Voiko ihan hirveestä rapakunnosta saada vielä ittensä kuntoon lähes 50-vuotiaana?
Painoindeksi on joku 31 ja kunto on ihan nolla! Hikoilen jo eväni räväyttämisestä:) ( ei oikeasti naurata)
Miten kannattaisi aloittaa? Crossari käytössä ja uiminen, kävely lajeina tulisivat kysyyseen nyt alkuun.Olen ollut suurimman osan elämästäni normaalipainoinen, mutta mies lähti yllättäen 25 vuoden jälkeen ja se sai tämän aikaan minussa:(
Neuvoja?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
No tuon massan tiputtamiseen menee se 5 vuotta. Ruokavalio ja arkiliikunta kuntoon ensin. Alko, herkut ja roskaruoka kokonaan pois. Ozempicia voisit kokeilla. Voimaharjoittelua voi aloitella muutaman kuukauden jälkeen, kun on saatu jonkinlainen pohjakunto. Metsässä liikkumisesta tulee mukavasti alavartaloon voimaa, eli esim. marjoja poimimaan voisit lähteä. Kumisaappaat, hyttyshattu ja ämpäri löytyy matkalta kaupasta.
Ei mene viittä vuotta. Mulla meni 1,5 vuotta bmi 31 -> 21,5. m50
Vierailija kirjoitti:
No tuon massan tiputtamiseen menee se 5 vuotta. Ruokavalio ja arkiliikunta kuntoon ensin. Alko, herkut ja roskaruoka kokonaan pois. Ozempicia voisit kokeilla. Voimaharjoittelua voi aloitella muutaman kuukauden jälkeen, kun on saatu jonkinlainen pohjakunto. Metsässä liikkumisesta tulee mukavasti alavartaloon voimaa, eli esim. marjoja poimimaan voisit lähteä. Kumisaappaat, hyttyshattu ja ämpäri löytyy matkalta kaupasta.
Tämä ketju on yli 5v vanha joten aloittaja on voinut jo tiputtaa sen massan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on yli 5v vanha joten aloittaja on voinut jo tiputtaa sen massan.
25 kiloa tiputtaa helposti vuodessa ja ilman nälkäkuurejakin.
Mulla lankesi viime syksynä syliin "pyytämättä ja yllättäen" vähänkäytetty juoksumatto.
Pähkäilin ensin, että mihin sen työnnän/lahjoitan, mutta sitten sain idean. Olin ihan rapakuntoinen rotta (ylipainoa yli 20 kg ja ikää 51), mutta ajattelin, että kun riittävän hitaasti menee, niin kuka tahansa pystyy hölkkäämään edes 6 min. Siitä aloitin viime vuoden lokakuussa ja olen siitä lähtien pitänyt kiinni siitä, että joka päivä juoksen vähintään 6 min. Aina en ole ollut juoksumaton kanssa samassa paikassa ja joskus olen korvannut juoksemisen esim. jumpalla olosuhteiden pakosta, mutta olen pitänyt jokapäiväisestä lenkistä/suorituksesta kiinni. Eilen juoksin paremman cooperin kuin laiskana teininä, pikkasen jäi 2 km vajaaksi. Päätin, että en ainakaan ekaan vuoteen käy puntarissa. Näppituntumalta sanoisin, että ei minusta hirveän paljon ole kiloja lähtenyt, mutta jonkun verran on senttejä lähtenyt, parit vanhat farkut mahtuu taas jalkaan.