Vaikea suhtautua kun vieras mies tulee juttelemaan...
Onpa mulla taas ongelma.
Eli olen naimisissa oleva 35-v nainen. Mielestäni ihan nuorekas ja liikuntaharrastusten vuoksi myös ok-kunnossa fyysisesti.
Mun on äärimmäisen vaikea suhtautua ns. "oikein" ja luonnollisesti, kun joku itselleni tuntematon, vieras mies tulee spontaanisti juttelemaan. Tätä tapahtuu nykyisin yllättävän paljon, vuosi vuodelta enemmän ja enemmän. Miesten ikähaarukka on kaikkea 25 vuodesta 45 vuoteen.
Monesti tilanne on esim. sellainen, että kävelen puistossa ja joku mies lyöttäytyy seuraan keksien selvästi tikusta asiaa. Tai istun yksin puolityhjässä kahvilassa keskittyneenä omiin juttuihini ja yht'äkkiä joku tuntematon mies haluaa istua samaan pöytään ja aloittaa juttelun.
Minusta nuo tilanteet ovat tosi kiusallisia, ehkä olen sen verran introvertti? En tiedä miten suhtautua asiaan luonnollisesti. Keskustelunaiheet noissa tilanteissa ovat ihan puhdasta diibadaabaa, siis väkisin miehen puolelta keksittyjä että voi aloittaa juttelun. Edes nimettömässäni oleva sormus ei estä näiden miesten lähestymistä. Useimmilla näyttää itselläänkin olevan sellainen, ei kaikilla.
Olen oman mieheni kanssa keskustellut asiasta avoimesti ja kysynyt, lähestyykö hän itselleen tuntemattomia naisia ja aloittaa juttelun, ehkä se on normaalia? Oma mieheni ei tee näin kuulemma koskaan. Ei koe tarvetta sellaiseen.
Millainen mies haluaa tutustua itselleen täysin vieraaseen, selvästi varattuun naiseen? Itse olen tulkinnut suurimman osan olevan epärehelliset aikeet mielessään, puhelinnumeroa kysytään yli puolessa tapauksista.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Mullakin tuota tekee vain ulkomaalaiset. Seksiseuraa hakevat. En ole lähtenyt.
Minulla on taas ihan päinvastoin. Lähestyjät on aina kantasuomalaisia, vaaleaihoisia miehiä. Näytän varmaan "liian pelottavalta" ja vaikeasti lähestyttävällä vähemmistöjen tai muiden kansallisuuksien silmissä.
Miten voi edesauttaa sitä, että joku mies uskaltaisi tulla juttelemaan?
Katsoa silmiin? Hymyillä? Olla huoliteltu?
Ja toisinpäin: miten voisi varmistaa ettei kukaan tulisi juttelemaan? Tuntuu etteivät edes korvilla olevat kuulokkeet auta tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Millainen mies haluaa tutustua itselleen täysin vieraaseen, selvästi varattuun naiseen?
Yksinäinen??
Huh. Että ihan asiallisetkin lähestymiset ovat sitten huonoja juttuja? Älkää lopettako lähestymästä miehet, jos teette sen asiallisesti. En ymmärrä miten jotkut suhtautuvat asiaan negatiivisesti.
Aina voi antaa asiallisesti pakit.
T Nainen
Kasvata samanlainen läskimaha kuin mulla niin saat olla miehiltä rauhassa. :D
Haluan vain juttuseuraa ja samalla parantaa sosiaalisia taitoja. En etsi seksiseuraa
Vierailija kirjoitti:
minun mies on tuollainen. käyttää bentsoja ja se tekee hänestä estottoman. jättäisin, mutta sitten lapsemme joutuisi huolehtimaan hänestä. esim. tankatessa alkaa juttelemaan jos lähellä on naisia. vaikka minä olen kyydissä.
Pakko myöntää että ketipinor ja bentso lääkkeet lisäävät tätä ilmiötä! Tuntemattomien ihmisten seuraan änkeytymistä, utelua.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin tuota tekee vain ulkomaalaiset. Seksiseuraa hakevat. En ole lähtenyt.
Mä ihan tykkään kun tullaan juttelemaan. En muutenkaan halua olla tyly, kun ovat vähän niin kuin vieraina meidän kulttuurissa.
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla ulkomaalainen tuli selittää jotai. En tykänny. Outoa.
Mä tykkään kyllä, tulkaa juttelemaan vain.
Huh. Eikö tuo olisi jo vähän ylireagointia? Siis reaktioksi siihen että joku uskaltautuu tulemaan juttelemaan? Kun eihän sitä motiivia voi tietää.
Miksei voi suhtautua ihan neutraalisti tai avoimin mielin?