Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntouttava työtoiminta

Vierailija
20.08.2023 |

Olen moneen kertaan täällä palstalla kirjoittanut, kuinka kuntouttava työtoiminta tekisi hyvää kaikille pitkäaikaistyöttömille. Olen saanut vain kuraa niskaani. No kohta muuttuu ääni kellossa. Kun toimeentulotuki muuttuu vastikkeelliseksi, ovat kaikki kuntouttavaa työtoimintaa haukkuneet joukolla haluamassa mukaan. Ja se on hyvä asia. Työttömänä kotona lorviminen ei tee kenellekään hyvää. Toivottavasti moni kuntouttavaa työtoimintaa haukkunut vihaa sitä niin paljon, että lorvijat hakeutuvat sen jälkeen oikeisiin töihin.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä kirkossa kuulutettu nämä toimenpiteet. Joten älä nuolaise ennenkuin tipahtaa. Ja sitten kun kaikki sinun haukkumasi toimeentulotuen asiakkaat tulevat sinun työpaikallesi niin saat ehkä potkut. Joku niistä kuntouttavista saattaa olla reippaampi työntekijä kuin sinä. Parasta harkita mitä toivoo, koska se voi toteutua, ja sitten ollaankin itkemässä. Aina haaveet ei vastaa todellisuutta.

Vierailija
2/100 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavaan ei pitäisi laittaa työkykyisiä ihmisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutuukohan joku tuollaisessa?

Vierailija
4/100 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntoutuukohan joku tuollaisessa?

Minä askartelin siellä esim syntymäpäiväkortteja. Tästä muutama vuosi. Nyt olen jälleen pitkällä sairaslomalla psykoottisen masennuksen vuoksi ja haen seuraavaksi määräaikaista eläkettä. Että semmoista kuntoutusta.

Vierailija
5/100 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse kolme vuotta kuntouttavassa. Arvaa moniko sieltä "kuntoutui" ja pääsi työelämään?

Kaksi. Toinen pääsi kuudeksi kuukaudeksi palkkatuella ohjaajaksi samaan paikkaan ja toinen työllistyi riistoliksalla isänsä taksifirmaan kun kävi kurssin itse siinä kuntouttavan aikana (tätähän ei edes siellä sallittaisi, vaan siitä joutuisi pihalle).

Itsekin suoritin nettilukion kursseja luppoajalla, jota oli runsaasti kun ei siellä ohjaajat mitään ohjanneet, porukka vaan istui siellä pläräten kännykkää (mäkin olisin joutunut pihalle jos joku olisi tuosta itseopiskelusta kuntouttavan aikana tiennyt).

Itse "pääsin" sieltä kolmen vuoden jälkeen kolmeksi kuukaudeksi sit 9e työharjoitteluun, eli sama liksa kuin kutyssö, mutta rankempi duuni täysillä tunneilla, jippii! Sen jälkeen olin kaksi kuukautta palkkatuella, kunnes paikka päätti, että he haluaa vain kierrättää näitä työharjoittelijoita.

Miksi niissä ei oikeasti ohjata ja tueta ihmisiä eteenpäin? Nuo paikat vaan masentaa ja tekee ihmiset flegmaattisiksi.

Vierailija
6/100 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuntouttavassa koska ikää riittää.

Mietin kyllä että ainoa mihin pääsisin on palkkatukityö. Koska ikäsyrjintä.

Mutta joo. Ihan mukavaa täällä on. Olen todellakin oppinut uutta ja se on hyvä kun ei ole mitään paineita. Lähinnä nuoruuden ammattihaaveisiin liittyy oppiminen.

Vierailija
7/100 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuod n työttömänä eikä ne päästä mua edes sinne kuntouttavaan vaikka olen its kysynyt. Olen ilmeisesti liian työkykyinen :D

Vierailija
8/100 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä kirkossa kuulutettu nämä toimenpiteet. Joten älä nuolaise ennenkuin tipahtaa. Ja sitten kun kaikki sinun haukkumasi toimeentulotuen asiakkaat tulevat sinun työpaikallesi niin saat ehkä potkut. Joku niistä kuntouttavista saattaa olla reippaampi työntekijä kuin sinä. Parasta harkita mitä toivoo, koska se voi toteutua, ja sitten ollaankin itkemässä. Aina haaveet ei vastaa todellisuutta.

No miksi se työtön ei ole halunnut tätä minun työtäni aikaisemmin? Paikka on ollut avoinna monta kertaa, eipä ole kelvannut. Hienoahan se on, jos vihdoinkin joku reipastuu ja minä pääsen eläkkeelle.

Vierailija
9/100 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kuntoutuu niistä vain eläkkeelle.

Vierailija
10/100 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse kolme vuotta kuntouttavassa. Arvaa moniko sieltä "kuntoutui" ja pääsi työelämään?

Kaksi. Toinen pääsi kuudeksi kuukaudeksi palkkatuella ohjaajaksi samaan paikkaan ja toinen työllistyi riistoliksalla isänsä taksifirmaan kun kävi kurssin itse siinä kuntouttavan aikana (tätähän ei edes siellä sallittaisi, vaan siitä joutuisi pihalle).

Itsekin suoritin nettilukion kursseja luppoajalla, jota oli runsaasti kun ei siellä ohjaajat mitään ohjanneet, porukka vaan istui siellä pläräten kännykkää (mäkin olisin joutunut pihalle jos joku olisi tuosta itseopiskelusta kuntouttavan aikana tiennyt).

Itse "pääsin" sieltä kolmen vuoden jälkeen kolmeksi kuukaudeksi sit 9e työharjoitteluun, eli sama liksa kuin kutyssö, mutta rankempi duuni täysillä tunneilla, jippii! Sen jälkeen olin kaksi kuukautta palkkatuella, kunnes paikka päätti, että he haluaa vain kierrättää näitä työharjoittelijoita.

Miksi niissä ei oikeasti ohjata ja tueta ihmisiä eteenpäin? Nuo paikat vaan masentaa ja tekee ihmiset flegmaattisiksi.

Meidän kuntouttava oli rakennuksessa, jossa oli sädesientä.. yksi ohjaaja oli koko ajan sairaslomalla ja aina silloin tällöin töissä ollessaan ilmeisen leipääntynyt meidän luusereiden ohjailuun.

Vierailija
11/100 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kuntouttavassa koska ikää riittää.

Mietin kyllä että ainoa mihin pääsisin on palkkatukityö. Koska ikäsyrjintä.

Mutta joo. Ihan mukavaa täällä on. Olen todellakin oppinut uutta ja se on hyvä kun ei ole mitään paineita. Lähinnä nuoruuden ammattihaaveisiin liittyy oppiminen.

miten kuntouttava laitetaan cv:hen?

Mutta enemmän tämä on harrastustoimintaa tai vastaavaa.

Vierailija
12/100 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava on kyllä väärä termi.

Mutta saahan täältä 9 + 5 e pv ja matkat. Eli ilmainen bussikortti. Jota voi käyttää ihan vapaasti myös omiin menoihin.

Mutta epäilen että näitäkin paikkoja karsitaan. Kuulin kun ohjaajat puhuivat asiasta.

Vierailija
13/100 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vuod n työttömänä eikä ne päästä mua edes sinne kuntouttavaan vaikka olen its kysynyt. Olen ilmeisesti liian työkykyinen :D

Mä olin kolme vuotta työttömänä, eikä muakaan pistetty kuntouttavaan, vaikka itse pyysin. Olisin mielelläni ottanut sen bussilipun, 9e korvauksen ja tekemistä päivälle.

Vierailija
14/100 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se siellä pajalla pakkolorviminen sit jotenkin kehittävämpää?

Itse ainakin tein pimeitä hommia kuntouttavan aikana. Ja työttömänä "kotona" saan vaikka mitä aikaan ja enemmän rahaakin kuin tuo 9e/pvä.

Oli aika hassua kun eka teki "kuntouttavan" työpäivän ja sen lusittua sai vasta lähteä töihin mistä tienaa.

Vierailija
15/100 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavan paikkoja karsitaan koko ajan kun se näyttää huonolta tilastoissa. Sieltä koitetaan mahdollisimman paljon tunkea ihmisiä "työharjoitteluihin" ja muihin "työllistämistoimiin".

Vierailija
16/100 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kyllä lusmuilen kotona ja tienaan nyt vielä mustikoilla 50-150e/pvä. Seuraavaksi onkin puolukkakausi. Talvella on aikaa käsitöille ja joulumyyjäisille. Keväällä on aikaa sivistää itseään ja harrastaa liikuntaa.

Mihin mä kuntouttavaa tarvitsen?

Vierailija
17/100 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha! Ihan höpö höpöä. Olen akateemisesti koulutettu ja työskentelen asiantuntijatehtävissä. Ei toimeentulotuelta tulla minua korvaamaan. Olin ennen nykyistä työtäni sairauden takia pidempään pois työelämästä ja kävin sosiaalisessa kuntoutuksessa pajalla, jossa oli myös näitä kuntouttavan työtoiminnan asiakkaita. Niiden "reippaudella" ja työtahdilla ei todellakaan tulla ketään korvaamaan. Toivottavasti heidät kuitenkin ohjataan töihin, jossa saavat opetella oikeasti tekemäänkin jotain.

Vierailija
18/100 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastan heti työkkärin oikeuteen jos ehdottavat minulle kuntouttavaa. Kuntouttavaan voi mennä sairaat ja alkoholistit ja huonokuntoiset. 5 vuotta sitten työkkärin virkailija väitti minua työkyvyttömäksi ja alkoholistiksi koska olen ollut pitkää työtön ja yritti pakottaa kuntouttavaan. Haastoin työkkärin virkailijan oikeuteen ja voitin oikeudessa. Virkailija tuomittiin virkavelvollisuuden rikkomisesta ja sain  korvauksia.

Jos ne yrittää pakottaa teitä työkykyisiä kuntouttavaan ja väittävät että et kykene tekemään mitän normaaleja töitä niin tehkää heti rikosilmoitus

Vierailija
19/100 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä kyllä lusmuilen kotona ja tienaan nyt vielä mustikoilla 50-150e/pvä. Seuraavaksi onkin puolukkakausi. Talvella on aikaa käsitöille ja joulumyyjäisille. Keväällä on aikaa sivistää itseään ja harrastaa liikuntaa.

Mihin mä kuntouttavaa tarvitsen?

Älä myy mustikoita liian halvalla

Vierailija
20/100 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Haastan heti työkkärin oikeuteen jos ehdottavat minulle kuntouttavaa. Kuntouttavaan voi mennä sairaat ja alkoholistit ja huonokuntoiset. 5 vuotta sitten työkkärin virkailija väitti minua työkyvyttömäksi ja alkoholistiksi koska olen ollut pitkää työtön ja yritti pakottaa kuntouttavaan. Haastoin työkkärin virkailijan oikeuteen ja voitin oikeudessa. Virkailija tuomittiin virkavelvollisuuden rikkomisesta ja sain  korvauksia.

Jos ne yrittää pakottaa teitä työkykyisiä kuntouttavaan ja väittävät että et kykene tekemään mitän normaaleja töitä niin tehkää heti rikosilmoitus

No nyt tuli paksua paskapuhetta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä