Millä perusteella loaferit ovat "mummojen kengät"?
Siis etteivät käy miehille? Millaisia kenkiä miesten tulisi kesällä käyttää missäkin tilanteessa, kertokaa esimerkkejä mistä pidätte.
Kommentit (89)
Voit loafermies ihan vapaasti pukeutua klassisesti, ns. oppikirjan mukaan, mutta se ei silti välttämättä uppoa esim. naisiin. Tyylitaju on pitkälti myös oman ulkonäön ja persoonan yhdistämistä itselle sopivaan pukeutumiseen. Joillakin se klassinen tyyli voi näyttää todella hyvältä monessa tilanteessa. Toisilla taas se voi näyttää tylsältä ja kankealta. Jokaisen pitää löytää se oma tyyli, ja tietenkin tilanteen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Loaferit? Mun isä (71 v) käyttää, mutta hän on aina puhunut kusiluistimista.
Kovin moni ei taida tietää mistä se nimitys tulee :)
Kersana ollessa mun isä (kuoli jo 81 60v ikäisenä) kertoi, että kusiluistimiksi sanotaan kenkiä jotka on helppo nopeasti sujauttaa jalkaansa kun piti lähteä pihan perälle tarpeille. Loaferit on erinomaiset kusiluistimet, ne sujahtaa jalkaan helposti vaikka pimeässä, myös vanhemmalta ihmiseltä ja ylipainoiselta jotka eivät ole enää niin taipuisia kun nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kersana ollessa mun isä (kuoli jo 81 60v ikäisenä) kertoi, että kusiluistimiksi sanotaan kenkiä jotka on helppo nopeasti sujauttaa jalkaansa kun piti lähteä pihan perälle tarpeille. Loaferit on erinomaiset kusiluistimet, ne sujahtaa jalkaan helposti vaikka pimeässä, myös vanhemmalta ihmiseltä ja ylipainoiselta jotka eivät ole enää niin taipuisia kun nuorempana.
Hyvin istuvat loaferit ei mene jalkaan "sujahtamalla", tiedät varmaan itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Menkää mihin tahansa euroopan kulttuurikaupunkiin niin miehillä jotka ovat tyylikkäitä, on usein jalassa erinäiset loaferit ja muut kuin farkut housuina. Ja heitä pidetään niin tyylikkäinä. Mutta suomalaisen päällä? Loaferit ja chinot saa mammat suurinpiirtein raivon valtaan ja häpäisemään miestä, miksi? Kyseessä sama asia kuin mamuissa, ovat niin ihania vaikka r@iskaavat ja valkoinen suomimies on säälittävä vätys, teki niin tai näin?
Kumma kun mä en oo koskaan kiinnittänyt mitään huomiota klassisesti pukeutuviin miehiin. Ei vaan kiinnostele tylsästi pukeutuneet ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Menkää mihin tahansa euroopan kulttuurikaupunkiin niin miehillä jotka ovat tyylikkäitä, on usein jalassa erinäiset loaferit ja muut kuin farkut housuina. Ja heitä pidetään niin tyylikkäinä. Mutta suomalaisen päällä? Loaferit ja chinot saa mammat suurinpiirtein raivon valtaan ja häpäisemään miestä, miksi? Kyseessä sama asia kuin mamuissa, ovat niin ihania vaikka r@iskaavat ja valkoinen suomimies on säälittävä vätys, teki niin tai näin?
Ainakin itse olen huomannut, että tummahiuksisille ja tummapiirteisille sopii paremmin mitkä tahansa tyylit. Perus suomijampalla on vaikeampaa. Tässäkin asiassa.
https://www.instagram.com/p/BTDB-ajF1Vl/
Mieluummin menisin treffeille tämän näköisen miehen kanssa, kuin klassisesti pukeutuneen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse olen huomannut, että tummahiuksisille ja tummapiirteisille sopii paremmin mitkä tahansa tyylit. Perus suomijampalla on vaikeampaa. Tässäkin asiassa.
Totta kyllä, eihän suominainenkaan kovin tyylikäs ole tumma Donnan rinnalla vaikka rääsyt olisi mitä tahansa. Mutta ei se tarkoita, että pitäisi pukeutua kuin lapsi tai jännämies.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin menisin treffeille tämän näköisen miehen kanssa, kuin klassisesti pukeutuneen miehen kanssa.
Makuasioista on turha kiistellä... Tuo "mies" näyttää just niin muka-coolilta teiniltä että no thanks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin menisin treffeille tämän näköisen miehen kanssa, kuin klassisesti pukeutuneen miehen kanssa.Makuasioista on turha kiistellä... Tuo "mies" näyttää just niin muka-coolilta teiniltä että no thanks.
Jep, ihmetyttää miksi niin moni "aikuinen" nainen haluaa seurustella lasten tai jännämiesten näköisten miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin menisin treffeille tämän näköisen miehen kanssa, kuin klassisesti pukeutuneen miehen kanssa.Makuasioista on turha kiistellä... Tuo "mies" näyttää just niin muka-coolilta teiniltä että no thanks.
Jep, ihmetyttää miksi niin moni "aikuinen" nainen haluaa seurustella lasten tai jännämiesten näköisten miesten kanssa.
Koska se on niin jännää ja erikoista. Tuntee elävänsä, kun ei joudu kestämään mitään tavallista ja tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on niin jännää ja erikoista. Tuntee elävänsä, kun ei joudu kestämään mitään tavallista ja tylsää.
https://fi.pinterest.com/pin/497155246356515574/
https://fi.pinterest.com/pin/AfZBrhWZAOGThfJwq3hRnVuBJWA9STVRW8Mcsp09Et…
Tollasia miehiä palstamammat joutuu oveltaan yhtenään käännyttämään koska ovat niin tylsiä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin istuvat loaferit ei mene jalkaan "sujahtamalla", tiedät varmaan itsekin.
Sää et vaan osaa. Kyllä multa onnistuu jalkaan laitto ja pois otto käsin koskematta.
Mutta pidän purkkareista enemmän, mulla on niitä tällä hetkellä eri käytössä ja väreinä kolme paria. Ja nekin laitan jalkaan ja otan pois käsin koskematta lähes aina, sukat jalassa tai ei sillä ei ole vaikutusta. Myös purkkariin lipsahtaneen pikkukiven tms. poistaminen hiertämästä onnistuu minulta tukea ottamatta ja kumartumatta jalkakäytävällä. Vain lyhyt pysähdys, jalka pois kengästä, jalkaterällä suuakon etuosasta nosto, kivi putoaa kantaan, kengän pyöräytys jalkaterällä sisäpuolen kautta, jalka takaisin kenkään ja matka jatkuu. Toimenpiteeseen menee 10-15 sekuntia kun sen osaa. Sisäpuolen kautta pyöräyttäminen, tarkoittaa vasemman jalan kengän osalta pyöräytystä oikealle ja toisen jalan osalta päinvastoin.
Kävelykenkien kanssa käytän aina kenkälusikkaa. Mulla on yksi pieni avaimenperän kokoinen taskussa, kotona pari ja töihinkin ostin kunnollisen niin sisäkengistä joita pidän työhuoneessani vaihdan vaivattomasti kävelykenkiin palavereihin juostessa ja kotiin lähtiessä. Vapaalla sitten rennommat kengätkin, kuten purkkarit.
Kenkiä mulla on varmasti hieman enemmän kuin keskimääräisellä suomalaisella miehellä, niitä on monia eri tarpeisiin ja ne on hyvin hoidettuja, mutta mikään kenkähullu tai friikki en ole. En harrasta kenkiä, enkä unelmoi niiden ostamisesta, mulla on kaikki sellaiset kengät joita tarvitsen vapaalla, työssä ja harrastuksissa sekä edustaessa ja juhlatilaisuuksissa. Eccoja monet, mutta myös Ten points, joitakin Camel ja CAT kenkiä vielä kauan sitten hankittuna, myös muutamia italialaisia ajattomia käsin tehtyjä erikoisempiin juhlatilaisuuksiin. Ne olen hankkinut matkoilla ollessani, olivat varsin kalliit ostaa, kovin vähällä käytöllä vain ovat viimevuosina olleet. Halpoja markettikenkiä ei ole,
Converseja mulla ei ole, ei kuulu oikein mun tyyliin, eikä juuri nyt loafereita tällä hetkellä, joskus 10v sitten oli clarksit.
Vierailija kirjoitti:
Loaferit on parasta!
Palstamammojen mielestä miesten kenkiä on vain kahdet, lenkkarit ja mustat lakeerikengät pukujuhliin. Muunlaisia ei sovi käyttää koska nolous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loaferit on parasta!
Palstamammojen mielestä miesten kenkiä on vain kahdet, lenkkarit ja mustat lakeerikengät pukujuhliin. Muunlaisia ei sovi käyttää koska nolous.
Pikemminkin sun mielestä ei ole muita vaihtoehtoja mummokengille kuin lenkkarit tai lakeerikengät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulla ottaa niin koville se fakta, että kaikki eivät tykkää klassisesta pukeutumisesta?
Minne mummokenkäfanaatikko on kadonnut?
Vierailija kirjoitti:
Minne mummokenkäfanaatikko on kadonnut?
Hei mummokenkäfanaatikko. Puhu jotain alapeukuttamisen sijaan ni saa nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulla ottaa niin koville se fakta, että kaikki eivät tykkää klassisesta pukeutumisesta?
Ohis. Ikävää on lähinnä se, mitä tuosta vääjäämättä seuraa. Se että sivistystä ei arvosteta ja ollaan jääty henkisesti teiniksi, vaikka iän puolesta pitäisi olla aikuinen. Ei kovin mairittelevaa eikä ennusta hyvää yhteiskunnan tasolla, kun ymmärtää miten laskeva älykkyys vaikuttaa kansantalouteen.
Yleisesti farkut ja tennarit näyttää sata kertaa paremmalle kuin chinot ja mummokengät. Sitä paitsi sun linkittämät asukokonaisuudet ovat kainki olleet täysin persoonattomia ja tylsiä. Sellaista seinäruusukamaa. Onko sulla joku asperger vai miksi jankutat jatkuvasti klassisesta pukeutumisesta? Ps. Kadulla näkee todella paljon hyvin ja persoonallisesti pukeutuneita miehiä.