Arjen säästövinkit?
Missä säästät? Itse en tilaa lehtiä, kirjat lainaan kirjastosta ja minulla ei ole mitään maksullisia viihdepaketteja ym.
Kommentit (43)
Leikkelettä laitan leivälle vain yhden siivun ja juustoa puolikkaan. Levitettä en käytä ollenkaan.
Säästän itselleni vähemmän tärkeistä asioista; en tilaa lehtiä, en tarvitse maksullisia kanavapaketteja tms., en käy kampaajalla mistään hoitoloista puhumattakaan, en ostele mitään vain ostamisen ilosta, esim. vaatteita tai kodin sisustukseen liittyvää. Auto on toimiva mutta edullinen, töihin teen eväät, olisi mun pihille luonteelle mahdotonta maksaa kymppi lounaasta :D
Satsaan harrastukseen, mulla on ravihevonen ja sen seurana harrastehevonen kotitallissa, niihin saan aika kivasti menemään kaiken ylimääräisen.
Säilytän banaaneita pussissa, ettei niihin tule haihtumisesta johtuvaa painohävikkiä.
Ei juustoa kannata jättää pois. Muutama viipale, ja saat proteiinikiintiön ja kalsiumin tarpeen turvatuksi. Juusto on hyvää, ja pysyy luusto kunnossa. Ruokavalio tulee olla kunnossa. Kuinka moni tietää, päivittäin tarvittavat vitamiinit, proteiinit ja hivenaineet.
En kuluta mihinkään kun ei ole rahaa:(
Itken säästelemättä täysillä.
Kun ostan jotain niin olen tarkkana että sentit päätyy kakkoseen ja pyöristetään alaspäin.
Säästän kahvi- ja korppukuluissa ja kierrän AA-kerhoissa kahvittelemassa ja kertomassa levottomia juttuja.
Minulla on siihen aikaa, sillä olen sairaseläkkeellä.
Käytän tavarat loppuun. TV-tasokin on 90-luvulta. Sama koskee vaatteita.
Korjaan napit tarvittaessa ja osaan ommella pikkureiät ja langanpurkaumat kiinni.
Kengät hoidan -lankkaan, suojaan ja käytän suutarissa. Kangaskengät pesen tarvittaessa.
Ruokaa ei mene yhtään roskiin. Kaikki käytetään.
Teen myslini itse. Hyvä pihlajanmarja ja aroniamarjasato tulossa.
Myös viilin "teen" itse.
Kerään pierut purkkiin ja lämmitän taloa pakkaskaudella.
Jos lehtiä haluaa lukea, kannattaa kysellä facekirppikseltä. Itsekin möin kerran pari vuosikertaa naistenlehtiä n. 3:lla eurolla/pino. Ei niistä enempää kehtaa pyytää.
Lennän pitkät lennot business luokan sijaan karvahattu-puolella. Majoitun neljän tähden hotelleissa, en viiden. Teen vain kaksi ulkomaan lomamatkaa vuodessa entisen kolmen sijaan. Näin säästän tuhansia euroja!
Ostan tarjouksesta suuria määriä kuivaelintarvikkeita, esim 10 pussia makaroneja eurolla tai 5 pkt kahvia 10 eurolla. Auto myytiin pois ja kuljemme pääosin pyörällä. Ei turhia lehtitilauksia, vaatteita vain tarpeesen, marjat metsästä jne.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli vuoden netflix ja todettiin, kun frendit sarja lähti jo 10 kertaa pyörimään alusta, että pidetään pieni tauko tästä. Nyt menny jo 4 kk eikä edelleenkään tarvita koko netflixiä. Siinä säästöä sen kympin kuussa.
Tiesitkö että voit itse valita mitä katsot netflixistä? Ei ole pakko katsoa frendejä. 7.99e kuukaudessa on halvin hinta ja saat vuodessa säästöä 25e!
Vierailija kirjoitti:
Ostan tarjouksesta suuria määriä kuivaelintarvikkeita, esim 10 pussia makaroneja eurolla tai 5 pkt kahvia 10 eurolla. Auto myytiin pois ja kuljemme pääosin pyörällä. Ei turhia lehtitilauksia, vaatteita vain tarpeesen, marjat metsästä jne.
Niin kyllähän tuossa makaronissa tulee huomattava säästö. Maksaahan se 400gr. pussi normaalisti 0,12 euroa.
Itken säästelemättä kirjoitti:
Kun ostan jotain niin olen tarkkana että sentit päätyy kakkoseen ja pyöristetään alaspäin.
Niin, ykköseen päättyessä säästökin on pienempi!
En osta muovikasseja kaupassa vaan otan kassin kotoa lähtiessä. Kierrätän kaiken minkä voin Säästän roskien tyhjennyksessä. Nykyisin muovien kierrätys näkyy suoraan tuossa, kaksi kertaa kuussa tyhjennysväli tippui kerran kuussa. Sähköä säästän irroittamalla kaikki latausjohdot j sammuttamalla kaikki telkkarit yms kun en käytä niitä. Tiskaan käsin ja säästän näin tiskikoneen tablettien hinnan sekä sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Itken säästelemättä kirjoitti:
Niin, ykköseen päättyessä säästökin on pienempi!
ABC:n käteisbensamittarit on galibroitu niin ettei tule senteistä lukuja 1, 2, 6 ja 7.
Lienee laitonta.
En enää oikein keksinyt mistä säästää, ruokakuluissa tuntui kuitenkin olevan ilmaa. Nyt syön joka toinen päivä raejuustoa ja joka toinen päivä puuroa. Yhtenä päivänä viikossa en mitään. Kaurahiutalepaketti kestää kuukauden, raejuustoa menee 2kg viikossa. Töissä on melkein joka päivä tarjolla jotain tuoretta (kasvista, hedelmää, marjaa) joten ruokavalioon tulee väriäkin.
Jos menot ja tulot on balanssissa ei tarvitse säästellä mistään.