Mitkä ovat mielestänne ärsyttävimpiä, usein toistuvia kielioppi- ja kirjoitusvirheitä?
Minusta ehdottomasti yhdyssanavirheet sekä nämä konsonanttien tuplaukset (olekkaan, itsekkin, tuleppa jne.)
Kommentit (235)
Se kun ei osata käyttää sanaa " kustantaa". Sekoitetaan maksaa ja kustantaa. Ne ovat kaksi ihan eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ehdottomasti yhdyssanavirheet sekä nämä konsonanttien tuplaukset (olekkaan, itsekkin, tuleppa jne.)
Onkohan sitä tutkittu tuleeko tietyillä murrealueilla näitä virheitä enempi kuin muualla. Kun puhutaan noin, niin onko hankalampaa kirjoittaa oikein?
yhdys sana vihreet
enääN
monet pisteet.......joka välissä......tai pahimmillaan pilkut,,,,
kuullostaa
Piheys, juntteus... Ihme kun ei vielä äiteyskin.
Poika täyttää tänään 8-vuotta!
Äitini järjesti kivat 50-kymppiset.
Ei ärsyttävin, mutta kanttarelli. Se on kantarelli!!!
Mua ärsyttää taas kielipoliisit.
Ei kaikki viitti näille palstoille kirjottaa just kielioppien mukaan, vaikka osaisikin. Mitä väliä sillä on.....
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaa kaikki kun tätioletettua ärsyttää taas joku asia! Ärsyyntyminen on tärkeä juttu hei!
PELÄYTTÄÄ..hirveä sana .SELKEÄSTI ...toinen typerä
34v
23.v
28-w
45w.
ym. väärät versiot
Alla siis oikeat. Voisitteko yrittää tallentaa mieleenne nämä?:
34 v = 34 vuotta
98-v. = 98-vuotias
Kiitän.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää taas kielipoliisit.
Ei kaikki viitti näille palstoille kirjottaa just kielioppien mukaan, vaikka osaisikin. Mitä väliä sillä on.....
Oliko tää ironisesti kirjoitettu viesti?
Laitoit noin monta pistettä eli näit ylimääräistä vaivaa kirjoittaaksesi kolme pistettä väärin, niin oliko se vain läppää?
Puollustaa, kuullostaa, opiskeia, suunnitelia, autoilia..
Minua ärsyttävät turhat/ylimääräiset pilkut!
"Mitkä ovat mielestänne ärsyttävimpiä usein toistuvia kielioppi- ja kirjoitusvirheitä."
Anteeksi AP, en halunnut kuulostaa tylyltä. Mutta en voinut olla huomauttamatta kun kerran kysyit. :D