Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien vanhempien elämä on paljon vaikeampaa kuin sen teinin, mutta haluavat valehdella, että "teinillämme on niin vaikeaa, hihi"

Vierailija
24.08.2017 |

Oikeasti ainoat, joilla on teinien kodissa vaikeaa, ovat vaihdevuotiset, kääkkääntyvät vanhemmat, ne paskiaiset. Teillä on teininne takia tai muutenkin vaikeaa, mutta koitatte huumoroida sen päinvastoin, että teinillämne olisi vaikeaa! Haha, ei ole, teillä on, vitun juntit.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan ollut teininä vaikeaa, mutta äidilläni oli tai jos mulla jossain kohdissa olikin vaikeaa, niin se johtui äidistäni, ei minusta, tai siitä, että olin teini-ikäinen. Äidiltä oli jäänyt antamatta ihmisoikeksiin kuuluvien arvojen mukaisia asioita mulle, joten niistä syntynyt paha olo tietenkin alkoi näkyä, kun olisi pitänyt kasvaa aikuiseksi, ja siitä puuttui palikoita, mutta sehän oli siis äitini vika.

Muuten mitä tulee teinin ja äitini elämään, niin äidilläni siinä vaikeaa oli, se oli usein niin kiukkuinenkin niin kuin satavammainen ampiainen, heko heko, että sellainen malttinsa menettänyt rypistymään alkava ämmä on typerän näköinen!

Vierailija
2/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä nelikymppisillä kääkillä ole vaihdevuosia vielä ja teininkin kanssa kaikki sujuu kuin Strömsössä. Sulla taitaa olla jotain vaikeuksia itsesi kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä nelikymppisillä kääkillä ole vaihdevuosia vielä ja teininkin kanssa kaikki sujuu kuin Strömsössä. Sulla taitaa olla jotain vaikeuksia itsesi kanssa?

Joo, niitä, joita äiti aiheutti.

Vierailija
4/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sitten kun minulla oletettavasti alkaa vaihdevuodet niin teinini ovat jo 2kymppisiä ja vuosia ylikin.

Ps, tutustu kirjallisuuteen, saat tietoa mm siitä millainen aivomyrsky teini-ikäisen aivoissa oikein käy esim.ikävuosina 13-19, sen jälk et ehkä ihan tuollatavoin huutele. Ellet sitten ole äänessä vain tyhmyyttäsi mikä onkin sitten hieman huonompi ja ei autettavissa oleva asia..

Pps, tiesithän että aivot ovat täysin valmiit vasta.n.25v iässä?! Etuotsalohko, tutustu siihen ja mitkä "ominaisuudet" siellä kehittyy ja sijaitsee, on valmis vasta silloin.

T. 14v ja 16v teinien äiti

Vierailija
5/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sitten kun minulla oletettavasti alkaa vaihdevuodet niin teinini ovat jo 2kymppisiä ja vuosia ylikin.

Ps, tutustu kirjallisuuteen, saat tietoa mm siitä millainen aivomyrsky teini-ikäisen aivoissa oikein käy esim.ikävuosina 13-19, sen jälk et ehkä ihan tuollatavoin huutele. Ellet sitten ole äänessä vain tyhmyyttäsi mikä onkin sitten hieman huonompi ja ei autettavissa oleva asia..

Pps, tiesithän että aivot ovat täysin valmiit vasta.n.25v iässä?! Etuotsalohko, tutustu siihen ja mitkä "ominaisuudet" siellä kehittyy ja sijaitsee, on valmis vasta silloin.

Tai siis tästä saa sen käsityksen, että se "myrsky" sitten siirtyisi automaattisesti myös käytökseen tai ulkoiseen toimintaan, ja sehän on täysin väärä luulo. Ehkä selittelet itsellesi lastesi kasvatuspuutteita sillä.

Vierailija
6/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan ollut mitään itseni huonosti käyttäytymään pakottavaa myrskyä, pässi.

Vierailija
7/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai minulla onkin vaikeaa. Entä sitten? Saanko nyt jonkin palkinnon vai? 

Vierailija
8/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun yleensä nämä menee niin päin, että kilpaillaan siitä, kenellä on vaikeinta ja vähätellään toisten ongelmia, mutta nyt ikään kuin se voitto ja ymmärrys annetaan suoraan meille vanhemmille. En oikein ymmärrä, miksi tämä kuitenkin tehtiin tällaisella halveksivalla asenteella. Hieman hämmentävä aloitus kyllä näin aamutuimaan. 

Vierailija
9/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ollut vaikeaa, eikä teinilläkään enää sen jälkeen, kun hän pääsi yläkoulusta ja murrosiän myrskyistä. Vaihdevuosiin on aikaa, kun nelikymppisetkin ovat vielä edessäpäin.

Vierailija
10/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan ollut mitään itseni huonosti käyttäytymään pakottavaa myrskyä, pässi.

Toi pässiksi haukkuminen on ainakin huonoa käytöstä. Taitaa olla teinillä menkat alkamassa. Kyllähän siinä sekasin menee, kropassa tapahtuu niin paljon muutoksia.

Vierailija
11/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinin kanssa on oltava paljon tiukempi kuin nuorempien. Kunnon kieltoja pitää olla ja hyvin tiukka kuri esim laitteiden ja somen käytössä.

Tai sitten voi tuottaa maailmaan lorvijoita.

Vierailija
12/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tän aloituksen kirjottanu joku teini-ikäinen? Koska on ainakin yksi satavarma asia mikä saa teinin hermostumaan: kommentoi hänellä olevan murkkuikä.

Ei ole olemassa tyhmempää ihmisoliota, kuin teini-ikäinen. Enkä sano pahalla, jokainen meistä on käynyt läpi sen vaiheen. Fyysiset muutokset vaan taitaa jotenkin viedä sitä aivokapasiteettia.

Vierailija
13/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, syy huuteluusi onkin siis tyhmyys, surullista mutta eihän kaikille ole voitu kauhalla antaa.

Ratakiskoa: se aivomyrsky ei "pakota" ketään käyttäytymään "huonosti" vaan se aikaansaa monenlaisia asioita ja nimenomaan asioita jotka näkyvät myös siinä käytöksessä. Ja enpä muuten edes käyttäisi termiä huono käytös, neurologiset faktat ovat mitä ovat ja ns huono käytös on jotakin ihan muuta kuin sitä ja sen vaikutuksesta tapahtuvaa teinin oloa/eloa.

Mutta tokihan sinä käytät huono käytös mantraa, koska olet itse siitä elävä esimerkki.

-4-

Vierailija
14/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, murkku on mulkku vaikka voissa paistaisi. Ja sen lisäksi täysin me myself and i-maailmassa elävä egoisti. Johtuu aivoista, useimmilla kehittyvät parempaan suuntaan juurikin sen teinimyrskyn aikana, ap:lla selvästikään ei.

Vierailija
15/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta olis ainakin kauheaa, jos minun kotona olisi joku hormoonihirviö, joka kutsuis mua esimerkiks läskiks hylkeeksi (kummitätini poika kutsuu äitiään näin) eikä mikään ruoka kelpaisi mitä yritän tehdä ja kaikki olisi paskaa. Emmä jaksais semmosta ja johan siinä omakin itsetunto murenee vaikka tietäis, että se on vaan 'vaihe'. mm. tästä syystä olen lapseton.

Vierailija
16/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ainoat, joilla on teinien kodissa vaikeaa, ovat vaihdevuotiset, kääkkääntyvät vanhemmat, ne paskiaiset. Teillä on teininne takia tai muutenkin vaikeaa, mutta koitatte huumoroida sen päinvastoin, että teinillämne olisi vaikeaa! Haha, ei ole, teillä on, vitun juntit.

Mitä sieniä sä olet vetänyt? Ihan selkeästi sä olet niin pihalla että varmaan näkyis aineiden käyttö veritestissä.

Huomaa kyllä että  itselläsi ole ole ikää, älyä tai lapsia vaan ihan liikaa aikaa ja liian vähän järkevää tekemistä. Osanottoni pahaan oloosi.

Vierailija
17/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin meni aika hyvin siinä vaiheessa kun lapset oli teinejä. Eikä meidän teineilläkään nyt ihan kamalaa ollut.  

Vierailija
18/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti monet teinit ovat ihan kauheita ja aiheuttavat pahaa oloa ympäristöönsä. Kiusaavat luokkakavereitaan ja opettajiaan, kohtelevat vanhempiaan ja sisaruksiaan törkeästi, näpistelevät, sotkevat, rikkovat lakia, käyttävät huumeita jne. Vaikka se oma teini olisikin kiltti, niin jokaisen teinin luokalta löytyy useampi esimerkki noista kauhuteineistä. Ja jos niitä ei näe on joko sokea tai naivi ja tietämätön. Valitettavasti hekin ovat aina jonkun lapsia. Eikä niissä kodeissa varmaan äidillä kovin kivat fiilikset ole. Vaihdevuosilla tai ilman.

Vierailija
19/19 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän tekevät elämästään vaikeaa. Antaisivat teinien tehdä mitä teinit haluaa ja mitään ongelmaa ei olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä