Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea suhtautua kun vieras mies tulee juttelemaan...

Vierailija
25.08.2017 |

Onpa mulla taas ongelma.
Eli olen naimisissa oleva 35-v nainen. Mielestäni ihan nuorekas ja liikuntaharrastusten vuoksi myös ok-kunnossa fyysisesti.

Mun on äärimmäisen vaikea suhtautua ns. "oikein" ja luonnollisesti, kun joku itselleni tuntematon, vieras mies tulee spontaanisti juttelemaan. Tätä tapahtuu nykyisin yllättävän paljon, vuosi vuodelta enemmän ja enemmän. Miesten ikähaarukka on kaikkea 25 vuodesta 45 vuoteen.

Monesti tilanne on esim. sellainen, että kävelen puistossa ja joku mies lyöttäytyy seuraan keksien selvästi tikusta asiaa. Tai istun yksin puolityhjässä kahvilassa keskittyneenä omiin juttuihini ja yht'äkkiä joku tuntematon mies haluaa istua samaan pöytään ja aloittaa juttelun.

Minusta nuo tilanteet ovat tosi kiusallisia, ehkä olen sen verran introvertti? En tiedä miten suhtautua asiaan luonnollisesti. Keskustelunaiheet noissa tilanteissa ovat ihan puhdasta diibadaabaa, siis väkisin miehen puolelta keksittyjä että voi aloittaa juttelun. Edes nimettömässäni oleva sormus ei estä näiden miesten lähestymistä. Useimmilla näyttää itselläänkin olevan sellainen, ei kaikilla.

Olen oman mieheni kanssa keskustellut asiasta avoimesti ja kysynyt, lähestyykö hän itselleen tuntemattomia naisia ja aloittaa juttelun, ehkä se on normaalia? Oma mieheni ei tee näin kuulemma koskaan. Ei koe tarvetta sellaiseen.
Millainen mies haluaa tutustua itselleen täysin vieraaseen, selvästi varattuun naiseen? Itse olen tulkinnut suurimman osan olevan epärehelliset aikeet mielessään, puhelinnumeroa kysytään yli puolessa tapauksista.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituistahan tuo minustakin on. Tai sitten pitää olla harvinaisen seurallinen ja sosiaalinen tapaus kyseessä ja sinä vaikutat samanlaiselta.

Kai ne miehet etsii seuraa, useimmiten varmaan seksi-sellaista (sori kyynisyyteni). Ehkä ne haluaa vaihtelua omaan surkeaan elämäänsä ja näkee sut potentiaalisena vaihteluna? Tai etsii epätoivoisena ulospääsyä omasta onnettomasta nykysuhteestaan? Helpompi lähteä jos on jo toinen odottamassa.

Vierailija
2/71 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse asiassa aina luulin näiden tällaisten juttujen olevan urbaanilegendoja. Nuorena ja nättinä kun minua ei koskaan kukaan vastakkaisen sukupuolen edustaja lähestynyt.

Mutta nyt, lähemmäs nelikymppisenä mua lähestytään lähes viikottain. Ja juurikin AP:n kuvailemalla tavalla. Ja oma suhtautumiseni on juurikin AP:n kuvailema, epäuskoinen ja hämmentynyt. Asiaan on vaikea suhtautua kun siihen ei ole oikein tottunut. Heti tulee mieleen, että miehillä on vain se yksi ja sama aina mielessä, ja monella taitaa ollakin.

Ihan eri asia on lähestyä jossakin baarissa ja alkoholin vaikutuksen alaisena, mutta että keskellä kirkasta arkipäivää.

Olisi tosi mielenkiintoista kuulla tällaisen tuntematonta naista lähestyvän miehen näkökulma, mitä hän oikein hakee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet varmaan rohkaistuu kun ikää tulee lisää? Tai ehkä ikääntyessä naisesta tulee jotenkin pehmeämpi ja helpommin lähestyttävä?

Osa varmaan haluaa ihan vain juttuseuraa, mutta eiköhän porukassa ole myös niitä opportunistejakin jotka yrittää kaikkea liikkuvaa.

Vierailija
4/71 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleinen ilmiö tuo on ulkomailla, miehet rohkeasti hakeutuu yksinäisen naisen seuraan. Suomeen ilmiö tullut vasta nyt kun kansainvälistytään.

Vierailija
5/71 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli kolmekymppinen eikä koskaan ole lähestytty, vaikka nykyään käyn lähestulkoon aina yksin tapahtumissa yms. Ehkä se johtuu sitten naamasta tai jotain.

Vierailija
6/71 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet tahtomattasikin kutsuvan ja seksikkään näköinen.

Vierailija
7/71 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina hoetaan, että naiset odottaa aloitteita miehiltä. Aloitteitahan nuo ap:n tapaamat miehet ovat tehneet. Sitä en tosin ymmärrä, miksi aloitteita tehdään kun nainen on varattu... Mutta ehkä se johtuu tästä nykyisestä tinder-ilmapiiristä? Kokeillaan kepillä jäätä josko toinenkin olisi yhtä avoin uusille mahdollisuuksille.

Vierailija
8/71 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsovat että näytätte siltä että teiltä vois saada helposti.

Kaikki palstan eukot ovat omasta mielestään ihan kivan näköisiä.

Vierailija
9/71 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yli kolmekymppinen eikä koskaan ole lähestytty, vaikka nykyään käyn lähestulkoon aina yksin tapahtumissa yms. Ehkä se johtuu sitten naamasta tai jotain.

Olen aiempi kommentoija nro2. Mulla tilanne oli tuo ensimmäiset 30 vuotta. Eli miehet ei ikinä tehneet aloitteita. Ei ikinä. Ystävien kanssa ollaan analysoitu ettei monet vaan uskalla lähestyä jos nainen on ryhdikäs ja sellainen ei-hissukka.

Kun neljäkymppiä alkoi lähestymään, alkoivat miehetkin lähestymään ihan eri tavalla. Olen miettinyt sitäkin, että ehkä muutuin jotenkin helpommin lähestyttäväksi? Ehkä jotakin on tapahtunut mun feromonitoiminnassani?

Vierailija
10/71 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mieheni menisi jossakin tyhjässä kahvilassa istuskelemaan yksinäisen naisen pöytään keskustelua aloittaakseen, olisin kyllä pettynyt ja loukkaantunut. Eri asia jos tilaa ei muualla olisi, mutta että hakeutumalla hakeutuu vieraan naisen seuraan...what?!

Vierailija
11/71 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun mullekin tulisi joskus joku mies puhumaan! Mutta ei koskaan kukaan! :(

Tiedä sitten miten suhtautuisin asiaan, menisin varmaan lukkoon kun tilanne olisi niin outo ja erikoinen.

Vierailija
12/71 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla ulkomaalainen tuli selittää jotai. En tykänny. Outoa.

Vierailija
13/71 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa että suurin osa näistä onkin ulkomaalaisia. Aika epätoivoiselta vonkaamiselta kuulostaa. Ei perinteisesti kuulu tavallisen suomalaismiehen tapoihin. Jotain pitää olla vinksallaan...mutta hyvä kun imartelee suomalaista naista.

On kulttuureja, joissa on suurinpiirtein epäkohteliasta jos mies ei flirttaile hyvännäköiselle naiselle.

Vierailija
14/71 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella. Musta on outoa kun miehet on alkaneet katsomaan mua täytettyäni 40.

Vierailija
15/71 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuota tekee vain ulkomaalaiset. Seksiseuraa hakevat. En ole lähtenyt.

Vierailija
16/71 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes nimettömässäni oleva sormus ei estä näiden miesten lähestymistä.

On hyvin mahdollista, että mies ei sitä sormusta edes huomaa. Miehet ei välttämättä kiinnitä huomiota tuollaisiin asioihin. Olin ollut jo reilusti puoli vuotta töissä uudessa työpaikassani kun eräs miespuolinen työkaverini kysyi yllättyneenä kahvitunnilla istuessamme, että oletko mennyt naimisiin. Sanoin, että olinhan minä - kaksi vuotta sitten. Työkaveri oli nyt vasta huomannut sormuksen sormessani, vaikka yli puolen vuoden ajan olimme tehneet töitä yhdessä ja sormus oli ollut minulla koko ajan.

Vierailija
17/71 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jumalaisen kaunis ja hehkeä, miehet eivät voi vastustaa seireenimäistä kutsuasi, joka jo olemuksestasi huokuu. He unohtavat täysin kaiken muun ja lähestyvät kaltaistasi ihmeolentoa. He ovat naimisissa, mutta kuulevat hääkellojen etäisen kumun ja tietävät, että olet heidän elämänsä rakkaus ja kaunein näkemänsä nainen, olethan harrastanut liikuntaakin säännöllisesti. Tätä vastausta hait? :)

Vierailija
18/71 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itse asiassa aina luulin näiden tällaisten juttujen olevan urbaanilegendoja. Nuorena ja nättinä kun minua ei koskaan kukaan vastakkaisen sukupuolen edustaja lähestynyt.

Mutta nyt, lähemmäs nelikymppisenä mua lähestytään lähes viikottain. Ja juurikin AP:n kuvailemalla tavalla. Ja oma suhtautumiseni on juurikin AP:n kuvailema, epäuskoinen ja hämmentynyt. Asiaan on vaikea suhtautua kun siihen ei ole oikein tottunut. Heti tulee mieleen, että miehillä on vain se yksi ja sama aina mielessä, ja monella taitaa ollakin.

Ihan eri asia on lähestyä jossakin baarissa ja alkoholin vaikutuksen alaisena, mutta että keskellä kirkasta arkipäivää.

Olisi tosi mielenkiintoista kuulla tällaisen tuntematonta naista lähestyvän miehen näkökulma, mitä hän oikein hakee?

Tässä ilmoittautuu yksi tuollainen mies, joka on samalla myös varattu. Eli keskustelen vieraiden naisten kanssa, keskellä kirkasta päivää, kahviloissa, yms. tiloissa. Tietenkin kysyn voisi seuraan liittyä, ennen kuin istuudun esim. pöytään, enkä tyhjässä kuppilassa tunge seuraan.

Mitä siis haen? Ihan vaan keskusteluseuraa, jos sattuu olemaan tylsää. Minusta on mielenkiintoista tutustua uusiin ihmisiin ja kuulla heidän mielipiteitään, historiaansa yms. Ajatuksia on mukava vaihtaa myös vieraiden miesten kesken, mutta tuota tulee harrastettua ainoastaan jos luonnollisesti joudutaan samaan paikkaan.

Niin ja sitten pitää painottaa että todellakaan ole hakemassa seksiä. Vaikka itsekin ajattelen usein seksiä, eivät nuo tilanteet ole sellaisia.

Vierailija
19/71 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein saanut kuulla että näytän siltä että minulle on helppo puhua joten en erehdy luulemaan ettänolisin huippumallitasoa, olemuksen vain antaa ymmärtää väärin.

Erona muutamiin kommentoijiin olen tuota lähestymistä joutunut kokemaan nuoresta asti sattuman varaisissa paikoissa kun olen yksin. Yleensä on ollut selvää miksi mies sen tekee mutta nyt kun lähestyn kolmekymmentä tuntuu että miehet ovat kohteliaampia ja jättävät enemmän vihjeiden varaan tai eivät ollenkaan kerro miksi tulevat puhumaan.

En oikeastaan pidä tästä lainkaan, en halua puhua tuntemattomien kanssa.

Vierailija
20/71 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ilmoittautuu yksi tuollainen mies, joka on samalla myös varattu. Eli keskustelen vieraiden naisten kanssa, keskellä kirkasta päivää, kahviloissa, yms. tiloissa. Tietenkin kysyn voisi seuraan liittyä, ennen kuin istuudun esim. pöytään, enkä tyhjässä kuppilassa tunge seuraan.

Mitä siis haen? Ihan vaan keskusteluseuraa, jos sattuu olemaan tylsää. Minusta on mielenkiintoista tutustua uusiin ihmisiin ja kuulla heidän mielipiteitään, historiaansa yms. Ajatuksia on mukava vaihtaa myös vieraiden miesten kesken, mutta tuota tulee harrastettua ainoastaan jos luonnollisesti joudutaan samaan paikkaan.

Niin ja sitten pitää painottaa että todellakaan ole hakemassa seksiä. Vaikka itsekin ajattelen usein seksiä, eivät nuo tilanteet ole sellaisia.

Olen tavannut kaltaisiasi! En kahviloissa mutta puistossa ja tapahtumissa. Minustakin on mukava keskustella mukavan ihmisen kanssa vaikka en itse niihin tilanteisiin hakeudu.

Ei kaikki miehet jatkuvasti halua seksiä jos näkevät naisen. En ole ikinä ymmärtänyt mistä moinen käsitys edes tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän