Olen nainen ja harrastan metsästystä. Kysyttävää?
Kommentit (423)
Mä oon turvallisuusalalla. Metsästän tarvittaessa ja poistan paikalta tai otan kiinni vain häiriköitä. En tapa, vaikka kaasua silmilleen saaneet monesti niin luulevatkin.
N 58
"Todellakin, ihminen on petojen kuningas, sillä julmuudellaan hän ylittää ne huomattavasti. Elämme toisten elämän kustannuksella. Kehomme ovat käveleviä hautausmaita! Tulee aika, jolloin ihmiset katsovat eläinten tappajaa samalla tavalla kuin ihmisen tappajaa."
Leonardo da Vinci
On myös syytä huomata, että kun tapat elävän olennon, luot automaattisesti hyvin vahvan karmasiteen sen kanssa.
On myös tarpeen tietää, että jos keskeytät toisen olennon elämän, sinun elämänpotentiaalisi vähenee täsmälleen saman verran.
Monet ihmiset pelkäävät nykyään sodan puhkeamista, mutta samaan aikaan teurastamoissa, karjatiloilla ja eläinkokeiden laboratorioissa ympäri maailmaa tehdään joka päivä kylmäverisesti vähintään yhtä hirvittäviä verilöylyjä kuin sodassa, eivätkä he ole tietoisia siitä, miten läheisesti nämä väkivaltaiset toimet liittyvät toisiinsa.
Koska olet ihminen, sinulta vaaditaan enemmän. Ihmiselle on annettu kyky ajatella syvällisesti, ja sen takia ihmisellä on suurempi vastuu. Ja vastuu myös siinä, miten kohtelet heikompia - niitä, jotka ovat sinusta riippuvaisia ja jotka luottavat sinuuun.
"Kaikki kärsimys, jonka ihminen aiheuttaa eläimille, palaa takaisin ihmiseen" Pythagoras
Ihmiset ovat julmia heikompia kohtaan.
Jos ihmiset haluavat vapauttaa tulevan elämänsä tästä tappamisesta ja tapetuksi tulemisesta, heidän on lopetettava sellainen toiminta.
Monet ihmiset pelkäävät nykyään sodan puhkeamista, mutta samaan aikaan teurastamoissa, karjatiloilla ja eläinkokeiden laboratorioissa kaikkialla maailmassa tehdään päivittäin kylmäverisesti vähintään yhtä hirvittäviä verilöylyjä kuin sodassa, tajuamatta, miten läheisesti nämä väkivaltaiset teot liittyvät toisiinsa.
Se, joka tappaa eläimiä ja aiheuttaa niille kohtuutonta kärsimystä - kuten ihmiset tekevät teurastamoissa - tapetaan seuraavassa elämässä ja monissa muissa elämissä samalla tavalla. Tällaisia rikoksia ei anneta koskaan anteeksi. Jos ihminen tappaa ammattimaisesti tuhansia eläimiä, jotta muut ihmiset voivat ostaa lihaa ruoaksi, hänen on tiedettävä, että seuraavassa elämässä, elämästä toiseen, hänet tapetaan samalla tavalla.
Juutalais-kristilliset kirjoitukset ovat yksiselitteisiä: "Älä tapa!". Uskonnolliset johtajat kuitenkin sallivat itse tappaa eläimiä, mutta samaan aikaan heitä halutaan pitää pyhimyksinä ja he jakavat kaikenlaisia lahjanantoja. Tällainen ajattelemattomuus ja tekopyhyys ihmisyhteiskunnassa johtaa lukemattomiin katastrofeihin, ja siksi silloin tällöin puhkeaa suuria sotia. Ihmiset menevät sitten joukkomittaisesti taistelukentille ja tappavat toisiaan.
https://www.youtube.com/shorts/uLk4Ndr5W5w
Voimme tappaa eläimiä, koska meillä on enemmän voimaa ja laitteita. Älä huoli, joku tulee vielä, joka on meitä vahvempi, ja me tunnemme tuskan, jota aiheutamme heikommille.
Ihminen, miltä tuntuu tietää, että sinut aiotaan tappaa? Eläin vastustaa sitä, että se aiotaan tappaa. Ajattele asiaa. Asetu hetkeksi tuon eläimen asemaan.
Eläin aistii, että se aiotaan tappaa. Jokainen haluaa elää, myös eläin.
Eläin anoo armoa koko olemuksellaan: älkää tappako minua. Mutta me emme anna armoa.
Jos tapat eläimen, tapat jonkun perheenjäsenen, jonkun isän, jonkun äidin, joku eläinlapsi jää orvoksi.
On hyvin julmaa tappaa ne, jotka etsivät turvaa meiltä.
Vierailija wrote:
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005906543.html
Kiinalainen teurastamo pumppasi jopa 120 litraa vettä nautoihin nostaakseen eläinten myyntipainoa – Polvilleen luhistuneella naudalla näkyi ”kyyneleitä silmissään”
Poliisi pidättänyt 29 ihmistä.
No Kiinahan on tunnetusti julma eläimiä kohtaan.
Todella toivon ettei nää ihmiset jotka ahdistuu luonnonjörjestyksestä pidä ns lemmikkejä. Mikä perustelee eläimen vangitsemisen omaa viihdykettä ja tunnetarpeita varten ja miksi sille lemmikille voi ostaa toisen, tapetun, eläimen lihaa ravinnoksi?
Tätä olen monesti mm fb kommentoijissa ihmetellyt. Vaaditaan veganismia, mutta profiilissa poikkeuksetta näkyy kissoja tai koiria.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005906543.html
Kiinalainen teurastamo pumppasi jopa 120 litraa vettä nautoihin nostaakseen eläinten myyntipainoa – Polvilleen luhistuneella naudalla näkyi ”kyyneleitä silmissään”
Poliisi pidättänyt 29 ihmistä.
No Kiinahan on tunnetusti julma eläimiä kohtaan.
Suuri osa kiinalaisista on jo saanut reaktion- kollektiivinen karma. Ne ovat tunnetusti julmia eläimiä kohtaan. Erilaisten elävien olentojen polttaminen ja syöminen (kadulla). Jos me emme muutu, saamme samanlaisen kohtalon. Kiinalaiset on suljettu koteihinsa nääntymään nälkään. Heidät on suljettu koteihinsa kuin vankilaan, aivan kuten he pitävät eläimiä. Aivan kuten he tekivät eläinten ja lintujen kanssa. Ne olennot tukehtuivat suljetuissa pusseissa, nyt he itse saavat saman kohtalon. Sama tapahtuu meillekin, jos emme muutu.
https://rapsodia.info/esimakua-tulevista-alykaupungeista-kiinan-painaja…
Suuri osa kiinalaisista on jo saanut karman reaktion- kollektiivinen karma. Ne ovat tunnetusti julmia eläimiä kohtaan. Erilaisten elävien olentojen polttaminen ja syöminen (kadulla). Jos me emme muutu, saamme samanlaisen kohtalon. Kiinalaiset on suljettu koteihinsa nääntymään nälkään. Heidät on suljettu koteihinsa kuin vankilaan, aivan kuten he pitävät eläimiä. Aivan kuten he tekivät eläinten ja lintujen kanssa. Ne olennot tukehtuivat suljetuissa pusseissa, nyt he itse saavat saman kohtalon. Sama tapahtuu meillekin, jos emme muutu.
Vierailija wrote:
Suuri osa kiinalaisista on jo saanut karman reaktion- kollektiivinen karma. Ne ovat tunnetusti julmia eläimiä kohtaan. Erilaisten elävien olentojen polttaminen ja syöminen (kadulla). Jos me emme muutu, saamme samanlaisen kohtalon. Kiinalaiset on suljettu koteihinsa nääntymään nälkään. Heidät on suljettu koteihinsa kuin vankilaan, aivan kuten he pitävät eläimiä. Aivan kuten he tekivät eläinten ja lintujen kanssa. Ne olennot tukehtuivat suljetuissa pusseissa, nyt he itse saavat saman kohtalon. Sama tapahtuu meillekin, jos emme muutu.
https://rapsodia.info/esimakua-tulevista-alykaupungeista-kiinan-painaja…
"Todellakin, ihminen on petojen kuningas, sillä julmuudellaan hän ylittää ne huomattavasti. Elämme toisten elämän kustannuksella. Kehomme ovat käveleviä hautausmaita! Tulee aika, jolloin ihmiset katsovat eläinten tappajaa samalla tavalla kuin ihmisen tappajaa."
Leonardo da Vinci
"Kaikki kärsimys, jonka ihminen aiheuttaa eläimille, palaa takaisin ihmiseen" Pythagoras
Eläimillä on myös tunteita. He haluavat myös rakkautta, niin kuin ihmisetkin. Niillä on tietoisuus, aivan kuten meilläkin, ja ne haluavat onnea aivan yhtä paljon kuin mekin. Jos esimerkiksi kosketat niitä yhtäkkiä, ne pelästyvät välittömästi. Ne pelästyvät, jos joku lyö niitä tai tökkii niitä kepillä. Mekin pelkäämme. Jos joku heittää kylmää vettä kehomme päälle, olemme järkyttyneitä. Sama pätee eläimiin. Heillä on tietoisuus, ja kaikki, mitä heille tapahtuu, on heille hyvin tärkeää.