Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaisitko 20 000€ uudesta Toyota Auris hybridistä?

Vierailija
25.08.2017 |

Otsikossa olikin kysymys. Kyseessä siis ihan ajamaton auto. Tätini tilasi sen itselleen ja sai sairaskohtauksen, jonka jäljiltä ei pysty ajamaan enää autoa. Hän antoi vaihdossa oman autonsa ja väliraha olisi tuo 20 000€. Nyt hän kysyi olisinko valmis ostamaan auton tuolla summalla. Autossa todella hyvä varustelutaso.

Oma autoni on vuodelta 2000, joten uusi houkuttelisi. Oman saan myytyä ehkä 2000 eurolla. Auto on oltava, asun maaseudulla.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat niin makuasioita. Itse en tuollaista autoa ostaisi. 

Vierailija
2/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset? Jos nyt ajatellaan, että auton vaihto on joka tapauksessa edessä tuon kokoluokan autoon (Focus, i30, Astra jne).

Minä ostaisin auton. Nuo myös säilyttää arvonsa tosi hyvin, sillä 3-5 vuotta vanhat alle 100000 ajetut Aurikset maksaa tuon 20000e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tarvitset autoa ja sulla on varaa tuo ostaa. Vanha autosi on kuitenkin jo 17-vuotias...ei se ikuinen ole.

Etkä kyllä saa 17 vuotta vanhasta autosta kahtatonnia, ellei se ole joku keräilyharvinaisuus.

Vierailija
4/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsisin autoa ja jos mulla olis varaa. Olen ajanut hybridillä ja ne on ihan kivoja, sekä varsinkin kaupungissa pienikulutuksisia (maantieajossa ei tunnu).

Nyt en kumminkaan tarvitse autoa, eikä ole rahaa, joten...

Vierailija
5/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi en, jos olisin tuon tyyppistä autoa etsimässä. 

Vierailija
6/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö kuljettaja käyttämään hybridijärjestelmää käsin, eli päättämään itse milloin käytetään sähkö- ja polttomoottoria?

Vierailija
7/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos tarvitset autoa ja sulla on varaa tuo ostaa. Vanha autosi on kuitenkin jo 17-vuotias...ei se ikuinen ole.

Etkä kyllä saa 17 vuotta vanhasta autosta kahtatonnia, ellei se ole joku keräilyharvinaisuus.

Ei tarvi olla keräilyharvinaisuus. Katsoppa vaikka Nettiautosta. Paljon liikkuu 2000 -vm autoja useammankin tonnin hintaan. Riippuu ihan merkistä/mallista, kunnosta jne.

Vierailija
8/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi autosta 20.000€, vaan käyttööni sopivia ja vähän käytettyjä autoja saa n.7000€, jolla nytkin ajelen.

Auto on huonoin sijoituskohde, mitä voi olla ja arvo laskee nopeasti.

Ehkä tilanne olisi toinen, jos olisin super rikas, mutta olen vain keskituloinen ja sitä ennen asunto ja kesämökki pitää saada maksetuksi.

Vierailija
9/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tuohon hintaan on edullinen.

Vierailija
10/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset? Jos nyt ajatellaan, että auton vaihto on joka tapauksessa edessä tuon kokoluokan autoon (Focus, i30, Astra jne).

Minä ostaisin auton. Nuo myös säilyttää arvonsa tosi hyvin, sillä 3-5 vuotta vanhat alle 100000 ajetut Aurikset maksaa tuon 20000e.

Onkohan sulla tuossa yksi nolla liikaa.

Vierailija
11/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa jos et uutta autoa ollut hankkimassa muutenkaan. Maaseutuajossa ei hybridistä ole oikein hyötyä.

Vierailija
12/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin ostaisin, jos minulla olisi rahat siihen.

Vierailija
13/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksaisi autosta 20.000€, vaan käyttööni sopivia ja vähän käytettyjä autoja saa n.7000€, jolla nytkin ajelen.

Auto on huonoin sijoituskohde, mitä voi olla ja arvo laskee nopeasti.

Ehkä tilanne olisi toinen, jos olisin super rikas, mutta olen vain keskituloinen ja sitä ennen asunto ja kesämökki pitää saada maksetuksi.

Mä taas olen huomannut, että käytetyn käyttökelpoisen auton todellinen hinta on aina 16000€. Jos ostat halvemman, päädyt kuitenkin puolen vuoden sisään korjaamaan sitä loppuhinnalla.

Sinänsä voisin panna 20 000 uuteen autoon, koska siinä olisi zitten takuukorjaukset monta vuotta. Ja ap:n tapauksessahan arvo ei laske ENÄÄ nopeasti, koska se on jo sen "kaupastaulosajolaskun" eli noin kolmanneksen hinnastaan, laskenut kun ap:n täti on ostanut auton. Tämän jälkeen hinnan lasku on hidasta.

Vierailija
14/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu olosuhteista. Jos minulla olisi omistusasunto - kyllä. Jos olisi säästöjä ja ei tarvetta ottaa autolainaa 20 000 - kyllä.

Muuta mietittavää: Miten tuo käytännössä menee...Miten sukulaiset entä verottaja suhtautuu siihen, että ostat auton miltei puolet hintaansa halvemmalla? Todennäköisesti myös kaupan purku on mahdollinen, jos auto siis vielä autokaupassa ja kaupanpurkamisesta menee jokin summa (saattaa olla satoja tai tuhansia euroja).

Kolmas asia on raha. Onko sinulla säästöjä ostaa auto osittain velaksi? 20 000 autovelka on todella iso. Minulla on ollut kahdesti uusi auto ja ekalla kerralla otin puolet velkaa, toisella kerralla 40% velkaa. Ja minulla siis oli omistusasunto boiden autovelkojen aikoina. Priorisoisin omistusasumisen ja velan siihen ennen autovelkaa.

Vierailija
15/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta tietääkö joku, mitkä ovat tavaratilan mitat? Ei siis litrat, vaan leveys ja syvyys? Ei ollut tietoa esitteessä.

Vierailija
16/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tuohon hintaan on edullinen.

Edullinen?

Auriksen hinnat lähtee n.22 000 eurosta ja jos ei ole ollut edes uusi auto mielessä.

Vierailija
17/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa jos on vähänkään paremmalla varustetasolla oleva auris hybrid. Saat vaihdettua tuon auton sitten vähän ajan päästä haluamaasi autoon ja saat hyvitystä tuon 20k tai vähän enemmänkin. Itse ostaisin tuon auriksen ja ajaisin suoraan bemariliikkeeseen. Saisin aika mellevän bemarin vaihdossa tuota aurista vastaan kun vielä laittaisin noin kymppitonnin auriksen päälle.

Vierailija
18/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoliikkeessä 17v vanhasta autosta saatetaan maksaa pari tonnia, mutta hinta on vain laskennallinen, mutta sen todellinen arvo on vain satasia.

Vierailija
19/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta, aja suoraan bemariliikkeeseen ja vaihda oikeaan autoon.

Vierailija
20/31 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu olosuhteista. Jos minulla olisi omistusasunto - kyllä. Jos olisi säästöjä ja ei tarvetta ottaa autolainaa 20 000 - kyllä.

Muuta mietittavää: Miten tuo käytännössä menee...Miten sukulaiset entä verottaja suhtautuu siihen, että ostat auton miltei puolet hintaansa halvemmalla? Todennäköisesti myös kaupan purku on mahdollinen, jos auto siis vielä autokaupassa ja kaupanpurkamisesta menee jokin summa (saattaa olla satoja tai tuhansia euroja).

Kolmas asia on raha. Onko sinulla säästöjä ostaa auto osittain velaksi? 20 000 autovelka on todella iso. Minulla on ollut kahdesti uusi auto ja ekalla kerralla otin puolet velkaa, toisella kerralla 40% velkaa. Ja minulla siis oli omistusasunto boiden autovelkojen aikoina. Priorisoisin omistusasumisen ja velan siihen ennen autovelkaa.

Verottajan kanssa ei tule ongelmaa, koska verottaja ymmärtää, että auton hinta laskee kolmanneksen sillä nimenomaisella sekunnilla kun ensimmäisen ostajan ja myyjän nimet on luovutuskirjassa. Sukulaiset voi olla isompi ongelma.