Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta vaatekappaletta ajattelit vielä tänä vuonna ostaa?

Vierailija
27.08.2017 |

Lue tämä artikkeli ja mieti vielä kerran.

http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005341035.html

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue artikkelia mutta kysyn että miten joku  muka voisi etukäteen tietää montako vaatetta ostaa?

Ostan just sen verran kuin katson tarpeelliseksi enkä  koe syyllisyyttä siitä.

Menepäs muualle parantamaan maailmaa tai  mikä  parempi: aloita se lähimmäisestä, vaikka naapurin yksinäisestä mummosta. Muuten olet tekopyhä.

Vierailija
2/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ostaa paljon vaatteita tänä vuonna. Kenkiä myös. Ei kiinnosta maailmanparantajien moralisointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. En osta enää koskaan mitään vaatteita. Turha kai minun on vaatteita enää pukea jos kaikki ovat nähneet minut jo alasti? Vai mitä? Ihan sama vaikka siis kulkisin koko ajan ilman mitään vaatteita.

Vierailija
4/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaksi ensimmäistä vastaajaa trollaavat.

Vierailija
5/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ainoastaan vahvistaa käsitystäni siitä, että hyväntekeväisyyteen ei kannata lahjoittaa - ei rahaa eikä tavaraa - koska ei se kuitenkaan mene sinne minne pitäisi.

6/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut moneen vuoteen muuta kuin pari T-paitaa ja alusvaatteita. Liivejä ja pikkareita on ostettava vielä tämän vuoden aikana. Samoin sukkia. Kun ostaa laadukkaita ja ajattomia vaatteita myös lompakko kiittää.

Vierailija
7/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ehkä ulkohousut ja talvitakin. Molemmille on tarve. Tietysti myös jos jotain menee rikki

Vierailija
8/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kuin tarvitsen. Eli toisin sanoin parit alusvaatteet kulahtaneiden tilalle ja talvitakin. 

Vierailija
9/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varman muutamat paksut sukkahousut. En käytä housuja oikeastaan koskaan ja talvella hameen kanssa paksut sukkahousut ovat tarpeen.

Ostan vaatteita äärimmäisen harvoin. 

Vierailija
10/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vielä aika monta. Itselle tuskin mitään, mutta perheen teinit on taas venähtäneet kesän aikana.

Ja lisäksi suosin joululahjoina vaatelahjakortteja, joten välillisesti varmaan avustan kummilapsia vaatehankinnoissa.

Vierailija
11/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysliivejä ja imetystoppeja pari kappaletta ajattelin ostaa. Olen imettänyt vanhempia lapsiani pari vuotta, joten en usko noiden rääsyjen kelpaavan imetyksen päätyttyä muualle kuin palavaksi jätteeksi.

Uutena olen tähän raskauteen (nyt viimeinen kolmannes) ostanut yhden paidan ja yhdet verkkahousut sekä jokuset alushousut. Hankin suurimman osan vaatteistani kirpputorilta ja kierrätän oman kaappini sisältöä.

Huono puoli tässä on se, että trendikästä minimalismia on vaikea noudattaa, kun kaapissa on kaikenkokoisia vaatteita.

Vierailija
12/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaksi ensimmäistä olisivat trolleja? Ei tämä maailmanparannushöpinä oikeasti kiinnosta suurta osaa ihmisistä. Ei minuakaan. Ostan vaatteita silloin kun sattuu huvittamaan.

Vierailija
13/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun jälkeisestä alesta tulee varmasti taas ostettua paaaaaljon kaikenlaista. Ainakin rintsikoita ja alushousuja ostan silloin koko vuoden tarpeiksi ja samalla heitän vanhimmat kulahtaneet pois. Ja tod. näk. uudet työkengät pitää hankkia vielä tässä alkusyksyn aikana. Lidliä pidän silmällä myös, ostan jos jotain kivaa tulee myyntiin.

Vierailija
14/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pienen perinnön kesällä, joten uskallan tuhlata. Olen ostanut aika paljon vaatteita ja kenkiä sillä ajatuksella, että ne riittää loppuelämäksi. Ajattomia, laadukkaita (=kestäviä), ja valitettavasti  kalliita. Olen viisikymppinen ja alan miettimään jo "loppuelämää". En yhtään tykkää shoppailusta, mutta olen nyt pakottanut itseni keskittymään tähän hommaan. Uskon pysyväni samankokoisena vielä pitkään.

Toiveena olisi , että tulevaisuudessa selviäisi vain suunnilleen alusvaateostoksilla. En mitään maailmanparannusta tässä ajattele, itsekkäästi itseäni vain. Luin kyllä tuon jutun jo lehdestä. Eli vastauksena kysymykseen: Aion ostaa vielä useita vaatteita ja kenkäpareja  tänä vuonna.

Vierailija
15/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sopivia tulee vastaan, ostan varmasti. Kirpparilta nääs.

Vierailija
16/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta vaatteita, kuin tarpeeseen ja sellaisia, jotka käytän puhki.

Ihanat luonnonkuidut :)

Vierailija
17/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut todella paljon joten minulla on yhdet housut ja kaksi paitaa jotka ovat tällä hetkellä sopivia (eivät siis roiku päällä). Joten aion ostaa aika paljon vaatteita, ja toivon että löydän suurimman osan kirpparilta. En ymmärrä miten paljon muut ihmiset ostavat ja heittävät vaatteita pois jos artikkelin mukaan pois heitetään tyyliin 13 kg per henkilö. Itse olen tähän mennessä kuluttanut vaatteet aina aivan loppuun ettei niitä voi edes kirpparilla myydä.

Vierailija
18/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jäänyt eläkkeelle ja nyt ehtinyt vähän tutkailla kaappejani ja vaatehuonettani ja tullut siihen tulokseen, etten osta toistaiseksi vaatteita. Minulla on mm. 4 hyvää talvitakkia, parikymmentä hyvää villatakkia, käytössä olevien pitkien housujen lisäksi kaapissa yhdeksät farkut, joita ei ole koskaan käytetty, leninkejä, villapaitoja, toppeja, juhlajakkuja ja - housuja ja vaikka mitä. Eteisen hylly pursuaa huiveja ja ainakin kolmet hyvät nahkahansikkaat. Ainoa mitä joutuu pakosta uusimaan jossakin vaiheessa on alusvaatteet eli rintaliivit ja alushousut. Toistaiseksi niistäkin on hyvä varasto.

En ole koskaan ollut mikään himoshoppailija, mutta olen panostanut laatuun ja ajattomuuteen, joten vaatteita on kertynyt. Nyt olen hillinnyt itseäni, vaikka välillä tekisi mieli uutta. Etsin sitten jonkun uuden yhdistelmän käyttämättömistä/ vähän käytetyistä vaatteistani.

Vierailija
19/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaksi ensimmäistä olisivat trolleja? Ei tämä maailmanparannushöpinä oikeasti kiinnosta suurta osaa ihmisistä. Ei minuakaan. Ostan vaatteita silloin kun sattuu huvittamaan.

Oletpa älykäs. Tosin uskon edelleenkin, että trollaat, luultavasti kaksi ensimmäistä kommenttia olivat molemmat sinun kirjoittamiasi, siksi aloitus on saanut vain yhden alapeukun (sinulta).

Vierailija
20/51 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin avasin linkin, vastaukseni oli "en yhtään, ellei mitään vaatekatastrofia ilmene". Kyllähän vaatteet kuluvat, nekin vähän kalliimmat, joita kaapistani löytyy. Mutta suunnitelmissa ei ole vaate- tai kenkäostoja.

Luin sitten linkin artikkelin, joka oli mielenkiintoinen blogitodellisuuden kääntöpuoli. Vastaustani ei ole syytä muuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi