Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ravintoaineen syömistä vältät ja miksi?

Vierailija
24.08.2017 |

Itse syön gluteenitonta keliakian vuoksi. Vuodesta -95 asti. Pärjään.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaton, kalaton vuodesta 1991. Kokonaan ilman eläinkunnan tuotteita lokakuusta 2015 (jäi "lihaton lokakuu" tai siis sen vegaaniversio kokonaan päälle,)

Vierailija
2/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnää ja maissia, koska vatsani tulee niistä kipeäksi. Karrageenia (E407), jota käytetään sakeuttamisaineena monissa ruoka-aineissa, koska sillä on todettu olevan epäsuotuisia vaikutuksia ainakin tulehduksellisissa suolistotaudeissa, ja koska minulla on geneettinen taipumus sellaisiin, niin jätän karrageenia sisältävät tuotteet suosiolla kaupan hyllyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljoja ja sokeria, turvotuksen takia.

Vierailija
4/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnää ja sokeria

Vierailija
5/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeria. Ihoa alkaa kutista niin etten pysty olemaan enkä nukkumaan.

Vierailija
6/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvoja. Vältän lihomisen niin.

Vierailija
7/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku alapeukuttaa uskollisesti kaikki kommentit. Olisi mielenkiintoista tietää, miksi.

Vierailija
8/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän syömästä sieniä, sillä saan niistä aivan uskomattomat vatsanväänteet.

Vierailija
9/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soija. Vatsa ei kestä. Mitään valmisruokia en syö tämän vuoksi, koska monessa on soijaa. 

Vierailija
10/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnää. Mies (reumaatikko) saa hitonmoiset nivelsäryt, itsellä ei käy vatsalle (crohnikko)

Vierailija
11/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi. Ratkean jo yhdestä ravintola-annoksesta juomaan ja putki voi kestää viikkoja.

Vierailija
12/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon. aloin jo lapsena inhota sen makua ja mitä enemmän olen nyt asiasta lukenut niin sitä varmempi olen ettei aikuinen ihminen sitä tarvitse.

Toivottavasti vielä saan itsekurin myös sokerittomaan ruokavalioon.

Vierailija
13/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö mitään keinomakeaa. Tutkimukset ovat osoittaneet niiden aiheuttavan mm. syöpää ja keskushermostovaurioita.

Vierailija
14/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuudella kaikkea, mitään en taida karttaa 🙄

Vierailija
15/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleapaahtoinen kahvi, koska se on pahaa!

Vierailija
16/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerittomia ja rasvattomia tuotteita, koska ne on aina korvattu jollain epäterveellisellä kuten makeutusaineilla. Myös mukaterveelliset proteiinituotteet. Syön mielummin puhdasta ja luonnollisra ruokaa.

Vierailija
17/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipä ja murot, ihan joka muodossa. Minusta se on jotain mitä ihmisen ei kuulu syödä. Itse asissa juuri tänään aamulla koitin muroja ja heti ihan kamalat suolen väänteet.

Vierailija
18/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vehnää ja maissia, koska vatsani tulee niistä kipeäksi. Karrageenia (E407), jota käytetään sakeuttamisaineena monissa ruoka-aineissa, koska sillä on todettu olevan epäsuotuisia vaikutuksia ainakin tulehduksellisissa suolistotaudeissa, ja koska minulla on geneettinen taipumus sellaisiin, niin jätän karrageenia sisältävät tuotteet suosiolla kaupan hyllyyn.

Minäkin yritän välttää tuota karrageenia, mutta se on vaikeaa, jos täytyy syödä työmaaruokalassa lounas tai muuten lähteä jonnekin kyläpaikkaan, jossa tarjotaan jotain. Käytännössä kaikissa kakuissa, myös itsetehdyissä on aina karrageenia, ellei tarkoituksella ole hankittu erikoiskermaa, josta se puuttuu. Samaten kaikki kastikkeet, jossa on joku kerma tai ruokakerma, niin niissä on karrageenia kyllä, työmaaruokalassa monena päivänä viikossa ruoka on tuollaista.

Vierailija
19/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafaxiini siksi että se passivoi

Vierailija
20/48 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerittomia ja rasvattomia tuotteita vältän henkeen ja vereen. Siis tietenkin vaikkapa maustamaton broileri on sokeriton ja melko rasvaton, mutta en nyt tarkoita sitä, vaan sellaisia light-tuotteita. Aspartaamisia juttuja vältän ehdottomasti, ja esim. maitotuotteista valitsen aina sen rasvaisemman version kyllä. Näin olen terveempi ja laihempi, yllättävää kyllä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme