Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos työpäiväsi loppuu vaikkapa kolmen aikaan, lopetatko työt ja siirryt henkilökunnan pukuhuoneeseen tms. kolmelta, vai poistutko jo rakennuksesta kolmelta?

Vierailija
23.08.2017 |

Moni kollegoistani siirtyy jo vaihtamaan työvaatteita pois pukuhuoneeseen varttia vaille työajan loppumista, kun taas jotkut siirtyvät vasta pukuhuoneelle kun kello on tasan. Mihin aikaan te lopetatte, olettaen ettei ole ylitöitä tiedossa?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä leimataan sisään kun tullaan portille (sen jälkeen ajellaan työpisteelle, vaihdetaan vaatteet jne) ja leimataan ulos portilla. Esimiehen ohje. Liukumat käytössä, mutta yli 16h ei saa kerryttää, joten luonnollisesti sitten esimiehen ohjeistuksesta kamppeet vaihdetaan, autot parkkeerataan yms. työajalla. 

Vierailija
42/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastatte työaikaa

Tule kertomaan se uudelleen kun työskentelet itse hoitsuna, tietäisit vähän enemmän kuka varastaa ja kenen aikaa pienellä palkalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä vaiheessa hommat on. Olen päiväkodissa töissä ja jos lapsia puetaan vielä kolmelta niin voin hyvin olla pari minuuttia ylimääräistä, jos taas lapset ovat pihalla kymmentä vailla niin en ala enää itse pukemaan

Vierailija
44/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja osastotyössä. Lähden 10 min ennen vuoron loppumista pukkareille ja olen varmaankin silloin tasan maissa ulkona. Valtaosa työkavereista tekee näin, osa tietysti tunnollisesti kyttää osastolla minuutilleen vuoronsa loppumista ennen pukkareille siirtymistä.

Hoitajien työ on niin rankkaa, kiireistä  ja alipalkattua. Vai miten se menikään?

Juuri tästä syystä kukaan ei halua olla siellä työpuolella tasatuntiin asti kun aina voi tulla jotain jolloin työaika venyy ja venyy. Ajoissa vain pukkarille niin seuraavan vuoron hoitajat saa siirtyä omiin tehtäviinsä täysipainotteisest.

Varastatte työaikaa, ja halveksitte potilaitanne ja yhteiskuntaa, joka maksaa palkkanne.

Tiesithän että lähtö- ja keskipalkkasi on suurempi kuin palomiehillä ja poliiseilla, jotka oikeasti pelastavat ihmishenkiä? Tosin olet joku säälittävä no-life heittovirkahoitsu.

Poliisit ja palomiehet voisivat lopettaa vuoronsa puoli tuntia aikaisemmin, mitä väliä jos sinun työpaikallasi joku narkki sattuu riehumaan.

Mitä tärkeää työtä luulet kerkeäväsi tekevän sen viisiminuuttisen aikana? Nimenomaan tärkeää ja nopeaa. Kukaan kun ei kriisitilanteen aikana tietenkään lähde.

Vierailija
45/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa tulla töihin suurin piirtein milloin haluaa ja mitään valvontaa ei ole, mutta lähden aina minuutilleen. Jos olen tullut 8:22 niin suljen koneen tasan 8:22. Tämä siksi koska inhoan työtäni ja jos antaisin itseni lipsua, lintsaisin ensin viisi minuuttia, sitten vartin, kohta tuntikaan ei haittaa...

Vierailija
46/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lähden vaihtamaan vaatteita kolmelta. Jos lähtee varttia vaille, poistuu kesken työajan. Meillä töissä ollaan vielä erikseen mainittu noista ajoista (ajattelin ettei kukaan voi olla niin tyhmä etteikö itse tajuaisi mutta näköjään kaikki on mahdollista). Jos työt alkaa klo. 8, tarkoittaa se sitä että kahdeksalta ollaan TYÖVALMIITA eikä saavuta vasta paikalle. Jos työt loppuu kolmelta, työt lopetetaan kolmelta, vaatteiden vaihdot ja muut puunaukset tulevat siis työajan jälkeen.

Vierailija
47/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja osastotyössä. Lähden 10 min ennen vuoron loppumista pukkareille ja olen varmaankin silloin tasan maissa ulkona. Valtaosa työkavereista tekee näin, osa tietysti tunnollisesti kyttää osastolla minuutilleen vuoronsa loppumista ennen pukkareille siirtymistä.

Hoitajien työ on niin rankkaa, kiireistä  ja alipalkattua. Vai miten se menikään?

Juuri tästä syystä kukaan ei halua olla siellä työpuolella tasatuntiin asti kun aina voi tulla jotain jolloin työaika venyy ja venyy. Ajoissa vain pukkarille niin seuraavan vuoron hoitajat saa siirtyä omiin tehtäviinsä täysipainotteisest.

Varastatte työaikaa, ja halveksitte potilaitanne ja yhteiskuntaa, joka maksaa palkkanne.

Tiesithän että lähtö- ja keskipalkkasi on suurempi kuin palomiehillä ja poliiseilla, jotka oikeasti pelastavat ihmishenkiä? Tosin olet joku säälittävä no-life heittovirkahoitsu.

Poliisit ja palomiehet voisivat lopettaa vuoronsa puoli tuntia aikaisemmin, mitä väliä jos sinun työpaikallasi joku narkki sattuu riehumaan.

Mitä tärkeää työtä luulet kerkeäväsi tekevän sen viisiminuuttisen aikana? Nimenomaan tärkeää ja nopeaa. Kukaan kun ei kriisitilanteen aikana tietenkään lähde.

Montako miljoonaa euroa hoitsut vuositasolla varastavat työajastaan luistamalla?

Lääkkeistä ja muista tarvikkeista puhumattakaan?

48/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden kun kello on kolme ja vaatteet vaihdetaan ym omalla ajalla

Vierailija
49/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistun kahdelta.

Vierailija
50/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistun kahdelta.

Vierailija
51/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen töihin 7-9 välillä, lähden 15.30-18.00 välillä kun 8h miinus ruokis on tullut täyteen.

Ei ole kellokorttia eikä työvaatteita eikä kukaan seuraa menemisiäni.

Vierailija
52/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkaan itse omat tunnit, ei kellokorttia. Käytännössä asiakkaiden laskutus toimii myös merkkausten perusteella. Yleensä lähden kun on sopivassa vaiheessa hommat, eli mitään ajatusta tai tehtävää ei jää kesken, mutta jos olisi tiukka aikataulu, niin kone kiinni ja ovesta ulos sen kummempia merkkaamatta. Työt merkataan 15min tarkkuudella, niin tällöin voi joskus joutua hieman pyöristämään suuntaan tai toiseen.

Vierailija
53/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä olen ulkona rakennuksesta silloin kuin työaika on täynnä. jossain muualla voisikin lopettaa työnteko vasta kun työaika on täynnä mutta tuossa paskaloukossa en edes viitsi mennä sääntöjen mukaan....