Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ravintoaineen syömistä vältät ja miksi?

Vierailija
24.08.2017 |

Itse syön gluteenitonta keliakian vuoksi. Vuodesta -95 asti. Pärjään.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman vähän vehnätuotteita, herneitä, sianlihaa ja papuja kroonisen ripulin ja ilmavaivojen takia. Laktoositonta. Ravuille olen allerginen.

Vierailija
42/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnää, sokeria, rasvattomia tuotteita (korvaan täysrasvasilla), paljon hiilareita sisältäviä tuotteita ja lisäaineita.

Noita syödessä olo oli ihan kamala. Täysin selittämättömiä sairaalaan vieviä vatsakramppeja, turvotusta, ummetusta, ripulia jne. Lääkärikään ei osannut sanoa mistä johtuvat, mutta nyt luojan kiitos kaikki ovat historiaa ja painokin laskenut tässä samalla normaalipainon ylärajoilta alarajoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaleapaahtoinen kahvi, koska se on pahaa!

Samaa mieltä

Vierailija
44/48 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihaa en syö koska en halua syödä ketään jolla on naama.

Sieniä ja tuoretta banaania en syö koska ovat ällöttäviä koostumukseltaan.

Mites kastemadot? Niillä ei ole naamaa

Vierailija
45/48 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö mitään keinomakeaa. Tutkimukset ovat osoittaneet niiden aiheuttavan mm. syöpää ja keskushermostovaurioita.

https://www.terve.fi/artikkelit/aiheuttavatko-makeutusaineet-syopaa-sel…

Vierailija
46/48 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laktoosittomalla ja gluteenittomalla ruokavaliolla kroonisten suolistovaivojen ja muiden epämääräisten oireiden takia. Ruokavalio on auttanut, mutta ei ole poistanut oireita kokonaan. En tiedä, mikä johtuu mistäkin ja tuskin asialla on oikeasti vaikutusta, mutta aikana, jonka olen ollut gluteenittomalla ruokavaliolla ovat kuukautiseni kuitenkin helpottuneet ja vuodon määrä on vähentynyt. Muitakin positiivisia vaikutuksia olen huomannut.

Vierailija
47/48 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaanlihua, sianlihua, lehemänlihua.

Vierailija
48/48 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lihaton olen ollut 80-luvulta asti. En kyllä osaa ajatella sitä minään ravintoaineen välttämisenä, kun en osaa enää mitenkään mieltää lihaa ravinnoksi. Keinotekoisia makeutusaineita välttelen ihan niiden ällöttävän maun vuoksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi