Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te ns. kantaväestöön kuuluvat; onko sinulta koskaan kysytty, mistä päin maailmaa olet kotoisin?

Vierailija
21.08.2017 |

siis Suomessa. Onko sinua luultu ulkomaalaiseksi? Mistä arvelet sen johtuvan?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipuntarkastaja puhui minulle automaattisesti venäjää, joten venäläiseksi ainakin luultavasti. Tämä siis suomessa. Ulkomailla on luultu Amerikkalaiseksi, Tanskalaiseksi ja Saksalaiseksi. Ajateltkaa kuinka Japanissakin kehtasivat luulla ulkomaalaiseksi. :P 

Vierailija
22/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaiseksi 2 kertaan. Nämä kerrat oli 2 viikon sisällä toisistaan.. ensin laivalla ja sitten lomamatkalla. Ilmeisesti piirteiden perusteella meinasi (olen ihonväriltään aika tumma myös keskellä talvea, aivan tumman ruskeat silmät,hyvä että iiriksen erottaa ja luonnostaan maantienharmaat joskin nyt värjätyt tummat hiukset. Jossain todella kaukana sukupuussa on ruotsalaista verta mutta muuten täysin supisuomalainen. Lomamatkalla tosin juteltiin espanjalaisista jalkapalloilijoista joka saattoi olla syy väärinymmärrykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta englantia on alettu puhumaan Suomessa minulle kyllä ihan kantaväestön toimesta. Olen tumma ja vähän japanilaisen näköinen vieraalle silmälle, ehkä siksi.

Vierailija
24/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kysytty niin Suomessa kuin Englannissa ollessani. On luultu kiinalaiseksi/aasialaiseksi. En mielestöni ole aasialaisen näköinen. Yhdellä tädilläni on mielestäni aasialaisia piirteitä. Ehkä muut näkee minussa samaa. Olen täysin suomalaiset sukujuuret omaava suomalainen.

Aloin tässä muistelemaan tapauksia. Ensimmäinen kerta kun minua on luultu ulkomaalaiseksi /jostain Aasiasta olin ala-asteikäisenä. Oltiin siskon ja kavereiden kanssa ulkona. Siellä oli pari entuudestaan tuntematonta poikaa ja muista että ne ei uskonu että ollaan suomalaisia. Ja esim viime talvena tapasin kiinalaisen naisen ja minä kuulemma muistutin jotain hänen kiinalaista ystävää.

Vierailija
25/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kysytty että olenko suomalainen koska mt-ongelmien vuoksi puheeni on joskus aika haparoivaa/tönkköä/epäselvää.

Vierailija
26/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah, no ei todellakaan :p

Vierailija
27/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on Suomessa luultu britiksi. "Which county are you from?"

Ulkonäkö kuulemma viittasi siihen. Irkku kysyjänä, joten tuskin sitä voi kohteliaisuutena pitää.

Vierailija
28/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta kertaa, kerran joku random pakistanialainen tuli kadulla kysymään. Ei uskonut, että olen täysin suomalainen. Ei sillä muuta asiaa mulle sitten ollutkaan. 😂

Minulla on ruskeat hiukset, aika tummat ja kampaajani mukaan kuulemma suomalaiseksi paksut. Samaten silmät ovat tumman ruskeat. Iho ei ole sellainen Suomessa yleinen tosi vaalea, joka punertaa helposti

Vierailija
29/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta englantia on alettu puhumaan Suomessa minulle kyllä ihan kantaväestön toimesta. Olen tumma ja vähän japanilaisen näköinen vieraalle silmälle, ehkä siksi.

Tästähän on ollut puhetta, että joillain suomalaisilla on aasialaisia piirteitä.

Minkä näkösiä saamelaiset on? Kuulemma kahta sorttia, joista toiset tummatukkaisia, mutta onko ns. eskimopiirteitä?

Vierailija
30/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään kerran kuussa yritetään palvella englanniksi tai kysellään, miten olen viihtynyt Suomessa. Lisäksi olen saanut kuulla olevani milloin mitäkin Kosovon albaanista tv-julkkikseen. Tätä on jatkunut jo parikymmentä vuotta.

N40.

Minkä näköinen oot?

Vierailija
31/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kysytty monesti. Tummanruskeat hiukset ja silmät + supisuomalaiseksi tummahko iho. Varsinkin kesän jälkeen on tosi tumma, koska ruskettuu todella helposti entisestään.

Joskus on jopa kadulla/bussissa huudeltu jotain rasistista skeidaa perään :'D

Vierailija
32/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta englanniksi puhutellaan usein ksupungilla. Tumma olen ja aika jyhkeät piirteet. Ulkomailla ei koskaan tunnisteta suomalaiseksi.

Vierailija
33/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todella tummat, lähes mustat hiukset ja tumman ruskeat silmät. Luullaan ulkomaalaiseksi usein. Kaikki kysyvät kunnioittavasti asiasta.

Vierailija
34/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luultu venäläiseksi. Viimeksi viime viikolla. Oli yhteensä kolmas kerta.

Miestä luullaan mustalaiseksi. He moikkaavat, kun ajelee pakettiautollaan.

Vierailija
35/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri pari viikkoa sitten kysyttiin olenko suomalainen. Hätkähdin, olenko muka niin eksoottisen näköinen? Ruskeat silmät ja tumma tukka, mutta suomalainen pottunokka ja ohut liimaletti. Täysin suomalainen olen, isä Pohjanmaalta ja äiti etelän saaristosta. Ainakin vuosisatojen ajan ihan suomalaista on sukumme ollut...

Vierailija
36/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kysytty niin Suomessa kuin Englannissa ollessani. On luultu kiinalaiseksi/aasialaiseksi. En mielestöni ole aasialaisen näköinen. Yhdellä tädilläni on mielestäni aasialaisia piirteitä. Ehkä muut näkee minussa samaa. Olen täysin suomalaiset sukujuuret omaava suomalainen.

Haha! Mulla tää sama 😝 Aina luullaan kiinalaiseksi, erityisesti saksalaiset ja espanjalaiset. "Do you have some Chinese relatives?" Ei, supisuomalainen olen.

Vierailija
37/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä Suomessa ole kukaan kysellyt. Matkoilla on esitetty arvioita, jotta olen englantilainen tai ranskalainen. Ei mitään ymmärrystä, miksi näin.

Vierailija
38/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollannissa. Oltiin 9-luokalla ja kävin hakemassa paikalliselta huoltoasemalta 18 tölkkiä olutta. Myyjä naureskeli. Oh finland haha.

Missä on Hollanti Suomessa?

Vierailija
39/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiseksi luullaan jos luullaan joksikin muuksi kuin suomalaiseksi. Mitään sukujuuria ei kyllä siihen suuntaan ole.

Vierailija
40/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on joskus kysytty ilmeisesti nimeni vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi