Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea suhtautua kun vieras mies tulee juttelemaan...

Vierailija
25.08.2017 |

Onpa mulla taas ongelma.
Eli olen naimisissa oleva 35-v nainen. Mielestäni ihan nuorekas ja liikuntaharrastusten vuoksi myös ok-kunnossa fyysisesti.

Mun on äärimmäisen vaikea suhtautua ns. "oikein" ja luonnollisesti, kun joku itselleni tuntematon, vieras mies tulee spontaanisti juttelemaan. Tätä tapahtuu nykyisin yllättävän paljon, vuosi vuodelta enemmän ja enemmän. Miesten ikähaarukka on kaikkea 25 vuodesta 45 vuoteen.

Monesti tilanne on esim. sellainen, että kävelen puistossa ja joku mies lyöttäytyy seuraan keksien selvästi tikusta asiaa. Tai istun yksin puolityhjässä kahvilassa keskittyneenä omiin juttuihini ja yht'äkkiä joku tuntematon mies haluaa istua samaan pöytään ja aloittaa juttelun.

Minusta nuo tilanteet ovat tosi kiusallisia, ehkä olen sen verran introvertti? En tiedä miten suhtautua asiaan luonnollisesti. Keskustelunaiheet noissa tilanteissa ovat ihan puhdasta diibadaabaa, siis väkisin miehen puolelta keksittyjä että voi aloittaa juttelun. Edes nimettömässäni oleva sormus ei estä näiden miesten lähestymistä. Useimmilla näyttää itselläänkin olevan sellainen, ei kaikilla.

Olen oman mieheni kanssa keskustellut asiasta avoimesti ja kysynyt, lähestyykö hän itselleen tuntemattomia naisia ja aloittaa juttelun, ehkä se on normaalia? Oma mieheni ei tee näin kuulemma koskaan. Ei koe tarvetta sellaiseen.
Millainen mies haluaa tutustua itselleen täysin vieraaseen, selvästi varattuun naiseen? Itse olen tulkinnut suurimman osan olevan epärehelliset aikeet mielessään, puhelinnumeroa kysytään yli puolessa tapauksista.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansainvälistyminen. Lähestyjän kypsyys ja ikääntyminen. Lähestyttävän kypsyys ja ikääntyminen.

Siinä kai niitä syitä.

Eihän tuo stereotypisesti tyypillistä suomalaista käyttäytymistä ole aiemmin ollut. Siis että menee rohkeasti juttelemaan itselleen tuntemattoman vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa ihan spontaanisti. Kiva vaan että maailma ja Suomi muuttuu!

Heh!  Ei se Suomi mihinkään siitä muutu jos muutama kansainvälistynyt mies joskus jollekin perusjuntille naiselle muutaman sanan kohteliaisuuttaan ja itseään viihdyttääkseen sanomassa. Kuten näistäkin kommenteista saa lukea on suomalainen lähtökohtaisesti sosiaalisesti epäkypsä, oli kyseessä naiset tai miehet. Mitä muutakaan voi olettaa kun suomalaisten vallitsevina luonteenpiirteinä on kysäily ja epäily.

Vierailija
42/71 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että ne varatut mieget, jotka tekevät tuota, etsivät oikeasti syrjähyppyä. Mutta koska heidän moraalinsa periaatteessa tuomitsee sellaisen, niin he ihan oikeasti uskottelevat itselleen, että ihan yleisestä mielenkiinnosta kaikkiin ihmisiin minä vain menen naisille juttelemaan. Pettäjä yleensä muutenkin aina uskottelee aika kauan itselleen, että ei tämä mitään pettämistä tai väärin ole.

Olen naimisissa ja juttelen vieraille naisille. En ole kuitenkaan heistä muuten millään muotoa kiinnostunut joten heidän ei kannata edes yrittää. Suurin osa naisista on oikeasti säälittäviä. Lähinnä juttelen itseäni viihdyttääkseni ja aikaa tappaakseni jos jossain joudun odottamaan tai vaikka jossain väkinäisessä tilaisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että ne varatut mieget, jotka tekevät tuota, etsivät oikeasti syrjähyppyä. Mutta koska heidän moraalinsa periaatteessa tuomitsee sellaisen, niin he ihan oikeasti uskottelevat itselleen, että ihan yleisestä mielenkiinnosta kaikkiin ihmisiin minä vain menen naisille juttelemaan. Pettäjä yleensä muutenkin aina uskottelee aika kauan itselleen, että ei tämä mitään pettämistä tai väärin ole.

Samaa mieltä. Niin kauan kun ei tee mitään, voi uskotella itselleen, että tämä on ihan ok tutustua uusiin ihmisiin. Sitten, jos tärppää niin hups, miten tässä näin kävi. Eihän tässä ollut tarkoitus pettää. Pätee kyllä myös naisiin.

Se on juuri näin. Naisen seuraan hakeutuva ukkomies on jo pettämisen esiasteella.  Ajatustenvaihtoa ja juttuseuraa.... jeah, right :DDD

Vierailija
44/71 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen naimisissa ja juttelen vieraille naisille. En ole kuitenkaan heistä muuten millään muotoa kiinnostunut joten heidän ei kannata edes yrittää. Suurin osa naisista on oikeasti säälittäviä. Lähinnä juttelen itseäni viihdyttääkseni ja aikaa tappaakseni jos jossain joudun odottamaan tai vaikka jossain väkinäisessä tilaisuudessa.

Niinpä, tiedä vaikka jos saisi puhelinnumeron. Sitten voisi tavata uudestaankin joku ilta, kun kaipaa "juttuseuraa" kun kotona on vain tylsää perhe- tai parisuhde-elämää.  Nämä on niin nähty.

Vierailija
45/71 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, tiedä vaikka jos saisi puhelinnumeron. Sitten voisi tavata uudestaankin joku ilta, kun kaipaa "juttuseuraa" kun kotona on vain tylsää perhe- tai parisuhde-elämää.  Nämä on niin nähty.

En tee mitään vieraiden naisten puhelinnumeroilla. 99% suomalaisnaisista on sivistymättömiä ja tietämättömiä moukkia. Kengänkärkiinsä tai kännykkäänsä tuijottelijoita. Aika harvan kanssa saa mitään keskustelua aikaiseksi. Onneksi kotiin on siunaantunut nainen joka on kansainvälinen, älykäs ja kultturelli.

Vierailija
46/71 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka miehellä ei olisikaan taka-ajatuksia, tuosta käytöksestä käy ilmi että mies ajattelee naisten olevan automaattisesti jotain seuraneitejä, joiden tehtävä on viihdyttää miehiä. En ole mies, mutta en ole kertaakaan elämässäni nähnyt tilannetta jossa mies menisi juttelemaan toiselle miehelle niitä näitä, ellei kyseessä ole ilmiselvästi työkaveri tai sukulainen.

Vierailija
47/71 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/71 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka miehellä ei olisikaan taka-ajatuksia, tuosta käytöksestä käy ilmi että mies ajattelee naisten olevan automaattisesti jotain seuraneitejä, joiden tehtävä on viihdyttää miehiä. En ole mies, mutta en ole kertaakaan elämässäni nähnyt tilannetta jossa mies menisi juttelemaan toiselle miehelle niitä näitä, ellei kyseessä ole ilmiselvästi työkaveri tai sukulainen.

Harmillista.

Itse olen tavannut taistella suomalaista juroutta vastaan sillä, että aina kun näen mielenkiintoisen ja persoonallisen oloisen ihmisen, joka herättää minussa hyvää mieltä menen mahdollisuuksien mukaan jututtamaan. Jos ei muuta, niin ihan vain kertoakseni, että toi hymyn hyylille ja toivotan päivänjatkot. Suomessa kun niin kovasti arkaillaan antaa (ja vastaanottaa) kehuja. Toisaalta kahvihuoneissa kyllä kyräillään ja haukutaan muita enemmän kuin tarpeeksi. Musta se ei edistä mitään, vaan positiivisuus ja ystävällisyys maan perii.

Toki mahdollista on, että kummallakaan ei ole tulenpalava kiire ja syntyy mielenkiintoinen keskustelu. Ehkä jopa ystävyys tai jotain muutakin. En sitä tietenkään odota, jos menen tuntemattomalle turisemaan - olen vain puhtaasti kiinnostunut, minkälainen tyyppi kivan ulkokuoren sisällä on.

Vierailija
49/71 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mies on tuollainen. käyttää bentsoja ja se tekee hänestä estottoman. jättäisin, mutta sitten lapsemme joutuisi huolehtimaan hänestä. esim. tankatessa alkaa juttelemaan jos lähellä on naisia. vaikka minä olen kyydissä.

Vierailija
50/71 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmillista.

Itse olen tavannut taistella suomalaista juroutta vastaan sillä, että aina kun näen mielenkiintoisen ja persoonallisen oloisen ihmisen, joka herättää minussa hyvää mieltä menen mahdollisuuksien mukaan jututtamaan. Jos ei muuta, niin ihan vain kertoakseni, että toi hymyn hyylille ja toivotan päivänjatkot. Suomessa kun niin kovasti arkaillaan antaa (ja vastaanottaa) kehuja. Toisaalta kahvihuoneissa kyllä kyräillään ja haukutaan muita enemmän kuin tarpeeksi. Musta se ei edistä mitään, vaan positiivisuus ja ystävällisyys maan perii.

Toki mahdollista on, että kummallakaan ei ole tulenpalava kiire ja syntyy mielenkiintoinen keskustelu. Ehkä jopa ystävyys tai jotain muutakin. En sitä tietenkään odota, jos menen tuntemattomalle turisemaan - olen vain puhtaasti kiinnostunut, minkälainen tyyppi kivan ulkokuoren sisällä on.

Et silti turisisi miehen kanssa tai ole kiinnostunut hänen sisimmästään, mikset?

Vierailija
51/71 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi etukäteen tietää onko nainen varattu vai ei?

Pitäisikö suoraan täräyttää että ,mitä mieltä neiti on lähdetäänkö panemaan?

Itse olen varattu paskassa suhteessa ja olisin avoin kaikenlaisille ehdotuksille,mutta olen naisille kuin ilmaa,pahaa peräilmaa,avokkikaan ei ole ollut mun kanssa varmaan muusta syystä kuin että mulla oli ok-talo kun tavattiin.

Lapsen saannin jälkeen on vaan töninyt pois ja kertonut "totuuksia".

Vierailija
52/71 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Onpas omituinen ketju, kun vähän väliä palstalla kerrotaan, miten jatkuvasti kassajonoissa syntyy parisuhteita juuri tällaisten lähestymisien seurauksena. Olen aina sanonut, että nämä ovat todella harvinaisia tilanteita, mutta minulle on aina sanottu, että olen väärässä. 

Vierailija
53/71 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M41v kirjoitti:

Miten voi etukäteen tietää onko nainen varattu vai ei?

Pitäisikö suoraan täräyttää että ,mitä mieltä neiti on lähdetäänkö panemaan?

Itse olen varattu paskassa suhteessa ja olisin avoin kaikenlaisille ehdotuksille,mutta olen naisille kuin ilmaa,pahaa peräilmaa,avokkikaan ei ole ollut mun kanssa varmaan muusta syystä kuin että mulla oli ok-talo kun tavattiin.

Lapsen saannin jälkeen on vaan töninyt pois ja kertonut "totuuksia".

Olet "varattu paskassa suhteessa", mutta silti "avoin kaikille ehdotuksille".

Kaikille? Mitähän se lie tarkoittaa? Kaikkea ystävyydestä kertakeskusteluun ja avioliitosta seksisuhteeseen, vai?

Mikä sun motiivi edes olisi alkaa juttelemaan täysin vieraalle naiselle? Ihan mikä vain yllämainituista? Kaikki käy ja voittaa kuitenkin aina kotiolot? Eli tähtäät aina uuden daamin tavatessasi ihan niin pitkälle kuin on mahdollista? Olisit valmis ihan mihin vain. Paras vaihtoehto olisi löytää uusi nainen nykyisen avovaimon tilalle ettei tarvitsisi enää kuunnella "totuuksia"?

Vierailija
54/71 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viatonta keskusteluseuraa tuntemattomista naisista...? Just joo. Kuulostaa kieltämättä aika paksulta.

Kyllä mun hälytyskellot soisivat korkealta ja kovaa jos oma mies olisi tuolla kahviloissa, kaduilla, kaupoissa ja kirjastoissa hieromassa tuttavuutta itselleen entuudestaan tuntemattomien naisten kanssa ja selityksenä, että halusi vain vähän tutustua ja keskustella.

Kyllä se niin on, että varattu mies on ottanut ensimmäisen konkreettisen askeleen petoksen polulla tuollaisen tempun tehtyään. Tiedä sitten kuinka monta askelta on otettu jo mentaalisella tasolla ennen tuota keskustelun aloittamista.

55/71 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmillista.

Ehkä vielä enemmän olisi voinut hekumoida aiheella, jotta sarkasmi paistaisi selvemmin läpi. Mutta ihan hyvä näinkin, voin vähän jatkaa.

Kiva ulkokuori minullakin herättää halut päästä keskustelemaan mielenkiintoisista asioista, mikä voi johtaa kenties ystävyyteen tai muuhunkin. Voin myös muutamia drinkkejä tarjota, sillä sehän on vaan kohtelias ele kanssaihmiselle.

Vierailija
56/71 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole kukaan koskaan tullut juttelemaan tai tekemään tikusta asiaa, ja olen sentään Suomen lisäksi asunut viidessä eri maassa. Ihan rauhassa on saanut olla jo 35 vuotta, joten herää kysymys, että mitähän nämä ulkomaat ovat, joissa tällaista tapahtuu ja joista suomalaisetkin ottavat nykyään mallia...

Vierailija
57/71 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n teksti voisi olla sanasta sanaan minun kirjoittamani. Ikäkin täsmää.

Todella ennenkokematon ilmiö ja varsinkin tänä kesänä tapahtui monta kertaa.

Vierailija
58/71 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n teksti voisi olla sanasta sanaan minun kirjoittamani. Ikäkin täsmää.

Todella ennenkokematon ilmiö ja varsinkin tänä kesänä tapahtui monta kertaa.

Oliskohan suomalaiset miehet vaan rohkaistuneet lähestymään, kiitos kulttuurimuutoksen ja esim. televisiosta tulevien seuranhakuohjelmien? Ja ehkä nuoremmat sukupolvet on avoimempia ja ulospäinsuuntautuneempia kuin edeltäjänsä?

Itse olen hyvinkin tavallisen näköinen, normaali suomalainen nainen. En lihava mutta en laihakaan, en mikään feikkiruskea fitnesspimu mutta en kalmankalpea sohvaperunakaan. Ns. "normaali'.

Ja viimeisten vuosien aikana mua on lähestytty miesten puolelta lukuisia kertoja kaikkialla muualla paitsi baareissa. Ihan kiva sinänsä, mutta harmi että a) olen varattu ja b) en osaa suhtautua kaikkiin tilanteisiin luontevasti, oli motiivina sitten ystävyys tai parisuhde tai seksiseuraa tai kaikki näiden väliltä.

Silti haluan sanoa terveiset miehille näin vauvapalstan välityksellä:

Hienoa miehet, kiitos! Jatkakaa samaan malliin. Pahoittelut että kaikki naiset (esim minä) ei osaa suhtautua asiaan luontevasti, mutta yrittäkää ymmärtää. Ja toivottavasti joukossanne ei ole varattuja seikkailijoita jotka yrittävät moraalittomalla käytöksellään virkistää latistunutta parisuhdettaan. Jyrkkä ei pettäjille.

Vierailija
59/71 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epärehelliset aikeet 😂

Vierailija
60/71 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä kädellä top -merkkiä ja totea, ettei nyt sovi. Jos jutustelu jatkuu, toista, että nyt ei sovi. Jos ei sekään riitä, totea kutsuvasi vartijan, taikka soittavasi poliisin, jos hän ei nyt heti lähde. Voit toki todeta vielä haluavasti olla ihan itseksesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän