Syy, miksi naiset eivät tee aloitteita
Puhuttiin tästä kavereiden kanssa, ja meillä kaikilla oli yllättäen ihan yhteinen syy. Voi olla, että niitä on muitakin. Mutta jokainen muistaa, kuinka miespuolinen tai poika, esim. koulussa/bussissa/kadulla, on sanonut jotain negatiivista ulkonäöstä. Esim. koulukiusaamista (ruma/läski/nosta jalkojas hevonen/hymyilisit joskus vi**unaama) aivan yhtäkkiä ja yllättäen.
Ne kaikki on jättäneet tunteen, että jos joku tuntematon mies *pyytämättä* ja ilman kontaktia on valmis haukkumaan ja nälvimään, niin mitäs sitten kun ottaa sen kontaktin? Tuleeko täyslaidallinen? Naurua? Ivaa? Pilkkaa? Kukaan ei ehkä tavallaan usko, että näin kävisi, mutta se pelko on siellä olemassa.
Onko muilla samaa? Taustatiedoksi vielä, että ollaan kaikki ihan perusnättejä parikymppisiä, iloisia ja meneviä tyyppejä, eikä varsinaisesti ketään ole koulukiusattu systemaattisesti.
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Virkistävää nähdä että palstalla on muitakin järkeviä miehiä jotka näkee naisten valheiden läpi.
Itse kilttinä ja kunnollisena miehenä ihmettelen että minkälaisia miehiä te oikein olette lähestyneet.. Itselle ei tulisi mieleenkään arvostella naisia negatiivisesti mutta toisaalta minä olen juuri se kuka ei saa naisten lähestymisiä osakseen.
Naisilla on se valinta että ketä lähestyä, jos aina kohtaatte vain tietynlaisia miehiä niin katsokaa peiliin ja kysykää itseltänne että miksi teette niin.
Oma kokemukseni teistä itseänne kiltiksi väittävistä miehistä on ollut tähän asti seuraavanlainen: ette ole kilttejä, vaan piiloaggressiivisia tyyppejä, jotka kiertoilmauksin osoitatte vihanne tiettyjä asioita tai ihmisiä kohtaan. Lähestymistapanne ihmisiä kohtaan on epämiellyttävä, ja maailmankatsomuksenne suuntautuu usein ääriajatuksiin, ideologioihin ja kyltymättömään negatiivisuuteen, joka karkoittaa ihmiset luotanne. Ette ole ystävällisiä, empaattisia ettekä muut huomioon ottavia yksilöitä, vaan passiivis-aggressiivisia, negatiivisia ja saamattomia kitisijöitä, jotka katsotte että olette automaattisesti oikeutettuja saamaan tietyt asiat näkemättä niiden saamiseen eteen itse pienintäkään vaivaa.
Olette myös keskimäärin jostakin paradoksaalisesta syystä, huomattavasti nirsompia naisen ulkonäön suhteen kuin muut miehet, joilla on terve tunne-elämä ja kokemusta seksuaalisesta -ja romanttisesta kanssakäymisestä vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa. Haluatte stereotyyppisen kauniin naisen, tietyillä, prikulleen tarkasti luettelemillanne ominaisuuksilla, joista nainen ei saa poiketa piirunkaan vertaa tai muussa tapauksessa hän ei teitä kiinnosta tippaakaan.
Tämä on ilmeisesti jokin alitajuinen keino paeta niitä sisäsyntyisiä ja syvälle juurtuneita henkisiä ongelmia, jotka aiheuttavat sen ettette kykene löytämään kumppania. Syyt sinkkuuteenne eivät suinkaan siis ole ulkoisia, kuten itse kuvittelette. Kun katselette ympärillenne, näette kaiken näköisiä miehiä parisuhteissa aivan tavallisten naisten kanssa. Elätte jossakin epärealistisessa fantasiakuplassanne, ja mieluusti pysyttelette siellä eri tekosyitä parisuhteettomuudellenne keksien, sen sijaan että astuisitte sen ulkopuolelle tänne oikeaan maailmaan ja näkisitte kuinka pariutuminen oikeasti tapahtuu.
Ulkoistatte itse luomanne ongelmat muihin ihmisiin, tässä tapauksessa naisiin ja laitatte kaikki tämän sukupuolen edustajat samaan, homogeeniseen ryhmään ja kollektiivisesti tuomitsette heidät vain siksi, koska he ovat naisia. Ette yritä tutustua heihin yksilöinä, vaan näette naiset samanlaisena ryhmittymänä, johon kohdistatte antipatianne ja suuttumuksenne.
Oma syyni on se, että en usko miehen olevan kiinnostunut, jos minä teen aloitteen. Olen tuolloin liian epätoivoinen enkä mitenkään tavoiteltava. Yksikään mies ei ole kiinnostunut, kun olen tehnyt aloitteen. Sen sijaan ne, jotka ovat itse olkeet aloitteellisia, ovat olleet oikeasti innostuneita. Ja jos mies innostuisikin minun aloitteestani, en voisi olla ajattelematta, että hän on kanssani koska hänelle kelpaisi kuka vaan. Eli ns kilttimies, reikä kuin reikä kelpaa, ihan sama kenen se reikä on.
Toinen syy on se, etten ole koskaan ollut erityisen suosittu miesten keskuudessa. Yläaste- ja lukioaikoina kukaan poika ei ihastunut minuun, ja sain aina torjuntoja, jos yritin lähestyä. En siis usko että tilanne olisi kamalasti muuttunut noista ajoista. Olen ihan perusnätti jne, mutta kokemukset vaan on tällaisia. En minä ole koskaan hätistellyt miehiä ympäriltäni. Kaikki suhdeviritelmät ovat minun näkemylseni mukaan alkaneet "miesten armosta", eli jos mies haluaa, niin suhde etenee.
Niin ja itse teen aloitteita vain ns itseäni matalamman tason miehille. En ikimaailmassa viitsisi lähestyä todella komeaa ja suosittua miestä, koska ei mulla olisi mitään saumaa häneen. Ihan paskapuhetta tuo, että naiset lähestyy vain komeimpia jne. Minä skippaan ne yleensä jopa tinderissä, koska mätsiä ei kuitenkaan tule.
Käyttäjä3474 kirjoitti:
Oma syyni on se, että en usko miehen olevan kiinnostunut, jos minä teen aloitteen. Olen tuolloin liian epätoivoinen enkä mitenkään tavoiteltava. Yksikään mies ei ole kiinnostunut, kun olen tehnyt aloitteen. Sen sijaan ne, jotka ovat itse olkeet aloitteellisia, ovat olleet oikeasti innostuneita. Ja jos mies innostuisikin minun aloitteestani, en voisi olla ajattelematta, että hän on kanssani koska hänelle kelpaisi kuka vaan. Eli ns kilttimies, reikä kuin reikä kelpaa, ihan sama kenen se reikä on.
Toinen syy on se, etten ole koskaan ollut erityisen suosittu miesten keskuudessa. Yläaste- ja lukioaikoina kukaan poika ei ihastunut minuun, ja sain aina torjuntoja, jos yritin lähestyä. En siis usko että tilanne olisi kamalasti muuttunut noista ajoista. Olen ihan perusnätti jne, mutta kokemukset vaan on tällaisia. En minä ole koskaan hätistellyt miehiä ympäriltäni. Kaikki suhdeviritelmät ovat minun näkemylseni mukaan alkaneet "miesten armosta", eli jos mies haluaa, niin suhde etenee.
Niin niin, sitähän tässä nyt on yritetty kertoa vaikka kuinka monen viestin voimin, että kun nainen tekee aloitteen miehelle, niin se on lähes aina naista itseään huomattavasti seksikäämmälle/ halutummalle miehelle.
Voisko nyt joku valaista mitä tasot tarkoittaa? En ole koskaan ymmärtänyt näitä? Komea mies/kaunis nainen ovatko samantasoisia? Vai työtön/työssä? Mikä se ominaisuus tai asia jota mun pitää katsoa saadakseni tason selville ? Kun tavallisena naisena juttelen ja joskus flirttaankin miehille ajattelematta tasoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkistävää nähdä että palstalla on muitakin järkeviä miehiä jotka näkee naisten valheiden läpi.
Itse kilttinä ja kunnollisena miehenä ihmettelen että minkälaisia miehiä te oikein olette lähestyneet.. Itselle ei tulisi mieleenkään arvostella naisia negatiivisesti mutta toisaalta minä olen juuri se kuka ei saa naisten lähestymisiä osakseen.
Naisilla on se valinta että ketä lähestyä, jos aina kohtaatte vain tietynlaisia miehiä niin katsokaa peiliin ja kysykää itseltänne että miksi teette niin.
Miksi te "järkevät" miehet koitat te kääntää keskutelun ihan muualle siitä mistä on kyse? Voitte tehdä sadannen keskustelun jossa itkette kun teille ei tehdä aloitteita.
Koska heillä ei ole mitään muuta sanottavaa naisille kuin juuri tuota negatiivista ja halventavaa.
Tekeekö oikeasti noin pahaa myöntää että on itse syyllinen siihen mistä täällä puhutaan että pitää lapsellisesti poistaa kommentti koko ajan?
Lainaan tuolta naisia haukkuvasta ja vähättelevästä kommentista nro. 93
"Ensimmäinen askel ongelman ratkaisuun on sen myöntäminen."
Voisko nyt joku valaista mitä tasot tarkoittaa? En ole koskaan ymmärtänyt näitä? Komea mies/kaunis nainen ovatko samantasoisia? Vai työtön/työssä? Mikä se ominaisuus tai asia jota mun pitää katsoa saadakseni tason selville ? Kun tavallisena naisena juttelen ja joskus flirttaankin miehille ajattelematta tasoa?
No totuus on, että syitä on niin paljon kuin naisiakin. Esimerkkeinä voisi mainita vaikka:
- kauniin naisen, joka tietää olevansa kaunis, eikä ole itsetunto-ongelmia; mutta ei tee aloitteita koska on sisäistänyt sen ikivanhan asetelman, että mies on se jonka kuuluu jahdata
- vähemmän kauniin naisen, joka on tehnyt aloitteita, ja on saanut niin julmia pakkeja ettei enää kiinnosta
- tavisnaisen, josta ujo mies oli kiinnostunut, mutta kiinnostus loppui kuin seinään heti kun nainen teki aloitteen
Jokaisen noista tiedän itse.
Suuri osa miehistäkin on sisäistänyt sen perinteisen asetelman, ja naisen on ihan mahdoton tietää tuntemattomasta miehestä, kuka on sellainen ujo tapaus, että toivoo ja suorastaan odottaa naisen aloitteita. Erittäin monien ujojenkin mielestä tyrkky nainen on turn-off. Menee maku kun nainen yrittääkin ottaa miehen roolin.
"Epätoivoinen" mies ei ole ollenkaan niin säälittävä tapaus kuin epätoivoiseksi ja tyrkyksi koettu nainen. Vonkaajamiehen humoristisena puolena nähdään se, että miehethän yrittävät koko ajan seksiä, eli olemalla "epätoivoisia" naisen perässä he ovat itse asiassa vain normaalilla seksuaalivietillä varustettuja miehiä. Komeat ja vähemmän komeat miehet ovat sillä tapaa samalla viivalla, että kaikkien oletetaan piirittävän naisia, ja kaikkien oletetaan yrittävän oikeastaan ketä vain, jos sattuu tekemään mieli. Naisten sen sijaan odotetaan olevan valikoivampia; nainen, joka ei ole valikoiva, on sellainen vain koska hänellä ei ole varaa olla (tämä siis perinteinen näkemys). Perinteinen asetelmahan on, että miehen seksuaalisuus on aggressiivista, ja naisen seksuaalisuus on kuin linnake joka pitää valloittaa. Nämä asenteet eivät ole todellakaan kuolemassa vielä sukupuuttoon.
Ruman vanhan hapannaaman tuskin kannattaa yrittää mitään miesten suuntaan?
Eli jos mies jonka kanssa ollaan juteltu ja joka on minusta puoleensa vetävä ei voi kiinnostua minusta koska jos näytän kiinnostuksen mies ei enää halua minua? No mistä se mies kaikenkaikkiaan tietää että mulle voi tehdä ehdotuksen? Pitäskö sen miehen olla ajatustenlukija? Oletetaan tällänen kuvio: mies ja minä hymyillään ja katsellaan toisiamme silmiin muutamia aikoja. Sitten mies alkaa jututtamaan minua. Juttelu menee henkilökohtaisempaan ja ehkä intiimimpään suuntaan. Minä siis en voi aloitetta tehdä. Etten olisi liian helppo. Entä jos mies ei silti uskalla itse tehdä aloitetta syystä ettei tiedä varmaksi olenko kiinnostunut. Vai onko niin että jos mies kysyy niin mun on kieltäydyttävä etten ole tyrkky? Vai tietääkö mies aina milloin nainen sanoo kyllä? Muutenhan se olisi hakuammuntaa miehillä kaikkien potentiaalisten naisten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Naisen taso koostuu iästä: 16-25v paras taso, kauniista kasvoista ja timmistä hoikasta kropasta.
Ja mukavasta luonteesta.
Koulutus/työ ei nosta tai laske naisen tasoa.
Miksi kommenttini katosi? No tässä uudestaan jos joku osaa määritellä sen mitä on aloitteet.
