Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verta ulostamisen jälkeen ja viiltävä kipu ulostaessa nuorella!

Pelokas.....
24.08.2017 |

Olen 26-vuotias perusterve nainen. Olen ehkä n.4-5 vuoden ajan tuntenut aina välillä kipua ulostaessa kausittain, välillä oireet helpottuvat ja välillä taas ulostaminen on kovinkin kivuliasta. Jos uloste sattuu olemaan kovaa, saattaa vertakin tulla ulostamisen jälkeen paperiin. Silloinkun ulostaminen sattuu, se tuntuu siltä kuin peräsuolessa olisi haava joka repeää, tai jokin "kohta" johon ulosteen osuessa vihlaisee ilkeästi, lähellä peräaukon ulkosuuta mutta kuitenkin sisällä. Kipu saattaa jatkua polttelevana ja voimakkaana hetken ulostamisen jälkeen ja sitten hiljalleen lieventyä. Onpas ikävä selitellä näin yksityiskoihtaisesti... En ole uskaltanut nuorempana vaivojen alkaessa mennä lääkäriin ja tuntuu että kynnys lääkärille menemiseen on vain kasvanut. Lisäksi oireiden välillä helpottaessa pitkäksikin aikaa en ole kokenut tarvetta mennäkään lääkäriin ja se on sitten vain jäänyt.

Lisäksi olen tämän koko ajan kärsinyt myös peräaukon kutinasta aika ajoin. Oireilukauden alkua tuntuu edeltävän aina kova kutina kunnes sitten alkaa ulostaminen taas sattua. Nyt sitten tässä muutaman päivä sitten kävin työpaikalla vessassa kun hätä yllätti, inhoan käydä julkisissa paikoissa isommalla asialla ja taisin ehkä ponnistaa liian kovaa hätäpäissäni kun verta tuli pönttöön ulostamisen jälkeen sekä paperiin pitkästä aikaa ja tällä kertaa normaalia enemmän. Nyt kuitenkin huolestutti se että verta tuli myös alushousuihin myöhemmin. Ihan kirkkaanpunaista verta, ensin luulin että kuukautiset alkoi tiputtelulla mutta tajusin että peräaukosta tullut. Tässä nyt tosiaan muutaman päivän ajan jatkunut aina ulostamisen jälkeen, että pitää tosiaan jopa pitää jotakin pientä suojaa ulostamisen jälkeen.

Olen tietysti selaillut ties mitkä syöpäartikkelit netistä paniikissa ja olen niin peloissani.... Pukamatkin varmaan voisi olla kyseessä, mutta kun oireet tuntuvat sopivan moneen muuhunkin.... Lääkäriinhän sitä on mentävä mielenrauhan saamiseksi mutta osaako kukaan vinkata mistä todennäköisimmin voisi olla kyse oireideni perusteella?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölhö oot. Lääkäriin tietenkin! Oletettavasti pukamat mutta ilman lääkäriä et saa varmuutta. Kuitua ruokavalioon sekä lisää Liikuntaa päivittäin.

Vierailija
2/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummetus ja sen aiheuttamat peräpukamat. Ei aina kannata vauhkoilla pahinta mahdollista vaihtoehtoa ja oireesi sopivat sataprosenttisesti peräpukamiin.

Peräsuolisyöpä hyvin harvoin iskee noin nuorena ja tuossa ajassa olisit kyllä jo kuollut siihen.

Varaa nyt saman tien aika ja käy lääkärille pääsyä odotellessa ostamassa apteekista laktuloosivalmistetta ja Pegorion -rakeita. Käytä niitä ohjeen mukaan, lisää kuitua ravintoon. Esimerkiksi minä syön aina iltaisin kipollisen ab-jogurttia, johon sekoitan siemen-chia-sekoitusta ja runsaasti (vähintään puoli desiä) vehnänalkioita. Aamulla vatsa toimii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan kanssa peräpukamia, hyvä merkki juuri se, että uloste on punaista, tuoretta verta, eikä tummunutta, kuivunutta.

Mutta meneppäs lääkäriin, sieltä sen mielenrauhan ja varmuuden saa.

Vierailija
5/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti peräpukamia. Jos veri on kirkasta, en olisi huolissani. Tumma veri tulee syvemmältä suolistosta. Minulla sama vaiva mutta en ole lääkäriin uskaltautunut... Jotenkin siihen kipuunkin turtuu.

Vierailija
6/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti lääkäriin,eikö noista voi kehittyä vaikka syöpä jos ei ajoissa hoideta.

Vierailija
7/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hyvä ihminen lääkäriin, turhaan tuosta kärsiä yhtään enempää kuin pakollista (eli siihen asti kunnes saat ajan)! Ymmärrän että asian pitkittyessä kynnys on kasvanut, mutta rohkenit jo täältä asiaa kysyä, enää tarvitsee varata aika sinne tohtorille... :) Ei ole mitään, mitä lääkäri ei olisi ennen nähnyt. Elämäsi mukavuusaste kasvaa n. 100 % kun saat tämän vaivan kuriin!

Vierailija
8/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei.

Vierailija
9/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummetus ja kovat ulosteet ovat aiheuttaneet peräpukamia. Niitä voi tulla kaiken ikäisille. Yleensä ilmenee kipuna ja verenvuotona ulostamisen jälkeen. Niitä voidaan hoitaa, mene lääkäriin! Ulosteen pitämiseksi löysempänä voi kokeilla kotona esim. Levolacia tai Duphalacia.

Vierailija
10/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei.

Kyllä voi.

11/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä kokeilla ensin vaikka Scheriproctia, jos et lääkäriin halua heti mennä. Jos oireet ei tuolla helpotu, sitten sinne lääkärille.

Ummetus hoidettava myös.

Vierailija
12/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa vaan liian kovalla, mikä aiheuttaa peräpukamia.

Vierailija
13/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko haavauma tai pukamat jotka ummetus, kova ulostemassa ja jatkuva istuminen on aiheuttaneet.

Just tuo tuore veri paperissa, viiltävä kipu joka pikkuhiljaa helpottaa, kutiavuus... mulla on ihan ne samat vaivat ja kärsin juurikin silloin tällöin ilmestyvistä pukamista. Ne samat pirulaiset kun tulee aina uudelleen ja välillä taas helpottaa. Eikä niitä mielellään leikata tai hirtetä ainakaan julkisella puolella. Pitää vaan oppia tulemaan toimeen niiden kanssa.

Suosittelen erilaisia apteekista saatavia voiteita ja ummetuksen välttämistä vaikka väkisin (eli ruokavalioon paljon vettä ja kuituja, aktiivisen liikunnan lisääminen, sokerin ja porejuomien totaalivälttäminen, ummetuksen välttäminen, tarvittaessa vaikka pienoisperäruiskeen käyttö pahimmissa ummetustapauksissa...). Sellainen raskas ponnistaminen vessassa saa pukamat suorastaan räjähtämään valtavan kokoisiksi.

Vierailija
14/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko juttua. Jos veri on kirkasta, se voi johtua liian kovasta ulosteesta.

Jos veri on sekoittunut ulosteeseen, suolistossa on jotain pielessä. Voi olla vaikka peräsuolisyöpä.

Vierailija
15/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tuo haavauma ja leikkauspöydälle jouduin.  Mene lääkäriin.

Vierailija
16/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Voithan sä kokeilla ensin vaikka Scheriproctia, jos et lääkäriin halua heti mennä. Jos oireet ei tuolla helpotu, sitten sinne lääkärille.

Ummetus hoidettava myös.

Jos vaiva ollut jo 4-5 v, ei nyt enää jäädä käsikauppalääkkeitä kokeilemaan. ☹ Lääkäriin !!!

Vierailija
17/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse tunnistat elämäntavoissasi tarvetta lisätä juomista(veden!), liikuntaa, kuituja(ylipäätään terveellinen ruokavalio) ja vähentää istumista niin kokeilin ensin niitä.

Ylipaino voi myös pahentaa.

Kirkas veri pääsääntöisesti tulee pukamista. Ja pukamat kutiaa. Hoitaminen (eli poistot) ei pitkään auta jos elintavoista tulee.

Ja osalle tulee helpommin kuin toiselle.

Vierailija
18/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, että täällä kyselet . Vauhdilla lääkärille ! Mulla vastaavia oireita ja paksusuolestämmer löytyi bolyyppeja jotka poistettiin. 3 vuoden välein tähystys.

Vierailija
19/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiilet kantapäiden alle kun pöntöllä olet. Aasialaisilla ei ole peräpukamia koska eivät istu pöntöllä vaan kyykyssä. Kyykyssä peräsuoli on suora ulostettaessa siten kuin luonto on tarkoittanut.

Vierailija
20/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kuitua lisää ruokavalioon! Puuroa, ruisleipää, porkkanoita, kaalia, tomaatteja, yms.

Sillä paranee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi