Vedin teinin pelikoneesta töpselin, tämä kilahti
Minä en kolmeen kertaan sano mistään. Vedin sähköt pois, koska teini vain pelasi, mutta siihenpä loppui. En kadu. Teini kilahti ovet paukkuen. Sielläpä on nyt sitten seuraavaksi puhelin pois?
Kommentit (61)
Sähköjen yhtäkkinen katkaiseminen tietokoneesta voi aiheuttaa vahinkoa käyttöjärjestelmän toiminnalle tai kiintolevylle.
Tuhoatko muutakin teinisi omaisuutta, jos hän ei tottele?
Ei ole kuule teini itse mitään ostanut!
Vierailija kirjoitti:
Sähköjen yhtäkkinen katkaiseminen tietokoneesta voi aiheuttaa vahinkoa käyttöjärjestelmän toiminnalle tai kiintolevylle.
Onkohan teini ostanut koneen ihan itse ansaitsemillaan rahoilla?
Siitä se oppii. Oikea tapa on antaa aika. "pelaaminen loppuu 10 minuutin päästä" "pelaaminen loppuu 5 minuutin päästä, tallenna nyt" "pelaaminen loppuu minuutin päästä".
Jos kyseessä on esim. live-peli kavereiden kanssa, niin teinin kanssa on hyvä sopia, että milloin ko. peli loppuu.
Oikein toimittu. Pelaamiselle ja lorvimiselle on laitettava stoppi!
Tapahtuiko tämä juuri? Miksi teini on kotona tähän aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivuseikka. Jos se kone on hänelle annettu, se kone hänen omaisuuttaan. Sen tuhoamisella ei kiristetä.
Yksi pelaaja voitti kavereineen noin 11 miljoonaa euroa - onneksi hänen äitinsä ei aikanaan temponut piuhoja irti vaan antoi lapsen menestyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meillä teini on ostanut pleikkarinsa juurikin itse ansaitsemillaan ja lahjaksi saamillaan rahoilla.
-ei ap
Teinin ja lasten kanssa yleensäkin pärjää parhaiten, jos on kypsä ja reilu kasvattaja. Jos taas on muutenkin kusipää, niin sillehän ei voi mitään.
En ikinä menisi teinilleni tekemään noin. Annan pelata pelin loppuun, eihän ne ikuisesti kestä. Joissain peleissä saat jopa ns. bannia, jos häivyt (vaikka sitten äidin toimesta) kesken kaiken. Mutta jos perheessänne tuollainen kommunikointi on tapana, niin ei kai siinä sitten mitään.
Kyllä meilläkin uhkaillaan välillä että lähtee virrat koneesta, mutta sen verran kommunikaatio toimii, että tulen sanomaan että pelaaminen loppuu NYT - teini vastaa, että tarvii vielä vartin. Sanon "ok" ja vartin päästä pelaaminen on loppunut.
Se tietää, että neuvotella saa, mutta minä en koskaan uhkaile turhaan.
Livepeli ei ole MIKÄÄN tekosyy. Ainahan ne on niitä. Virrat pois vaan senhän takia niissä on töpseli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivuseikka. Jos se kone on hänelle annettu, se kone hänen omaisuuttaan. Sen tuhoamisella ei kiristetä.
Eipä Apn toiminta mitään kiristämistä ollut vaan johdonmukaista toimintaa vanhemmalta. Kun sana ei tehoa niin koneesta lähtee virrat.
En usko että teini ainakaan sähkölaskua maksaa joten sähkö on vanhempien "omaisuutta".
Ihan oikein.
Kerratkaa vielä säännöt kun kiukku laantuu.
Puhelin pois, viikkorahat pois, kaikki kiva pois, onhan näitä keinoja. :)
Jos kone ei sammu ajallaan niin teinin huoneen sulake irti.
Vierailija kirjoitti:
Yksi pelaaja voitti kavereineen noin 11 miljoonaa euroa - onneksi hänen äitinsä ei aikanaan temponut piuhoja irti vaan antoi lapsen menestyä.
Ymmärrät varmaan että esporteissa menestyminen on äärimmäisen harvinaista, eikä perusjonne edes halua pelata kilpatasolla koska se vaatii aivan liikaa panostamista.
Tavallinen teini joka pelaa jotain peliä useamman tunnin päivässä ei tule koskaan voittamaan yhtäkään miljoonaa pelaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuiko tämä juuri? Miksi teini on kotona tähän aikaan?
No vaikkapa siksi, että on päässyt jo koulusta?
Vierailija kirjoitti:
Tiiätkö, sellaista se on elämässä.
Auktoriteetti antaa hyvässä tilanteessa muutaman mahdollisuuden toimia oikein ja sitten iskee paska tuulettimeen.
Ok, itsepä taistelusi valitset. Minäpä sanon joskus viisikin kertaa ennen kuin teini uskoo, eikä kilahtaa tarvii kummankaan.