Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos seurustelukumppanisi kieltäisi sinulta vastakkaista sukupuolta olevat ystävät...

Vierailija
17.08.2017 |

...ja tekisi selväksi että sinut on tehtävä valinta hänen ja vastakkaista sukupuolta olevien ystäviesi välillä, kumman valitsisit?

Perustele kommenteissa!

Jos seurustelukumppanisi kieltäisi sinulta vastakkaista sukupuolta olevat ystävät...

Vaihtoehdot

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi jäädä työttömäksi jos en saisi olla ystävä vastakkaisen sukupuolen kanssa. Olen työpaikallani ainoa nainen.

Kyl se olis mies joka lähtisi tuossa tapauksessa jos ei tuon vertaa luota.

62/79 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin luopua vastakkaisen sukupuolen ystävistä, mutta kun en saanut edes puhua vastakkaisen sukupuolen luokkakavereiden tai kavereiden poikaystävien kanssa ilman kauheaa riitaa.

Minä kannatan samaa linjaa. En haluaisi, että tuleva kumppanin olisi ystävä toisen miehen kanssa. Koulukaverit, harrastuskaverit ja kaveriporukan mukana olevat miehet hyväksyisin, mutta kahdenkeskinen syvä ystävyys on sellainen asia naisen ja miehen välillä, että se ei ole käytännössä koskaan täysin ilman seksuaalista jännitettä vähintään toisen puolelta. En minä tietenkään yrittäisi lähteä kieltämään, mutta sanoisin rehellisesti miltä minusta tuntuu etenkin jos huomaisin flirttailua heidän välillään. Vaikka en tosin sano sitä, että flirttailu pitäisi täysin lopettaa kun parisuhteeseen alkaa, mutta ei tuollainen minusta mukavalta tuntuisi. Kuitenkin jos mies olisi myös minun ystäväni ja pystyisimme olemaan täysin luontevasti myös kolmistaan, niin silloin voisin tehdä poikkeuksen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sillä osapuolella, joka vaatii toiselta ystävyyssuhteiden katkaisemista, olla kuitenkin ystäviä vastakkaisessa sukupuolessa? :)

Vierailija
64/79 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro edes yksi syy mikä saisi minut olemaan tuollaisen tyypin kanssa? :D

Vierailija
65/79 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni puhuu täällä "sairaalloisesta mustasukkaisuudesta" vaikka kyse on ihan faktoista ja terveen järjen käytöstä

Tästä on tehty tutkimuksia joissa havaittiin että miehet ovat kiinnostuneita heidän naispuolisista "ystävistään"

Entä sitten? Jos joku vaatii seurustelukumppaniaan hylkäämään vastakkaista sukupuolta olevat ystävät, sehän tarkoittaa ettei luota kumppaniin.Jos luottaa siihen, että kumppani on uskollinen, ei ole merkitystä, kuka hänestä on yksipuolisesti kiinnostunut.

Tyhmää tuollainen luottaminen. Olet siis niin itserakas, että kuvittelet aina olevasi jolekulle se ykkönen?

En edes haluaisi olla suhteessa sellaisen miehen kanssa, joka haikailee jonkun muun perään. Sen verran arvoa annan kyllä itselleni, ja niin pitäisi kaikkien. Pointti on juuri siinä, että jos kumppani haluaa jotakuta toista, niin tervemenoa sen toisen luo vain. En tyydy olemaan kenenkään kakkosvaihtoehto. Miksi kukaan tyytyisi?

Onnellisessa suhteessa tiedän, että kumppani haluaa olla nimenomaan minun kanssani. Kummassakin tapauksessa mustasukkaisuus on siis täysin turha tunne. Se johtuu hylätyksi tulemisen pelosta ja on vain oman pään sisäinen, todennäköisesti lapsuudesta kumpuava ongelma.

66/79 |
20.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen mies ollutkin. Kerran sitten toin kotiimme ystäväni, johon tää ex tutustui ja totesi ettei se ehkä olekaan niin paha asia että on miehiä ihan ystävinä. Ja mulla on ollut aina miehiä ihan ystävinä. Erikseen on sitte ne miehet joihin on jotain seksuaalista mielenkiintoa, niitä en edes pidä ystävinä. 

Toisaalta meillä on mun nykyisen miehen kanssa vähän erilainen suhde ja vastakkaisen sukupuolen edustamien kavereiden lisäksi myös satunnaiset seksisuhteet on sallittu.

Vierailija
67/79 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisin ovea heti. Johan siinä menisi opiskelupaikkakin vaihtoon muuten.

Vierailija
68/79 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vastaavat kyselyihin usein melko eri tavalla kuin mitä itse käyttäytyvät todellisuudessa. Esimerkiksi iso osa kertoo kyselyissä suosivansa luomuruokaa, mutta sen prosentuaalinen osuus todellisesta mynnistä on olematonta.

Todellisuudessa kun aviomies laittaa viestiä että lähdetään Tiinan kanssa viikoksi mökille vähän irrottelemaan, ei moni toivota hymyssä suin hyvää matkaa ja ajattele että ihanaa kun miehellä on paljon ystäviä.

Jos aviomies lähtee viikoksi Tiinan kanssa mökille irrottelemaan, siinä tuskin on kyse pelkästään ystävyydestä.   Tosin yleensä tällaisessa tapauksessa mies todennäköisesti kertoo lähtevänsä Timon kanssa kalaan...

Vierailija
69/79 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoiseksi viihdyttäjäksi saisi alkaa, kun kaverit kävisi vähiin. Olisi muutenkin vähän hassua, kun suurin osa ystävämiehistäni olisi kiinnostuneempi kumppanistani kuin minusta. :D

Taitanee miehellä muutenkin olla enemmän naisia kavereina mitä itselläni miehiä, niin ei ehkä ihan toimisi.

Vierailija
70/79 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme menoo. Ite oon ystävä useimpien ex-mimmikavereiden kanssa ja ex-vaimonkin kanssa vähintään kaveri. Muutenkin paljon naispuolisia frendejä. Nykyisen kanssa oltu 6v yhessä ja vuoden ikäinen muksu. Hänkin tuntee exät ja useimmat naispuoliset frendini. Tietää ketä olen pannut ja ketä en. Ei mitään probleemaa. Kuulostaa tommonen ehtojen asettelu siltä että määräilijä ei pysty itse olemaan kenenkään vastakkaista sukupuolta edustavan kanssa pelkkä ystävä ja olettaa ettei kukaan muukaan pysty.

Vierailija
71/79 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia aloituksessa olleita ehtoja määrää sellainen ihminen, joka itse miettii jokaisen kohtaamansa vastakkaisen sukupuolen edustajan kohdalla olisiko tuo hyvä pano/kannattaisiko vaihtaa/olisiko mahdollisuuksia saada tuo uusi ja kiinnostavampi jne. eli projisoi omat tunteet kumppaniinsa. 

Vierailija
72/79 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni halusi kieltää miespuoliset kaverit. Sitten naispuoliset. Sitten harrastuksissa käymisen. Töissä sai käydä, koska raha kelpasi. Turha asunnosta poistuminenkin olisi pitänyt lopettaa, koska joku mies kuitenkin kattoo kadulla ja on kiinnostunut.

Toista kertaa en anna pahalle pikkusormea.

73/79 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule kysymykseen, että kumppani alkaisi tehdä elämääni tuollaisia outoja rajoituksia. Tuollainen ei ole tervettä.

Vierailija
74/79 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen sivusta (tai somesta) kaverien kolmiodraamaa, jossa Maija ja Jussi ovat kaukosuhteessa ja kihloissa, ja Maija hengaa jatkuvasti samalla paikkakunnalla asuvan Antin kanssa. FB:ssa Maijalla on enemmän kuvia ja postauksia Antin kanssa yhdessä vietetyistä kesäretkistä, leffailloista ja illallisista punkkupullon kera, kuin mitä Maijasta ja hänen kihlatustaan Jussista, ja useimpien kaverikuvien ja -postausten alle Maija ja kaverinsa Antti laittavat toisilleen sydämiä. Kun Jussi tulee käymään niin hengaavat sitten kolmistaan. Yleensä tutut luulevat, että Maija seurustelee tuon kaverinsa Antin kanssa.

Odotan vain, että milloin Jussi kasvattaa itselleen munat ja pistää Maijan tuollaisen valinnan eteen ... tai muuten vain tajuaa, että ei tuo heidän kihlauksensa tainutkaan olla mikään vuosisadan rakkaustarina, kun eivät saa aikaiseksi hakeutua asumaan samaan kaupunkiin kaukosuhteen sijasta ja kun tyttöystävä viettää aikaansa lähes joka ilta toisen miehen kanssa.

Vierailija
75/79 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kieltänyt mitään, mutta olin kiusaantunut ja varmasti käyttäydyin ajoittain mustasukkaisesti, sillä mieheni hyvä ystävä paljastui mieheni ihastukseksi, jota oli yrittänyt jallittaa vuosikausia jumittaen friendzonella. Yllättäen friendzone sai jäädä muutaman vakavan keskustelun jälkeen, joiden lomassa mies totesi, että on aina halunnut vain seurustella tuon naisen kanssa, ja nyt kun seurustelee minun kanssani, ei tunne juuri mitään tuota naista kohtaan, ei edes pidä hyvänä ystävänä.

Vierailija
76/79 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh

Vierailija
77/79 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kieltää mieheltäni naispuolisia ystäviä. Niitä on useita, sekä työ- että harrastuskavereita. Eräs naisista on erityisen tärkeä ystävä, miestäni 27 vuotta nuorempi tyttönen. Ystävänsä kanssa käyvät yhdessä esim. ravikilpailuissa, halvempaa mennä samalla kyydillä. Heillä on kahdenkeskistä aikaa automatkalla jutella rauhassa asioita, ravireissut kestävät puoleen yöhön. Mies on kovasti kehunut ystävän ulkonäköä, ei ole minulta pois mitenkään. Ei ystävän saama aika ja huomio aina tunnu mukavalta, mutta en halua olla mustasukkainen pirttihirmu.  Mustasukkaisuus on vain tunne, se menee ohi, kun keskittyy muihin asioihin. Luotan, että mieheni kertoo minulle, jos ystävästä tulee tyttöystävä ja minun on aika väistyä.  Ei siinä kiukuttelu tai anelu auta, mies tekee omat päätöksensä ja on omasta elämästään vastuussa vain itselleen.

Vierailija
78/79 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni puhuu täällä "sairaalloisesta mustasukkaisuudesta" vaikka kyse on ihan faktoista ja terveen järjen käytöstä

Tästä on tehty tutkimuksia joissa havaittiin että miehet ovat kiinnostuneita heidän naispuolisista "ystävistään"

Aivan.Miehellä ei ole mitään motiivia alkaa tällaiseen suhteeseen kuten naiset kuvittelevat.Mistä ne muka puhuisivat,autotekniikasta vai?

Vierailija
79/79 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa olisi mitään valintaa. En voisi olla suhteessa henkilöön, joka määräilee ja kontrolloi, joten mies tuossa tekisi valinnan puolestani.

Kerran olen joutunut tilanteeseen toisin päin. Ystäväni ei hyväksynyt uutta suhdettani ja hän vaati minua valitsemaan heidän väliltään. En suostunut valitsemaan, mutta sanoin, että tapailu on oma asiani ja aion sitä jatkaa. Toivoin kovasti, että olisimme siitä huolimatta yhä ystäviä ja ajan kanssa hän oppisi hyväksymään miehen. Ystävä katkaisi välimme, mikä suretti minua vuosia. Miehen kanssa olemme kuitenkin edelleen naimisissa, entiseen ystävään törmään harvoin ja välit ovat melko viileät.

Mihinkään kiristykseen ei pidä suostua. 

No tässähän se juuri näkyy että miespuolinen "ystävä" ei ole aito vaan haluaa pöksyihisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme