Kihloihin vai naimisiin?
Jos kumpikaan ei kuulu kirkkoon eikä lapsia ole lähiaikoina suunnitteilla.
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
38 prosenttia äänestänyt kihlaliittoa :(
Nyt kaikki kristityt äänestämään aidon avioliiton puolesta!
Ja sehän tiedetään, että tuo palstalla roikkuva kihlaliitosta jankkaaja on itse äänestänyt lukuisia kertoja, hänen antamiaan ääniä on tuosta varmaan vähintään 30 %.
Siis voiko sama ihminen äänestää useita kertoja? Minulla lukee ”kiitos äänestä” tjsp. niissä äänestyksissä, joihin olen jo osallistunut. Onko mahdollista, että molempia vaihtoehtoja on niiden kannattajat äänestäneet useita kertoja?? Eihän tulos silloin ole luotettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sehän tiedetään, että tuo palstalla roikkuva kihlaliitosta jankkaaja on itse äänestänyt lukuisia kertoja, hänen antamiaan ääniä on tuosta varmaan vähintään 30 %.
Siis voiko sama ihminen äänestää useita kertoja? Minulla lukee ”kiitos äänestä” tjsp. niissä äänestyksissä, joihin olen jo osallistunut. Onko mahdollista, että molempia vaihtoehtoja on niiden kannattajat äänestäneet useita kertoja?? Eihän tulos silloin ole luotettava.
Minä kokeilin äänestää uudestaan parin päivän päästä ja pystyin äänestämään uudestaan. Ja ihmisillä voi olla useita laitteita, joista selaa nettiä.
Kihlaseksi on syntiä. Ja kirkkoon kuulumattomuus on myös syntiä. Kihlaliittolaiset voisivat tehdä parannuksen, liittyä kirkkoon ja mennä naimisiin. Ja tehdä lapsia, koska ehkäisyvälineiden käyttäminen on Jumalalle kauhistus.
Avioliitossa on se hyvä puoli että se on olemassa :D
Vierailija kirjoitti:
Joo. Yhden kaverin isä tässä yhtenä päivänä kuvaili, miten oli ollut elämänsä aikana kolme kertaa naimisissa. Nyt on jo eläkkeellä. Kertoi tehneensä aina kovasti töitä ja keränneensä säästöjä, mutta jokaisen eron kohdalla puolisolle oli mennyt puolet siihenastisesta varallisuudesta. Äijä olisi nyt rikas mies, jos olisi jättänyt tahdonit lausumatta :o
Kyllä sitä ihan peiliin saa katsoa, jos on onnistunut kolme avioliittoa sössimään. Sieltä se syyllinen taitaa löytyä.
Deittailin kerran miestä joka osoittautui tuollaiseksi kihlautujaksi. Tarjosi kihlasormusta ja minä sanoin että ei käy, haluan naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Yhden kaverin isä tässä yhtenä päivänä kuvaili, miten oli ollut elämänsä aikana kolme kertaa naimisissa. Nyt on jo eläkkeellä. Kertoi tehneensä aina kovasti töitä ja keränneensä säästöjä, mutta jokaisen eron kohdalla puolisolle oli mennyt puolet siihenastisesta varallisuudesta. Äijä olisi nyt rikas mies, jos olisi jättänyt tahdonit lausumatta :o
Kyllä sitä ihan peiliin saa katsoa, jos on onnistunut kolme avioliittoa sössimään. Sieltä se syyllinen taitaa löytyä.
Sössimään?? Ihan selkeästi joutunut kullankaivajien uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos kumpikaan ei kuulu kirkkoon eikä lapsia ole lähiaikoina suunnitteilla.
Juuri kukaan ei tunnu menevän enää naimisiin. Yksi tutuntuttu joskus nelisen vuotta sitten. Muut ovat kihloissa tai sitten ihan vain parisuhteessa. Uskontojen voima ei ole niin vahva kuin aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sössimään?? Ihan selkeästi joutunut kullankaivajien uhriksi.
Jos nainen ei suostu avioehtoon niin run, don’t walk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin salaliitto kuin kihlaliitto :) Mutta mieluummin kihlaliitto kuin avioliitto. Mikä muuten on kihlaliiton ja avoliiton ero? Kihlaliitto on sellainen uudissana, jota ei tunnu löytyvän mistään sanakirjasta.
Ne ovat mielestäni aika lailla sama asia. Täällä on väitetty, että avoliitto edellyttäisi yhdessä asumista, mutta kyllä minä esimerkiksi koin eläväni avoliitossa silloinkin, kun puolisoni oli vuoden verran ulkomailla.
Olitteko kihloissa?
En ymmärrä kihlaliittoa. Siinä ei muutu mikään muu, kuin että nainen saa sormuksen ja sukulaiset kyselevät, milloin hääpäivä on. Kihloihin mennään, jos ollaan aikeissa mennä naimisiin pian.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kihlaliittoa. Siinä ei muutu mikään muu, kuin että nainen saa sormuksen ja sukulaiset kyselevät, milloin hääpäivä on. Kihloihin mennään, jos ollaan aikeissa mennä naimisiin pian.
Onhan monien kihlaus kestänyt jo vuosikymmeniä. Yhtä hyvä se on kuin avoliitto tai avioliitto.
Kihlaliitto on hyvä valinta ihan kustannussyistä. Sormuksiin ei saa toimeentulotukea. Esimerkiksi Kultajousen sivuilla halvin kihlasormus maksaa kympin ja halvin avioliittosormus 480 euroa.
Sanoisin, että kihloihin. Avioliittoa voi alkaa miettiä sitten, kun ikää alkaa olla lähemmäs 50 (leskeneläke).
Ei taida kihluksella olla nykyään isompaa merkitystä. Mutta voihan sen varjolla pitää vaikka bileet. Huvitti, kun eräs isä tuskaili, että pitäisi illalla mennä pojam kihlajaisiin: "Lahjaa en ainakaan osta, kun oon jo kolme kertaa pojalle kihlalahjan ostanut!" No, eipä mennyt kauaa kun tuo neljäskin kihlaus purkautui.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että kihloihin. Avioliittoa voi alkaa miettiä sitten, kun ikää alkaa olla lähemmäs 50 (leskeneläke).
Leskeneläke menee uusiksi 1975 ja myöhemmin syntyneiltä. Sen takia ei svioon kannata mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin. Laitteilla, joihin tunnistaudutaan sormenjäljellä, onnistui vain eka äänestämiskerta. Sitten kokeilin vielä windows-läppärillä ja siinä onnistuin äänestämään vielä kerran.
Jaahas, kihlahullu on herännyt...
En itse äänestänyt, koska ei ole minulle sopivaa vaihtoehtoa (joka olisi avoliitto).
Naimisiin en halua, joten en siis kihloihinkaan, koska kihlautuminen on sopimus naimisiin menosta. "Kihlaliittoa" taas ei ole olemassa. Mikä on täälläkin jo moneen kertaan selitetty...
p.s. Kirkolla ja avioliitolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. En kuulu kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kirkolla ja avioliitolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Juu ei
https://evl.fi/uutishuone/pinnalla-nyt/avioliittolaki
Se on hyvä, että sä vaan vierailet täällä silloin tällöin. Oikea vastaus on kihlaus, ei mikään kihlaliitto. Sellaista ei edes oo.