Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän tenava syö varmaan kulmakunnan terveellisintä ruokaa!!!!!!!!!!!

Vierailija
03.04.2006 |

Ja olen todella tyytyväinen itseeni. Ei meinaan ole aina ihan yksinkertaista tehdä täysipainoista ruokaa. SIlloin kun ei voi fuskata missään. Taitaa olla ainoa kolmevuotias joka ei syö roskavanukkaita välipaloiksi.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ap:n aloitusviestissä oli yksi ratkaiseva virhe. Hän kirjoitti: " Taitaa olla ainoa kolmevuotias joka ei syö roskavanukkaita välipaloiksi." Tämä oli täysin turha lause ja typerää yleistystä, joka tietenkin sai muut äidit varpailleen.

Hienoa, jos ap on saanut ruokapuolen rullaamaan ja terveelliseksi, mutta ei silti kannata olettaa, että on ainut sellainen äiti...

Vierailija
42/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja olit TAAS ainoa, joka tuonkin on huomannut. Jestas sentään, että oot hyvä. Mutta kiva kun opetat meitä muita raukkoja, jotka ei ymmärretä moista ihan itse.

Ihan tosiaan pelkkää pastan/riisin väriä katson sitä ostaessani... Sehän se terveellisyydestä kertoo. Oli vaan helpompi sanoa " tummaa pastaa/riisiä" kuin alkaa luetella kaikkia käyttämiäni pasta/riisi-tuotteita erikseen.

Nimimerkillä _vihreä_ pasta se vasta terveellistä on...

Vierailija:

Ja kaikki tumma pasta ja riisi ei välttämättä ole erityisen terveellistä. Tutkikaa ravintoarvoluetteloa pastan kyljessä niin se kertoo vasta totuuden.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinalaiset ruuat bambuversoineen ja porkkanoineen ovat mielestäni kuitenkin hyvin terveellisiä vaikka valkoista riisiä käytänkin! leivät leivon aina itse ja laitan usein täysjyvää sekaan vaaleeseen leipään, ruisleipä on vähän nuivaa jatkuvasti syötynä...

kun leivon herkkuja käytän oikeaa voita ja meillä saa kyllä palan tuoretta pullaa kun sitä leivotaan.

lihaa syödään usein, yleensä kanan rintafilettä wokeissa yms ja paistijauhelihaa, joskus sisäfilettä.

jogurtti ei aina ole maustamatonta, parempi se kuin että söisi karkkeja tms.

anyway, meillä ollaan aika kulinaristeja ja silloin täytyy välillä luopua terveellisimmästä vaihtoehdosta! pieni ripaus parmesania täysjyväpastalla korvaa kyllä vaalean:) tärkeintä on kuitenkin riittävä liikunta ja ulkoilu monipuolisen ruokavalion ohella!

Vierailija
44/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Juu ja olit TAAS ainoa, joka tuonkin on huomannut. Jestas sentään, että oot hyvä. Mutta kiva kun opetat meitä muita raukkoja, jotka ei ymmärretä moista ihan itse.

Ihan tosiaan pelkkää pastan/riisin väriä katson sitä ostaessani... Sehän se terveellisyydestä kertoo. Oli vaan helpompi sanoa " tummaa pastaa/riisiä" kuin alkaa luetella kaikkia käyttämiäni pasta/riisi-tuotteita erikseen.

Nimimerkillä _vihreä_ pasta se vasta terveellistä on...

Vierailija:

Ja kaikki tumma pasta ja riisi ei välttämättä ole erityisen terveellistä. Tutkikaa ravintoarvoluetteloa pastan kyljessä niin se kertoo vasta totuuden.

ap

Vierailija
45/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatit ja kasvikset (kaikki) maistuvat hyvin ja hedelmät ja marjat ovat herkkua. Vanukkaita ei olla koskaan annettu ja maito meillä on luomua.

Itse pyrin ruoat tekemään, välillä käydään äidin helpotukseksi läheisessä pikku ravintolassa syömässä kotiruokaa.

Herkkuja saa jonkinverran silloin kun ollaan kylässä tai meillä vieraita. Lisäaineita pyrin välttämään. En silti ole fanaattinen, eli kokonaisuus ratkaisee ei yksittäiset poikkeamat. Ja hampurilaisia ym. ei ole koskaan syönyt, vaikka vanhemmat kyllä niistä joskus nautiskelevat. Jonkun mielestä ehkä törkeää, mutta Mc Donald´siin otetaan lapselle oma lasten purkkiruoka mukaan (niitä siis reissussa joskus syö) ja kun lapsi menee leikkimään vanhemmat nauttivat oman burgerinsa kaikessa rauhassa. Lapsi on oppinut että vanhemmat päättää mitä hän syö, ja aina ei saa samaa mitä aikuiset. Esim. oluttahan ei lapsi luonnollisesti voi juoda, miksei sitten muidenkin suhteen voi pitää tarvittaessa rajoituksia. Näin meillä ja tilanne elää lasten kasvaessa.

Vierailija
46/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään ruoka itse, ei eineksiä tai puolivalmisteita. Luomuna ostetaan kaikki mitä saadaan ja itse kasvatetaan se mitä voidaan. Leipäkin tehdään itse ja luomutarpeista tietysti. Eikä lapset ole vanukkaita syöneet. Enkä kyllä uskalla ostaa, kun tiedän että rakastuisivat niihin =) Karkkia syödään silloin tällöin ja limpparia kans. Terveitä ovat mukelot olleet. Olen onnellinen että mulla on mahdollisuus tehdä kaikki itse. Jos olisin töissä ei tätä mahdollisuutta olis, ja rahaakin menis paljon enemmän kun joutus ostamaan leivät valmiina ym. Ihan asian ohi kommentoin, mutta voi se kotiäitinä olo tulla muuten halvaksikin =)

Vierailija
47/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se lapsikin voisi silloin kun siellä käytte (ilmeisesti kuitenkin hyvin harvoin) hampurilaista tai ranskalaisia maistaa?

Vierailija
48/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiirissäni tuo ap:n kuvailema ruokavalio ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys. Pienetkin (alle 3v) lapset saavat karkkia, makupaloja, keksejä, limuja yms. Ruokana on pitsaa, ranskalaisia, nakkeja yms. ja pahinta vielä, jos nämä einekset eivät kelpaa - annetaan näitä edellämainitsemiani vanukkaita tms.

Minusta tämä on hirveä teko lasta kohtaan! En edes itse suostu syömään moisia " kuolintarvikkeita" , saatika antaisin niitä kehittyvälle kasvavalle lapselle, jonka kaikki solut, aivot, elimet kasvavat tällä ravinnolla!!

Vierailija
49/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kuinka moni voi käsi sydämellä myöntää, että puolet ruoasta koostuu kasviksista? Tai että punaista lihaa syötäisiin vain pari kertaa viikossa? Epäilen, että ap:n ruokavalio ei todellakaan ole mikään itsestäänselvyys monessakaan perheessä. Usein ainoat kasvikset aterialla ovat kurkku- ja tomaattiviipaleet ja lihaa syödään niin lounaalla kuin päivälliselläkin.

Täällä nyt vaan tietenkin pitää kaikkien vastaavalla tavalla ruokailevien ilmoittautua erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi