Olen nainen ja harrastan metsästystä. Kysyttävää?
Kommentit (423)
Se, joka tappaa eläimiä ja aiheuttaa niille kohtuutonta kärsimystä - kuten ihmiset tekevät teurastamoissa - tapetaan seuraavassa elämässä ja monissa muissa elämissä samalla tavalla. Tällaisia rikoksia ei anneta koskaan anteeksi. Jos ihminen tappaa ammattimaisesti tuhansia eläimiä, jotta muut ihmiset voivat ostaa lihaa ruoaksi, hänen on tiedettävä, että seuraavassa elämässä, elämästä toiseen, hänet tapetaan samalla tavalla.
Juutalais-kristilliset kirjoitukset ovat yksiselitteisiä: "Älä tapa!". Uskonnolliset johtajat kuitenkin sallivat itse tappaa eläimiä, mutta samaan aikaan heitä halutaan pitää pyhimyksinä ja he jakavat kaikenlaisia lahjanantoja. Tällainen ajattelemattomuus ja tekopyhyys ihmisyhteiskunnassa johtaa lukemattomiin katastrofeihin, ja siksi silloin tällöin puhkeaa suuria sotia. Ihmiset menevät sitten joukkomittaisesti taistelukentille ja tappavat toisiaan.
Pythagoras piti kasvissyöntiä keskeisenä tekijänä ihmisten rauhanomaisen yhteiselon kannalta ja esitti näkemyksen, jonka mukaan eläinten teurastaminen raaistaa ihmissielua. Muut Pythagoraan jälkeiset merkittävät antiikin kreikkalaiset ajattelijat kannattivat kasvisruokavaliota.
Lihaa ei ole pakko syödä, voi aina syödä maitotuotteita.
Vierailija wrote:
Pythagoras piti kasvissyöntiä keskeisenä tekijänä ihmisten rauhanomaisen yhteiselon kannalta ja esitti näkemyksen, jonka mukaan eläinten teurastaminen raaistaa ihmissielua. Muut Pythagoraan jälkeiset merkittävät antiikin kreikkalaiset ajattelijat kannattivat kasvisruokavaliota.
Pythagoras oli viisas.
Kun näen metsässä vaikkapa peuran, mulle tulee tarve ihailla ja suojella sitä. Ihmettelen kuinka jonkun aivot voivat toimia niin erilailla, että esim. peuran nähdessään heille tulee ensimmäisenä mieleen tarve tappaa tämä. En vain ymmärrä.
Vierailija wrote:
Kun näen metsässä vaikkapa peuran, mulle tulee tarve ihailla ja suojella sitä. Ihmettelen kuinka jonkun aivot voivat toimia niin erilailla, että esim. peuran nähdessään heille tulee ensimmäisenä mieleen tarve tappaa tämä. En vain ymmärrä.
Oikeassa oot. Kaunista.
Vierailija wrote:
Sellaisia suloisia pitää suojella, mutta ei tappaa. Eläimilläkin on perheitä. Eläimetkin tuntevat surua perheenjäsenten kuolemasta.
"Kun näen metsässä vaikkapa peuran, mulle tulee tarve ihailla ja suojella sitä. Ihmettelen kuinka jonkun aivot voivat toimia niin erilailla, että esim. peuran nähdessään heille tulee ensimmäisenä mieleen tarve tappaa tämä. En vain ymmärrä."
Kiva, että sellaisiakin ihmisiä on vielä jäljellä. Kaikki ei ole siis vielä menetetty. Ihmiskunnalla on siis vielä toivoa.
Ihminen ei ajattele, että hänen lautasellaan on jonkun kipu, jonkun kärsimys.
Vierailija wrote:
Ihminen ei ajattele, että hänen lautasellaan on jonkun kipu, jonkun kärsimys.
Julma ihmiskunta on ansainnut teoillaan julman kohtalon. Vielä ei ole myöhäistä. Herätkää!!!
Ei minulla ole mitään kysyttävää, koska minusta siinä ei ole mitään erityistä. Hyvä jos metsästämäsi eläimet ruokkivat perheesi, niillä oli paljon parempi elämä kuin niillä eläimillä joita valtaosa meistä syö.
Vierailija wrote:
Et sitten varmaan käytä mitään eläinkunnan tuotteita ravinnossasi tai vaatteissasi? Tiedostathan että auton renkaatkaan ei ole vegaanisia, eikä puhelimesi. Miksi peura ansaitsee suojelua mutta sika tai lehmä ei?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Et sitten varmaan käytä mitään eläinkunnan tuotteita ravinnossasi tai vaatteissasi? Tiedostathan että auton renkaatkaan ei ole vegaanisia, eikä puhelimesi. Miksi peura ansaitsee suojelua mutta sika tai lehmä ei?
Käytän maidotuotteita, joissa eläimiä ei ole tapettu.
"Tiedostathan että auton renkaatkaan ei ole vegaanisia, eikä puhelimesi."
En syö renkaita enkä puhelintani. Nyt puhutaan ruoasta. Mutta totta kai yritän valita aina vegaanisen vaihtoegdon. Esimerkiksi saippuoissa jne.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sekä peura että sika ja lehmä - kaikki ansaitsevat suojelua.
Jokainen elävä olento kaipaa rakkautta.