Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te ns. kantaväestöön kuuluvat; onko sinulta koskaan kysytty, mistä päin maailmaa olet kotoisin?

Vierailija
21.08.2017 |

siis Suomessa. Onko sinua luultu ulkomaalaiseksi? Mistä arvelet sen johtuvan?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa asuessani ihmiset luulivat minua serbiksi hämmästyttävän usein.

Vierailija
42/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luultu. Olin juuri tullut kampaajalta joka oli  tummentanut  hiuksiani sekä  kulmiani hieman liikaa. Pyykkituvassa ollessani tuli  joku talon mummoista utelemaan mistä päin olen. Ihan piruuttani vastasin suomea murtaen jotain puutaheinää. Hihittelin loppuillan kotona, tokkopa mummolle selvisi  ikinä että jujutin.

Olen oikeasti tämän tekoälyn alla ihan aito elovenablondi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja usein. Olen oliivinvärinen iholtani, hiukset ovat jotain tumman ja maantienharmaan väliltäja silmät vihertävän ruskeat. Tänä vuonna huomasin tummuuteni ensimmäisen kerran kunnolla, kun näin yhteiskuvan itsestäni ja täysin luonnonblondista ystävästäni.

Ja suku siis täysin suomalainen, suvussa menee sekä tummia että vaaleita sisarussarjoissa sekaisin.

Vierailija
44/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiseksi luullaan koko perhettä (=minä, mies ja tytär). Johtuu varmaan pukeutumistyyleistämme ja siitä, että rusketutaan koko porukka kovin helposti. Lisäksi minulla tyttärellä on stereotyyppisen ruotsalaiset vaaleat hiukset ja pisamia.

Oletukset ja kyselyt huvittaa välillä, kun kukaan meistä ei puhu sujuvaa ruotsia. Aika monta kertaa on joutunut kääntämään ruotsin suomeksi tai englanniksi, kun vastapuoli on kysymättä alkanut puhumaan ruotsia.

Vierailija
45/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekkin on lipuntarkastaja puhunut venäjää. Olikohan sama :D

Vierailija
46/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin muslimimaassa muutaman viikon mieheni työn vuoksi, ensin kadulla vastaan tulleet miehet yrittivät kivittää lemmikkikoirani, ja sen jälkeen alkoivat kysellä mistä päin olen kotoisin!

En ole koskaan pelännyt noin paljon. Sen jälkeen en enää lähtenyt minnekään ilman taloyhtiömme vartijaa.

Vierailija
47/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luultu. Suomessa ulkomaalaiset kyselevät, että mistä päin maailmaa olen kotoisin. Kun vastaan "Suomesta", he toistavat kysymyksen ja sanovat, että mistä siis ALUNPERIN kotoisin ja sanon uudelleen, että Suomesta :D. Olen kuulemma niin eksoottisen näköinen, etten voi olla Suomesta. Suomalaiset taas luulevat, että olen Aasiasta. Ulkomailla luullaan yleensä eteläeurooppalaiseksi tai eteläamerikkalaiseksi, joskus jopa turkkilaiseksi, vaikka minulla on vaalean vihreät silmät ja pisamia... Mutta joo, minulla ei ole perinteiset suomalaiset piirteet ja ruumiinrakenne, joten se voi hämmentää. 

Vierailija
48/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sanottiin norjalaisen näköiseksi. Onko ne sitten niin erinäköisiä kuin suomalaiset?

Vierailija
49/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa asuessani ihmiset luulivat minua serbiksi hämmästyttävän usein.

Ja olen siis puoliksi saksalainen, puoliksi suomalainen. Omasta mielestäni ihan perus saksalaisen näköinen

Vierailija
50/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kerran yksi sairaanhoitaja kysyi "ootsä ihan suomalainen" ilman mitään ennakkokeskustelua. Olin siis välinehuoltaja.

En tiedä oliko tyypillä päässä vikaa, kun ihan puhun suomea ja näytän mielestäni suomalaiselta.

Ehkä se sitten oli ainakin silloin vielä "ulkomaalaisten ammatti".

Vierailija
51/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vitusti ei-kantiksen näköisiä av-mammoja. Kaikilla heleä oliivi-iho, tummat piirteet, kaikkialla kehutut paksut hiukset ja tyylikin niin paljon parempi kuin tuulipuvuilla. Aivan ihanaa. Yksi kysymys: missä olette, kun ei teitä näy kouluissa, työpaikoilla, harrastuksissa yms.? Tahtoisin tutustua teihin ❤️

Vierailija
52/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vitusti ei-kantiksen näköisiä av-mammoja. Kaikilla heleä oliivi-iho, tummat piirteet, kaikkialla kehutut paksut hiukset ja tyylikin niin paljon parempi kuin tuulipuvuilla. Aivan ihanaa. Yksi kysymys: missä olette, kun ei teitä näy kouluissa, työpaikoilla, harrastuksissa yms.? Tahtoisin tutustua teihin ❤️

:) Ei täällä hirveän moni mainostanut oliivi-ihoa tai tummia piirteitä ja itse asiassa venäläiseksi luulemista en pitäisi mairittelevana, päinvastoin, katsokaa vaijka Suomessa asuvaa perusvenakkoa, ei, ei ja ei...

Vierailija
53/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä näkyy kun laajentaa tuttavapiiriään.

Mun ex-mies oli oliivi-ihoinen ja tummapiirteinen suomalainen. Tyylikin ihan hyvä. Ei hän kuitenkaan mitenkään erityisesti erottunut joukosta tai ollut mitenkään silmiinpistävän hyvännäköinen. Ei tämä ketju minusta vaikuta itsekehulta, väritys tai hiusten paksuus ei merkitse paljoa mitään.

Jotkut suomalaiset ovat tummempia, enkä pidä mitenkään outona sitä että parisen kymmentä sellaista on eksynyt ketjuun jossa kysyttiin onko heitä luultu ulkomaalaisiksi.

Vierailija
54/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha minä en tainnut kuvailla ulkonäköäni mutta voin nyt. Isälläni on paksut tummat hiukset ja sellainen aina ruskettunut iho, tai oli nyt hän on vain ryppyinen. Äitini puoli sukua taas on ehtaa kalman kapeaa punapäätä.

Eli minä olen valkoinen tummilla hiuksille ja silmillä. Ilman pisamia näyttäisin omasta mielestäni kuolleelta mutta muiden mielestä näytän venäläiseltä tai italialaiselta. Oletan johtuvan kuitenkin kasvonpiirteistä.

Haluatko yhä tutustua? Voidaan hengailla kaikilla missä ei paista aurinko.

Vierailija
55/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimen perusteella luullaan usein ulkomaalaiseksi vaikka olen ihan suomalaisen näköinen

Vierailija
56/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tummanruskeat ja paksut hiukset sekä tummanruskeat silmät todnäk syynä. Tuolloin olin myös harvinaisen ruskettunut (olin juuri tullut lomamatkalta.)

Vierailija
57/57 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saksalainen? Kysyttiin Helsingissä. Ihan tavalliselta suomalaiselta näytän mielestäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi