Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen nainen ja harrastan metsästystä. Kysyttävää?

Vierailija
23.08.2017 |

Antaa palaa.

Kommentit (423)

Vierailija
321/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ammuskele pelkästään tauluun? Itse tykkään ammuskella, mutta eläimiä en voi tappaa.

Koska taulua en voi syödä.

Kyllä mä syön taulut, ellei kaikki luodit ole lävistänyt kymppiä:) Lihat ostan kaupasta.

Se että olet ulkoistanut tappamisen teurastamolle tekee sinusta metsästäjää paremman ihmisen koska... ?

Enhän mä ketään parempi olekaan. En vaan voi tappaa eläimiä.

jonkun niitä pitää tappaa että kaupasta sitten sitä lihaa saa

Vierailija
322/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnollinen tai maallinen, karma voi olla yksi niistä vaikeasti määriteltävistä asioista. Erilaiset myös länsimaalaisten karmasitaatit saavat sinut miettimään, mitä uskot karman käsitteestä, miten se toimii elämässäsi ja miten se vaikuttaa tekoihisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokainen elämämme teko koskettaa jotain sointua, joka värähtelee ikuisuudessa." -Edwin Hubbell Chapin

Vierailija
324/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsästys on todella oksettaa harrastus niin miehellä kuin naisellakin.

Oletko ylpeä hirveästä harrastuksestasi? Metsästys harrastuksena kertoon erittäin paljon ihmisestä (ja ei kerro mitään hyvää!). Muista jatkossakin huutaakin harrastustasi tuntemattomillekin, niin osaavat varoa sinua.

Jos sä olet kasvissyöjä niin muut tykkää lihasta ei jokainen mene muoti villityksien peräs syön ainakin joka päivä lihaa

Kasvissyönti ei ole mikään villitys! SItä on ollut jo tosi kauan. "Kansainvälilnen kasvissyöjien liitto määritteli kasvisruokavalion 1800-luvulla ruokavalioksi, joka ei sisällä lihaa tai kalaa. Eläinperäisestä ravinnosta on siis perinteisesti sallittu eläinten tuotokset, kuten maidon, kananmunan ja hunajan nauttiminen, minkä vuoksi vegetaristeja on kutsuttu myös laktovegetaristeiksi tai lakto-ovo-vegetaristeiksi.[2]" Wikipedia. Suomessa kasvissyönti yleistyi 1910 jälk.

EI siis ole mikään "villitys" Ise aloin jo kakarana, noin 10vuotiaana, reilu 50v sitten!

Vierailija
325/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se, uskotko tai etkö usko karmaan, ei vaikuta sen olemassaoloon eikä sen seurauksiin sinulle. Aivan kuten kieltäytyminen uskomasta mereen ei estäisi sinua hukkumasta." -F. Paul Wilson

Vierailija
326/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläimistä saa hyvää ruokaa." -Minä

Vierailija
327/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ammuskele pelkästään tauluun? Itse tykkään ammuskella, mutta eläimiä en voi tappaa.

Koska ammuskelu ei tuota mulle minkäänlaista mielihyvää. Oon muutenkin varmaan "huono" metsästäjä, kun en saaliin tai ampumisen takia metsästä. Oikeastaan esim. hirvimetsällä parempi vaan jos ei tarvitsekaan ampua. :D -Ap

Metsästät mutta et halua ampua etkä halua saalista? Eikö se ole sitten sama ammuskella tauluun tai kulkea sielä metsällä ilman asetta?

Vierailija
328/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On karman luonnollinen laki, että kostonhimoiset ihmiset, jotka lähtevät vahingoittamaan muita, päätyvät vararikkoon ja yksin." -Sylvester Stallone

Vierailija
329/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ammuskelu ei tuota mulle minkäänlaista mielihyvää. Oon muutenkin varmaan "huono" metsästäjä, kun en saaliin tai ampumisen takia metsästä. Oikeastaan esim. hirvimetsällä parempi vaan jos ei tarvitsekaan ampua. :D -Ap

Metsästät mutta et halua ampua etkä halua saalista? Eikö se ole sitten sama ammuskella tauluun tai kulkea sielä metsällä ilman asetta?

Metsästys on paljon muutakin kuin ammuskelua.

-Eri-

Vierailija
330/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hienoa siinä on kun tappaa viattomia luonto kappaleita?

Vierailija
331/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Karma on kuin kuminauha. Sitä voi venyttää vain tiettyyn pisteeseen asti, ennen kuin se palaa takaisin ja lyö sinua kasvoihin."

Vierailija
332/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri-

Anna esimerkki? Jos tarkoitat yhteilöllisyyttä, kavereiden kanssa oleskelua, luonnosta nauttimista ym. niin sitä voi harrastaa ilman metsästystäkin. Jos sanoo metsästävänsä mutta ei halua ampua eikä saada saalista niin mitä metsästystä se on?

Vierailija
333/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos todella rakastaisit itseäsi, et voisi koskaan satuttaa toista."

Vierailija
334/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitkällä aikavälillä jokainen ihminen maksaa rangaistuksen omista vääryyksistään. Mies, joka muistaa tämän, ei suutu kenellekään, ei närkästy kenellekään, ei parjaa ketään, ei syytä ketään, ei loukkaa ketään, ei vihaa ketään." -Epiktetos, antiikin kreikkalainen stoalainen filosofi

Vierailija
335/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leonardo da Vinci

"Ymmärrä, että kaikki liittyy kaikkeen muuhun."

Vierailija
336/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi metsästää vaikka kameran kanssa kuin aseen. Puukko varalla jos karhu käy päälle niin on tasapuolisempi taistelu.

Vierailija
337/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan.

Vierailija
338/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri-

Anna esimerkki? Jos tarkoitat yhteilöllisyyttä, kavereiden kanssa oleskelua, luonnosta nauttimista ym. niin sitä voi harrastaa ilman metsästystäkin. Jos sanoo metsästävänsä mutta ei halua ampua eikä saada saalista niin mitä metsästystä se on?

Olen metsästänyt hirviä jo 13 vuotta, tänä aikana olen ampunut ehkä 3 kertaa.  Jos lasket että siihen ampumiseen menee noin 10 sekuntia yhteensä ja harrastukseen menee useita viikonloppupäiviä vuodessa niin voin kai hyvällä syyllä sanoa että se todellakin on paljon muutakin kuin pelkästään ampumista.

Vierailija
339/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut tätä kun pureksit porkkanaa menemään? Sekin on viaton luontokappale.

Vierailija
340/423 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut tätä kun pureksit porkkanaa menemään? Sekin on viaton luontokappale.

Porkkana ei tunne kipua, ei ainakaan niin paljon kuin eläin, jolla on kehittynyt aistijärjestelmä. Se on ihmisruokaa, joka ei juokse ihmistä karkuun.