Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän tenava syö varmaan kulmakunnan terveellisintä ruokaa!!!!!!!!!!!

Vierailija
03.04.2006 |

Ja olen todella tyytyväinen itseeni. Ei meinaan ole aina ihan yksinkertaista tehdä täysipainoista ruokaa. SIlloin kun ei voi fuskata missään. Taitaa olla ainoa kolmevuotias joka ei syö roskavanukkaita välipaloiksi.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole synntys!!!!

Vierailija
22/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan kun olisi jotenkin osunut ja uponnut sinuun nämä viestini :) Pienillä muutoksilla sinäkin saat lastesi ruuasta terveellisempää.

Pitäkää vaan elvistelynä, mutta olen silti tyytyväinen :)

Ja lapsi kyllä tottuu syömään mitä vaan. Ihan turhaa puhetta ettei meidän lapset syö sitä ja tätä. Aasiassakin lapset oppivat syömään aasialaista ruokaa. lapsi tarvitsee monta maistelúkertaa ja positiivisen hengen :)

ap

meillä lapsi syö todella monipuolisesti ja terveellisesti niinkun muukin perhe, ihmettelenvaan miks sun pitää siitä tääl elvistellä ku ei muutkaan niin tee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuningaskuluttajassakinhan oli siitä juttu ettei niin voi mainostaa kun ei ole kerrottu mistä. ja katsos niitä pakkaus selosteita niin näet, miten paljon niissä on ja paljon tavallisessa. jos olisit oikee hörhö niin ostaisit maustamatonta ja sekoittaisit siihen itse oman puskan marjoja..

Vierailija
24/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuningaskuluttajassakinhan oli siitä juttu ettei niin voi mainostaa kun ei ole kerrottu mistä. ja katsos niitä pakkaus selosteita niin näet, miten paljon niissä on ja paljon tavallisessa. jos olisit oikee hörhö niin ostaisit maustamatonta ja sekoittaisit siihen itse oman puskan marjoja..

tarkistin Valion sivuilta, ja näissä -30% sokeria on hiilareita 10g/100g ja tästä 5g sokeria. Normaalisti sokeria on 8-10g.

Vierailija
25/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nimittäin voi kuvitellaakaan ostavani maustettuja jogurtteja. meillä syödään maustamatonta valion a-jogurttia ja on hyvää! Ap:lle onnittelut, ei todellakaan ole terveellinen ruokavalio mikään itsestäänselvyys nykyään :)

Vierailija
26/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minunkaan mielestä tuo ap:n lapsen ruokavalio ole mitenkään erityinen, meidän puolitoistavuotias syö melko samaan malliin.. Enkä ole tajunnut pitää itseäni mitenkään erinomaisena : )

Vierailija
27/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti nyt itsekin mikä määrä kaupassa on sellaista ruokaa mitä et kuuna päivänä voisi itseesi/lapsiisi ahtaa!

Vierailija
28/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ostaa juuri sitä höttö makaroonia ja leipää (ranskista), makkaraa yms. joka sattuu olemaan tarjouksessa. Nuo kuituiset ruuat on monesti melko kalliita. Eikä valmisruuissakaan mitään vikaa ole, jos niitä ei alvariinsa syötä.

Mäkin haluan tähdätä terveelliseen ruokavalioon ja sain hyviä vinkkejä ap:lta. Sitä ei vaan aina jaksa miettiä, että mitähän sitä tänäänkin tekis joka päivä ruuaksi. Mielikuvitus loppuu ennen pitkää.

Ja on se kumma jos täällä jostakin onnistumisestaan iloitsee, niin toisten täytyy tulla vähättelemään. Se se on sitä kateutta pahimmillaan(luittekos Kuukausiliitteen artikkelin..?) Se koira kivahtaa mihin kalikka kalahtaa vai miten se sanonta menee...

Vierailija
29/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis täällä taas.

Ihmettelen että mikä saa ihmiset noin kiivastumaan. Enhän ole missään sanonut pitäväni itseäni erinomaisena äitinä tai jotenkin erityisenä. Mutta olen kyllä tyytyväinen itseeni :) Eikö se ole hyvä asia.

Minä olen nähnyt vaivaa että lapseni söisi terveellisesti ja olen tyytyväinen kun se on onnistunut. Melko metkaa, että se ärsyttää joitakin äitejä kovasti. Miksiköhän...?

ap

Vierailija
30/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että olet onnistunut tavoitteessasi. Minä yritän myös tehdä maittavaa ja terveellistä ruokaa, enkä ole koskaan ymmärtänyt valkoisista jauhoista tehtyä ruokaa (valkoinen pasta tai valkoinen leipä).

Valitettavasti monen lapsi syö juuri näitä kahta elintarviketta ja makkaraa perusruokanaan.

Vierailija
31/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n aloitusviestissä oli yksi ratkaiseva virhe. Hän kirjoitti: " Taitaa olla ainoa kolmevuotias joka ei syö roskavanukkaita välipaloiksi." Tämä oli täysin turha lause ja typerää yleistystä, joka tietenkin sai muut äidit varpailleen.

Hienoa, jos ap on saanut ruokapuolen rullaamaan ja terveelliseksi, mutta ei silti kannata olettaa, että on ainut sellainen äiti...

Vierailija
32/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä on aina tehtävä terveellistä ruokaa. Kaiken maailman pullamössöt ja vaaleat leivät kun ovat kiellettyjä eikä jogurtteja tai vanukkaitakaan voi antaa. Niin silloin jääpi jäljelle vain terveelliset ruoat. Enkä mä nyt tästä itseäni mihinkään jalustalle nostaisi enkä ylpeilisi sillä. Kun pakko mikä pakko. Kyllä joskus ois kiva kun vois heittää lapselle eteen jonkun valmisruoan tai jogurtin...

Vierailija
33/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea kohtuullisesti, mutta tiedän perheen jossa eletään vain eineksillä ja pikaruualla. Valtavia määriä piilorasvaa ja suolaa sisältäviä ruokia, jos niitä nyt ruuaksikaan voi kutsua.

Ja lapsi oppii kyllä syömään mitä vaan kun vaan jaksaa opettaa.

Vierailija
34/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ehkä se suomalaisten heikko itsetunto näkyy. Itseensä ei saa olla tyytyväinen. No minäpä olen :)

ap

Vierailija
35/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin on varmasti paljon niitäkin, jotka tekevät ja syövät toisin.

Ihan suoraan sanoen en nyt tuota ap:n kuvailemaa ruokavaliota vielä superterveelliseksi lähtisi mainostamaan, ainostaan normaaliksi.

Ruuan mukana tulee paljon piilorasvoja, sokeria ja lisäaineita.

Jos ap:n kaikki tuotteet olisivat luomua ja mielellään vielä kotimaista alkuperää niin sitten alkaisin puhua jo normaalia terveellisemmästä ruokavaliosta.

Meidän perheen ruokavalio on samansuuntainen - sillä erotuksella ettemme koskaan osta sokeroituja jugurtteja jne. Ostamme kaiken luomuna, emme syö punaista lihaa (riistaa kylläkin joskus), marjat ovat itsepoimittuja ja ilman sokeria pakastettuja. Ruokavaliomme on kala-kasvispainoitteinen, tosin tänään muhii uunissa makaronilaatikko (riistan jauhelihasta tehty). Ja sen kanssa piilosokeroitua ketsuppia, toki luomuna sekin.

Vierailija
36/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tosiaan ylennä itseäsi, mutta SINUN lapsesi syö kulmakunnan terveellisintä ruokaa ja on AINOA 3v. joka ei syö vanukkaita välipalaksi...

Niinpä niin. Meilläkin syödään monipuolista ja terveellistä ruokaa. Kalaa tosin liian vähän, kun en itse siitä tykkää juurikaan. Mutta pasta on aina tummaa täysjyväpastaa, samoin riisi tummaa. Vihanneksia ja kasviksia aina tarjolla ja niistä lapsikin tykkää kovasti.

Mutta kyllä meillä välillä sitten on ns. roskaruokaa, esim. nyt lauantaina lämmitettiin jokaiselle kiukaan päällä makkarat! Nam. Ja joka perjantai lapsi saa xylitol-karkkiaskin.

Kohtuus kaikessa. Jos perusruokavalio on terveellistä ja monipuolista niin voi sitä vaikka joskus sille lapselle yhden vanukkaankin ostaa (vaikka me ei muuten olla ikinä ostettu, mummolassa on joskus saanut). Turhaa olla liian fanaattinen ja jyrkkä.

Niin toki saa olla ylpeä itsestään, jos jaksaa nähdä vaivaa ruoan eteen. Mutta pitää nyt sen verran tajuta, että ei kuitenkaan ole ihan se ainoa, jolla on samat periaatteet...

Vierailija
37/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa meidän perheessä ihan normaalilta. Sen kummempia ruokaremontteja ei ole tehty, vaan on vain aina syöty suurin piirtein samoja, mitä ap. Ja kyllä meillä herkkuja ym. syödään silloin tällöin, mutta arki ruuan perusta on terveellinen.

Vierailija
38/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on samansuuntainen ja kaikki muut tuttuni syövät paljon paljon epäterveellisemmin kuin me

Vierailija
39/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienekkä provokatiivisella lauseella saa paljon enemmän huomiota hyvälle asialle :) Ja edelleen olen tyytyväinen :)

Ihan vakavasti ottaaen en ymmärrä miksi esim. kouluissa ei siirrytä kuitupitoisempiin ja raviteikkaampiin riiseihin ja pastoihin. Hinnoissakaan kun ei voi olla suuria eroja kun isoja määriä ostaa.

Ja kaikki tumma pasta ja riisi ei välttämättä ole erityisen terveellistä. Tutkikaa ravintoarvoluetteloa pastan kyljessä niin se kertoo vasta totuuden.

ap

Vierailija
40/49 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että ainoa ero " normaaliin" on se ettei tosiaan syödä mitään sokerisia vanukkaita, jugurtteja tai mehuja. Eikä meillä syödä myöskään juuri koskaan makkaraa tai nakkeja tai ylipäänsä eineksiä. Yksi päivä kävelin eineshyllyn ohi ja tuli mieleen, että eipä ole tuonne tullut vähään aikaan asiaa. Toisin oli ennen lapsen syntymää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä