Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos työpäiväsi loppuu vaikkapa kolmen aikaan, lopetatko työt ja siirryt henkilökunnan pukuhuoneeseen tms. kolmelta, vai poistutko jo rakennuksesta kolmelta?

Vierailija
23.08.2017 |

Moni kollegoistani siirtyy jo vaihtamaan työvaatteita pois pukuhuoneeseen varttia vaille työajan loppumista, kun taas jotkut siirtyvät vasta pukuhuoneelle kun kello on tasan. Mihin aikaan te lopetatte, olettaen ettei ole ylitöitä tiedossa?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työt loppuu sitten kun työt on tehty, mutta yli 15:ttä tuntia ei saa tehdä.

Vierailija
2/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kello lyö kolme niin lopetan työt ja siirryn pukuhuoneeseen vaihtamaan vaatteet yms. Samalla tavalla kun jos työpäivä alkaa klo 8, niin olen tiskillä valmiina vastaanottamaan ensimmäisen asiakkaan tasan klo 8.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulkaa, entisessä työssäni oli kellokorttisysteemi. Porukka seisoi leimauslaitteen luona jonossa jo viisi minuuttia ennen virallista työajan päätymistä vaatteet vaihdettuna. Myös alemmat esimiehet, niinpä kukaan ei puuttunut asiaan.

Vierailija
4/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitan työpäivän, laitan takin naulaan ja vaihdan sisäkengät, vien eväät taukotilan jääkaappiin, menen työpisteelle, avaan tietokoneen ja kirjaan itseni työajanseurantaan. Työt aloitan muutaman sekunnin kuluttua. Kun työpäivä loppuu, kirjaan itseni ulos työajanseurantaan, sammutan koneen ja lähden pukemaan ulkovaatteet päälleni. Miedän työpaikalla ei makseta pukuhuoneessa hengailusta.

Vierailija
5/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukuva työaika...riippuen mitä on kesken ja kuinka kiireellistä se on, saatan lähteä vartin vaille tai vasta 17.

TESsissä se kerrotaan, yleensä vaatteiden vaihto on omaa aikaa.

Vierailija
6/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan, kun päivän työt on tehty. Ei kellokorttia. Toisinaan toivon, että olisi, niin voisi joskus saada ylitöistä korvausta.

Vierailija
7/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loggaan koneelta ulos kolmelta tai vähän yli ja kerään rauhassa tavarani ja juon ehkä kahvin loppuun. Työpäivähän ei siis lopu kellonaikaan vaan siihen onko töitä. Meillä on viikkotyöaika joka sekin joustaa kyllä.

Vierailija
8/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen jo ulkona talosta, kun työaika loppuu.

Vierailija
9/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Normaalisti lopetan työt kun kello näyttää loppua ja siirryn pukukopille.

Jos työvuoroni sattuu loppumaan ollessani ulkona, otan kyllä repunkin samalla mukaani, jolloin lähden sieltä suoraan... en näe syytä könytä takaisin sisälle, ottaa kenkiä pois, hakea reppuani, taas takaisin kenkien luo ja ne jalkaan ja taas pihalle...

Vierailija
10/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja osastotyössä. Lähden 10 min ennen vuoron loppumista pukkareille ja olen varmaankin silloin tasan maissa ulkona. Valtaosa työkavereista tekee näin, osa tietysti tunnollisesti kyttää osastolla minuutilleen vuoronsa loppumista ennen pukkareille siirtymistä.

Vierailija
11/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työvaatteita. Leimauslaite on ulko-oven vieressä, joten leimaan itseni sisään kun saavun ja ulos kun lähden. Ulko-ovelta omalle työpisteelle vie vielä viitisen minuuttia. Minulla on liukuva työaika, ja paikalle voi saapua 7-9, ja kotiin lähteä välillä 15-20. Hassu ajatuskin että seisoisin leimauslaitteen vieressä kyttäämässä että kello lyö 15.

Vierailija
12/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään minulla on liukuva työaika, mutta yleensä lopetan työt (suljen koneen), kun päiväkohtainen työaika on täynnä. Jos siis työaika päivää kohden olisi 7,5h niin sen täytyttyä suljen koneen, laitan takin päälle ja leimaan ulos. Jos olen pyörällä liikenteessä, leimaan ulos ennen kuin menen pukkariin vaihtamaan pyöräilykamppeet päälle. (Ja aamuisin käyn pyöräilyn jälkeen suihkussa ja vaihdan vaatteet ennen kuin leimaan sisälle.) Kiireaikana työpäivät kyllä helposti venyy yli minimin; lopetan sitten, kun saan hommat sopivaan vaiheeseen. Työn loppumista on turha odottaa. :D

Eräässä aiemmassa työpaikassa (ulkotyötä) viimeiset 15 min työajasta oli varattu siihen, että kentältä palattiin tukikohtaan, laitettiin tavarat paikoilleen ja vaihdettiin työvaatteet pois. Kaikki olivat tasan työajan päättyessä jonottamassa kellokortille.

Vierailija
13/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin lähdetään sitten, kun hommat on tehty - ei kuitenkaan ennen merkittyä työaikaa.

T: ravintolakokki

Vierailija
14/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu päivästä ja tilanteesta. Ihanneolosuhteissa lopettaisin työt kolmelta ja siirtyisin henkilökunnan pukuhuoneeseen vaihtamaan vaatteita. Mutta koska työskentelen päiväkodissa, katson viisaammaksi elää vallitsevan tilanteen mukaan, en niinkään kellon. Eli jos juuri kolmelta on lasten pukeminen ip-ulkoiluun hektisimmillään ja puettavaa on paljon (esim. sadevaatteet), jään auttamaan siksi muutamaksi minuutiksi, että pahin kiire saadaan selätettyä. Ja vastaavasti myös lähden muutamaa minuuttia etuajassa, jos tilanne niin sallii, eikä mitään akuuttia tekemistä enää ole. Ainakin meidän päiväkodissa tämä systeemi toimii hyvin, eikä kukaan kyttää tai käytä sitä hyväkseen.

Vierailija
15/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuoro on klo 8-15, niin samalla sekunnilla kun loggaan sisään klo 7.50-8.00 välisenä aikana, niin olen myös heti käytettävissä työni ja asiakkaiden puolesta. Poistun toimiston puolelle liiketiloista klo 14.59-15.10 välisenä aikana, jolloin loggaan itseni ulos ennen vaatteiden vaihtoa tai muuta. Työnantajalta on annettu tuo yht. 20min liukumaa aloittamisessa/lopettamisessa, ylimääräisistä minuuteista maksetaan siihen asti kun on työtehtävien parissa.

Vierailija
16/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 15 poistun ulko-ovesta. Vaatteet käyn vaihtamassa sitä ennen, siihen ei montaa minuuttia mene. Ja ihan turha mussuttaa tuosta, koska olen myös aamulla jo 6:50 työvaatteet päällä ja töitä aloittelemassa vaikka työaika alkaa klo 7.

Vierailija
17/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja osastotyössä. Lähden 10 min ennen vuoron loppumista pukkareille ja olen varmaankin silloin tasan maissa ulkona. Valtaosa työkavereista tekee näin, osa tietysti tunnollisesti kyttää osastolla minuutilleen vuoronsa loppumista ennen pukkareille siirtymistä.

Hoitajien työ on niin rankkaa, kiireistä  ja alipalkattua. Vai miten se menikään?

Vierailija
18/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajien työ on niin rankkaa, kiireistä  ja alipalkattua. Vai miten se menikään?

Juuri tästä syystä kukaan ei halua olla siellä työpuolella tasatuntiin asti kun aina voi tulla jotain jolloin työaika venyy ja venyy. Ajoissa vain pukkarille niin seuraavan vuoron hoitajat saa siirtyä omiin tehtäviinsä täysipainotteisest.

Vierailija
19/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hoitsut sun muut on joka paikassa jo viimeistään kymmentä vaille laukku olalla lähtövalmiina jauhamassa paskaa muiden kanssa tai mussuttamassa jotain kahvihuoneessa. En tiedä ketään, joka jäisi odottelemaan kello kolmen poistumista.

Vierailija
20/53 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aloitan työpäivän, laitan takin naulaan ja vaihdan sisäkengät, vien eväät taukotilan jääkaappiin, menen työpisteelle, avaan tietokoneen ja kirjaan itseni työajanseurantaan. Työt aloitan muutaman sekunnin kuluttua. Kun työpäivä loppuu, kirjaan itseni ulos työajanseurantaan, sammutan koneen ja lähden pukemaan ulkovaatteet päälleni. Miedän työpaikalla ei makseta pukuhuoneessa hengailusta.

No ei varmaan makseta missään, ainakaan virallisesti. Mut jos oliskin noin helppoa, että menee vaan työpaikalle ja heittää takin naulaan.

Joissakin työpaikoissa se vaatteiden vaihto kestää oman aikansa, kun omat vaatteet vaihdetaan työvaatteisiin tai toisinpäin. Ja vaatteet vaihdetaan omalla ajalla, siellä pukuhuoneessa saa hengailla vaikka puoli tuntia, mut työvaatteet on päällä ja ollaan omalla työpisteellä ja jo leimattu itsensä sisään kun työaika alkaa ja illalla kun työaika päättyy niin sitten vasta lähdetään työpisteeltä leimaamaan itsensä ulos ja sit pukuhuoneeseen vaihtamaan vaatteet.