Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petauspatjan päällisen pesu

Vierailija
18.08.2017 |

Uusi sänky tuli tänään ja nyt näin kemikaalikammoisena mietin sitä, pitäisikö petauspatjan päällinen pestä ennen käyttöä, vai riittääkö tuuletus? Siinä on semmoinen tehtaanhaju, mutta tuleehan siihen lakana päälle. Äh, en tiiä, siitä on 17 vuotta, kun viimeksi ostin uuden sängyn, enkä silloin miettinyt yhtään tällaisia asioita.

Miten te teette? Pesettekö?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pese. Laita vaikka mieluummin kaksi lakanaa tjtn? Pesu kuluttaa ja voi kutistaakin.

Vierailija
2/8 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kutistuu pesussa, ja sitten sitä vaahtomuovia pitää leikata pienemmäksi. Osta siihen patjansuojus päälle ja pese se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pese. Laita vaikka mieluummin kaksi lakanaa tjtn? Pesu kuluttaa ja voi kutistaakin.

Tuota itekin mietin. Vanhan päällisen pesin jokusen kerran, eikä se enää vuosiin mahtunut petarin päälle kunnolla. Kiitos vastauksesta!

Vierailija
4/8 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen tuulettaa.

Vierailija
5/8 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peset sen päällisen, niin laita takaisin siihen petauspatjan päälle siinä vaiheessa, kun se tulee lingottuna koneesta ja kuivata loppuun vaikka saunassa, jos ei ulkona kuivu. Silloin saat sen patjan päälle, eikä tarvitse mitään patjoja leikellä (kuten joku hullu täällä ehdotti)! Tämän neuvoi minulle yksi pesulanpitäjä.

Vierailija
6/8 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö valmistajan sivulta ohjetta? Jostain syystä itse mietin samaa peirtojen ja tyynyjen kanssa (jotka on tullut pestyä), mutta samat kemikaalithan siinä sijauspatjassa on myös. Niitä on sitten hyvä hengitellä joka vuorokausi 8 tuntia

Vierailija
7/8 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peset, venytä se mahdollisimman isoksi heti pesun jälkeen märkänä. Tuo toinen keino laittaa se heti märkänä patjan päälle voi toimia myös, jos on mahdollisuus kuivattaa se saunassa.

Olen kyllä pessyt pari kertaa, vähän on tiukkaa kun yrittää pesun jälkeen kuivana yrittää mahduttaa sen patjan päälle mutta saa sen jotenkin ja on asettunut kyllä jonkin ajan kuluttua.

Vierailija
8/8 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos peset sen päällisen, niin laita takaisin siihen petauspatjan päälle siinä vaiheessa, kun se tulee lingottuna koneesta ja kuivata loppuun vaikka saunassa, jos ei ulkona kuivu. Silloin saat sen patjan päälle, eikä tarvitse mitään patjoja leikellä (kuten joku hullu täällä ehdotti)! Tämän neuvoi minulle yksi pesulanpitäjä.

Eihän se hullu mitään ehdottanut vaan kertoi huonosta kokemuksestaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän