Miksiköhän minua luullaan nuoremmaksi kuin olen?
Mitkä seikat sellaiseen vaikuttaa? En ole ikinä polttanut, se varmaan näkyy ihossa mutta kai sitä muitakin syitä moiseen on...
Olen syntynyt loppuvuodesta-75 ja esim.eilen minua luultiin 33-35v ikäiseksi ja tänäänkin 80-luvun puolivälissä syntyneeksi.
Uusi työpaikka ja siksi ikäasiat olleet jossakin määrin pinnalla. Mutta siis samoja luuloja olen saanut osakseni säännöllisesti ja useasti ennenkin, iästä pois 5-10v.
En valita;) mietinpä vain kun niin toistuva asia..
Kommentit (47)
Lähes kaikkia luullaan, et ole poikkeus :)
Itse tosin olen aina ollut ikäistäni vanhemman oloinen.
Joudun toisinaan sellaiseen kiusalliseen tilanteeseen, että multa kysytään paperit Alkossa tai ihan ruokakaupassakin, jos ostan alkoholia. Olen 43-vuotias. Mulla on pitkät luonnonkiharat hiukset ja varmaan jonkun mielestä jonkin verran homssu tai ainakin viimeistelemätön ulkomuoto. Olen tutkija ja ajatukseni askartelevat ihan muualla kuin siellä miltä mahdan näyttää.
Naisella hoikka kroppa mutta pyöreyttä kasvoissa tekee nuoremmaksi vaikutelman. Samoin hyvä pitkä tukka. Ja iloinen, kikattava/hyväntuulisesti naurava asenne (EI, ei "räväkkä" harakkaraakkuminen).
Miehellä? Varmaan se että on tukka päässä ja se on tumma tai edes tummanharmaa.
Vierailija kirjoitti:
-
Nainen useimmiten alkaa näyttämään ikäiseltään, kun löytää oman tyylinsä ja oppii korostamaan parhaita puoliaan sekä häivyttämään huonoimpia. Toki kaikki eivät löydä omaa tyyliään koskaan.
Kuulostaa vähän siltä, että mielestäsi 'oma tyyli' tarkoittaa juuri sellaista tyyliä, mitä muillakin on ja mikä "kuuluu olla" tietyn ikäisenä. Ikään kuin alennat toiset toteamalla, että keski-ikäisen naisen 'oma tyyli' ei voi olla huppari ja farkut, koska silloin hän ei olekaan enää oman ikäisen näköinen.
Mutta jos nyt leikitään, että olet oikeassa, niin minä ihan mielelläni jätän löytämättä oman tyylin, sillä nykyiselläni näytän nuorelta. :)
Itselläni pyöreät kasvot ja silmät. Aika pahasti on erehdytty ikäni suhteen.
- vaikutat ikäistäsi nuoremmalta. sellaisiakin ihan oikeasti on. tietenkään he eivät näytä samalta kuin näyttivät kymmenen vuotta sitten mutta jos ei ole tuntenut aiemmin, voi luulla nuoremmaksi
- yrittivät pokaa sua. ilmeisesti tehoaa jos osaa tehdä sen niin et se ei ole läpinäkyvää (kuka nainen tätä toki myöntää...)