Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näytän kuvassa rumalta peilissä hyvältä, kumpaa uskoa?

Vierailija
23.08.2017 |

Iphonen kuvaa ei voi kuin ihmetellä, miten rumalta siinä näyttää. Sitten taas peiliin katsoessa en näytä ihan niin pahalta. Mikä on vialla?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva kertoo totuuden. Kasvot eivät ole symmetriset, siksi peilikuva näyttää erilaiselta.

Vierailija
2/21 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuva kertoo totuuden. Kasvot eivät ole symmetriset, siksi peilikuva näyttää erilaiselta.

Eli näytät omasta mielestäsi kuvassa "rumalta", koska olet tottunut näkemään itsesi peilikuvana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iphonen kuvaa ei voi kuin ihmetellä, miten rumalta siinä näyttää. Sitten taas peiliin katsoessa en näytä ihan niin pahalta. Mikä on vialla?

Ihmisen mieli on viritetty näkemään itsensä hyvännäköisenä. Eli se missä näyttää "rumalta", on lähempänä sitä miten muut sinut näkee.

Vierailija
4/21 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

phd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen mieli on viritetty näkemään itsensä hyvännäköisenä. Eli se missä näyttää "rumalta", on lähempänä sitä miten muut sinut näkee.

Jatkaisin vielä, että se ei muitten mielestä ole välttämättä se rumempi kuitenkaan. Vain sinun.

5/21 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu kuvaajasta. :D Olen havainnut ainakin sen, että ihmiset näyttää livenä kauniimmilta mitä muiden räpsimissä tilannekuvissa. Jos on tarkoituksella toisen ottama kuva, asento on suurimmalla osalla tönkömpi kuin luonnossa. Lähes aina siis kauniimpia luonnossa. Jotkut hyvät poseeraajat voivat osata kuvissa kauniimmalta näyttämisen ja sitten vielä hyvä kuvaaja joka ei ota vääristävästä kulmasta.

Kasvokuvissa tuntuu myös olevan samoin, ellei sitten osaa ottaa itsestään hyvistä kulmista selfieitä... mutta kuten sanoin, riippuu kuvaajasta. :D

Oletko katsonut itsestäsi videoita? Se voisi antaa realistisen kuvan ulkonäöstäsi.

Vierailija
6/21 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja entäs se kun peiliin katsoessa näyttää silmälasit päässä lähes normaalilta mutta kun ottaa silmälasit pois, niin näyttää hirveän rumalta, vaikka katsoisi ihan läheltä?

Jos katsoo ilman rillejä kaukaa, niin luulisi että sumeuskin vaan parantaisi peilikuvaa, koska aivot voi "täyttää" sen sumeuden kauneudella, mutta sen sijaan mielessäni on suorastaan hirviömäinen kuva minusta.

Haluaisin nähdä itseni joskus tarkkanäköisen silmin, mutta ilman silmälaseja. Koska rillit ilmeisesti vääristää kuvaa jotenkin. Saa kaiken näyttämään sileämmältä ja pienemmältä, kaukaisemmalta. Kun taas ilman rillejä kaikki "epäsopiva" tuntuu oikein työntyvän eteen.

Mietin aina että näkeekö myös muut rillipäät mut kauniimpana kuin ihmiset, joilla ei ole silmälaseja...

Vierailija
7/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa uskoa peiliä enemmän kuin kuvaa. Näytätkö hyvältä peilin kautta otetussa kuvassa?

Kuvat aina vähän muuttaa ulkonäköä. Varsinkin kännykkäkamera kun värit ovat sumeammat ja kuva epätarkka. Järjestelmäkamera taas on vähän liiankin tarkka. Jotkut osaavat poseerata niin ovat sen takia kuvissa kauniimpia kuin oikeasti.

Minulla on kavereita jotka ovat luonnossa tosi upeita mutta näyttävät kuvissa oudoilta. On myös kavereita jotka eivät näytä oikein miltään mutta osaavat ottaa kuvia joissa ovat oikeita kaunottaria. Tunnen myös malleja. He onnistuvat melkein aina kuvissa mutta ovat luonnossa vähän erinäköisiä. Ei rumempia mutta ei välttämättä tunnista kuvan perusteella.

Peilikuvaankin vaikuttaa valot. Itse näytän ihan eriltä kylppärin peilissä kuin eteisen peilissä jossa voi peilata luonnon valossa.

Älä murehdi kuvia. Jos olet peilikuvaan tyytyväinen niin se riittää. Nykyään kaikki vaan ottaa selfieitä ja niissä on erilaisia filttereitä. Silmiä voi suurentaa ja ihoa silottaa.

Julkkikset muokkaa kuvia niin että iho näyttää sileältä vaikka oikeasti on silmäpussit js näppylöitä.

Vierailija
8/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilikuva on totuus, valokuva on aina pelkkä totuuden imitaatio, johon vaikuttaa esim. etäisyys linssin ja kennon välillä. Siksi muotokuvaajat käyttävät tietynlaisia putkia, ettei mittasuhteet pääsisi vääristymään niin paljoa. Lisäksi valokuva on aina still-kuva, johon tallentuu alle sekunnin mittainen pätkä maailmaa. Siihen voi sattua joku outo mikroilme jota ei ole edes tarkoitus tietoisesti havaita.

Toki pitää muistaa, että myös silmä on pelkkä kamera, jonka lähettämästä epätäydellisestä datasta aivot tekevät oman tulkintansa.

Vierailija
9/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luottaisin kuvaan enemmän. Ainakin monet lihavat ovat sanoneet, että havahtuivat omaan lihavuuteensa nähtyään itsensä jossain valokuvassa ja varsikin jos samassa kuvassa on ollut joku normaalipainoinen tai hoikka vieressä.

Omalle peilikuvalleen usein sokeutuu.

Vierailija
10/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuva on se miten muut sinut näkee. Minulla on melko epäsymmetriset kasvot ja siitä syystä näytän mielestäni ihan kummalliselta valokuvissa, kun suu on vinossa väärään suuntaan mitä peilistä olen tottunut näkeen. Muut kuitenkin näkevät minut aina siten miten valokuvissa.

Vierailija
11/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilistä näkee todellisemmin tai sitten videolta. Pelkässä pysähtynessä kuvassa ei näytä ihan siltä miltä oikeasti näyttää jos ei ole hyvä valo, kuvakulma ja hyvä kuvaaja.

Vierailija
12/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt on vaan tällaista mutua ja omien ja muiden kokemusten selostamista, mitään evidenssiä mulla ei ole, eikä tieteellistä teoriaa tukemassa väitteitäni. Väitän kuitenkin, että jotkut nyt vaan onnistuu kuvissa paremmin kuin toiset. Joitakin kamera rakastaa, toisia ei. Jotkut ovat valokuvauksellisempia kuin toiset. Eli onhan noita sanoja ja sanontojakin kuvaamaan tätä tilannetta. Itsekin kuulun noihin, jotka eivät koskaan erityisen hyvin onnistu kuvissa. Peilin kautta otetussa selfiessä näytän omasta mielestäni eniten itseltäni. Mulla on nettideittailutaustaa ja TODELLA paljon, oikeastaan poikkeuksetta jos asiasta tuli puhe, sain sellaista palautetta, että näytin livenä paljon paremmalta kuin kuvissa, vaikka tietenkin olin valinnut vain sellaisia kuvia, joissa näytin omasta mielestäni (onnistuneelta) itseltäni. Sitä vastoin mulla on sellaisia kavereita, jotka ovat livenä ihan tavallisen nättejä, mutta jotka kuvissa näyttävät aina todella näyttäviltä kaunottarilta. Heitä kamera rakastaa. En mä tiedä, kumpi on parempi. Mulla ei ole varsinaista tarvetta näyttää juuri kuvissa hyvältä, en ole mallin uraa ajatellut ;) mutta olishan se nyt kiva tietää, miten muut mut näkee. Itse pidän itseäni vähän rumana, kun taas monet pitävät minua jopa kauniina....

Vierailija
13/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valokuvauksellisuus on sellainen asia, että sitä joko on ihmisessä tai sitten ei. Kaikista luonnossa upeista ja "kuvan kauniista" naisista ei tule valokuvamalleja sen takia, että he eivät näytä kuvissa hyviltä.  

Vierailija
14/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapa seuraavaa. Menkää peilin eteen ja ottakaa paljon kuvia peilin kautta itsestänne. Muuttakaa vähän asentoa, ilmettä, kuvakulmaa, valaistusta kuvien välillä. Huomaatte, että jossain kuvissa näytätte paljon paremmalta ja toisissa kuvissa paljon huonommalta. Tämä todistaa, että yksi kuva ei kerro totuutta.

Vierailija
15/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona päivänvalossa otettu kuva on lähinnä totuutta. Peilikuva ei todellakaan vastaa sitä miten muut näkevät sinut. Johan sen tajuaa kun vuorotellen sulkee yhden silmän ja sitten toisen. Näkymä on ihan eri ja peilikuva on näiden yhteistulos. Objektiivisuus on monessa asiassa paikallaan, myös tässä.

Vierailija
16/21 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttovälikin voi vaikuttaa hurjan paljon siihen, miltä kuvassa näyttää:

"Lyhyt polttoväli liioittelee etäisyyksiä suuremmiksi, kuin taas pidempi polttoväli litistää muotoja kasaan. Tästä syystä potrettikuvaukseen suositellaan yleisesti normaalipolttoväliä pidempiä objektiiveja, sillä ne esittävät kasvon muodot kauniisti muotoja vääristelemättä. "

Vierailija
17/21 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän vanhan ketjun niin kirjoitan tähän että mulla menee niin että näytän peilissä aivan saatanan rumalta ja jos otan itsestäni naamasta puhelimen takakameralla suoraan kuvan mutta puhelimen etukameralla selfiessä kauniilta :D Eli mitä uskoa

Vierailija
18/21 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päinvastoin

Vierailija
19/21 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron humaanin kun kääntää selfien peilikuva ksi ja ottaa samasta asennosta kuvan ilman pelaamista ja vertaa. Selvää eroa on. Oikea on se selfie ilman peilikuvaa

Vierailija
20/21 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä väittäisin, että peili antaa todellisimman kuvan siitä, miltä oikeasti näytät. Tietenkin livenä kasvosi ovat toisin päin, mutta ei se niin dramaattista muutosta tuo, sinulla on edelleen samanlainen nenä ja silmät kuin peilistä katsottuna, toisin päin vain. Peili näyttää kuvajaisensa täsmälleen sillä tavalla, millä se siihen heijastuukin, joten se kertoo jo aika paljon. Kamera saattaa leventää tai sitten hoikistaa kasvoja ja tuoda esiin epätasaisuuksia, linssistä riippuen.

Jotkut ihmiset onnistuvat kuvissa hyvin, toiset eivät mutta luultavasti ne ketkä "onnistuvat" ovat harjoitelleen poseeraamista ja itse otettuihin kuviin on käytetty aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi