Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsellesi KIVOIMMAT aineet koulussa?

Vierailija
22.08.2017 |

Mistä jäi hyvät muistot,oli kivaa, odotit tunteja?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki

Vierailija
2/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historia, englanti (koko 12 vuotta) ja yläasteella kotitalous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitalous! Olen aina pitänyt syömisestä ja siksi kai ajauduinkin kokiksi?

Vierailija
4/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikka ja musiikki

Vierailija
5/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historia, musiikki ja tanssi.

Vierailija
6/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikka ja kotitalous. Liikunta jos tiedossa oli mieluisaa liikuntaa, mutta jos joukkuepelejä niin kammoksuin tuntia jo muutamia päiviä etukäteen.

Vierailija
7/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin uskonnosta ja ala-asteella kansalaistaidosta.

Kansalaistaidon oppiaine lopetettiin sittemmin, muistaakseni 90-luvulle tultaessa. Siinä opetettiin esim. jokamiehen oikeuksista, erilaisen kohtaamisesta, äänestämisestä, palovamman hoidosta ja erilaisten rokkotautien tunnistamisesta. Ne olivat leppoisia tunteja, joita odotin aina.

Vierailija
8/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta, kuvataide, käsityöt, matikka, kemia ja kotitalous. Näitä minun ei ikinä tarvinnut päntätä tai lukea, oisinkohan laiskuuttani siksi niistä tykännytkin :D.

Opiskelin itseni töiden ohella pintakäsittelijäksi ja insinööriksi.

Vierailija
9/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielestä ja kuvaamataidosta. Tykkään vieläkin.

Vierailija
10/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta tietenkin. 

Vierailija
11/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt varsinaisesti odottanut, mutta kivoimpia olivat köksän ja kuviksen tunnit. Ussaan sattui mukavia opettajia, eli ne tunnit menettelivät myös. Äikkä taas oli mukavaa, koska se oli helppoa minulle ja aiheet kiinnostivat. Liikunta oli pakkopullaa, ruotsin pilasi opettaja, matemaattiset aineet olivat vastenmielisiä. Minusta tuli sitten äikänope:)

Vierailija
12/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekninen työ oli ainoa aine, mistä pidin koulussa. En ymmärrä, miten olen jaksanut opiskella 17 vuotta elämästäni, kun se oli aina niin vastenmielistä.

Vierailija
13/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunta, englanti, äidinkieli, kuvaamataito, kotitalous

Vierailija
14/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historia, uskonto ja äidinkieli. Varsinkin historiankirjat luin jo heti lukuvuoden alussa kannesta kanteen. Historia ei ollut minulle koskaan mitään "homeisten vuosilukujen pänttäämistä". Ja historiasta olen vieläkin kiinnostunut.

Vierailija
15/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkieli ja matematiikka

Vierailija
16/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella ja lukiossa pidin historiasta yhteiskuntaopista. Suurimman osan peruskoulusta olin musiikkiluokalla eli musiikkia oli aina 4-5 tuntia viikossa ja tykkäsin siitä. Lukion musiikin ope oli kuitenki karmea, ja inhosin tunteja.

Äikässä pärjäsin, mutta se ei koskaan ollut lempiaineeni. Ihan kivaa äikkä kuitenkin oli.

Vierailija
17/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historia ja matikka peruskoulussa. Muistakin aineista kyllä tykkäsin, mutta en niistä tunneista niinkään, tai läksyistä.

Vierailija
18/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana kirjoitti:

Tykkäsin uskonnosta ja ala-asteella kansalaistaidosta.

Kansalaistaidon oppiaine lopetettiin sittemmin, muistaakseni 90-luvulle tultaessa. Siinä opetettiin esim. jokamiehen oikeuksista, erilaisen kohtaamisesta, äänestämisestä, palovamman hoidosta ja erilaisten rokkotautien tunnistamisesta. Ne olivat leppoisia tunteja, joita odotin aina.

Omina kouluaikoinani ei ollut mitään kansalaistaitoa, mutta silti nuo kaikki luettelemasi asiat opiskeltiin koulussa moneen kertaan. Ympäristötietoon kuuluvat.

Vierailija
19/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki, kuvaamataito, matematiikka ja englanti.

Myöhemmin lukiossa psykologia.

Ruotsista olin innoissani mutta opettaja oli niin k-pää että aloin vihaamaan koko kieltä.

Vierailija
20/27 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkieli. Rakastin kirjoittamista. Ja tykkäsin kyllä kaikesta muustakin siinä, kieliopistakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän