki palkka on sitten huono puoli, kun suurempaa vastuuta verrattuna vuodeosastotyöhön ei palkassa sinänsä oteta huomioon ja lisätkin jäävät puuttumaan.