Juttuja mistä sinä pidät, mutta muut eivät?
Kommentit (20)
Ultra bra. Ainakin näinä päivinä tuntuu, että juuri kukaan ei arvosta. Itse pidän.
Syksystä ja talvesta. Rakastan pimeitä ja kylmiä vuodenaikoja, sadetta ja lunta. Auringonpaiste ja kuumuus lamauttaa minut ja tuo mukanaan päivittäisen migreenin.
Ajatuksesta että kaikki ihmiset Suomesta muuttaisivat pysyvästi johonkin lämpimään.
Tungoksesta julkisissa kulkuneuvoissa. On lämmin ja turvallinen olo, kun voi istua kiinni jonkun kyljessä.
Vierailija kirjoitti:
Syksystä ja talvesta. Rakastan pimeitä ja kylmiä vuodenaikoja, sadetta ja lunta. Auringonpaiste ja kuumuus lamauttaa minut ja tuo mukanaan päivittäisen migreenin.
<3
No mä pidän tarantelloista ja omistankin pari. Kun multa kysytään lemmikeistä ja sanon "kaksi tarantellaa", todella moni huutaa kovaan ääneen hyi. Ei niistä tarvitse muiden pitää, mutta saisin varmaan aika hämmentyineitä katseita, jos alkaisin yökkiä näiden kauhistelijoiden kissoja ja koiria.
Loppusyksyn usvasta ja sumusta, pienestä tihkusateesta.
Hämärän laskeutumisesta iltapäivällä, siinä on jotain niin taianomaista.
Ulkona tuoksuu vielä syksy, suurin osa lehdistä tai kaikki ovat jo maassa.
Ilma on ihanan viileä, mutta selkeästi vielä plussalla. Satunnaiset märän lumen kuurot mahdollisia. Sanomattakin selvää, että vietän ulkona mahdollisimman paljon aikaa.
Ah, loppusyksy, I Love U!!!!!
Uutiset joissa ei pilkata ketään eikä tuoda omia tunteita eikä mielipiteitä esiin.
Turhien asioiden pohtimisesta.
Eli sellaisten joilla ei ole mitään käytännön merkitystä.
Näitä tykkäyksenkohteitani on ihmetelty:
-Pyykkihuolto. Siis pyykin pesu, kuivaus ja kaappeihin vienti. Mitä enemmän pyykkiä on, sen parempi.
-Nukkumaanmeno aikaisin (20.30)
-Herääminen aikaisin (6.30)
-Olla kotona tekemättä mitään ihmeellistä (siis mieluummin kuin vaikka matkustella)
-Raa'an kaalin syöminen naposteluherkkuna (tätä on palstalla pidetty sairaalloisen pihiyden merkkinä)
-Säästäminen
Juon kuumennettua vettä. Kuumennan veden mikrossa, vedenkeittimessä tai kattilassa.
Kaikki kohtaamani ihmiset kummastelevat tätä aina ja pitävät sitä pikemminkin vastenmielisenä – heidän mielestään juomaveden kuuluu olla kylmää. Olen tehnyt tätä jo yli kymmenen vuotta.
Jos juon kylmää vettä, minulle tulee viluinen olo.
Maitojauheeseen tehdystä maidosta.
Oikeastaan tykkään enemmänkin siitä itse jauhosta. Eli jos teen siitä maitoa, niin jätän jauhetta lusikalle kostumaan tai veden pintaan, jotta maistan sen jauhon paremmin. Eli en tee siitä tasaista litkua, sittenhän se ei varmaan kovin hyvää olisikaan.
Olla välillä yksin. Hiljaisuudesta nauttiminen. Hiljentyä ja olla omien ajatusten ja tunteiden kanssa. Pohtia syvällisiä. Selvitellä sisimpiä ajatuksia ja tuntemuksiaan.
Tuntuu, että nykyisessä pinnallisessa, hälyisässä ja addiktoituneessa & hedonistisessa kulttuurissa nämä em asiat ovat mahdollisimman tylsiä ja epäseksikkäitä asioita toteuttaa.
Juosta sateessa. Ahmia. Olla av.lla.
Vain harvat ystäväni / tuttavani tykkäävät sushista.