Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te ns. kantaväestöön kuuluvat; onko sinulta koskaan kysytty, mistä päin maailmaa olet kotoisin?

Vierailija
21.08.2017 |

siis Suomessa. Onko sinua luultu ulkomaalaiseksi? Mistä arvelet sen johtuvan?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, muutama viikko sitten. Kysyjän mielestä minulla oli erikoinen aksentti, vaikka omasta mielestäni puhun suomea ihan normaalisti, eikä kukaan mukaan ole koskaan sanonut puheestani mitään. Asiaan saattoi vaikuttaa se, että olen suomalaiseksi suhteellisen tumma (tukkani on melkein musta ja rusketun helposti), vaikka tietämäni esi-isäni ja äitini ovat suomalaisia.

Vierailija
2/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ulkomailla on kyllä usein luultu paikalliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Kaakkois-Suomessa ja täälläpäin mua on ulkonäön perusteella usein luultu venäläiseksi. Mutta ei kasvojen niinkään, vaan pukeutumisen ja tyylin perusteella muuten.

Ulkomailla taas mua usein luullaan saksalaiseksi.

Vierailija
4/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on luultu usein venäläiseksi, vaikka en kyllä ollenkaan näytä ainakaan sellaiselta stereotyyppiseltä venäläiseltä ja mielestäni puhunkin suomea ihan normaalisti.

Vierailija
5/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollannissa. Oltiin 9-luokalla ja kävin hakemassa paikalliselta huoltoasemalta 18 tölkkiä olutta. Myyjä naureskeli. Oh finland haha.

Vierailija
6/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kaksikkertaa luultu virolaiseksi, kerran nopean puhetyylini takia ja toisen kerran koska minulla oli Virosta ostettu tupakka-aski.

Vierailija
7/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.. Ruotsalaiseksi luullaan. Johtuu suht kookkaasta nenästä. Muu suku on perinteisen pottunokkaista. Ja ulkomailla ei uskota suomalaiseksi.

Vierailija
8/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kysytty. Etunimen perusteella ihmetellään. Luulevat varmaan venäläiseksi :D

Vierailija
9/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kysytty. Luulen, että johtuu siitä, että ihoni on hiukan keskimääräistä suomalaista tummenpi, hiukset paksut ja tummat silmät. Piirteet eivät kai myöskään ihan vastaa tavanomaista mielikuvaa suomalaisesta... ja kuitenkin olen molemmilta puolilta. Äidin suvussa on tuota tummempaa ihoa.

Vierailija
10/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, parikin kertaa. On esim. puhuttu englanniksi ja kyselty mistä olen. Olen ihan tavallisen suomalaisen näköinen perunanaama ja persjalka.

Vierailija
11/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, parikin kertaa. On esim. puhuttu englanniksi ja kyselty mistä olen. Olen ihan tavallisen suomalaisen näköinen perunanaama ja persjalka.

Ja syyksi epäilen pukeutumistyyliäni, joka ei ole koskaan ollut "tylsän klassinen" jos nyt vähän kärjistän.

Vierailija
12/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luulee venäläiseksi niin suomalaiset kuin venäläiset, osaan oikeasti vain auttavasti venäjää. On myös ainakin italialaiseksi, espanjalaiseksi, ranskalaiseksi ja puolalaiseksi luultu, joskus tultu puhumaan jopa hollantia tai japania. Kait olen sen värinen.

Vierailija
13/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysytty, mutta minua on usein luultu venäläiseksi. 

Vierailija
14/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ulkomailla noin 5 vuotta. Kun palasin Suomeen ihmiset kysyivät minkä maalainen olen (luulivat että olen puoliksi suomalainen). Minulla oli kuulema aksentti kun puhuin suomea. Itse en kuullut mitään. Onneksi se kuitenkin hiipui pois noin puolessa vuodessa, eikä kukaan ole enään kysellyt

Vierailija
15/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kysytty niin Suomessa kuin Englannissa ollessani. On luultu kiinalaiseksi/aasialaiseksi. En mielestöni ole aasialaisen näköinen. Yhdellä tädilläni on mielestäni aasialaisia piirteitä. Ehkä muut näkee minussa samaa. Olen täysin suomalaiset sukujuuret omaava suomalainen.

Vierailija
16/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. :(

Vierailija
17/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan. Hämmentävin oli kerran kaupan kassajonossa kun omissa ajatuksissani siinä seisoin maitotölkki kädessä. Laitoin kapulan edellisen ostosten jälkeen ja tämä edellä ollut nainen kääntyi ympärin ja pyysi huonolla suomalaisella englannilla anteeksi koska kuulemma hänen kuului se siihen pistää mutta ei ollut huomannut minua. Jatkoin luonnollisesti (en kovin hyvällä minäkään) englanniksi ettei se haittaa.

Kassalle tämä puhui ihan suomea. En tiedä miksi nainen minua luuli tai miksi minua hävetti hänen puolestaan mutta puhuin myös kassalle englantia ettei se nainen, ostoksiaan pakatessa, nolostu jos huomaa että olenkin suomalainen.

Vierailija
18/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiseksi, italialaiseksi ja ranskalaiseksi. Italiassa luultiin ranskalaiseksi.  Ulkonäöstä ja tyylistä johtunee.

Vierailija
19/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kerran kuussa yritetään palvella englanniksi tai kysellään, miten olen viihtynyt Suomessa. Lisäksi olen saanut kuulla olevani milloin mitäkin Kosovon albaanista tv-julkkikseen. Tätä on jatkunut jo parikymmentä vuotta.

N40.

Vierailija
20/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu niin Etelä-Euroopan lomilla paikalliseksi kuin Suomessa italialaiseksi/espanjalaiseksi/tmv... Syynä todennäköisesti oliivi-iho, luonnostaan tummanruskeat hiukset ja ruskeat silmät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi