Työttömät töihin siitä kuin olisitte jo!
Onhan se nyt omituista, että täälläkin palstalla vaan vietetään aikaa, vaikka pitäisi olla vääntämässä hakemuksia moneen eri paikkaan tämän illan aikana. Ei ihme, ettei töitä löydy, kun ei vapaaherroilta ja -rouvilta löydy aikaa edes hakemusten lähettämiseen.
No, mikä kestää työttömät, töihin siitä!! Hopi hopi ennen kuin mulla palaa hermo.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Olin yli 2 vuotta työttömänä ja siä ennen sairaslomalla. Nyt aloin opiskella. Saan edelleen peruspäivärahaa, korotettua. Mutta kelpaako?
Eli alapeukkua? Olisiko pitänyt jäädä kotiin? Ei ollut lukion jälkeen tutkintoa, nyt suoritan sen aikuispuolella. Ja saan kahdelta vuodelta korotettua peruspäivärahaa. Kamalaa!! Varmaan kamalampaa, kuin istua kotona tekemättä mitään ja saada peruspäivärahaa tekemättömästä yrityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, onko sulla töitä tarjota? Tulen riemusta kiljuen jos maksat palkkaa jolla elää.
Ellet ole huomannut niin Suomessa on työvoimapula. Mutta ei, kaikki pitää tuoda tarjottimella valmiiksi eteen.
Kerro se työvoimapula niille 500000 työttömälle, jotka eivät pääste toihin vaikka kuinka paljon haluaisivat! Joka puolella irtisanotaan väkeä minkä kerkeää, konkurssiaalto pyyhkii jatkuvasti yli suomen. Maksuhäiriömerkinnät ovat räjähtäneet käsiin niin yksityisten ihmisten kuin yritystenkin kohdalla. Olen tämän ihan henkilökohtaisesti huomannut myyntityössäni, että yritysten maksukäyttäytymisessä on tapahtunut valtava muutos viime vuosina! Laskuja rästissä, tilit kiinni ja vaihdetaan tavarantoimittajaa kun edelliseen ei enää velkojen tähden kehtaa naamaa näyttää! Arkipäivää suomen yrittäjillä näinä päivinä!
Voi sentään, työviikko takana, maanantaina palaan asiaan klo:10
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, onko sulla töitä tarjota? Tulen riemusta kiljuen jos maksat palkkaa jolla elää.
Ellet ole huomannut niin Suomessa on työvoimapula. Mutta ei, kaikki pitää tuoda tarjottimella valmiiksi eteen.
Minä en ainakaan ole huomannut mitään työvoimapulaa. Meitäkin oli alkuviikosta töissä neljä, vaikka vain yhdelle oli tekemistä ja kolme katsoi vierestä. Mutta saman palkanhan siitä sai, että kyllä tuollaisia päiviä saisi enemmänkin olla.
Minä en enää edes halua töihin.
Kymmenen vuotta tein ensin pätkä- ja silpputöitä. Välillä olin työttömänä ja stressasin hirveästi jokaista työttömyyspätkää.
Sitten minua onnisti ja sain vakituisen työn. Olin onneni kukkuloilla. Sitä riemua kesti 10 vuotta.
Vuosi sitten jäin taas työttömäksi.
Ensin tuli vanha tuttu stressi.
Ahkeran työnhaun sijaan aloitin kuitenkin uudestaan vanhan harrastukseni, aloin monen vuoden tauon jälkeen maalaamaan tauluja. Ja nyt aloittelen pienimuotoista yritystoimintaa taiteilijana.
En hae suuria voittoja enkä aio työskennellä montaa tuntia viikossa, sen verran vain mikä tuntuu hyvältä. Teen pelkästään sitä mitä itse haluan. Jos sillä tienaa jotain, niin se on hyvä. Jos ei tienaa niin sitten jatkan tukien varassa elämistä.
Kevytyrittäjyydessä on se hyvä puoli ettei tarvitse itse hoitaa taloushallintoa eikä joudu ottamaan yrittäjän riskejä. Samaan aikaan voi myös olla työttömänä ja jos tulot ovat pienet niin saa päivärahaa.
Apurahojakin olen onnistunut saamaan 😀
Olen huomannut että minulle tulojen epävarmuus taiteilijana ei tunnu lainkaan yhtä ahdistavalta kuin työsuhteen epävarmuus työn ja työttömyyden kanssa seikkaillessa.
Hämmennyn aina kun joku tulee puhumaan minulle siitä kuinka taiteella ei elä. No ehkä ei elä, mutta ainakin saa olla enemmän elossa ja se on tärkeämpää. Vihdoinkin saan olla minä ja elää omaa elämääni niinkuin itse haluan.
Tällä hetkellä "oikeisiin töihin" meneminen tuntuu todella vastenmieliseltä ihan ajatuksen tasollakin. Oikeasti harmittaa se että haaskasin 20 vuotta elämästäni työlle ja työn hakemiselle.
Thaukit sai lähtöpassit rajan toiselta,puolen. Kukapä palkkaa ja ketä? Huomaa todellakin joosain päin aivoja oikein löydy mutta,pitää päteä muuten.
Joku oikeisto puolue vinkui vuosia sitten "työperäistä" muuttoa saadakseen lisöö äänestäjiä, palautusprosentti on kieltämättä huimaava ja pitää vielä säälistä piilotella.missä onkaan ne sankat joukot hehkutetut korkeasti koulutetut maahankävelijät kotka täyttäisivät sinun taskusi?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt omituista, että täälläkin palstalla vaan vietetään aikaa, vaikka pitäisi olla vääntämässä hakemuksia moneen eri paikkaan tämän illan aikana. Ei ihme, ettei töitä löydy, kun ei vapaaherroilta ja -rouvilta löydy aikaa edes hakemusten lähettämiseen.
No, mikä kestää työttömät, töihin siitä!! Hopi hopi ennen kuin mulla palaa hermo.
Heti,kun järjestätaas mulle työpaikan.
Miten niitä työhakemuksia tekee jos ei ole paikkoja mihin hakea? Täälläkin vaan avoinna hammaslääkärin ja kuorma-autonkuljettajan paikat.
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi
Monet käyttävät täällä ns. Työaikaansa kun on aikaa katsella miehia ja tehdä asioita,kiireisen näköisenä.
Ihan markkinaoikeuteen, työtuomioistuimeen tehdään vireille mm. Työlainsäädännön rikkomuksista.
"manageeraatko kenties pelolla ja,hengität niskalimassa?"
Olen 49-vuotias. Pääsin parantumattoman syövän ja epilepsian takia eläkkeelle. Eläke on 1100 € ja saan kansaneläkettä oikein 17 €. Mutta pärjään ihan hyvin, kun asun yksin. Oma asunto, yhtiövastike 485 €. En hae mitään ruokakasseja enkä muita apuja. Kyl sitä pärjää. Kaks kattia kanssa.