Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arjen säästövinkit?

Vierailija
26.08.2017 |

Missä säästät? Itse en tilaa lehtiä, kirjat lainaan kirjastosta ja minulla ei ole mitään maksullisia viihdepaketteja ym.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta muovikasseja kaupassa vaan otan kassin kotoa lähtiessä. Kierrätän kaiken minkä voin Säästän roskien tyhjennyksessä.  Nykyisin muovien kierrätys näkyy suoraan tuossa, kaksi kertaa kuussa tyhjennysväli tippui kerran kuussa. Sähköä säästän irroittamalla kaikki latausjohdot j sammuttamalla kaikki telkkarit yms kun en käytä niitä. Tiskaan käsin ja säästän näin tiskikoneen tablettien hinnan sekä sähköä.

Minä taas ostan aina muovikassin koska henkilökunta saa sen ilmaiseksi, ei tarvitse ostaa roskapusseja enää :)

Vierailija
42/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaisin muovikassin jokaisella kauppareissulla, vuodessa niihin menisi liki 60€....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos IHAN OIKEASTI haluaa säästää niin se on loppujen lopuksi hyvin yksinkertaista. Pitää vaan tottua "tulemaan toimeen", ei elää laveaa elämää. Ja pitää miettiä mitä OIKEASTI tarvitsee. Turhamaisuuskin on unohdettava. Eli ei uutta puhelinta kerran vuodessa, ei uutta talvitakkia joka/ joka toinen talvi, ei uusia kenkiä vain koska ovat tosi TOSI kauniit jne., ei uusia luistimia kun voisihan sitä vaikka sitäkin alkaa harrastaa jne. 

Itselleni shoppailu oli joskus hauskanpitoa, jotenkin tyydyttävää. Kun oli umpitylsää oli kiva mennä nettikauppoihin roikkumaan ja ostaa jotain kivaa, tai mennä norkoilemaan ostoskeskuksiin tai paikallisiin marketteihin. Parasta oli kun tuli kotiin ja avasi ne ostoskassit mitä sitä olikaan tullut ostettua. Tai kun sai paketin postimyynnistä kotiin. Jotenkin jännää ja ilahduttavaa. Edelleen on jännää ja ilahduttavaa kun ostan itselleni jotain uutta ja kivaa, mutta teen sitä hyvin harvoin. Lisäksi se tuntuu jotenkin vielä jännemmältä ja hauskemmalta kun se on jotain mihin on aito tarve tai jotain mistä on haaveillut pitkään. Mutta sitä sellaista "tyhjyyden tunteeseen shoppailua" pitää oikeasti varoa, ettei ole muka tarvitsevinaan jotain koska haluaa tuntea sen "high'n" kun saa jotain uutta ja jännittävää.

Laskut, joita tällä hetkellä itse maksan ovat vuokra, sähkö, puhelinlasku ja kuntosali. Tuosta en oikein voi/halua karsia enää mitään pois. Päälle sitten ruokakauppakulut, johon kuuluu siis ruoka, kaikenlaiset pesuaineet ym., mitä nyt marketista ostetaan. Vertailen jonkun verran hintoja ja ostan edullisempaa, paitsi esim. sinihomejuustoa ostaessa ostan aina Auraa, oli minkä hintasta hyvänsä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan