Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10 päivän reissu, pakkauslista.

Vierailija
27.08.2017 |

Kohteessa 25-35 plussaa eli lämmin on. Kamat on kerätty kasaan ja mukaan lähtee

-2 hametta
-1mekko
-1 kevyet kangashousut
-3 lyhythihaista
-1 kevyt pitkähihainen
-1 villatakki
-Sandaalit
-Alkkareita
-3 rintsikat
-1 pari sukkia
-Yöpaita
-Uikkari

Lennolle
-Farkut
-Pitkähihainen paita
-Poncho tai iso huivi
-Nahkaiset kävelykengät jotka käy myös noiden hameiden ym. kanssa
-Lentosukat
-Villasukat

Muu sälä

Aurinkolasit
Tarvittavat lääkkeet + matka-apteekki särky- ja vatsalääkkeineen
Rakkolaastareita
Aurinkorasva
Meikit yms kosmetiikka
Hiusharja
Ilmakiharrin
Hiustenkuivaaja

Mitäs muuta? Liput yms dokumentit, kännykkä, tabletti, kuulokkeet, silmälaput ja korvatulpat on lähtövalmiina.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta alaosia paljon yläosiin verrattuna, itsellä menee paita päivän jälkeen pesuun, mutta samaa hametta käyttää päiväkausia. Tietysti jos tarkoitus pestä vaatteita, noilla pärjää hyvin. Ottaisin lisäksi tennarit tai lenkkarit, koska kävelen paljon lomilla. Korvaisin ehkä niillä matkustuskengät.

Vierailija
22/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ottaisin paljon vähemmän. Yhdet housut, ne jalkaan lennolle. Kaksi mekkoa, yksi hame, kaksi toppia, yksi pitkähihainen puuvillapaita. Yksi neule. Kenkiä max kolmet, lenkkarit jalkaan lennolle, sandaalit ja yhdet siistimmät, jotka menee mekkojen ja hameen kanssa esim ravintolassa. Yksi uimapuku. Pesen mieluummin vaatteita kun roudaan kauheasti tavaraa mukana. Jos jotain ehdottoman tärkeää puuttuu, yleensä joka paikasta löytyy vatekauppa.

Olen enemmän hame+toppinaisia, sen takia mulle tulee noita erillisiä yläosia enemmän! Mä olen kauhean huono ostamaan vaatetta, joten mieluiten otan kotoa sen verran että pärjään varmasti koko reissun, kuin luotan sen varaan että kohteesta on löytyy sopivaa päällepantavaa. Mutta joo, noistakin joku vaatekappale jää todennäköisesti pitämättä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheesti tavaraa. Minä lähden 10 päivän matkalle, kaikki mahtuu käsimatkatavaroihin, koska perillä pyykinpesumahdollisuus.

Laita sun lista, mitä sinä pakkaisit! Mukava olisi verrata ja arvioida että onko minulla jotain karsimisen varaa. Ap

Vierailija
24/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wink: Ota mukaan kuluneimmat alusvaatteet. Käytön jälkeen voit huoletta heittää pois!

Vierailija
25/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wink: Ota mukaan kuluneimmat alusvaatteet. Käytön jälkeen voit huoletta heittää pois!

Mä uusin just kesällä koko mun alusvaatevaraston rintsikoita myöten😩 Ap

Vierailija
26/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juurikaan pidä hameita tai mekkoja, joten mukaan lähtisi shortseja niiden tilalle. Niillä on myös huolettomampi mennä jossain luontokohteissa, mutta jos reissuillenne ei sellaisia osu, ei sitten mitään.

Yläosia ottaisin pari lisää, niin ei tarvitsisi murehtia pyykinpesusta tai sen kuivamisesta, jos sattuu kostea sää.

Ohut pitkähihainen on hyvä olla varalla myös siinä mielessä, jos sattuu palamaan. Saa jotain suojaavaa päälleen kuitenkin.

Vierailija
27/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalle laitoin farkut, lenkkarit, paitapuseron, neuleen ja hupparin.

Mukaan otin ohuet pitkikset, kaksi paitapuseroa, kaksi t-paitaa ja alusvaatteita sekä sandaalit.  Lisäksi laitoin pikkupulloon shampoota, muutama näytepakkaus ihovoidetta, huulivoide, hammasharja ja -tahna, kampa ja pokkari.

Näillä pärjäsin 8pv Berliinissä. Kerran pesin pyykkiä hotellin käsisaippualla.

Vierailija
28/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheesti tavaraa. Minä lähden 10 päivän matkalle, kaikki mahtuu käsimatkatavaroihin, koska perillä pyykinpesumahdollisuus.

Laita sun lista, mitä sinä pakkaisit! Mukava olisi verrata ja arvioida että onko minulla jotain karsimisen varaa. Ap

Tässä mun lista:

Pitkät housut ja tunika + huppari, näillä myös matkustan, jalkaan lenkkarit

3 mukavaa lyhythihaista paitaa

Hellemekko

Kaprit

Uikkarit

Sandaalit

Huivi

Tosi pieneen tilaan menevä tuulenpitävä takki.

4 alushousut, kahdet rintsikat, sukat

Hammasharja, perusvoide ja hammastahmäna (pienet tuubit, saa viedä koneeseen),puhelin, laturi, kirja, aurinkolasit, laastari, särkylääke, passi, rahapussi.

Kohdemaassa on lämmin. Hotellissa pyyhkeet ja pesuaineet, meikkejä en käytä. Periltä ostan aurinkovoiteen.

Vierailija
29/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni menee paita ja alusvaatteet joka päivä pesuun sekä yöllä käyttämäni pikkarit, samoin lennolla käytetty vaatekerta kokonaan. Kolmilla rintsikoilla pärjään max kolme päivää. Suihkun kautta illalliselke ja silloin eri kuin päivällä. Kengiksi ottaisin myös lenkkarit JA tennarit lisäksi. En halua pestä pyykkiä joka päivä, joten värien puolesta vaatteiden tulisi käydä samaan koneelliseen. Itse mieluummin otan mukaan enemmän vaatteita kuin käytän aikaa pesemiseen ja kuivaukseen matkan aikana. En myöskään saa ostettua vaatteita tai kenkiä mistäpäin maailmaa tahansa kokojeni vuoksi (isokenkäinen ym.).

Vierailija
30/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea keksiä tätä epäeettisempää vinkkiä. Oma roska toisten niskoille. Yök.

Vierailija
31/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wink: mökillä ei kannata maksaa jätemaksuja, jättää vain roskat lähtiessä naapurin tontin puolelle!

Vierailija
32/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä mun lista:

Pitkät housut ja tunika + huppari, näillä myös matkustan, jalkaan lenkkarit

3 mukavaa lyhythihaista paitaa

Hellemekko

Kaprit

Uikkarit

Sandaalit

Huivi

Tosi pieneen tilaan menevä tuulenpitävä takki.

4 alushousut, kahdet rintsikat, sukat

Hammasharja, perusvoide ja hammastahmäna (pienet tuubit, saa viedä koneeseen),puhelin, laturi, kirja, aurinkolasit, laastari, särkylääke, passi, rahapussi.

Kohdemaassa on lämmin. Hotellissa pyyhkeet ja pesuaineet, meikkejä en käytä. Periltä ostan aurinkovoiteen.

Kiitos!

Tässä olen silitellyt ja pakannut vaatteitani. Jotain karsiutui ja jotain tuli tilalle. Nyt rinkkaan menee

4 yläosaa joista yksi on pitkähihainen.

1 mekko

3 hametta

Pitkät housut ja ohut neulostakki karsiutuivat pois, samoin osa kosmetiikasta. Matkustusvaatteet pysyivät samana. Minullakin ne menevät pyykkipussiin saavuttua kohteeseen ja yleensä ne tulee kenkiä lukuunottamatta käyttöön vasta lähtiessä.

Ap

Vierailija
33/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-2 hametta

-1mekko

-1 kevyet kangashousut

-3 lyhythihaista

-1 kevyt pitkähihainen

-1 villatakki

-Sandaalit

-Alkkareita

-3 rintsikat

-1 pari sukkia

-Yöpaita

-Uikkari

Lennolle

-Farkut

-Pitkähihainen paita

-Poncho tai iso huivi

-Lentosukat

-Villasukat

Muu sälä

Aurinkolasit

Rakkolaastareita

Aurinkorasva

Meikit yms kosmetiikka

Hiusharja

Ilmakiharrin

Hiustenkuivaaja

Mitäs muuta? Liput yms dokumentit, kännykkä, tabletti, kuulokkeet, silmälaput ja korvatulpat on lähtövalmiina.

Varoitan että kannattaa joko ostaa paikan päältä (alus)vaatteita tai  käyttää itsepalvelupesulaa sillä  hiki tulee ja paidat yms. menevät vaihtoon päivän jälkeen. Tuli testattua tämä juuri  heinäkuussa. 35 astetta yhdistettynä korkeaan ilmankosteuteen ei ole herkkua.

Vierailija
34/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun reissulle minulla riittää aina VAIN pankkikortti ja passi, ostan sitten muutaman vaatteen matkalta, edes matkalaukkua minulla ei ole....niin matkustan 100 päivää vuodessa

Vierailija
35/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-2 hametta

-1mekko

-1 kevyet kangashousut

-3 lyhythihaista

-1 kevyt pitkähihainen

-1 villatakki

-Sandaalit

-Alkkareita

-3 rintsikat

-1 pari sukkia

-Yöpaita

-Uikkari

Lennolle

-Farkut

-Pitkähihainen paita

-Poncho tai iso huivi

-Lentosukat

-Villasukat

Muu sälä

Aurinkolasit

Rakkolaastareita

Aurinkorasva

Meikit yms kosmetiikka

Hiusharja

Ilmakiharrin

Hiustenkuivaaja

Varoitan että kannattaa joko ostaa paikan päältä (alus)vaatteita tai  käyttää itsepalvelupesulaa sillä  hiki tulee ja paidat yms. menevät vaihtoon päivän jälkeen. Tuli testattua tämä juuri  heinäkuussa. 35 astetta yhdistettynä korkeaan ilmankosteuteen ei ole herkkua.

Alusvaatteita on riittävästi mukana ja paitoja sen verran että pärjään siihen asti kun pääsen pesukoneelliseen yöpymispaikkaan. Thaimaassa ainakin olen pärjännyt yleensä pari päivää samalla yläosalla. Ap

Vierailija
36/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että otat yhdet todella hyvät kengät mukaan. Kuulostaa siltä, että kävelyä tiedossa rinkka selässä. "Naiselliset" sandaalit eivät todellakaan ole paras valinta vaan just ehkä ne merrelit/lenkkarit yms. kävelyyn tarkoitetut, olisi parempi vaihtoehto. Itse olen tehnyt jos jonkinlaista reissua ja ehdottomasti tärkein juttu on kunnon kengät. Korkkaritkin mulla on aina mukana, mutta 95% reissusta tarvitsee hyviä kenkiä.

Lisäisin myös pari toppia tmv. yläosaa. Kerroit niin vähän matkasuunnitelmasta, mutta ottaisin vielä adapterin, ja jos olet hostellissa, niin pieni fikkari sekä lukko.

Vierailija
37/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissari kirjoitti:

Suosittelen, että otat yhdet todella hyvät kengät mukaan. Kuulostaa siltä, että kävelyä tiedossa rinkka selässä. "Naiselliset" sandaalit eivät todellakaan ole paras valinta vaan just ehkä ne merrelit/lenkkarit yms. kävelyyn tarkoitetut, olisi parempi vaihtoehto. Itse olen tehnyt jos jonkinlaista reissua ja ehdottomasti tärkein juttu on kunnon kengät. Korkkaritkin mulla on aina mukana, mutta 95% reissusta tarvitsee hyviä kenkiä.

Lisäisin myös pari toppia tmv. yläosaa. Kerroit niin vähän matkasuunnitelmasta, mutta ottaisin vielä adapterin, ja jos olet hostellissa, niin pieni fikkari sekä lukko.

Ne nahka-avokkaat just on ne todella hyvät kengät ja niillä on tehty myös monta reissua ja kävelty paljon :) sandaalit on myös hyvät, mutta varattu lähinnä niihin parempiin ravintolaillallisiin ja päiviin kun ei tule käveltyä niin paljon. Rinkka selässä kävelyä ei nyt ole suunnitteilla. Juu ja tosiaan adapteri on matkassa, mutta hyvä kun muistutit! Ap

Vierailija
38/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok lista. Meikeistä mulla yleensä mukana etelän lomalla vain ripsari enkä hiuskiharrintakaan ole koskaan käyttänyt vaikka on joskus mukana ollutkin. Vilpoisempaa pitää nutturalla.

Mä olin viimekuussa 2 vkon reissussa lentolaukulla:D Ja joka päivälle oli puhtaat vaatteet eli 14 vaatekertaa. Yleensä teen niin että se siisti asu mikä mulla on illallisella on myös seuraavan päivän asu. Eihän se ehdi siinä parissa tunnissa illalla likaantumaan. Ja suurimman osan ajasta rannalla joten oikeasti mulla oli vaatteet päällä vain aamiaisen, lounaan ja illallisen ajan ja 2 pv kaupungissa ollessa. Sama määrä olisi riittänyt vaikka olisimme olleet koko ajan kaupungissakin.  2 simmarit koska en halua olla märissä koko päivää.

Rintsikat jos hikoilee niin äkkiäkö ne illalla huuhtelee kylpyhuoneen altaassa, ei välttämät edes tarvitse saippuaa. Muita vaatteita en pessyt koko loman aikana ja ostin matkalta vain 1 puseron.

Vierailija
39/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok lista. Meikeistä mulla yleensä mukana etelän lomalla vain ripsari enkä hiuskiharrintakaan ole koskaan käyttänyt vaikka on joskus mukana ollutkin. Vilpoisempaa pitää nutturalla.

Mä olin viimekuussa 2 vkon reissussa lentolaukulla:D Ja joka päivälle oli puhtaat vaatteet eli 14 vaatekertaa. Yleensä teen niin että se siisti asu mikä mulla on illallisella on myös seuraavan päivän asu. Eihän se ehdi siinä parissa tunnissa illalla likaantumaan. Ja suurimman osan ajasta rannalla joten oikeasti mulla oli vaatteet päällä vain aamiaisen, lounaan ja illallisen ajan ja 2 pv kaupungissa ollessa. Sama määrä olisi riittänyt vaikka olisimme olleet koko ajan kaupungissakin.  2 simmarit koska en halua olla märissä koko päivää.

Rintsikat jos hikoilee niin äkkiäkö ne illalla huuhtelee kylpyhuoneen altaassa, ei välttämät edes tarvitse saippuaa. Muita vaatteita en pessyt koko loman aikana ja ostin matkalta vain 1 puseron.

Rantalomille ja lämpimiin maihin matkustaessa tosiaan selviää paljon vähemmällä tavaramäärällä. Alusvaatteita minäkin pesen käsin, mutta päällysvaatteita en saa kunnolla puhtaiksi. Aina jää dödön tai hienhaju kainaloihin. Ap

Vierailija
40/45 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rantalomille ja lämpimiin maihin matkustaessa tosiaan selviää paljon vähemmällä tavaramäärällä. Alusvaatteita minäkin pesen käsin, mutta päällysvaatteita en saa kunnolla puhtaiksi. Aina jää dödön tai hienhaju kainaloihin. Ap

Ymmärsin että olit menossa lämpimään paikkaan kun 25-35 lämmintä?

90% samoja vaatteita käytän lämpimässä kaupungissa tai rantalomalla. Mulla on tosin se etu etten juurikaan hikoile eikä hikeni haise joten voin hyvin käyttää koko päivän samaa vaatetta ja vasta illaksi vaihtaa toiset (jotka sitten tuuletuksen jälkeen käy seuraavan päivän päivävaatteiksi). En pese päällysvaatteita koskaan reissussa, vain noita rintsikoita jos tarvis. Yleensä niilläkin selviää sen 3-4 pvää/rintsikat kun ei käytä peräkkäisinä päivinä.