Mitkä kaikki on aloitteita? Onko pepun tai rinnan puristaminen tai "anna pillua, tiedän et sul on"?
Vai onko se sitä että ilmaisee halun tutustua siinä mielessä että mahdollisesti tulevaisuudessa voisimme rakastaa toisiamme?
Jos ensimmäinen niin kyllä, silloin en voi mennä yökerhoon ian että joku tekee aloitteen. Jos jälkimmäinen niin olen elämässäni saanut yhden aloitteen.
Itse en tee mainituista syistä eli tuon ensimmäisen vaihtoehdon tekijöiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen taso koostuu iästä: 16-25v paras taso, kauniista kasvoista ja timmistä hoikasta kropasta.
Ja mukavasta luonteesta.
Meinasin kuolla nauruun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mukavasta luonteesta.
Meinasin kuolla nauruun.
Sama. Ei paljon vastannut kysymyksiin tuo. Ja miksi selitetään koko ajan jostain tasoista kun eikö niitä voinut soveltaa vain Yhdenillan juttuihin ja niitä ei kaikki halua ja se on yksi syy miksi naiset ei tee aloitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mukavasta luonteesta.
Kauhea valitus että naiset tekee aloitteita väärän tasoisille miehille mutta ette sitten edes kerro mistä sen miehen tason tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kertaa elämässäni on käynyt niin, että enemmän tai vähemmän oman kauneusihanteeni mukainen neito on tullut juttelemaan, ja 15-30 min. kuluttua ehdottanut seksin harrastamista. Molemmilla kerroilla kaikki sujui hyvin, ja toisesta sukeutui parisuhde.
Nainen on ehdottanut sulle suoraan seksin harrastamista? Oletko täydellisen ulkonäön omaava malli vai miten tuo on mahdollista?
Jos olisin täydellisen näköinen malli, olisin varmaankin tottunut naisten tekemiin aloitteisiin. Näin ei ole, ja juuri siksi on tullut mietittyä kaikkia muita mahdollisuuksia kyseisissä tilanteissa. Ja näitä ehdotuksia on siis ollut kaksi koko elämän aikana, joten mistään "trendistä" ei voi puhua.
Molemmilla kerroilla kyse on ollut siitä, että minulla on ollut jokin ulkoinen ominaisuus, johon kyseisellä neidolla on ollut suoranainen fetissi. Toinen näistä ominaisuuksista on puhtaasti geneettinen (vartalotyyppi), ja toinen osittain geneettinen (riittävän alhainen rasvaprosentti vatsalihaksien näkymiseksi).
Itse en niinkään jätä aloitetta tekemättä siinä pelossa että mies alkaisi haukkumaan vaan ennemminkin sen takia, että mies helposti ajattelee (edelleenkin) aloitteen tekevän naisen olevan helppo. Mies ei ikinä todella arvosta naista, jos ei joudu näkemään itse hiukan vaivaa. Siitä miehen vaivannäöstä myös tietään onko oikeasti kiinnostunut vai ei. Kaikki suhteet joissa olen itse ollut aloitteen tekijä, tai ainakin aktiivinen, ovat menneet nopeasti pieleen miehen jahkailun takia. Silloin kun mies on itse ollut aloitteellinen, mitään jahkailua tai empimistä ei myöskään ole ilmennyt.
Itse olen huomannut että ne miehet joita pidän hyvännäköisinä on omaa tasoani korkeammalla eivätkä siis katso minuun päinkään. Olen kaiketi siis samassa asemassa kuin "kilttimiehet". Ymmärrän miksi miehet puhuu tyytymisestä siihen jonka saa, koska en ole ikinä saanut sitä jonka haluaisin olen kaikissa suhteissa ollut koko ajan ihastunut niihin omasta mielestä komeisiin jotka siis muidenkin mielestä komeita.. Varmaan sitten päädyn yhteen jonkun kanssa joka myöskään ei saa unelmiensa naista tai sitten olen yksin. Monen lie pakko tyytyä jos lapsia haluaa. Samoin kuin on pakko tyytyä toimistosihteerin työhön jos kapasiteetti ei riitä Googlen toimitusjohtajaksi jne.
Miehet eivät aina edes tunnista joutuneensa naisen aloitteen kohteeksi. Tähän liittyy naisten vihjeiden liiallinen hienovaraisuus ja miesten automaattinen oletus siitä, että on pakotettu tekemään kaikki aloitteet itse. Vasta joskus myöhemmin tilannetta miettiessään sitten vasta ymmärtää, mistä oli mahdollisesti kyse.
Kivasti taas alleviivataan aloituksen pointtia.