Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihan hirveestä rapakunnosta saada vielä ittensä kuntoon lähes 50-vuotiaana?

Vierailija
22.08.2017 |

Painoindeksi on joku 31 ja kunto on ihan nolla! Hikoilen jo eväni räväyttämisestä:) ( ei oikeasti naurata)
Miten kannattaisi aloittaa? Crossari käytössä ja uiminen, kävely lajeina tulisivat kysyyseen nyt alkuun.Olen ollut suurimman osan elämästäni normaalipainoinen, mutta mies lähti yllättäen 25 vuoden jälkeen ja se sai tämän aikaan minussa:(
Neuvoja?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on onneksi kokemusta terveellisestä elämisestä ja normaalipainosta, hyvä lähtökohta. Ruokavalio ja annoskoot on ihan ykkösjuttu, äläkä rääkkää itseäsi syömällä sokeria koska se laittaa verensokerin ja mielialan heittelehtimään ja silloin on hirvittävän vaikea "pysyä ruodussa". 

Semmoinen pointti että kun liikapainoa on, ja ikäsi huomioon ottaen, älä tee mitään pahasti niveliä rasittavaa ja jos lenkkeilet asfaltilla, pidä huoli että jalassa on hyvin iskua vaimentavat kengät. Kyllä pystyt ja kaikki järjestyy. Tekoja ja hieman suunnittelua nyt vaan, itsestään välittämistä. Jos takapakkeja tulee, katso kokonaisuutta etkä heti luovuta. Tsempit!

Vierailija
62/67 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato tiktokista billiesteele.fit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei olisi lähtenyt, niin mässytys sohvalla olisi saanut jatkua. Huvittavaa.

Vierailija
64/67 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten kunnon nostaminen, kun on jatkuvassa ylikunnossa mutta silti plösö?

Omg, että on vaikeaa. 

Vierailija
65/67 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin aloitin liikunnan vasta aikuisena ilman mitään pohjaa. Minulle on parhaiten toiminut ohjattu liikunta, sitoudun siihen mihin olen ilmoittautunut. Esim. kansalaisopistolla on paljon tarjontaa mm. pilatesta aloittelijalle, lavista, kevennettyä kuntojumppaa. Mahdollisuus on myös etänä. Osallistun myös paikallisen liikuntaseuran lihaskuntotunnille. Ryhmissä suurin osanottajaryhmä on aikuiset naiset, monilla ylipainoa ja jokainen tekee päivän kunnon ja voinnin mukaan. 

Suosittelen myös kävelyä. Kuuntelen musiikkia ja podcasteja samalla. Mielenkiintoinen ohjelma saa jaksamaan pidemmän matkan. 

Youtubessa on paljon ohjattuja liikuntavideoita. Videoissa usein on maininta sopiiko se myös aloittelijalle. Aloita vähästä ja huomaat kyllä sen, milloin on aika nostaa rasitustasoa.  

Vierailija
66/67 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp!

Vierailija
67/67 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Olen niin huonossa kunnossa! Polvet ei kestä pitkiä kävelylenkkejä, jumpat ei onnistu kun asun skutsissa.

Mistä tässä voi vanha ja ylipainoinen aloittaa? Tuntuu epätoivoiselta.

83,2kg 166cm

Tämä oli minun kirjoittama. Tänä aamuna 85,4kg. Aina väsynyt, paljon kipuja ja kulumia.

Tutulta kuulostaa. Olen vuosikymmenien hotelli-ravintolatöihden kuluttama ja rapistama. 

En muista että olisin sitten 90-luvun alun missään jumpassa käynyt tai tehnyt.

Nyt haluaisin käydä mutta muutettiin koronan myötä ihan landelle ja vielä venematkan päähän joten en pääse mihinkään harrastamaan! Mitä voi tehdä?? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme