Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada lisää painoa 10kg, kaikki vinkit tervetulleita?

Vierailija
27.08.2017 |

Painan tällä hetkellä 50kg ja pituutta on 170cm eli reippaasti alipainoinen. Pitäis saada paino nousemaan kymmenisen kiloa, mutta tuntuu, ettei se vaan onnistu.

Allergioiden takia en voi syödä vehnää, ruista, ohraa, kauraa (kauraa siedän sen, mitä aamupuuroon menee), tomaattia, pähkinöitä, manteleita, suklaata, sitrushedelmiä, kiiviä, karpaloita, puolukoita, mansikoita ja juureksista/kasviksista useimmat sopii vaan kypsänä. Tämän lisäksi laktoositon ruokavalio.

Syön paljon kasviksia, koska en tykkää perunan mausta, vaikken sille varsinaisesti allerginen olekaan. Kaikki tuotteet ovat täysrasvaisia. Olen yrittänyt syödä enemmän, mutta jossain vaiheessa tulee mitta täyteen eikä vaan pysty syömään enempää.

Käyn 4-6kertaa viikossa 8-15km juoksulenkillä. Luultavasti liikunnan jättämisellä pois painokin nousisi, mutta liikunta on mulle jonkinlainen henkireikä, saa edes hetken olla omissa ajatuksissaan niin en mielelläni jättäis pois.

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain 5 kg lisää painoa, kun aloitin treenaamisen ja panostin hyvin syömiseen. Lähtötilanne oli siinä normaalin ja alipainon rajalla. Jännä juttu, että se 5 kg näkyy vain vaa-álla. Peilikuvassa muutokset ovat minimaalisia. Yksi suurempi ero tosin on: selässä luut eivät näy enää, vaan selkä näyttää nykyään normaalilta. 

Tätä mäkin siis eniten kaipaan, ettei kroppa näyttäis miltään ns. luurangolta, jolta se nyt kyllä näyttää.

ap

Itse tein niin, että vaihdoin suuren osan aerobista liikuntaa voimaharjoitteluun. Kiinnitin ja kiinnitän huomiota siihen, että saan proteiineja ravinnosta tarpeeksi joka päivä. Lisäksi lisäsin rypsiöljyn määrää ruoassa. Ennen en ollut ikinä laskenut tai tutkinut kaloreita tai proteiinimääriä ruoasta. Rasvan, hiilihydraatin ja energian määrää en vieläkään laske tai tutkaile, ainoastaan proteiinin.

Voimaharjoittelun radikaalin lisäämisen myötä muuten myös ruokahalu kasvoi jonkun verran. Liikunta auttaa myös tunteiden hallintaan. Itse herkästi reagoin suruun ym. negatiivisiin tunteisiin siten, että ruokahalu vähenee ilman että sitä välttämättä tajuaakaan. Liikuntaan saa purettua negatiivisia tunteita.

Vierailija
102/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kylläkin lievästi alipainoinen, et reippaasti alipainoinen. Normaalipaino on muutaman kilon päässä. Saat ne lisäämällä ravintoosi paljon öljyä ja proteiineja. Painoasi enemmän olisin huolissani allergiatilanteestasi. Olet altis myös pahoille autoimmuunitaudeille tuolla allergiamäärällä. Jotain kannattaisi alkaa siedättämään ja älä ainakaan kauhean paljoa siivoile.

Miten voi siedättää, kun ei vaan siedä? Viljat, sitrushedelmät, mansikka ja tomaatti, näitä voin itse testata säännöllisesti, josko pystyisin edes jonkin verran syömään ilman oireita. Muita en voi itse testata, koska allerginen reaktio tulee anafylaktisena shokkina. Valvotusti näitä kyllä on testailtu, mutta allergiat pysyneet samana.

Siivota on vähän pakko melko usein, kun on kaksi isoa koiraa. Mitenkään liian siistiä meillä ei kuitenkaan ole, mikäli tätä tuolla siivoilulla tarkoitit.

ap

Ei se siedätyskyky itsestään tule. Jos olet allerginen, niin et yhtäkkiä vain lakkaa sormia napsauttamalla olemasta allerginen. Siedätyshoito perustuukin pitkäjännitteiseen ja systemaattiseen siedättämiseen. Toki saat prosessin aikana oireita, ja se kuuluu asiaan. Ja toki siedätät vain niitä, joista et saa hengenvaarallisia oireita. Sinuna söisin myös maitohappobakteereja ja möyrisin mullassa. Suolistosi ei välttämättä ole ihan parhaimmassa mahdollisessa kunnossa.

Tiedän siedättämisen idean kyllä. Mutta olen noita, joita itse pystyn kokeilemaan niin testannut pidempään ja siltikin hyvin pienestä määrästä tulee sietämättömät oireet.

Maitohappobakteereita olen joskus syönyt, mutta jokin niissä saa mahani ihan sekaisin.

Miks pitäis möyriä mullassa? Ok-talossa tulee kyllä tehtyä mm. puutarhahommia ym, joissa nyt tavallaan möyrin mullassa, vaikkei nyt ehkä ihan konkreettisesti.

Mistä sen tietää, jos suolisto ei olis kunnossa?

ap

Sinulla on tosi suuri määrä allergioita, minkä itsekin tietty tiedät. Mullassa on erilaisia pöpöjä, jotka antavat normaalia haastetta vastustuskyvylle. Jos vastustuskyky ei saa riittävästi haasteita, voi seurata allergioita ja muita autoimmuunisairauksia.

Suoliston huonolla kunnolla ja runsailla allergioilla saattaa olla yhteys. Ei välttämättä ole, mutta saattaa olla. Periaatteessa maitohappobakteereista ei kyllä pitäisi mennä maha sekaisin. Ehkä oire oli sattumaa tai tuli jostain muusta asiasta.

Tiedän kyllä, että allergioita on paljon, vaikka muilla sukulaisilla on tästäkin enemmän. Osalla niin paljon, että helpompi kertoa mitä saa syödä,

Olen kokeillut useampia maitohappobakteereita ja kaikista sama reaktio, mutten tiedä miksi.

ap

Jotkut puhuvat paranemiskriisistä, jolloin suolisto on epätasapainossa ja hyvät bakteerit alkavat kamppailla huonoja vastaan - syntyy oireita aiheuttavia hajoamistuotteita. Tiedä sitten, onko näin, mutt amaitohappobakteerit ovat kyllä hyvää kantaa. Syö vain bakteereja, älä esim. kapselinkuoria tai valmisteita, niin et varmasti saa allergisoivia ainesosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiha 2 liikuntakertaa viikossa kuntosaliin. Syö paljon proteiinia. Teetä itsellesi kunnon saliohjelma asiantuntijalla ja uakalla ladata tarpeeksi painoa. Tavoitteenasi ei nimittäin varmaan ole läskin keräys vaan terve lihasmassa, joka tuo hyvää oloa ja ulkonäköä!

Vierailija
104/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaiha 2 liikuntakertaa viikossa kuntosaliin. Syö paljon proteiinia. Teetä itsellesi kunnon saliohjelma asiantuntijalla ja uakalla ladata tarpeeksi painoa. Tavoitteenasi ei nimittäin varmaan ole läskin keräys vaan terve lihasmassa, joka tuo hyvää oloa ja ulkonäköä!

Tarkoitus on tosiaan vaihtaa kaksi juoksukertaa salitreeniin ja tietysti se ohjelma on teetettävä asiantuntijalla, koska edellisestä salikerrasta on pitkä aika enkä sitä itse kyllä muutenkaan osais tehdä.

ap

Vierailija
105/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 11v pituus 134 eli aika lyhyt paino 26 kg

Mun rinnasta näkyy luut ja maha on vähän iso ja mä en sais laihtuu pitäs painaa 30 kg mä haluun mun mahasta eroon ilman et mä laihdun ja tarttee apuu et painaisin 30 kg en haluu olla liian laiha auttakaa pls ps. Kertokaa myös jotain vatsa treenaus vinkkei pls

Vierailija
106/116 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudu raskaaks ni eiköhän siitä tule ne puuttuvat kilot

Vierailija
107/116 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkiudu raskaaks ni eiköhän siitä tule ne puuttuvat kilot

Ei ole enää mahdollista, kohtu poistettu.

ap

Vierailija
108/116 |
01.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa nyt vielä kiittämään kaikkia vinkeistä. Tällä viikolla oon nostanu annoskokoja sekä syöny hiilarilisän päivittäin, vaikkei liikuntaa ole joka päivä ollutkaan. Ens viikolla sit sinne salille se pari kertaa viikkoon.

Tänään paino oli pitkästä aikaa paino noussu 200g. Joo ei ole paljon, mutta vaaka näyttänyt niin pitkään 50kg tai jopa vähän alle, et ihan piristävää.

ap

Vierailija
109/116 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa liittyä minun ryhmään jos haluatte vinkkejä kuinka saada terveellisesti lisää painoa.

https://www.facebook.com/groups/703134537636227/?ref=share

Vierailija
110/116 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä liikunta minimiin, itselläni se kerrottiin kiloja, kun en päässyt liikkumaan pariin vuoteen. Aiemmin lihotuskuurikaan ei auttanut.

Painoin 44 kg, pituus 161, nyt en enää uskalla käydä vaaralla, kun painoa jo liikaa.

Vierailija
111/116 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan yksinkertaista matematiikkaa. Syöt vain enemmän kuin kulutat.

Ei onnistu kaikilla, jos kroppa toimii tavallaan. Jatkuva syöminen ja ruoan ahtaminen on ikävän tuntuista eikä tehoa, 100 g sain itse jatkuvalla syömisellä. Pakko vähentää liikkumista ja syödä paljon.

Vierailija
112/116 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla juoksumäärällä saat oikeasti syödä jo paljon, että saat painon nousemaan. Luultavasti paljon lähemmäs 3000 kcal kuin 2000 kcal päivässä.

Vierailija
113/116 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Jos olet nuori ja just kasvupyrähdyksen ohittanut, niin kasvuun ei mene enää samalla tavalla energiaa ja paino voi pikkuhiljaa alkaa nousta. Juoksulenkit ja muu fyysinen aktivisuus kuluttaa energiaa.

Mä olen 35v. Tiedän toki sen, että mm. nuo juoksulenkit kuluttaa energiaa, mutta poiskaan en niitä haluaisi jättää vain siksi, että paino nousisi.

ap

Lihasmassan kasvatus tapahtuu kehonrakentajien treeneillä ja ruokavaliolla. Vai eikö ole toiminut sinulla?

Pitkän matkan juoksijoilla ei lihasmassaa kerry, joten joko hyväksyt tai muutat tapojasi.

Vierailija
114/116 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä paljon huonoja neuvoja, ja AP haluaa toteuttaa niitä.

Läski ei ole terveellistä. Eli älä syö enempää kuin ennen, äläkä ala vaihtamaan ruokia hiilareihin.

Treenaa kuntosalilla ja syö proteiinia (Valmis proteiinijauhe on tähän paras). Saat takuuvarmasti 10kg lisää, ja ne on terveellisiä kiloja. Näyttää myöskin paremmalta. Ja vaikuttat terveyteen.

Vierailija
115/116 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa kiirettä ja stressiä niin lihoo heti, tai valvoo pari yötä

Säästöliekille menee ja alkaa lihoaminen heti .

Vierailija
116/116 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole vielä ehdottanut öljyjä ja pähkinöitä ..terveellistä ja kaloripitosia.Muutama lusikallinen esim pähkinäöljyä saksan tai muun  ..googleta .Ja muutama kourallinen päivässä välipalojen sekaan .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme