Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verta ulostamisen jälkeen ja viiltävä kipu ulostaessa nuorella!

Pelokas.....
24.08.2017 |

Olen 26-vuotias perusterve nainen. Olen ehkä n.4-5 vuoden ajan tuntenut aina välillä kipua ulostaessa kausittain, välillä oireet helpottuvat ja välillä taas ulostaminen on kovinkin kivuliasta. Jos uloste sattuu olemaan kovaa, saattaa vertakin tulla ulostamisen jälkeen paperiin. Silloinkun ulostaminen sattuu, se tuntuu siltä kuin peräsuolessa olisi haava joka repeää, tai jokin "kohta" johon ulosteen osuessa vihlaisee ilkeästi, lähellä peräaukon ulkosuuta mutta kuitenkin sisällä. Kipu saattaa jatkua polttelevana ja voimakkaana hetken ulostamisen jälkeen ja sitten hiljalleen lieventyä. Onpas ikävä selitellä näin yksityiskoihtaisesti... En ole uskaltanut nuorempana vaivojen alkaessa mennä lääkäriin ja tuntuu että kynnys lääkärille menemiseen on vain kasvanut. Lisäksi oireiden välillä helpottaessa pitkäksikin aikaa en ole kokenut tarvetta mennäkään lääkäriin ja se on sitten vain jäänyt.

Lisäksi olen tämän koko ajan kärsinyt myös peräaukon kutinasta aika ajoin. Oireilukauden alkua tuntuu edeltävän aina kova kutina kunnes sitten alkaa ulostaminen taas sattua. Nyt sitten tässä muutaman päivä sitten kävin työpaikalla vessassa kun hätä yllätti, inhoan käydä julkisissa paikoissa isommalla asialla ja taisin ehkä ponnistaa liian kovaa hätäpäissäni kun verta tuli pönttöön ulostamisen jälkeen sekä paperiin pitkästä aikaa ja tällä kertaa normaalia enemmän. Nyt kuitenkin huolestutti se että verta tuli myös alushousuihin myöhemmin. Ihan kirkkaanpunaista verta, ensin luulin että kuukautiset alkoi tiputtelulla mutta tajusin että peräaukosta tullut. Tässä nyt tosiaan muutaman päivän ajan jatkunut aina ulostamisen jälkeen, että pitää tosiaan jopa pitää jotakin pientä suojaa ulostamisen jälkeen.

Olen tietysti selaillut ties mitkä syöpäartikkelit netistä paniikissa ja olen niin peloissani.... Pukamatkin varmaan voisi olla kyseessä, mutta kun oireet tuntuvat sopivan moneen muuhunkin.... Lääkäriinhän sitä on mentävä mielenrauhan saamiseksi mutta osaako kukaan vinkata mistä todennäköisimmin voisi olla kyse oireideni perusteella?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosalla ihmisistä on peräkumia jossain vaiheessa elämää, joten rohkeasti lääkäriin vain, erittäin yleinen vaiva, ei tarvitse yhtään nolostella :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan