Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada lisää painoa 10kg, kaikki vinkit tervetulleita?

Vierailija
27.08.2017 |

Painan tällä hetkellä 50kg ja pituutta on 170cm eli reippaasti alipainoinen. Pitäis saada paino nousemaan kymmenisen kiloa, mutta tuntuu, ettei se vaan onnistu.

Allergioiden takia en voi syödä vehnää, ruista, ohraa, kauraa (kauraa siedän sen, mitä aamupuuroon menee), tomaattia, pähkinöitä, manteleita, suklaata, sitrushedelmiä, kiiviä, karpaloita, puolukoita, mansikoita ja juureksista/kasviksista useimmat sopii vaan kypsänä. Tämän lisäksi laktoositon ruokavalio.

Syön paljon kasviksia, koska en tykkää perunan mausta, vaikken sille varsinaisesti allerginen olekaan. Kaikki tuotteet ovat täysrasvaisia. Olen yrittänyt syödä enemmän, mutta jossain vaiheessa tulee mitta täyteen eikä vaan pysty syömään enempää.

Käyn 4-6kertaa viikossa 8-15km juoksulenkillä. Luultavasti liikunnan jättämisellä pois painokin nousisi, mutta liikunta on mulle jonkinlainen henkireikä, saa edes hetken olla omissa ajatuksissaan niin en mielelläni jättäis pois.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon kovaa, eläinperäistä rasvaa syöt. Tiedätkö kolesteroliarvosi?

Vierailija
42/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ihan samanlainen kuin neuvoja kyselevät läskit - mikään ei kelpaa.

Miten niin mikään ei kelpaa? En ole sanonut kaikille ehdotuksille ei. Aion nyt mm. suurentaa niitä annoskokoja pikkuhiljaa ja yrittää lisätä myös sen hiilarilisän jokaiseen päivään, vaikken liikuntaa harrastaiskaan. Samoin sen pari kertaa viikossa tulen jatkossa käymään salilla ja jätän niiltä päiviltä juoksun pois.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painan tällä hetkellä 50kg ja pituutta on 170cm eli reippaasti alipainoinen. Pitäis saada paino nousemaan kymmenisen kiloa, mutta tuntuu, ettei se vaan onnistu.

Allergioiden takia en voi syödä vehnää, ruista, ohraa, kauraa (kauraa siedän sen, mitä aamupuuroon menee), tomaattia, pähkinöitä, manteleita, suklaata, sitrushedelmiä, kiiviä, karpaloita, puolukoita, mansikoita ja juureksista/kasviksista useimmat sopii vaan kypsänä. Tämän lisäksi laktoositon ruokavalio.

Syön paljon kasviksia, koska en tykkää perunan mausta, vaikken sille varsinaisesti allerginen olekaan. Kaikki tuotteet ovat täysrasvaisia. Olen yrittänyt syödä enemmän, mutta jossain vaiheessa tulee mitta täyteen eikä vaan pysty syömään enempää.

Käyn 4-6kertaa viikossa 8-15km juoksulenkillä. Luultavasti liikunnan jättämisellä pois painokin nousisi, mutta liikunta on mulle jonkinlainen henkireikä, saa edes hetken olla omissa ajatuksissaan niin en mielelläni jättäis pois.

Tuskin läskiä haluat 10 kg. Se olisi helppoa. Lihasmassaa lisää 20 % nykypainoon vie pitkään ja voi olla jopa tekemätön paikka, kun tykkäät juoksusta. Reilusti proteiinia lisää ruokavalioon, vaihda 3...4 juoksutreeniä viikossa punttisalitreeneiksi ja tee pt:n kanssa ohjelma lihasmassan lisäämiseksi.

No ei se läskiä ole ollut tai voi toki olla, mutta kun tällä hetkellä nahan alta näkyy selkeästi luut niin se ei minua miellytä ja haluan että kropassani vähän muutakin kun luut ja nahka.

Kuten jossain aiemmassa kirjoitin niin salille meno on mahdollista korkeintaan pari kertaa viikossa pitkän matkan takia. Neljä kertaa ei onnistu mitenkään, kun on muutakin tekemistä.

ap

Vierailija
44/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on ihan samanlainen kuin neuvoja kyselevät läskit - mikään ei kelpaa.

Miten niin mikään ei kelpaa? En ole sanonut kaikille ehdotuksille ei. Aion nyt mm. suurentaa niitä annoskokoja pikkuhiljaa ja yrittää lisätä myös sen hiilarilisän jokaiseen päivään, vaikken liikuntaa harrastaiskaan. Samoin sen pari kertaa viikossa tulen jatkossa käymään salilla ja jätän niiltä päiviltä juoksun pois.

ap

Hienoa!

Vierailija
45/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliosi on vähähiilihydraattinen, mikä ei ole huono asia, mutta silloin pitää saada enemmän rasvaa jotta energiaa tulisi tarpeeksi. Ei riitä että valitsee täysrasvaisia maitotuotteita vaan siihen pitää panostaa muutenkin. Karppaus.infosta pitäisi löytyä vinkkejä ja ruokaohjeita. Hiilarilisä on tietysti toinen vaihtoehto, kokeile mikä sinulle sopii. Proteiinia saat kyllä tarpeeksi, sitä en menisi lisäämään.

46/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kapea ruokavalio sinulla, joten ei ihme, että kyllästyttää. Kannattaisi varmaan totutella siihen perunaan, koska siitä saa aika hyvin kaloreja ja on hyvä vaihtoehto riisille.

Jos lihoa haluaa, niin tulee nimenomaan lisätä hiilarin määrää, mutta saada myös riittävästi proteiinia. Syö paljon pieniä annoksia, niin totut pikkuhiljaa syömään enemmän. Lihotuksen aikana lihaksia kannattaa rasittaa monipuolisesti, jotta tulisi edes jonkin verran lihasta, eikä kaikki menisi rasvaksi. 

Vierailija
47/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko antaa esimerkin vaikka yhden päivän kaikista syömistäsi ruoista?

Tässä nyt eilisen syömiseni

Aamupalaksi kaurapuuro kermaan tehtynä, päälle marjoja. Lisäks pari kuppia kahvia kermalla.

Lounaaksi kanajuureskiusausta (kanaa, suikaloituja juureksia, kermaa, juustoraastetta) ja lisäksi keitettyjä kasviksia voilla höystettynä. Ruokaa oli varmaan arviolta 200-300g ja kasviksia ehkä saman verran. Ruokajuomana vesi

Välipalaksi kermarahka (250g purkista puolet) marjoilla

Iltaruoaksi kasvisgratiinia (parsakaali-kukkakaali-porkkanasekoitusta, kermaa ja juustoraastetta), kurkkua ja paprikaa. Gratiinia jotakuinkin saman verran kun kiusaustakin, paprikaa ja kurkkua ehkä joku 200g yhteensä

Iltapalaksi leipää (sisälsi soijajauhoa, juustoraastetta ja kananmunia), joiden päällä juustoa, leikkelettä ja paprikaa ja iso mukillinen teetä

Lisäksi vettä juon päivän aikana noin 3litraa.

ap

Missä hiilarit? Lisää noiden sun gratiinien kylkeen pastaa/riisiä/perunaa.

Pastaa en voi syödä allergian takia. Perunan mausta en tykkää ja siksi sitä ei pahemmin tule syötyä.

ap

Maissi/riisi/tattaripasta, riisi, tattari, hirssi, kauraleipä, bataatti?

Nuo korvikepastat maistuu omaan suuhun omituiselta. Riisiä syön joskus, samoin hirssiä. Kauraa siedän vaan sen verran, mitä puuroon menee. Olen kokeillut aiemmin syödä kauraa enemmän, mutta se aiheuttaa allergiset oireet. Bataatti kuuluu myös ruokavaliooni, muttei joka päivä.

ap

Vierailija
48/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bon Tikka kirjoitti:

Aika kapea ruokavalio sinulla, joten ei ihme, että kyllästyttää. Kannattaisi varmaan totutella siihen perunaan, koska siitä saa aika hyvin kaloreja ja on hyvä vaihtoehto riisille.

Jos lihoa haluaa, niin tulee nimenomaan lisätä hiilarin määrää, mutta saada myös riittävästi proteiinia. Syö paljon pieniä annoksia, niin totut pikkuhiljaa syömään enemmän. Lihotuksen aikana lihaksia kannattaa rasittaa monipuolisesti, jotta tulisi edes jonkin verran lihasta, eikä kaikki menisi rasvaksi. 

Teitkö päätelmän kapeasta ruokavaliosta allergioideni vai päivän syömisten perusteella? Jos päivän syömisten niin siitä et voi johtopäätöstä vetää, koska joka päivä en syö samoja ruokia.

Olen syönyt mm. koulussa perunaa ja se ei vaan maistu hyvältä. Ainut, missä se peruna on mun mielestä hyvää on paistetut perunat. Perunamuusikin on ihan hyvää, mutta keitettynä se ei uppoa. Keitossa menee, mutta pitää olla kyllä muitakin kasviksia/juureksia eikä niin, että perunaa ois eniten.

Ja tuo 5ateriaa päivässä on ihan maksimi, minkä ehdin syömään eli aterioita en voi enää lisätä, mutta annoskokoja voin ja aion pikkuhiljaa suurentaa.

ap

Vierailija
49/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne kolesterolit tähän kuuluu? 

Vierailija
50/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ja eivätkä oo koholla.

ap

Vierailija
51/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suksi kuuseen kolesterolisi kanssa!  Hanki tietoa, niin ei tarvitse hölmöillä :)

Vierailija
52/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bon Tikka kirjoitti:

Teitkö päätelmän kapeasta ruokavaliosta allergioideni vai päivän syömisten perusteella? Jos päivän syömisten niin siitä et voi johtopäätöstä vetää, koska joka päivä en syö samoja ruokia.

Olen syönyt mm. koulussa perunaa ja se ei vaan maistu hyvältä. Ainut, missä se peruna on mun mielestä hyvää on paistetut perunat. Perunamuusikin on ihan hyvää, mutta keitettynä se ei uppoa. Keitossa menee, mutta pitää olla kyllä muitakin kasviksia/juureksia eikä niin, että perunaa ois eniten.

Ja tuo 5ateriaa päivässä on ihan maksimi, minkä ehdin syömään eli aterioita en voi enää lisätä, mutta annoskokoja voin ja aion pikkuhiljaa suurentaa.

ap

Allergioiden perusteella tietenkin. Karsii aika ison määrän ruokia pois. 

Syöthän sinä perunaa. Toisekseen koulun keitetyt perunat ovatkin aivan kamalia. Keitä niitä itse. Tosin voithan sinä ne muusiksikin tehdä tai käyttää keitoissa. 

Vierailija
53/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suksi kuuseen kolesterolisi kanssa!  Hanki tietoa, niin ei tarvitse hölmöillä :)

Mitä tietoa ja mistä?

Vierailija
54/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bon Tikka kirjoitti:

ap

Allergioiden perusteella tietenkin. Karsii aika ison määrän ruokia pois. 

Syöthän sinä perunaa. Toisekseen koulun keitetyt perunat ovatkin aivan kamalia. Keitä niitä itse. Tosin voithan sinä ne muusiksikin tehdä tai käyttää keitoissa. 

Kyllähän ne allergiat karsii ruokavaliota, mutta kun suvussa on allergioita useammallakin niin ei ole ihme, että niitä mullakin on. Lapsilla ei sentään ole ruoka-aineallergioita..

Syön siis kyllä välillä perunaa, mutta vaan noissa aiemmin mainituissa muodoissa. Olen keittänyt perunoita itsekin, muttei ne sen paremmilta ole maistuneet.

ap

Vierailija
55/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäät kaikkiin ruokiin ruokalusikallisen öljyä.

Vierailija
56/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tietoa ja mistä?

Et siis edes ymmärtänyt :)  Ehkä ei sitten kannata mielipiteitä laukoa.

Vierailija
57/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyödytä, koska rasva ei lihota.

Vierailija
58/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata, grillikylkeä. Nauti elämästä ja lopeta nipotus. Pidä pari lepopäivää viikossa.  Pari pulloa punkkua.

Vierailija
59/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyödytä, koska rasva ei lihota.

Meillä ravitsemusterapeutti ohjeisti näin alipainoisen nuoren ruokavalion kohentamisessa. Nykyään saanut painonsa normaalin rajoille.

Vierailija
60/116 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaata, grillikylkeä. Nauti elämästä ja lopeta nipotus. Pidä pari lepopäivää viikossa.  Pari pulloa punkkua.

Suklaalle olen allerginen, joten on kiellettyjen listalla. Kyllä mä nautin elämästä enkä nipota turhasta, mutta siitä huolimatta oma peilikuva ei miellytä, kun on luuta ja nahkaa.

No mulla on 1-3lepopäivää viikossa, riippuen muista tekemisistä, miten ehtii juoksulenkille.

Punaviinistä saan migreenikohtauksen, en siis juo sitä koskaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän