Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut humanistit kokee tarvetta päteä toisten tieteiden kustannuksella?

Vierailija
21.08.2017 |

Lukiossa eräs kielten opettaja totesi että tämän on oltava vaativaa koska on tarkoitus valmentaa vielä vaativampaan koulutukseen tulevaisuudessa. Viimeksi tänään lounaalla kuultiin kun humanistien fuksiryhmän tutori sanoi että niiden on osattava lukea jos aikoo pärjätä yliopistossa eikä esimerkiksi dysleksikot voi pärjätä heillä.
Siinä on vain se että teen väitöskirjaa tietojenkäsittelytieteessä ja voin sanoa että olen taatusti käynyt useimpia humanisteja vaativamman koulutuksen. Miksi ne kokee tarvetta päteä niin?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aloittanut humanistisen alan opinnot juuri, taustalla yksi "kovemman" alan tutkinto. Suurin hämmästyksen aihe oli, miten ennakkoluuloista ja käytännössä suvaitsematonta porukkaa humanisteissa on. Lähinnä koskien muiden tieteenalojen opiskelijoita, maahanmuuttajia ja muita vähemmistöjä kyllä ollaan hyysäämässä. Kovin paradoksaalista. Ja perus matematiikka monella humanistilla kyllä hieman hakusessa...

Hy:n keskustakampuksella humanistiopiskelija kyseli mielipidettäni ja vastauksen jälkeen halusi, että ruksin tiedekuntani listaan, jotta voivat vertailla tilastoja vastaajista. Vaihtoehtoina olivat kuitenkin vain lääkis, oikis, matlu, humanistinen ja valtsika. Kerroin, että biotieteellinen ja pari muutakin puuttuivat listasta niin vastaus oli "ei meit kiinnosta amisten mielipiteet. Et ota nyt vaa joku noist". Pahoittelin, että en voinut amiksena vastata kyselyyn.

Lääkishän juuri on yliopiston amis :D En siis mitenkään väheksy lääketiedettä, mutta opiskelu on koulumaista, paljon käytännön harjoittelua ja johtaa valmiiseen ammattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla